September(+aug-okt)dames met kindjes

14-10-2015 09:21 1361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames,



3 topics hebben we vol gekalkt toen we zwanger waren. Veel steun, leuke dingen en minder leuke dingen, spanning en blijdschap hebben we met elkaar gedeeld. Ook hebben een aantal van ons elkaar al gezien en er komen nog meer meetings. Maar voor nu is het tijd om de 'zwangerpijler' achter ons te laten, want nu onze kindjes er zijn, kunnen we hier verder kletsen!

Gefeliciteerd dames met de prachtige zoons en dochters die wat verder verspreid geboren werden dan verwacht!



Deel 1 van ons zwangeren topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015



Deel 2 van ons topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 - Deel 2



Deel 3 van ons topic:

Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 - deel 3



NaamLeeftijdhoeveel kindjesUitgerekendBevallen op...Uiltje198529/271 zoon10-09-2015 bevallen op 15 september van een zoonStrandjutter234/401 zoon16-09-2015op 27-08 bevallen van zoontjeBieno29/281 dochter18-09-20156 september bevallen van dochtertjeAriadne8331/321 zoon19-09-2015bevallen van zoontje op 24-08-2015Nouke2933/341 dochter en 1 zoon19-09-2015bevallen van zoontje op 28 augustusTitato26/321 dochter19-09-2015op 12 september bevallen van dochtertje Jola93 21/28 1 dochter 19-09-2015op 17-9 bevallen van een dochterNinnoc31/441 dochter20-09-2015op 24 september bevallen van dochter Vlammetje-129/321 dochter21-09-2015bevallen van dochter op 29 septDiamonds8728/351 dochter22-09-2015op 24 september bevallen van dochterLatteke29/291 zoon en 1 dochter 22-9-2015 bevallen van dochter op 29 septMama_lin33/302 dochters26-09-2015bevallen op 15 september van een dochterPatsy_Stone33/392 zoontjes27-09-2015bevallen van zoontje op 20-08-2015Vlasje8826/301 spetter27-09-2015op 6 september bevallen van zoontjeBaby4283 dochters en 1 zoon28-09-2015op 19-9 bevallen van een dochterMeisie9024/291 zoon28-09-2015op 16-9 bevallen van een zoonAppelientjex33/311 zoon en 1 dochter29-09-2015bevallen van dochter op 12 oktRanonkeltje8826/331 dochter29-09-2015bevallen van dochtertje op 26-08-2015Jen198530/301 zoon01-10-2015bevallen van zoontje op 29 augustus



Tabel is vol, maar schrijf gerust mee.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Wat leuk om te lezen dat alle kindjes zich zo goed ontwikkelen!

Echt dikke truien heb ik ook nog niet gezien, ik zou er ook wel 2 ofzo willen. N. draagt nu die dunne longsleeves met een korte of lange mouwen romper eronder. Ik heb wel 1 wollen truitje dat lekker warm is. In een klein boetiekje gekocht.



Overal aanzitten, CHECK! Ik vind ook regelmatig blokjes of iets dergelijks terug in kasten, plantenpotten enz.



Praten, een heleboel gebrabbel en als wij iets zeggen zegt hij het vaak na. Wat hij uit zich zelf zegt: mama, hey, daag. Als hij wil eten gaat hij als een vis op het droge zitten smekken. Ik merk wel goed dat hij de meeste dingen die we zeggen begrijpt.

Lopen doet hij aan 2 handen of langs de bank of salontafel. Traplopen naar boven is ook zn nieuwe hobby. Wel fijn als hij dat straks goed onder de knie heeft als ik een dikke buik krijg.



Met dutjes zitten we een beetje in de knoei de laatste tijd. Hij wil nog maar 1 keer per dag slapen. Alleen wordt hij smorgens al wel moe. Ik probeer het dan te rekken zodat hij wat later slaapt. Anders is hij tegen de tijd dat we gaan avondeten niet meer te genieten. Vanmorgen naar de kinderboerderij en boodschappen wezen doen. Hij viel 100 meter voor ons huis op de fiets in slaap. Oeps! Toen maar op tijd brood gegeten en nu ligt hij al een uur te slapen! dat is lang geleden, dus ik ben lekker met een dekentje op de bank gekropen.



April, ik zou me ook geen zorgen maken hoor! Onze zoon doet ook nog veel dingen niet die ik hier lees, maar ik weet zeker dat dat nog komt. Hij leert iedere week weer nieuwe dingen en is dan zo trots!



Vertellen aan de familie dat we weer een kindje krijgen was trouwens heel leuk! Al helemaal omdat 1 van mijn zussen ineens piepte dat ze ook zwanger is! Het is hun eerste en waarschijnlijk is ze een week na mij uitgerekend. Heel bijzonder! Morgenavond hebben we de eerste echo.. Spannend voor degene die ook al aan een tweede denken. :-)
Life is short. Smile while you still have teeth.
Hoe was je echo, Moeslie?

Hier soms ook net niet haalbaar om 1 slaapje te doen. Dan laat ik haar 's ochtends een half uurtje slapen en dan om 14.00 uur weer naar bed. Of ik eet op tijd en leg haar er rond 12 uur in. Soms laat ik haar vanaf 11 uur gewoon slapen tot ze wakker wordt.



Hier ook nog bijna geen woordjes. Wel gebabbel. Mama hoor ik wel eens voorbij komen, maar niet echt om me te roepen ofzo.

'Taart' zegt E. wel. Dat betekent paard. En een soort oeh, oeh als ze een hond ziet. Maar dat was het.



Stappen aan 1 hand gaat goed. Los is nog te eng. Soms staat ze los en dan beseft ze dat opeens en zakt ze snel naar de grond.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames!



Hier echt nog 2 slaapjes hoor, 2x anderhalf uur ongeveer. Merk dat ze die nog echt wel nodig heeft.

Vandaag haar allereerste échte schoentjes gekocht! Wat zijn die krengen duur zeg! Maar ze staan enorm leuk, ze lijkt nu nog weer een stukje groter ofzo nu ze zo stoer met haar schoentjes rondstapt.



Hier ook veel kletsen maar nog weinig verstaanbaars, papa, mama en haaai zijn de herkenbare woorden, verder lijkt het soms of ze de klanken na probeert te zeggen maar er komt niet nog veel uit wat echt te verstaan is, haha.

Wel heel gezellig dat geklets hoor!



Hoe is het met de zwangere dames? En met de andere kindjes?
Alle reacties Link kopieren
Hier is het drama.

Zoon is ziek geworden.. T begon zaterdag al een beetje en zondag.. Met het slaapje overdag. Opeens na 1 uurtje slapen keihard gillen. En altijd als hij dit doet word hij ziek, maar zo ziek als hij nu is is hij nog nooit geweest.



Hij wil niks eten(en het word steeds minder tot nog toe), maar wat me vooral zorgen baart is het drinken. 90/70/50/40 was de score vandaag. Nu net droomgevoed en toen toch 130 gedronken erbij gelukkig! Heb al een bezoek gebracht aan de huisarts woensdag: het zou gewoon een virus zijn en uitzitten, maar gisteravond weer met de hap ad lijn gezeten.. Als we met droomvoeden niks binnen zouden krijgen moesten we komen, want zoonlief had al vanaf 12 uur niks gedronken(en het was ondertussen half 9 savonds) ik kon m zo niet de nacht insturen, want hij is er niet op te vertrouwen dat hij dan snachts wel zelf komt.. Zo ziek is hij.



Vandaag dus weer erg lastig. Maar heeft dmv t flesje net toch genoeg binnen gelukkig. Morgen toch maar naar de HAP alsnog. Hij ligt nu zoo moe in bed. Behalve bij grote paniek wil ik hem nu liever niet t bed uitslepen.



Ijsje: wil die een paar likjes.

Water uit diverse bekers: vandaag voor t eerst weer paar slokjes

Thee: nee

Siroop/diksap: nee

Melk: moeizaam

Fruit vers of potje: nee

Knijpfruitje: vandaag wel wat hiervoor ook nee..

Pap: nee



En van al het eten als brood, soep, pannenkoeken, vers prakje of potje wil hij allemaal niet maarja het eten vind ik de laatste zorg. Eerst dat drinken... Dus echt even bikkelen hier
Alle reacties Link kopieren
Dat is weinig april, snap dat je je zorgen maakt! Is hij ook suffig?
Alle reacties Link kopieren
Nou alsof die het aanvoelde dat het nu echt niet meer kon: vandaag 2 x 150 ml melk. 1 x 150 ml water , 1 banaan en 1 boterham. Het is nog ver van zn oude niveau qua eten vooral, maar we hebben eventueel nog avondeten en iig nog 1 fles te gaan! Hij was gister wel behoorlijk suffig. Lijkt vandaag veel alerter
Alle reacties Link kopieren
Fijn april dat bet beter gaat! Is hij nu weer helemaal de oude?
Alle reacties Link kopieren
Nee.. Nouja hij is wel beter, maar weigert elke vorm van warm eten sindsdien..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger dames!! Nog heel pril, maar als alles goed gaat beval ik in juli van nr 2
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd April!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk April! Gefeliciteerd!

Is je zoontje weer helemaal de oude?

Hier gaat t gewoon lekker zn gangetje. N. begint nu echt meer woordjes te brabbelen en hij kan wat dierengeluiden. Ook merk ik dat hij de meeste dingen nu echt begrijpt. De zwangerschap gaat ook goed, ik ben 16 mei uitgerekend.
Life is short. Smile while you still have teeth.
Alle reacties Link kopieren
Proficiat april!!! Al kwaaltjes ;)



Moesli fijn dat het goed met je gaat. Leuk om te merken dat je zoon steeds meer begrijpt! Hier merk ik dat ook, erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Alleen zoooo moe... Iedere avond 9 uur naar bed hier. Verder wat rommelende darmen, maar nee geen misselijkheid of pijnlijke borsten so far.



Zoontje gelukkig weer helemaal beter! Hoe is t met jullie allemaal dames?
Alle reacties Link kopieren
Hadden jullie kindjes last van de 14 maanden vaccinaties? Bmr en tegen hersenvliesontsteking. Zo zielig het moest deze keer in de armen.

De groeicurves van zoon zijn goed, alleen op de -3 lijn. Daarom worden ze ter beoordeling naar de kinderarts gestuurd. Hij is wel heel actief, niet ziek, zwak, spugen of diarree dus waarschijnlijk hoort het bij hem.



April die moeheid herinner ik me nog! Gelukkig was het bij mij toen maar een paar weken. Wanneer heb je de echo?
@ April, gefeliciteerd! Leuk!



@Noopes, hier niet veel last van 14 maanden prik. Beetje meer slapen verder niets. Hier gewoon in de benen.



@Moeslie, leuk die dierengeluiden. Welke dieren kan hij al?



Hier gisteren voor het laatst borstvoeding gegeven.... Snif. Ik voedde al tijden nog 1x per dag, alleen 's ochtends in bed. Niet als volledige voeding, maar meer als een knuffelmoment waarbij ze toevallig ook iets melk binnenkreeg. Eén kant zal al helemaal niets meer in en de andere kant 5 slokken. Ik moest er dus alsnog een melkfles bij maken. Nu, na 14 maanden, is het mooi geweest. De vorige 3 heb ik 9 maanden wat gegeven, maar omdat E. de vierde is, ben ik lang door gegaan. Ik was onlangs een paar dagen ziek waardoor ik ook een dag heb overgeslagen. Daar voel ik zelf helemaal niets van. Geen stuwing ofzo. Dus nu toch maar echt gestopt.



E. is eergisteren naar het cb geweest. Ze is te dik . Ze is best klein voor haar leeftijd en ze eet werkelijk alles wat ik haar voorschotel. En ze houdt van melk. Als je 2 lijntjes boven het gemiddelde hebt, zat zij daar nog boven... Maar ik ga nu dus minderen met melk. Ze hoeft maar 300 milliliter te drinken als ze ook een bak fruit en een bakje yoghurt krijgt... Ik vond dat weinig lijken eigenlijk. Dus ze dronk 1 fles melk teveel die we nu vervangen door water of thee als ze echt dorst heeft. Ze eet verder gezond, is dol op fruit en groente en yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd april! Wat leuk! Fijn dat je nog weinig kwaaltjes hebt!



@baby4, jeetje dat heb je lang volgehouden! Ik vond het ook lastig om afscheid te nemen van die laatste voedingen, was zo gezellig! Snap dat heel goed!



@inentingen, wij moeten volgende week donderdag. Zie er wel een beetje tegenop, was vorige keer een behoorlijk drama! Ben benieuwd.



Onze kleine meid verandert nu zo snel! Ze wil de hele dag aan je hand lopen, pakt steeds onze vingers vast. Ben benieuwd wanneer ze los kan lopen, los staan lukt nu af en toe. Verder eet ze goed alleen wil ze ineens geen fruit meer. Alleen banaan. En yoghurt wil soms ineens ook niet meer. Ze wordt steeds pittiger, kan echt helemaal overstuur raken als ze iets niet mag en heel lang blijven piepen en huilen. Ben benieuwd hoe zwaar ze is volgende week bij het CB, ze lijkt aardig gemiddeld. Verder af en toe slecht slapen maar denk dat het de kiezen zijn. Ze kwijlt ook veel.



Verder weinig nieuws, niet zwanger in elk geval :P
Alle reacties Link kopieren
@ iedereen: bedankt voor de felicitaties!



@echo: 1 december 1e echo.



@inentingen hier vd week de 11 maanden vaccinatie pas gehad. Door zoonliefs ziekenhuisverleden hebben wij een iets ander schema . We hebben de 14 maanden vaccinatie met 16 maanden. Maar ik hoop niet teveel last. De "11" maanden ging eigenlijk heel goed in tegenstelling tot de 1e 3 x.



@dierengeluiden: superleuk moeslie! Echt heel schattig!



@groei: hier 82,4 cm(bovengemiddeld) en 9,7 kilo(-1 lijn). Hij lijkt op zn vader. Lang en slank.

Zelf ben ik ook gewoon slank , alhoewel binnenkort niet meer haha. Maar gewoon gemiddeld van lengte vind ik.



@eten: zon fase van opeens alleen maar banaan willen en verder niks hebben we hier ook net gehad. Kwam vlak na zn ziek zijn. Nu gaat het weer goed en eet hij als een bootwerker!

Gemiddeld 4 boterhammen per dag. 2 stuks fruit, tussendoortje, vol bord avondeten en dan nog 1 fles van 200 melk. En 1 bekertje van 100 ml melk. Verder water en thee(zon 2 volle rietjesbekers p dag)
Alle reacties Link kopieren
Ha dames!



Hier ook volgende week naar het cb, had eigenlijk voor vorige week een afspraak staan maar dochter was al ruim een week ziek dus heb de afspraak maar verzet. Hier gaat alles goed, ze worden zo snel groot! Verbaas me er iedere keer weer over als ze om me heen aan het wandelen is, spulletjes pakken, wijzen, woordjes zeggen, pff het gaat echt hard!

Dametje is wel een kleine driftkikker, als iets niet lukt wordt ze echt boos, zodra je dan helpt is het over en is alles weer goed en snapt ze de keer erop dat het dus anders moet. Maar een kleine ongeduld is het wel





Volgende week Sinterklaas op het werk, ben zo benieuwd hoe ze daar op reageert!
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,



Het is hier helaas geeindigd in een miskraam welke vandaag is bevestigd door de gyneacoloog.
Alle reacties Link kopieren
Ah nee april, wat naar! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
sterkte april!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte April!
Alle reacties Link kopieren




Echt verschrikkelijk rot en naar en stom! Morgenavond sleep ik een tas vol met calorieënbommen en drank naar je toe en gaan werken proberen er even een leuke avond van te maken of als je wil gewoon een potje zitten janken.
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal. Het is nog zo rauw



En my-little-appletree . Kijk er naar uit.
Alle reacties Link kopieren
He bah April, wat een naar nieuws..

Heel veel sterkte samen. Je kan hier ook altijd van je afschrijven..
Life is short. Smile while you still have teeth.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven