Schoolplein: gezellig of vreselijk?

13-12-2013 09:07 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden zit mijn zoon op school en sta ik dus twee keer per dag op het schoolplein om hem op te halen. Ik vind het zelf bijzonder gezellig, maar ik hoor in mijn omgeving ook andere verhalen. Dat er veel wordt geroddeld, of dat er een vaste kliek moeders die zich "beter voelt" dan de rest... Noem maar op!



Wat vinden jullie?
Hier staat iets heel origineels en grappigs
Ik vind het neutraal. Maar ik sta er ook niet zo vaak, hooguit twee keer per week.
Alle reacties Link kopieren
Allebei niet echt, ik sta er ook niet lang. 's Ochtends ben ik altijd aan de late kant omdat ik eerst moet wachten tot mijn zoon is gehaald, dus dan kan ik zo doorlopen naar binnen en 's middags weet ik het meestal ook zo te timen dat ik ook meteen door kan lopen naar binnen. Maar als ik wel eens een mede-ouder spreek dan vind ik dat meestal wel gezellig, ik heb niet het idee dat er verheven, achterbakse mensen rondlopen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Al jaren sta ik niet meer op het schoolplein, maar kan me nog wel herinneren dat het idd net een wereld op zich was

Met de vaste kliekjes, de roddeltantes en degene die zich ver verheven boven de rest voelden.

Trok me er nooit zoveel van aan, kwam er om mijn kind te brengen en te halen.



Maar ik had er wel mijn eigen stoeptegel (refererend aan een topic wat hier jaren geleden liep)
Alle reacties Link kopieren
Allereerst sta ik er voor mijn kind en daarnaast heb ik hele leuke contacten met wat ouders (ik ben er ook met een aantal goed bevriend). Maar er is bij ons zeker een klein kliekje die zich 'beter' lijkt te voelen dan de rest en er wordt ook wel geroddeld en geklaagd. Het is maar wat je er zelf mee doet. Mij boeit het niet wat anderen eventueel zeggen achter mijn rug en ouders die ongezellig doen, daar spendeer ik mijn energie niet aan. Dus ik sta er gezellig op mijn meissie te wachten 's middags, al dan niet met een praatje, en 's morgens moet ik vaak weer gauw door. Het belangrijkste is dat mijn kind het er fijn heeft en dat heeft ze.
Alle reacties Link kopieren
Zo langzamerhand vind ik het wel gaan, geloof ik.



Als ik er 's ochtends ben, heb ik haast, dus is het kinderen droppen en gaan. Op woensdag en vrijdag haal ik ze uit school, dus dan sta ik er wat langer. Inmiddels ken ik aardig wat moeders en heb dus altijd wel een praatje. Maar hier zijn ook 'groepjes' waar ik niet bij hoor en dat voelt soms wel wat ongemakkelijk. Ik zorg er dus voor dat ik zo kort mogelijk op het uitgaan van de school aankom, heb ik het minst last van de 'groepjes'.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon was daar nog te jong voor, haalde wel vaak neefje van school want ik was z'n gastouder. En ik maakte me werkelijk niet druk om wat die moeders zeiden, dachten of vonden.

En dat zagen ze vaak ook, dus ze lieten het allemaal maar voor wat het was. Ze roddelden wel veel, snapte nooit zo goed waar ze die tijd en energie vandaan haalde. Neefje zit nu in bovenbouw, komt zelf naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk. Als ik kijk naar het kliekjesgedrag van de ouders bij de school van mijn kind tenminste. De middelbare school was er niets bij. Gezellig in je gezicht, maar zodra je je omdraait begint het gefluister.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het meestal heel gezellig! Roddelen hou ik me buiten maar er zijn genoeg leuke ouders bij ons om gezellig mee te kletsen.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het groepjes/kliekjes gebeuren helemaal niet. Ik spreek ook zelden andere ouders en sta er elke dag. Ja, als mijn kinderen willen afspreken dan spreek ik de andere ouder. Of soms als je elkaar toevallig ergens tegen komt. Maar goed, ik ben niet zo'n sociaal persoon en heb ook niet echt de behoefte me aan te sluiten bij een groepje.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Gayl_ schreef op 13 december 2013 @ 09:16:



Maar ik had er wel mijn eigen stoeptegel (refererend aan een topic wat hier jaren geleden liep)Hahahaaaaa, je eigen stoeptegel!!!
Ik heb werkelijk geen idee of er geroddeld wordt of niet. Maar al zou het zo zijn, dan interesseert me dat werkelijk geen moer. Ik ken die mensen niet, dus wat boeit het. Ik zou het vooral een beetje raar vinden, denk ik, als ze de noodzaak zouden voelen tot kliekjesvorming. We zitten niet meer op de kleuterschool tenslotte. Ik ga er daarom vanuit dat die andere ouders gewoon volwassenen zijn, met dito rationele levensinstelling.
Alle reacties Link kopieren
De pinguïns worden de stoeptegelmoeders hier genoemd door de juffen. Altijd op hun eigen plekje/stoeptegel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Maar waar wordt er dan zo over geroddeld als je elkaar nauwelijks kent? Ik kan me daar echt niets bij voorstellen. Dat de ene moeder zonder make-up haar kind komt halen en de ander er helemaal tip top gestyled uit ziet?



En wat is de reden dat sommige groepjes zich dan verheven voelen? Heeft dit met sociale klasse te maken, met uiterlijk, met prestaties van het kind?



Ik sta over een aantal jaar ook op dat schoolplein dus wil graag weten wat ik kan verwachten
Alle reacties Link kopieren
quote:_Gayl_ schreef op 13 december 2013 @ 09:16:

Maar ik had er wel mijn eigen stoeptegel (refererend aan een topic wat hier jaren geleden liep)
Hier staat iets heel origineels en grappigs
Alle reacties Link kopieren
Sinds Snoezekind in groep 8 zit heeft hij me een straatverbod van 100 meter rondom de school gegeven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik vind er ook weinig gezelligs aan. Met de moeder van mijn dochters' beste vriendin heb nog wel eens een iets diepgaander gesprek, maar over het algemeen hou ik het bij koetjes en kalfjes. Ik heb sowieso een hekel aan groepjes en kliekjes. En die zijn er hier volop, ook de zich beter-dan-de-rest-voelende moeders.

Een paar jaar geleden hebben we hier zelfs een hele fittie gehad, compleet met huilende moeders en grove beschuldigingen over en weer. "Luizengate" wordt het hier nog steeds genoemd, was echt schandalig hoe mensen moeders tegen elkaar tekeer gingen.
quote:Snoesje666 schreef op 13 december 2013 @ 09:26:

De pinguïns worden de stoeptegelmoeders hier genoemd door de juffen. Altijd op hun eigen plekje/stoeptegel. Ons onderwijssysteem haalt duidelijk niet het beste in mensen naar boven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet trouwens niet eens of er geroddeld wordt, vast wel. Maar daar houd ik me dus ook lekker afzijdig van.



Ergste keer op het schoolplein was toen ik bij een groepje stond en er opmerkingen werden gemaakt waaruit ik opmaakte dat ze een gezellig ochtendje met elkaar hadden gehad. Voelde me stom genoeg ontzettend gepasseerd, terwijl ik niet eens een ochtend met ze had willen doorbrengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:barrelroll schreef op 13 december 2013 @ 09:19:

Vreselijk. Als ik kijk naar het kliekjesgedrag van de ouders bij de school van mijn kind tenminste. De middelbare school was er niets bij. Gezellig in je gezicht, maar zodra je je omdraait begint het gefluister.Dat is echt niet leuk, sneu ook zeg.... Hebben die mensen niets beters te doen?
Hier staat iets heel origineels en grappigs
Alle reacties Link kopieren
quote:Youk79 schreef op 13 december 2013 @ 09:19:

Ik vind het meestal heel gezellig! Roddelen hou ik me buiten maar er zijn genoeg leuke ouders bij ons om gezellig mee te kletsen.Ja bij ons gelukkig ook! Kan soms ook echt een paar minuten eerder gaan om gezellig bij te kletsen
Hier staat iets heel origineels en grappigs
Alle reacties Link kopieren
quote:islamorada00 schreef op 13 december 2013 @ 09:26:

Maar waar wordt er dan zo over geroddeld als je elkaar nauwelijks kent? Ik kan me daar echt niets bij voorstellen. Dat de ene moeder zonder make-up haar kind komt halen en de ander er helemaal tip top gestyled uit ziet?



En wat is de reden dat sommige groepjes zich dan verheven voelen? Heeft dit met sociale klasse te maken, met uiterlijk, met prestaties van het kind?



Ik sta over een aantal jaar ook op dat schoolplein dus wil graag weten wat ik kan verwachten Ik denk dat het nogal verschilt per school. Bij ons is het eigenlijk alleen maar gezellig, maar zo te lezen is dat niet overal het geval
Hier staat iets heel origineels en grappigs
Alle reacties Link kopieren
quote:Lughnasadh schreef op 13 december 2013 @ 09:27:Een paar jaar geleden hebben we hier zelfs een hele fittie gehad, compleet met huilende moeders en grove beschuldigingen over en weer. "Luizengate" wordt het hier nog steeds genoemd, was echt schandalig hoe mensen moeders tegen elkaar tekeer gingen.







Bizar...
Hier staat iets heel origineels en grappigs
quote:Pantax schreef op 13 december 2013 @ 09:25:

Ik heb werkelijk geen idee of er geroddeld wordt of niet. Maar al zou het zo zijn, dan interesseert me dat werkelijk geen moer. Ik ken die mensen niet, dus wat boeit het. Ik zou het vooral een beetje raar vinden, denk ik, als ze de noodzaak zouden voelen tot kliekjesvorming. We zitten niet meer op de kleuterschool tenslotte. Ik ga er daarom vanuit dat die andere ouders gewoon volwassenen zijn, met dito rationele levensinstelling.



Hier idem hoor. Ik zou echt niet weten of er geroddeld wordt, maar ik heb het idee van niet. Ik praat met de ouders met wiens kind onze dochter wel eens speelt, maar dan heb ik het echt niet over andere ouders.



De enige 'kliek', als je het zo moet noemen, is de buitenafkliek. Dat zijn de ouders die met grote auto's uit de polders komen gereden om hun eigen en elkaars kinderen mee naar huis te carpoolen. En die grote auto's zijn voor hun een noodzakelijk kwaad en ze staan wat verder van school af omdat hun auto's de boel echt zouden opsluiten. Maar dat is echt puur praktisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lughnasadh schreef op 13 december 2013 @ 09:27:

Ik vind er ook weinig gezelligs aan. Met de moeder van mijn dochters' beste vriendin heb nog wel eens een iets diepgaander gesprek, maar over het algemeen hou ik het bij koetjes en kalfjes. Ik heb sowieso een hekel aan groepjes en kliekjes. En die zijn er hier volop, ook de zich beter-dan-de-rest-voelende moeders.

Een paar jaar geleden hebben we hier zelfs een hele fittie gehad, compleet met huilende moeders en grove beschuldigingen over en weer. "Luizengate" wordt het hier nog steeds genoemd, was echt schandalig hoe mensen moeders tegen elkaar tekeer gingen.Vertel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven