Schoolplein horror (?)

06-10-2014 19:23 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees best vaak hier op het viva forum over de horror op het schoolplein van je kind. Met name dus de andere wachtende ouders, vaak vergeleken met de maffia....

Nu heb ik nog redelijk wat tijd voordat ik mij daar tussen moet mengen maar ik ben nu al wel heel benieuwd wat er nu waar van is....



Wat kan ik verwachten? Is het allemaal overdreven of wordt er echt flink op los geroddeld en zijn en kliekjes.

Ik zou het ook fijn vinden ervaringen te lezen waarbij je dikke vette vriendinnen hebt overgehouden aan zo een schoolplein.... 😁
Alle reacties Link kopieren
hier is het inderdaad wel waar, jammer genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, mag er bijna aan geloven.
Alleen heel normale ouders op het schoolplein van mijn kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik keek met angst en beven uit naar mijn schoolpleinmoedertijd, met dank aan jarenlang horrorverhalen lezen op het forum. En gelukkig herken ik er niets van.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin, schoolplein is niet anders dan de lokale supermarkt ofzo.



Ben jij soms van plan veel tijd op het schoolplein door te brengen?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Hier niet, in mijn oude woonplaats wel, maar daar stonden ook veel tokkies.
Ik snap niet dat je je hier druk om maakt. Je dropt je kind af en gaat weer. Ophalen hetzelfde, kind oppikken en gaan. Ik snap sowieso niet dat je zoveel tijd hebt om te gaan lopen kleppen daar. Ik zie ze soms 3 kwartier na het starten van de school nog staan, pffff. Ik heb wel wat beters te doen. En dan kleppen ze lekker achter mijn rug om, prima. Zal mij aan den aarsch oxideren
Alle reacties Link kopieren
Bij onsop school is dit zeker niet. Er wordt alleen wel veel onderling geklaagd en gemopperd over de leraren en de directie.
Natte tosti..
Ik herken er helemaal niks van.
Alle reacties Link kopieren
Sommige ouders roddelen er inderdaad oplos. Maar de meeste zijn gewoon normaal hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik Heb borrelvriendinnen overgehouden aan het schoolplein.

Heel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk er weinig van.

Maar ben ook een weinig sociaal actieve schoolpleinmoeder.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik herken er niks van.



Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik wel eens ouders spreek die het wel ervaren. Op hetzelfde schoolplein dus



Twee opties: ik ben een arrogant loeder of een naïeveling met een bord voor haar hoofd
Alle reacties Link kopieren
Ik spurt altijd net te laat van huis om mijn kinderen op te halen. Pluk bij de ene juf de een weg en bij de andere juf de ander. Soms even contact met andere ouders omdat ze wensen te spelen. Dan spreek ik een tijd af en wissel telefoon nummer uit. Een heel enkele keer ben ik iets te vroeg en wissel ik wel eens wat beleefdheden uit met deze of gene.

Geroddel hoor ik nooit, maffia herken ik er echt niet in.
Hier viel het altijd wel mee. Een paar schoolpleinkadavers, dat wel, maar daar zaten ook wel gezellige exemplaren tussen.
Alle reacties Link kopieren
Bij het ophalen van het kind spreek je wel eens een andere ouder. En ik heb ook wel eens een kop thee gedronken bij de ander, en de ander bij mij.

Dikke vriendschappen heb ik er tot nu toe niet uitgehaald. Ik heb al moeite genoeg met het onderhouden vd vriendschappen die ik al heb.
Alle reacties Link kopieren
Aan de kleuterkant (groep 1 tm 3) is het gezellig.

Aan de andere uitgang schijnt het wel zo te zijn.



"Ze" worden de hekhoeren genoemd



Ik zit sinds dit jaar in de Ouderraad en zo hoor ik wel eens wat
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Hekhoeren
Alle reacties Link kopieren
Haha, hekhoeren

Bijna alle ouders op mijn zoons school zijn drukke tweeverdieners, die hebben geen tijd om te hekhangen.

Van geroddel heb ik vooralsnog niks gemerkt, met de ouders van de kinderen waar mijn zoontje mee speelt heb ik leuk contact, soms drinken we een drankje, maar dikke vriendschappen zijn het niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook allemaal kliekjes maar geen vervelende of zo.



Ik heb er twee goede vriendinnen aan overgehouden en een paar gewone. Regelmatig dat we met 6 moeders bij elkaar op de koffie gaan of uiteten. M'n sociale leven is er echt een stuk leuker op geworden. Man en ik komen beide niet uit het dorp waar we wonen dus voor ze op school zaten kende ik er amper mensen. Nu heb ik er echt leuke vriendinnen bij gekregen.
Neuh. Maar ik ben ook niet gevoelig voor groepjesvorming. Als je dat wel bent kan ik me voorstellen dat het schoolpleingebeuren herinneringen oproept aan een al dan niet leuke middelbare schooltijd. Groepjes vormen zich namelijk toch.
quote:calvijn1 schreef op 06 oktober 2014 @ 19:45:

Aan de kleuterkant (groep 1 tm 3) is het gezellig.

Aan de andere uitgang schijnt het wel zo te zijn.



"Ze" worden de hekhoeren genoemd



Ik zit sinds dit jaar in de Ouderraad en zo hoor ik wel eens watMaar vanaf groep 4 zullen veel kinderen toch ook wel alleen naar school fietsen (denk ik?)
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 06 oktober 2014 @ 20:00:

[...]





Maar vanaf groep 4 zullen veel kinderen toch ook wel alleen naar school fietsen (denk ik?)



Valt wel mee geloof ik

Veel worden met de auto gehaald en gebracht
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
het ligt er ook aan hoe je er zelf instaat, Ik heb best veel contacten met moeders van school en dan krijg je ook meer mee van groepjesvorming ed. In het begin vond ik dat wel wennen, ineens weer zo'n nieuwe sociale context. Maar er zijn idd ook moeders die je verder nooit ziet, ook prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven