September(+aug-okt)dames met kindjes

14-10-2015 09:21 1361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames,



3 topics hebben we vol gekalkt toen we zwanger waren. Veel steun, leuke dingen en minder leuke dingen, spanning en blijdschap hebben we met elkaar gedeeld. Ook hebben een aantal van ons elkaar al gezien en er komen nog meer meetings. Maar voor nu is het tijd om de 'zwangerpijler' achter ons te laten, want nu onze kindjes er zijn, kunnen we hier verder kletsen!

Gefeliciteerd dames met de prachtige zoons en dochters die wat verder verspreid geboren werden dan verwacht!



Deel 1 van ons zwangeren topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015



Deel 2 van ons topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 - Deel 2



Deel 3 van ons topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 - deel 3



NaamLeeftijdhoeveel kindjesUitgerekendBevallen op...Uiltje198529/271 zoon10-09-2015 bevallen op 15 september van een zoonStrandjutter234/401 zoon16-09-2015op 27-08 bevallen van zoontjeBieno29/281 dochter18-09-20156 september bevallen van dochtertjeAriadne8331/321 zoon19-09-2015bevallen van zoontje op 24-08-2015Nouke2933/341 dochter en 1 zoon19-09-2015bevallen van zoontje op 28 augustusTitato26/321 dochter19-09-2015op 12 september bevallen van dochtertje Jola93 21/28 1 dochter 19-09-2015op 17-9 bevallen van een dochterNinnoc31/441 dochter20-09-2015op 24 september bevallen van dochter Vlammetje-129/321 dochter21-09-2015bevallen van dochter op 29 septDiamonds8728/351 dochter22-09-2015op 24 september bevallen van dochterLatteke29/291 zoon en 1 dochter 22-9-2015 bevallen van dochter op 29 septMama_lin33/302 dochters26-09-2015bevallen op 15 september van een dochterPatsy_Stone33/392 zoontjes27-09-2015bevallen van zoontje op 20-08-2015Vlasje8826/301 spetter27-09-2015op 6 september bevallen van zoontjeBaby4283 dochters en 1 zoon28-09-2015op 19-9 bevallen van een dochterMeisie9024/291 zoon28-09-2015op 16-9 bevallen van een zoonAppelientjex33/311 zoon en 1 dochter29-09-2015bevallen van dochter op 12 oktRanonkeltje8826/331 dochter29-09-2015bevallen van dochtertje op 26-08-2015Jen198530/301 zoon01-10-2015bevallen van zoontje op 29 augustus



Tabel is vol, maar schrijf gerust mee.
Is t zo een beetje de bedoeling dames?

Kunnen we hier nu verder
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!!



Mag ik met jullie meeschrijven? Ik ben een meelezer sinds deel 1, toen ik met 13 weken durfde te vertrouwen dat het goed zat bleek jullie topic al vol te zitten.

Ik ben 9 september bevallen van een zoon (38.3) via een keizersnede.
Hey, waren we alweer toe aan een volgend deel? Ongelofelijk he, we zijn zwanger af en hebben kindjes in aug, sept en oktober gekregen.

Happy new topic!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook weer mee! Zit nu te ontbijten met zoon op schoot nou ja, je kan het nauwelijks ontbijten noemen rond deze tijd. Er moet nu ook al zoveel vóór het ontbijt gebeuren... Herkennen jullie dat? Misschien als je kindje volledig aan de borst kan drinken dat het allemaal sneller gaat, dat weet ik niet
Ik herken t meisie haha. Als ik mijn dochter aanleg, is ze snel weer ontevreden dus kolf ik vlug en geef dan de fles, andere dochter ff vermaken met de tv, dan zelf samen ontbijten...pffff maar goed hier zijn we om 7 uur al uit de veren maar vind kilven en flesje dan wel ff makkelijker in dat geval. kan ik ff rustig eten.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Gezellig noopes, wat mij betreft hoe meer zielen, hoe meer vreugd toch? Gefeliciteerd met je zoon!
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Schrijf lekker mee noopes



Hier gaat het redelijk. Had zondagnacht een ontzettende huilbui en was echt even helemaal de weg kwijt. Werd me allemaal even te veel. Gaat nu wat beter. Maar heftig was het wel.

Ben de afgelopen tijd ook wat minder actief hier en op fb, ik merk dat ik het zwaar vind en ook best down er van kan zijn.



Vandaag belafspraak met de Ha vanwege de reflux van zoon.

Zoon is morgen alweer 7 weken en glimlacht nu ook echt als hij iets leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mischien ook mee schrijven? Ik heb alleen mee gelezen want toe ik lid werd van her forum zaten alle topics zaten al vol.



Ik was 1 okt uitgerekend en ben 19 sept bevallen van onze zoon, ben 24 en mijn vriend is na de geboorte van onze zoon 30 geworden.
Alle reacties Link kopieren
@strandjutter vervelend meid! Trek je op tijd aan de bel als je het niet meer trekt? Vorige week donderdag had ik 1 dag met een te korte nacht en M huilde de hele dag. Heb de hele avond gehuild en de angst dat zoon ging huilen en áls hij dan ging huilen trok ik echt niet. En dat was maar 1 dag... Ben er inmiddels achter dat zoon nogal snel overprikkeld is en echt rust en regelmaat nodig heeft. En constant mij of z'n papa, wegleggen blijft lastig



@mamalin poe, 7 uur stond gister de wekker om naar cb te gaan. Ben blij dat het niet elke dag is! Is dat omdat A al eerder wakker is?



Leuk alle 'nieuwe' gezichten! (Heb jullie al wel elders gezien op het forum)



@draagdoek herkennen jullie dit? Zoontje is de eerste paar minuten in de draagdoek aan het huilen, daarna valt hij in slaap. Ik dacht dat ze meteen happy horen te zijn? Ben dan bang dat ik niet goed geknoopt heb ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Welkom ook aan Noopes en My-little-appletree!



@Strandjutter: vervelend dat je je wat down voelt . Heeft dat met iets specifieks te maken of meer algemeen gevoel?

Denk dat iedereen wel eens een huilbui heeft en er even doorheen zit, maar als dat gevoel wat langer aanhoudt, is dat natuurlijk heel erg naar. Heb je wat afleiding overdag of mensen die op bezoek komen? Want in je eentje tussen 4 muren kan best eenzaam zijn...

Het glimlachen is trouwens leuk he. Zoontje heeft t nu n aantal keer gedaan; helemaal



@Meisie: zoontje protesteert vaak ook heel even als hij de in doek/zak gaat, maar is snel over. Denk dat wanneer t na n paar minuutjes over is en hij lekker in slaap valt (of gewoon rustig is) je echt wel goed geknoopt hebt!



Ik had gisteren echt even niet mijn dag: hele nacht in touw geweest met zoontje en ik had echt iets van: 'ik weet t allemaal niet meer, doe t allemaal fout' etc. In tranen mijn moeder gebeld en even mijn hart gelucht. Was eigenlijk gewoon doodop en daardoor wat hormonaal. Daarom vroeg naar bed gegaan en vriend de laatste voeding van de avond laten doen met de fles. Heb daardoor best wat uurtjes kunnen maken afgelopen nacht. Verder me nog wat meer verdiept in Dunstan babytaal; al eerder over gelezen en ik herkende het wel bij zoontje (sloot dus aan bij wat ik grofweg zelf al voor gevoel had over de behoeftes van zoontje) en probeer het ook toe te passen. Best lastig soms omdat er voor mijn gevoel soms meerdere signalen tegelijk of snel na elkaar gegeven worden, maar goed: dat zal ook een stuk ervaring en het leren kennen van je knul zijn. Vannacht ging t goed, dus hopelijk is dat een goed vooruitzicht. Nu ligt zoon lekker in de draagzak (draagdoek wordt vandaag bezorgd!) op mijn buik
Alle reacties Link kopieren
Even een tvp, zit nu bij de vk voor de na controle, thuis even bij lezen en reageren!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig!



@ Strandjutter, wat vervelend dat je je down voelt. Heb je enig idee waardoor je het als zo zwaar voelt? Is het de reflux (met alles wat daarbij hoort) of zijn het meerdere dingen?

Ik merk dat ik huilerig wordt als ik een paar dagen niet kan wandelen en geen was weg kan werken. Heel stom maar een half uurtje wandelen of was doen en ik kan er weer een dag of 3 tegenaan.

@ meissie, ik heb nog geen draagdoek maar wel een manduca geleend van een vriendin. Zoon valt ook na een paar minuten in slaap, zoon van vriendin viel ook altijd in slaap tijdens het dragen.
Jeej. De kinderpijler!



Ik ga ook weer proberen hier actief te zijn!:)



@strand. Trek je optijd aan de bel als het niet meer gaat? Het is ook allemaal niet niks. Ineens een klein babytje die volledig afhankelijk van je is. En jou zwangerschap die zo abrupt eindigde eigenlijk...

Als je nou een keertje een dag helemaal alleen zit en je ziet daar tegen op dan wil ik (en vlasje wil vast en zeker mee dan) best een keer een kop koffie komen drinken. Of even een wandelingetje maken:) je hoeft het maar te zeggen!



@mamalin wat heb je de OP mooi geschreven. Ik kring er kippenvel van!



Ik ga nu even bij mijn wormpje kijken die ligt te mopperen. (Ze heeft de hik)
Oja en welkom nieuwe dames!

Leuk dat jullie mee gaan schrijven!
@jola tnx voor het compliment



@strandjutter, denk inderdaad goed om jezelf. Durf om hulp te vragen!!!



@meisie, het sputteren bij het in de draagdoek stoppen doet S ook wel. Ik denk dat het even het 'gepruts' is waar ze even tegen in opstand komen en dan ineens beseffen van: heeeey dit hangt lekkerrrrrrr

Hier is A wakker tussen 7 en 8 en S komt dan vaak ook weer voor een voeding, dus ja ochtenden zijn vroeg hier. Meestal komt A lekker bij me in bed, doe ik ff de tv aan voor haar en verschoon ik S en voedt haar dan. Dan schiet ik in de kleren en doe ik de draagdoek om, doe S daarin en neem A aan t handje mee naar beneden om te ontbijten. Hier zit er al structuur in dus wij zijn in no time klaar. Kids badderen doe ik lekker wanneer ik het aan tijd heb en 1 van beide slaapt.



@bieno, hoe was t bij de vk? Ik moet de 29e naar de gyn voor de nacontroles en het gesprek. Heb er zin in, want het is zo'n fijne vrouw. Heb mijn gyn en vk dan ook even positief beoordeeld op zorgkaart.nl

Heb ondanks alle problemen, alles toch als heel positief ervaren door de goede begeleiding. Ik heb in de tijd dat S in de couv lag dan ook erg veel van mijn vaste artsen op bezoek gehad. Ook mijn gyn, die helemaal niet aanwezig hoefde te zijn bij me. Ze liep me een paar keer mis, omdat ik bij de couv was. maar ze bleef het proberen om mij te treffen. Erg lief!!!

Ook de vk zat haar dienst wel bij me uit op de kamer.
Alle reacties Link kopieren
Jeej! Gezellig! Kreeg ook ff kippenvel hoor, waren toch best actieve maanden op t zwangerpijler ( voor mij echt 9 maanden iig ( vanaf 15 jan) maar leuk dat we hier verder gaan! Ook voor de nieuwen, gezellig!

@ meissie, laat ontbijten tien uur ? Dan rollen wij vaak net uit bed ( maandag was t 11:15

Maar dan heb ik wel ff snel gegeten en gedronken hoor toen vriend zijn wekker ging.

@ hormonen, ik moet zeggen, ik ben mezelf nog helemaal niet, kan ook niks van vriend hebben momenteel ( ook al lachen we ook veel hoor) maar veel valt me verkeerd en dan wil ik t liefst huilen...

@ dragen, vanmiddag de doek uittesten, m slaapt nu nog, straks komt Beppe/ oma en dan dorp maar even in, mocht t soepel lopen.

@ bieno, hoe was t bij vk?

@ gehechte moeders, hie gaat t daar? Ik ben nu 20 dagen geleden bevallen en ook al doet t zo in dagelijkse dingen niet zeer, als ik t aanraak bijv met na toilet bezoek is t nog wel gevoelig. Bij bed activiteiten voel ik t ook nog wel branden... Hoef t ook zeker niet elke dag te doen
Alle reacties Link kopieren
Hoi (nieuwe) dames !



Wat Gezellig weer, dit is alweer ons 4e topic in 9 mnd, echt heel leuk!

Ook leuk om te lezen dat er zoveel niet mee schrijvers ons topic toch meelazen



Trots op ons leuke groepje hoor!



@strandjutter wat vervelend dat je je zo rot voelde, maar kan me echt wel voorstellen dat het naast dat het sowieso al zwaar is allemaal het ook heel zwaar is dat zoontje zoveel last heeft van refllux !

Hele dikke knuffel en trek gewoon aan bel he als het niet goed!





@meissie hier huilt B. Ook eerst hoor als ze erin gaan en daarna is ze helemaal KO haha dus het zal wel goed zijn hoor



@ariadne interessant he die dusten taal, ik heb de app gedownload voor 4¤ en die pakken we er afentoe ook bij, dan kan je gelijk de huiltjes beluisteren en ook oefenen/testen/quiz doen



@jola haha hier nu ook de hik!



@mama_lin lekkere routine hebben jullie al! Gaat alles ook goed mer A tegenover S?



@hier B. Had gister echt een mopper dag, was echt gesloopt toen vriend thuis kwam, ben toen even alleen gaan douchen en daar knapte ik echt van op, was toen ook weer een stuk relaxter voor die kleine. Ze heeft wel echt tot 23.00 bij/op mij geslapen op de bank .

Ze wilt dan ook niet lang bij vriend, eventjes vind ze prima maar na een paar minuutjes kan alleen ik haar weer Stil krijgen , vind dat best pittig afentoe want als ik dan aan her douchen ben hoor ik haar alweer na een tijdje



Maar goed vanacht wilde ze dus ook niet in haar wiegje dus sliep naast mij, wel lekker 5u lang geslapen dus dat is dan wel goed, voor vriend naar werk gaat komt ze dan weer voor voeding en dan gaan we nog even slapen, meestal ligt Ze Dan wel op mij.



Ze heeft gewoon echt heel veel behoefte aan dat contact de hele tijd,

Vandaag is ze ook een beetje mopperig maar het valt nog mee, ligt nu naast mij op de bank naar mij te kijken haha



Lig trouwens echt in een deuk hoe harde scheetjes zij kan laten, zo klein meisje haha!



Laatst ook bij het cb, in de wachtruimte/bij de commodes .. Was het helemaal stil eventjes,, laat ze me toch een scheet.. Maar echt zo'n "Grote mensen" scheet . Hahaha



Wachten nu op kraamvisite die 1u zou komen

Heb echt nog bijna dagelijks visite.



Ohhhhh en ik pas mijn mt 34/36 broeken weer bijna! (Nog wel strak maar paste er eerst niet eens in haha)
Alle reacties Link kopieren
@diamond hier eindelijk na bijna 5 wk geen last meer, maar ik was ook helemaal schraal door het maandverband enz, draag ik dus niet meer, bleef nl best Lang nabloeden (beetjes) sinds gister eindelijk klaar !

Dus ook nog geen bed dansjes(😂) gedaan, rook ook niet zo fris nl haha

Maar misschien van het weekend proberen, vriend staat te !
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!



Vk ging prima, nog even bloeddruk en ijzer gehalte nagekeken, was beide prima. Kleine meid was mee en heeft zich keurig gedragen (maar dat doet ze altijd eigenlijk wel )



Fijn Titato dat je je broeken weer past! Hier nog steeds de zwangerschapsbroeken aan, zal een dezer dagen mijn eigen broeken weer eens passen, kwam er wel in maar kreeg het niet dicht!

Bij de vk nog even op de weegschaal gestaan, zat nog 3 kilo meer aan dan voor de zwangerschap, maar goed, ik kan het hebben dus als die er niet af gaan is dat geen ramp :-)



Qua 'beddansjes' (leuk bedacht Titato ) durf ik nog niet zo goed, man staat hier ook te springen dus misschien een dezer dagen maar eens rustig aan proberen, die arme man wacht al lang genoeg, haha.

Hebben jullie alweer anticonceptie trouwens? Ik moet nog een afspraak maken bij de ha, zit niet zo snel op nog een zwangerschap te wachten eerlijk gezegd (oke, condooms liggen hier ook nog maar toch).
Alle reacties Link kopieren
Waarom komt visite te laat ?

Ik snap dat echt niet.. Ben in staat de deur uit te gaan zodat ze voor een gesloten deur staan dalijk 🙊





Edit



Oeeeeps hebben 2u afgesproken ahhaha
@titato, de structuur is er juist gekomen doordat ik er helemaal niet mee bezig was. Elke ochtend gaat automatisch al gestructureerd. Dus ideaal dat t vanzelf erin is gekomen.



@sex, nog niet de horizontale lambada gedaan. Ondanks dat ik na een week niet meer bloedde (in het ziekenhuis dus), kwam op dag 10 de wraak van mijn baarmoeder even om de hoek kijken. Eerste dag thuis en gelijk stolsels eruit en bloeden als een rund weer. Wc zat er helemaal onder (excuses), en na een dag of wat was dat ook weer back to normal, maar nog altijd bloed ik minimaal. Dus zolang dat nog zo is...vind ik het niet fris...



@kindjes samen: A is mega trots op S. Zodra er iemand binnenkomt, wordt die bij de pols gepakt en meegesleept naar S toe. Kijk!!! S roept ze dan. En helpen met pampertje verschonen, boertje laten, op schoot nemen. Dus ik kan wel zeggen dat S 2 moeders heeft haha. A is trots op haar zusje!

Hoe gaat het bij de andere gezinnen met meer dan 1 (stief)kindje? Ook al acceptatie? Zoontje van man kijkt niet op of om naar S. Dat is dan wel weer jammer (komt vanzelf).



@visite, hier moet het nog loskomen. Komt ook vooral omdat we om rust hebben gevraagd tijdens de eerste tijd. Zondag komt schoonmoeder en zal ik wel even melden dat ik het niet waardeer hoe ze tegen me tekeer ging (pas bevallen ook nog en 40 graden koorts door een borstontsteking) en al helemaal niet waar mijn kindjes bij waren.

Ben benieuwd hoe dat zal gaan lopen...

Vanavond de buren (buuv is een vriendin van me), volgende week ook gezellig 2 dames met kindjes op bezoek en de week erop komt mijn oom met zijn vrouw. Dus het is nog vrij rustig.



@OP, wat leuk dat de OP toch wel wat doet bij de dames. Je probeert zoiets natuurlijk zo treffend mogelijk te schrijven.



@borst, weet er ook iemand of er een kraantje te koop is waarmee je je borst ff dicht kan draaien? Mijn linker lekt zelfs als ie leeg is... net gevoed of leeggekolfd, en alsnog blijft ie lopen. Ik kan elke 5 minuten mijn compres vervangen. Rechts houdt het mooi op, maar links...draaaaaaaama. Ik haal er ook nog eens minder uit dan uit mijn rechter. Of kan dat nog met de ontsteking te maken hebben (nasleep ofzo?).
quote:titato schreef op 14 oktober 2015 @ 13:34:

Waarom komt visite te laat ?

Ik snap dat echt niet.. Ben in staat de deur uit te gaan zodat ze voor een gesloten deur staan dalijk 🙊





Edit



Oeeeeps hebben 2u afgesproken ahhaha zwangerschapsdementie werkt nog ff door???
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden, doet me goed om te spuien bij jullie. Denk dat het een combinatie van dingen is: reflux p, krampen, het verscheurend hard huilen waar ik niks aan kan doen. De frustratie die dan bij mij toeslaat en dan daarbij hele nare gedachtes. Man was die nacht zo geschrokken dat hij bijna njet naar het werk durfde te gaan. Ben er zelf ook heel erg van geschrokken.

Krijg zo nu en dan nog bezoek. Toevallig vandaag nog, maar soms wel een klein wereldje. Probeer elke dsg even te wandelen, maar dat lukt niet altijd door het weer. Ik ben ook niet het type wat stil kan zitten. Wil nuttig bezig zijn en slapen oid doe ik eigenlijk nooit overdag.

Man opperde idd ook al dat ik de Ha kon bellen. Maar wil het nog even aankijken.



@jola: dat zou ik eerlijk gezegd leuk vinden



Huisarts gesproken en we moeten de dosis maagzuurremmers ophogen naar wat past bij zijn huidige gewicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven