Schoolplein horror (?)

06-10-2014 19:23 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees best vaak hier op het viva forum over de horror op het schoolplein van je kind. Met name dus de andere wachtende ouders, vaak vergeleken met de maffia....

Nu heb ik nog redelijk wat tijd voordat ik mij daar tussen moet mengen maar ik ben nu al wel heel benieuwd wat er nu waar van is....



Wat kan ik verwachten? Is het allemaal overdreven of wordt er echt flink op los geroddeld en zijn en kliekjes.

Ik zou het ook fijn vinden ervaringen te lezen waarbij je dikke vette vriendinnen hebt overgehouden aan zo een schoolplein.... 😁
Alle reacties Link kopieren
Ligt ook echt aan het publiek van een school, psz of kdv. Bij kdv 1 van zoon was er echt een monopubliek, dan val je al snel 'op'. En geef je sommigen stof tot roddelen. Bij kdv 2 was het echt heel divers, dus ook wat meer tolerantie voor 'afwijkend'. Dan moest je echt heel ver gaan wilde je onderwerp van gesprek worden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Appelsien, waarom denk je dat hun ogen in je rug prikken? Als ze tijd hebben en t leuk vinden om nog even te kletsen, prima toch? En als jij dat niet doet vinden ze dat vast ook prima. En als ze kijken is dat misschien wel gewoon omdat ze vinden dat je een leuke jas aanhebt. Ofzo.

Ik denk dat gewone groepjes wel eens onterecht worden aangezien voor roddelkliekjes, laat ze toch lekker, 9 van de 10 keer hebben ze t over hun eigen kinderen wil ik wedden.
quote:Pantax schreef op 06 oktober 2014 @ 19:26:

Alleen heel normale ouders op het schoolplein van mijn kind.Hier ook. En natuurlijk zijn er 'groepjes', maar die zijn niet per definitie eng.
quote:vandale schreef op 06 oktober 2014 @ 20:14:



Om moeders die dat wel leuk vinden 'hekhoeren' te noemen vind ik behoorlijk asociaal.+1. Wat zet je jezelf dan te kijk zeg.
Alle reacties Link kopieren
Tjongejonge zeg, ik geef het toe, ik ben een hekhoer ... Inderdaad, na de geboorte van mijn 2e een tijd thuisblijfmoeder geweest en ik vond het gewoon gezellig om met de andere tbm (buggybrigade ) te kleppen nadat we onze kinderen op school hadden gedropt. En is dat nou zo raar ? We roddelden niet over andere kinderen/ouders maar we praatten gewoon over het weer, onze kinderen, de juffen, het schoolprogramma, de vakanties enz.



Nu werk ik weer 32 uur, dus geen schoolplein gehang meer, maar mis het nog wel af en toe Gelukkig hebben we de woensdagen nog om te hangen ;) De andere dagen kom ik alleen 's middags naar de BSO, mijn vriend brengt de kinderen 's morgens weg.



Dus nee, ik vond/vin het geen horror, integendeel, en ik heb er ook nog een paar lieve vriendinnen aan over gehouden
quote:Lilla schreef op 06 oktober 2014 @ 20:33:

Appelsien, waarom denk je dat hun ogen in je rug prikken? Als ze tijd hebben en t leuk vinden om nog even te kletsen, prima toch? En als jij dat niet doet vinden ze dat vast ook prima. En als ze kijken is dat misschien wel gewoon omdat ze vinden dat je een leuke jas aanhebt. Ofzo.

Ik denk dat gewone groepjes wel eens onterecht worden aangezien voor roddelkliekjes, laat ze toch lekker, 9 van de 10 keer hebben ze t over hun eigen kinderen wil ik wedden.Dat denk ik ook idd.
quote:calvijn1 schreef op 06 oktober 2014 @ 19:45:

Aan de kleuterkant (groep 1 tm 3) is het gezellig.

Aan de andere uitgang schijnt het wel zo te zijn.



"Ze" worden de hekhoeren genoemd



Ik zit sinds dit jaar in de Ouderraad en zo hoor ik wel eens wat







Mijn ervaring: er zijn overal roddeltantes, dus ook op het schoolplein, maar ik vind ze zwaar in de minderheid.

Er was er laatst eentje die zich samenzweerderig naar mij toe boog, haar hand op mijn arm legde en vroeg: 'Mag ik jou feliciteren?!'

Ik spreek haar nooit, meende ze opgevangen te hebben dat ik zwanger was. Not!

Stel dat ik nu al jaren aan het proberen was en je krijgt zo'n vraag, ik was wel meteen klaarwakker voor schooltijd.



Ik heb aan het schoolplein wel degelijk een vriendin over gehouden, wachten tussen moeders kan best een positief resultaat hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heel normale mensen op het schoolplein, het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Ik loop het schoolplein op en als daar iemand staat die ik ken, dan ga ik daarbij staan. Ik kan met iedereen goed overweg. Bij de kleuters is het nog even wennen, maar mijn oudste dochter zit al in een hoge groep en die moeders en ook vaders ken ik inmiddels behoorlijk goed.
Alle reacties Link kopieren
Hier wisselen ouders over het algemeen ook alleen informatie over zichzelf en hun kinderen uit hoor. Tenminste, de vaders waar ik me na die ervaring met moeders nu toe beperk
quote:appelsien27 schreef op 06 oktober 2014 @ 20:26:

Wat ik tot heden niet snap : hebben mensen niets te doen na het brengen van de kinderen? Waarom nog aan elkaar hangen en doen. Het zijn toch de kids die het leuk moeten hebben of zie ik het verkeerd?



Ik breng mijn kinderen en ben meteen weg. Geen tijd voor kletspraatjes met moedertjes. Ze staan altijd in kliekjes en ik voel soms de ogen prikken in mijn rug, maar het zal me een worst wezen wat ze vinden.Zo dan voel jij je even verheven of wat?
Alle reacties Link kopieren
Nog geen schoolplein-ervaring, maar op het stoepje voor de peuterspeelzaal is de sfeer altijd wel oké. Gewoon relaxed een neutraal babbeltje, waar iedereen die wil aan kan deelnemen.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Schoolplein van mijn kinderen heeft vier uitgangen in het hek. 1 ervan is de tokkie gate. Daar staat het clubje tokkie ouders met crisiskoppen nog een uur in de ochtend nadat kinderen op school zijn gebracht te kletsen met elkaar, uiteraard met stinkende sigaretten. Daar staat ook een hoogzwangere bij die op knappen staat schaamteloos te roken. Kinderen heten Kelsey en Dylan en zo
quote:Star schreef op 06 oktober 2014 @ 20:42:

[...]





Zo dan voel jij je even verheven of wat?Inderdaad. Als ik nog behoorde tot het legioen der schoolpleinkadavers/hekhoeren zou ik ook lekker met mijn ogen in haar rug gaan prikken, ik had toch niks beters te doen.
quote:netniet schreef op 06 oktober 2014 @ 20:47:

Daar staat het clubje tokkie ouders met crisiskoppen nog een uur in de ochtend nadat kinderen op school zijn gebracht Hoe weet je dat ?
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 oktober 2014 @ 20:49:

[...]





Hoe weet je dat ?Omdat ik als luizenmoeder regelmatig om 8.30 uur luizencontrole doe en dus op school blijf.
quote:yette schreef op 06 oktober 2014 @ 20:40:

Hier wisselen ouders over het algemeen ook alleen informatie over zichzelf en hun kinderen uit hoor. Tenminste, de vaders waar ik me na die ervaring met moeders nu toe beperk De vaders proberen over het algemeen gewoon een moeder in bed te krijgen is mijn ervaring.
quote:netniet schreef op 06 oktober 2014 @ 20:51:

[...]



Omdat ik als luizenmoeder regelmatig om 8.30 uur luizencontrole doe en dus op school blijf.Dat je dan nog de tijd en de zin hebt om er op te letten wie er nog allemaal een peukie blijven doen zeg.
quote:Thordis schreef op 06 oktober 2014 @ 20:52:

[...]



De vaders proberen over het algemeen gewoon een moeder in bed te krijgen is mijn ervaring. Niet alleen de vaders hoor. Ik stuur alle mannen die hier komen hengelen naar een lekkere MILF naar het schoolplein, vader of niet.
Alle reacties Link kopieren
Hekhoeren



Ik sta sinds een paar maanden aan het schoolplein en ik vind het enig
DTEEZ!
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 oktober 2014 @ 20:53:

[...]





Dat je dan nog de tijd en de zin hebt om er op te letten wie er nog allemaal een peukie blijven doen zeg.Geen tijd en zin, het zou jou ook zeker opvallen.
Ik heb geen idee if er op het schoolplein geroddeld wordt. Vast wel.

Ik ben vooral op mezelf, maak soms met sommige moeders een praatje en drink met één moeder uit de klas geregeld een kop koffie.

Meestal zit ik gewoon te lezen tijdens het wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilla schreef op 06 oktober 2014 @ 20:33:

Appelsien, waarom denk je dat hun ogen in je rug prikken? Als ze tijd hebben en t leuk vinden om nog even te kletsen, prima toch? En als jij dat niet doet vinden ze dat vast ook prima. En als ze kijken is dat misschien wel gewoon omdat ze vinden dat je een leuke jas aanhebt. Ofzo.

Ik denk dat gewone groepjes wel eens onterecht worden aangezien

voor roddelkliekjes, laat ze toch lekker, 9 van de 10 keer hebben ze t over hun eigen kinderen wil ik wedden.Of omdat ze merken dat appelsientje op hun Moedertjes neerkijkt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik merk nooit iets van schoolpleinhorror. Die is er gewoon niet bij de school van mijn kinderen. Gewoon hallo en dag, klein praatje, meestal over een speelafspraak, in elk geval meestal over de kinderen. Niets bijzonders.



Mijn zus heeft wel eens horrorverhalen (andere school) en dan klapper ik wel met mijn oren. Omdat ik er dus niets van herken.
quote:Istar_ schreef op 06 oktober 2014 @ 21:01:

Ik heb geen idee if er op het schoolplein geroddeld wordt.



Natuurlijk wordt er geroddeld. Toen mijn dochter een klasje oversloeg werd ik ineens belegerd door ouders die ik werkelijk nog nooit gesproken had en die me allemaal kwamen vertellen dat hun kind ook Vreselijk Slim was en ook gerust een klas konden skippen maar dat zij om Sociaal-Emotionele redenen heel verstandig hadden besloten hun kind maar niet te laten versnellen .



Maar ja, roddelen is menselijk he. Ik vrees dat ik het zelf ook wel eens doe .
Alle reacties Link kopieren
Baal nu gewoon dat wij niet zo'n leuk schoolplein hebben, waar de roddel en achterklap je om de oren vliegt.

Daar zou dit moedertje best wel zin in hebben, bij ons zijn al die andere ouders zooooo saai.



Verhuizen een optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven