Schoolplein: gezellig of vreselijk?

13-12-2013 09:07 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden zit mijn zoon op school en sta ik dus twee keer per dag op het schoolplein om hem op te halen. Ik vind het zelf bijzonder gezellig, maar ik hoor in mijn omgeving ook andere verhalen. Dat er veel wordt geroddeld, of dat er een vaste kliek moeders die zich "beter voelt" dan de rest... Noem maar op!



Wat vinden jullie?
Hier staat iets heel origineels en grappigs
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste deed in groep 1 een toneelstukje. Mijn man, onze jongste en ik kwamen kijken. Was voor mij een heel geregel op mijn werk, want ik mag eigenlijk geen vrij nemen buiten vastgestelde periodes, maar ik was superblij dat het was gelukt dankzij een heel lieve collega. Maar ons kind was na afloop helemaal sneu omdat ze bijna de enige was van wie er geen grootouders, ooms en tantes of buurmeisjes of oppassen of weet ik veel wat bij waren. Het ging dus om een eenvoudig opvoerinkje van 15 minuten. Veel grootouders hadden trouwens ook grote bossen bloemen meegenomen voor de 4- en 5-jarigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeM schreef op 15 december 2013 @ 11:36:

Mijn oudste deed in groep 1 een toneelstukje. Mijn man, onze jongste en ik kwamen kijken. Was voor mij een heel geregel op mijn werk, want ik mag eigenlijk geen vrij nemen buiten vastgestelde periodes, maar ik was superblij dat het was gelukt dankzij een heel lieve collega. Maar ons kind was na afloop helemaal sneu omdat ze bijna de enige was van wie er geen grootouders, ooms en tantes of buurmeisjes of oppassen of weet ik veel wat bij waren. Het ging dus om een eenvoudig opvoerinkje van 15 minuten. Veel grootouders hadden trouwens ook grote bossen bloemen meegenomen voor de 4- en 5-jarigen.Echt belachelijk! Schep gewoon geen verwachtingen. Laat ze voor school optreden en klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:poezenmoes95 schreef op 13 december 2013 @ 10:00:

[...]





Maar ff serieus, dat vind ik eigenlijk wel een goeie zaak. Meesters hebben denk ik toch weer een andere insteek dan juffen, ik hoop oprecht dat mijn zoon ook bij een meester in de klas komt. Altijd alleen die juffen... De juffen die mijn zoon tot nu toe gehad heeft vind ik echt oude zeurmiepen, dus een meester lijkt me zelf ook wel verfrissendZeker weten. Ik zag een tijdje terug een documentaire over adhd. Een van die jongens had een meester van de oude stempel die echt perfect wist om te gaan met drukke jongens. Hij liet ze een kop koffie halen als ze zaten te wiebelen, even buiten een rondje rennen als ze vervelend deden en de gymles was veel intensiever. Heel grappig om te zien, vrouwen gaan zelden of nooit zo om met onrustige kinderen. Die manen tot stilte en geven straf.
Alle reacties Link kopieren
mijn kinderen zijn er nooit sneu van dat ik de enige ben die naar ze komt kijken.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 15 december 2013 @ 11:41:

[...]





Echt belachelijk! Schep gewoon geen verwachtingen. Laat ze voor school optreden en klaar.Moet je nagaan!!
Alle reacties Link kopieren
Snoezekind mocht op het laatste moment niet op het podium, tijdens de open avond. Teveel aanmeldingen en er werd besloten om alleen de kinderen op te laten treden die een instrument deden.

Eén kind stond mooi DRIE keer op het podium, steeds in een ander groepje.



Die had ouders in de ouderraad, verschil moet er wezen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 15 december 2013 @ 11:42:

[...]





Zeker weten. Ik zag een tijdje terug een documentaire over adhd. Een van die jongens had een meester van de oude stempel die echt perfect wist om te gaan met drukke jongens. Hij liet ze een kop koffie halen als ze zaten te wiebelen, even buiten een rondje rennen als ze vervelend deden en de gymles was veel intensiever. Heel grappig om te zien, vrouwen gaan zelden of nooit zo om met onrustige kinderen. Die manen tot stilte en geven straf.



Was dat deze ? Wij vonden het een goede uitzending.



http://www.hollanddoc.nl/ ... e/echte-jongens-film.html
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 15 december 2013 @ 11:42:

[...]





Zeker weten. Ik zag een tijdje terug een documentaire over adhd. Een van die jongens had een meester van de oude stempel die echt perfect wist om te gaan met drukke jongens. Hij liet ze een kop koffie halen als ze zaten te wiebelen, even buiten een rondje rennen als ze vervelend deden en de gymles was veel intensiever. Heel grappig om te zien, vrouwen gaan zelden of nooit zo om met onrustige kinderen. Die manen tot stilte en geven straf.Dat wat die meesters in de docu doen zijn vrij normale trucjes. Ik weet niet wat de baasisschool juffen doen, maar hier op de middelbare zetten we dat soort dingen heel erg vaak in. Vooral de leraressen.
Ik werk én ik ben betrokken bij school. Niet omdat het moet, maar omdat ik het leuk vind. Ik zit in de ouderraad van school en ben betrokken bij veel activiteiten zoals koffie zetten op ouderavonden, School versieren met sinterklaas, kerst, pasen, sint maarten. Wij verzorgen het kerstontbijt en voor allerhande andere activiteiten waar hulp bij nodig is. En ik kan echt niet altijd want ook ik werk, maar met hulp van andere ouders is het goed te doen.



De kinderen vinden het ook fijn als de school mooi versierd is. Dat er een kerstontbijt is etc. Dit kunnen de leraren echt niet alleen.



Ik merk dat mijn kinderen het leuk vinden dat ik betrokken ben. Ze vinden het leuk om mij op school te zien en ze vinden ook de activiteiten leuk.



Wij hebben gelukkig heel veel ouders die het wel leuk vinden om dingen te doen voor de school. We kunnen als ouderraad ook vaak een beroep doen op andere ouders. Samen kunnen we heel veel doen.



De extra schoolactivteiten maakt de schooltijd ook leuk. Daar kijken ze straks met veel plezier op terug. En vroeguh.... (jaren 70 kind) hadden wij altijd weeksluiting. 1x in de 8 weken stonden wij op het podium. Gelukkig was mijn moeder er dan altijd. Dat kan ik mij nog heel goed herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week bij een weeksluiting geweest als daar geen ouders bij zouden zijn is het net zo leuk denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 15 december 2013 @ 11:55:

Ik werk én ik ben betrokken bij school. Niet omdat het moet, maar omdat ik het leuk vind. Ik zit in de ouderraad van school en ben betrokken bij veel activiteiten zoals koffie zetten op ouderavonden, School versieren met sinterklaas, kerst, pasen, sint maarten. Wij verzorgen het kerstontbijt en voor allerhande andere activiteiten waar hulp bij nodig is. En ik kan echt niet altijd want ook ik werk, maar met hulp van andere ouders is het goed te doen.



De kinderen vinden het ook fijn als de school mooi versierd is. Dat er een kerstontbijt is etc. Dit kunnen de leraren echt niet alleen.



Ik merk dat mijn kinderen het leuk vinden dat ik betrokken ben. Ze vinden het leuk om mij op school te zien en ze vinden ook de activiteiten leuk.



Wij hebben gelukkig heel veel ouders die het wel leuk vinden om dingen te doen voor de school. We kunnen als ouderraad ook vaak een beroep doen op andere ouders. Samen kunnen we heel veel doen.



De extra schoolactivteiten maakt de schooltijd ook leuk. Daar kijken ze straks met veel plezier op terug. En vroeguh.... (jaren 70 kind) hadden wij altijd weeksluiting. 1x in de 8 weken stonden wij op het podium. Gelukkig was mijn moeder er dan altijd. Dat kan ik mij nog heel goed herinneren.Wij deden als leerling heel veel dingen die jij nu noemt die je als ouder doet. Met sinterklaas, kerst, pasen, sint maarten de school versieren. Als bovenbouwer hadden we daar verschillende 'commissies' voor. Net als corveetaken als koffieschenken, lokaal schoonmaken en planten water geven enzo. 1x in de zoveel tijd was je aan de beurt. En voorstellingsdingen deden we 's avonds.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geholpen met wat ik kon: legoblokken wassen, gordijnen idem, avond dit avond dat, toneelstukjes ook niet gemist. Maar het houd een keer op!!! Overdag ben ik op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 15 december 2013 @ 12:01:

[...]





Wij deden als leerling heel veel dingen die jij nu noemt die je als ouder doet. Met sinterklaas, kerst, pasen, sint maarten de school versieren. Als bovenbouwer hadden we daar verschillende 'commissies' voor. Net als corveetaken als koffieschenken, lokaal schoonmaken en planten water geven enzo. 1x in de zoveel tijd was je aan de beurt. En voorstellingsdingen deden we 's avonds.Heel goed plan!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hier op school ook een weeksluiting, alleen voor leerlingen en personeel. Dat staat met hoofdletters in de schoolgids en wordt bij elke voorlichtingsavond gezegd. Is steeds weer punt van discussie omdat veel ouders er heel graag bij willen zijn. Ergens snap ik dat ook wel maar ik heb het gevoel dat wij vroeger als kinderen veel meer onze eigen wereld hadden en dat ouders nu veel meer proberen om daarin door te dringen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeM schreef op 15 december 2013 @ 12:12:

Hier op school ook een weeksluiting, alleen voor leerlingen en personeel. Dat staat met hoofdletters in de schoolgids en wordt bij elke voorlichtingsavond gezegd. Is steeds weer punt van discussie omdat veel ouders er heel graag bij willen zijn. Ergens snap ik dat ook wel maar ik heb het gevoel dat wij vroeger als kinderen veel meer onze eigen wereld hadden en dat ouders nu veel meer proberen om daarin door te dringen.Precies. En waarom vraag ik me af?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
kinderen hebben straks helemaal geen eigen wereld meer.

het gebruik van the cloud rukt op, zodat je als ouder altijd inzage hebt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 15 december 2013 @ 12:22:

kinderen hebben straks helemaal geen eigen wereld meer.

het gebruik van the cloud rukt op, zodat je als ouder altijd inzage hebt.Grotemensen moeten vooral alles kunnen verpesten.
Alle reacties Link kopieren
bij ons op de basisschool beginnen ze binnenkort met the cloud.

ik ben er als een van de weinige ouders op tegen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wat komt er dan allemaal in de cloud? Ik kan me er helemaal niks bij voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dat niet, the cloud, dus waarschijnlijk hebben ze dat op onze basisschool (nog) niet. Maar ik heb kleuters dus er valt nog weinig ter inzage te geven (denk ik).
Alle reacties Link kopieren
de dagelijkse prestaties of niet prestaties van je kind.

ik hoef dat echt niet allemaal te weten.



mijn zoon vroeg me al of ik hem dan de hele dag op de webcam kon zien.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 15 december 2013 @ 12:48:

de dagelijkse prestaties of niet prestaties van je kind.

ik hoef dat echt niet allemaal te weten.



mijn zoon vroeg me al of ik hem dan de hele dag op de webcam kon zien.Dagelijks? moet de juf elke dag een verslagje schrijven? of alle tekeningen inscannen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar geen behoefte aan! Misschien verandert dat als ze ouder zijn maar ik betwijfel het. Ik hoop dat de juffen mij of mijn man persoonlijk aanspreken als er iets te vertellen is over het (niet-) presteren van onze kinderen :-S
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet precies hoe ze het gaan doen.

we hebben een hoop ict en communicatie ouders, er is dus een hele werkgroep voor.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken de verwachtingen van ouders om te komen helpen echt nicht.

Als je tijd en zin hebt kom je en anders niet. Er zijn ook activiteiten waar ouders nodig zijn maar zich niemand heeft aangemeld, die gaan dan ook gewoon door zonder helpende handen.

En luizenmoeders/vaders hebben we niet, dat doet een leerkracht.



Die klikjesvorming herken ik weer wel. Ik hoor ook bij een klikje, dat zijn ouders waarbij de kinderen met mijn kind bevriend zijn.

Die zie ik prive ook vaak omdat de kinderen op dezelfde club zitten.

Volgens mij gaat het met de andere klikjes ook zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven