Schoolplein horror (?)

06-10-2014 19:23 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees best vaak hier op het viva forum over de horror op het schoolplein van je kind. Met name dus de andere wachtende ouders, vaak vergeleken met de maffia....

Nu heb ik nog redelijk wat tijd voordat ik mij daar tussen moet mengen maar ik ben nu al wel heel benieuwd wat er nu waar van is....



Wat kan ik verwachten? Is het allemaal overdreven of wordt er echt flink op los geroddeld en zijn en kliekjes.

Ik zou het ook fijn vinden ervaringen te lezen waarbij je dikke vette vriendinnen hebt overgehouden aan zo een schoolplein.... 😁
Alle reacties Link kopieren
Dat wat Galadriel zegt. Heb er vriendinnen bij en ook mijn gastouder leren kennen. Er is wel groepjesvorming maar niet zo erg dat er roddel en achterklap door is. De echte pleinhorror zegt mij, tot nu toe, niets.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Ik vang wel eens wat op...geen geroddel hoor, maar hier roddel ik dan weer over. Gewoon omdat het opvalt in zo'n klein stadje:



vrouw loopt hele zomer in winterjas, rookt jointjes in bed, vader van oudste is drugsdealer (dit vertelt ze zelf tegen andere vrouw). Die andere vrouw heeft een nieuwe vriend. Hij is wel opgepakt met gestolen waar in zijn auto.. maar he de krant zegt zoveel.. het was niet allemaal gestolen dus de krant overdreef enorm.



Daar heb ik wel over geroddeld met mijn vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt vriendinnen leren kennen op het schoolplein. Nu inmiddels pubers, maar vriendschap bestaat nig steeds!
Ik vind het best gezellig op het schoolplein. Soms ben ik druk met het entertainen van de jongste die mee moet met brengen en halen. Soms sta ik bij een groepje, soms bij een andere vader of moeder die ik ken. Ik doe niet mee aan geroddel en het boeit me verder weinig met wie ik sta.



Ik heb er een hele goede vriendin en een leuke kennis aan overgehouden. Ik hoor hier wel dat het op het 'grote plein' (vanaf groep 3) minder gezellig is.
quote:calvijn1 schreef op 06 oktober 2014 @ 19:45:

Aan de kleuterkant (groep 1 tm 3) is het gezellig.

Aan de andere uitgang schijnt het wel zo te zijn.



"Ze" worden de hekhoeren genoemd



Ik zit sinds dit jaar in de Ouderraad en zo hoor ik wel eens wat
Alle reacties Link kopieren
Leuk al jullie reacties!

Ben niet van plan lang rond te hangen op het schoolplein, ben ook niet gevoelig voor kliekjes. Wel vind ik het apart dat velen horror verhalen hebben gelezen maar het zelf dus totaal niet zo ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk breng ik zo weinig mogelijk tijd op het schoolplein door, omdat ik daar tijd voor noch zin in heb.



Om moeders die dat wel leuk vinden 'hekhoeren' te noemen vind ik behoorlijk asociaal.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Pas 1 week actief. Ik zie wel groepjes en ben al 'gewaarschuwd' voor een groepje, haha. Ik ben geloof ik ingedeeld bij de 'carrieretrutten' die hun mobieltjes synchroniseren voor speelafspraakjes.

Vooralsnog sta ik er heel kort om af te zetten of op te halen en zeg alleen 'hallo' of zo. Alleen de eerste dag kwam ik iemand tegen die bij mij vroeger in de klas heeft gezeten die met een peuk in de mond krijsend op mij afkwam met de woorden "Soooo, wat ben jij een kakwijf geworden, hahaha" *spontane omhelzing*. Stukje folklore
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Waar heb jij dan horror verhalen gelezen?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
carrieretrutten
Alle reacties Link kopieren
Hekhoeren



ik heb het overleefd en dat door er niet te lang dan nodig rond te hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nooit last van gehad tot er een groepje ontstond dat een van mijn kinderen aan de schandpaal wilde zien. Samen gingen ze naar de directie. Die legde uit dat hun eigen kinderen mijn kind treiterden en dan vervolgens thuis alleen vertelden wat mijn kind terug deed om zich te verweren. Helaas bleven ze ook daarna nog een tijd steun zoeken op het plein. Ikzelf heb het er nooit met andere ouders over gehad. Vond het zo laag. Gelukkig werd er vanaf toen wel goed op het pesten gelet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst per ongeluk genetwerkt op het schoolplein. Heb zelf geen kinderen, maar ik moest de dochter van een zieke vriendin ophalen. En toen kwam ik daar ineens iemand tegen die ik vaag kende uit mijn vakgebied. Even gekletst, en nu gaan we misschien samen een project doen. Dus mijn enige schoolpleinervaring was absoluut positief.

Mijn eigen moeder bleef trouwens gewoon in de auto zitten, en dan liepen we daar zelf heen. Maar dat is op de fiets natuurlijk een beetje lastig (wij woonden ruim 25 min rijden van school, vandaar de auto).
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 06 oktober 2014 @ 20:18:

carrieretrutten Sorry, weet niet hoe ik een accent aigu tevoorschijn kan toveren op deze tablet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 06 oktober 2014 @ 20:20:

Ik heb er nooit last van gehad tot er een groepje ontstond dat een van mijn kinderen aan de schandpaal wilde zien. Samen gingen ze naar de directie. Die legde uit dat hun eigen kinderen mijn kind treiterden en dan vervolgens thuis alleen vertelden wat mijn kind terug deed om zich te verweren. Helaas bleven ze ook daarna nog een tijd steun zoeken op het plein. Ikzelf heb het er nooit met andere ouders over gehad. Vond het zo laag. Gelukkig werd er vanaf toen wel goed op het pesten gelet.Bah wat laag en naar van die hekhoeren
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn onlangs van basisschool veranderd, maar zowel op de oude school als op de huidige geen spoortje schoolpleinhorror te bekennen. Ouders wachten op hun kind, kletsen een beetje met elkaar, of niet, maken afspraken over spelen, en gaan weer. Er zijn ook vriendschappen, er zijn vast ook ouders die niks met elkaar hebben, maar de sfeer is gewoon prima.
Alle reacties Link kopieren
@vandale die verhalen zijn er genoeg op het viva forum.

Storm in een glas dus zo te lezen, op een paar uitzonderingen na.
Alle reacties Link kopieren
Gadverdamme Yette. Mijn schoonzus werd laatst ook benaderd door zo'n delegatie verontwaardigde moeders maar daar ging zij niet op in. Zo kinderachtig achterbaks zeg. Eerst even een draagvlak ritselen (lees: bij gebrek aan hobby maar elkaar de kop gek maken) om dan met het groepje naar de directeur te marcheren. Bah bah.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat ik tot heden niet snap : hebben mensen niets te doen na het brengen van de kinderen? Waarom nog aan elkaar hangen en doen. Het zijn toch de kids die het leuk moeten hebben of zie ik het verkeerd?



Ik breng mijn kinderen en ben meteen weg. Geen tijd voor kletspraatjes met moedertjes. Ze staan altijd in kliekjes en ik voel soms de ogen prikken in mijn rug, maar het zal me een worst wezen wat ze vinden.
Het ligt aan de school denk ik.



Hier is het gewoon best gezellig. En geen echte kliekjes én ik merk daar toch nooit iets van omdat ik met iedereen wel overweg kan. Dus ik heb er ook geen last van.



Máár geroddeld wordt er wel. Niet openlijk, maar ik hoor van alles. Dus ik weet precies wie er aan partnerruil doet, wie er vreemdgaat, wie er ruzie heeft met wie, enz.



Maar dan hebben ze aan mij nou juist weer een verkeerde, want én ik vertel het niet verder én het interesseert me bijzonder weinig wie wat uitspookt met wie.
Alle reacties Link kopieren
Hier zeker kliekjes... En zeker roddels (maar in een dorp gebeurd dat sowieso)

Ben beleeft en praat met mensen maar behoor geloof ik niet tot een groepje... Ook niet zoon behoefte aan!

Ik denk dat ik er eerder kennissen heb (die zich ook over mij suf roddelen... Maar ach) dan vriendinnen
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 06 oktober 2014 @ 20:00:

[...]





Maar vanaf groep 4 zullen veel kinderen toch ook wel alleen naar school fietsen (denk ik?)Hier in A'dam niet hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel wat leuke contacten met ouders van de klasgenootjes van mijn zoon. Hier is het bijna elke keer als zoon een vriendje te spelen heeft en die wordt opgehaald, dat vaders of moeders dan even een kopje koffie drinkt bij het ophalen. Hartstikke leuk en gezellig. De school van mijn zoon organiseert ook regelmatig kennismakingsavonden, koffieochtenden e.d. waardoor je als ouders makkelijker met elkaar in contact komt.
Komt wel goed, schatje!
Bij ons is overigens iedereen 5 minuten voor tijd aanwezig en gaat vrijwel direct weer weg als kind er is, op het maken van afspraakjes na dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de eerste schooldag van mijn kind achter de rug en ik heb van te voren al wat verhalen gehoord. Maar ik kom daar toch om mijn kind te brengen, hooguit een speelafspraakje te maken, maar geen hele netwerken te onderhouden. Heb daar trouwens ook gewoon de tijd niet voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven