Sinterklaas budget

15-11-2015 13:41 646 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie 'Sinterklaas' budget per kind?



Ik heb nu ongeveer ¤30 aan sintcadeautjes voor 1 kind uitgegeven daar zitten zowel kleine als wat grotere cadeau's tussen. Doordat de blokker hier weggaat heb ik hier redelijk veel goedkoop kunnen inslaan . Ik denk dat het hierbij blijft. Kleine mag 1x per week schoen zetten en komt er iets kleins in.
•°: Don't be the same, be better!
Dit jaar was het sinterkerstbudget 430 euro.
We hebben niet echt een budget maar ¤200 vind ik wel de max voor Sinterklaas en Kerst bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop wat ik tegen kom, wat ik leuk vind en wat ik redelijk geprijsd vind.



Geen enkel idee hoeveel het heeft gekost, heb maanden geleden al wat dingen gekocht.



Wat ik teveel heb, bewaar ik voor verjaardag of kerst of zomaar.
Alle reacties Link kopieren
Keurig gedaan voor ¤30, meer dan dat geef ik ook niet uit. Moet wel leuk blijven.
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet volledig afhankelijk van wat je te besteden hebt? Hier hebben we veel tegenslagen gehad, financieel. Gelukkig krijgen de kinderen van opa en oma van Sinterklaas cadeautjes twv 50 euro per kind. Van mij er een pyjama bij en gelukkig is de zak weer gevuld.

Als je onbeperkte mogelijkheden hebt, mag het van mij ook onbeperkt per kind zijn
Zonder oorzaak geen gevolg
Wij hebben ongeveer voor 400 euro inkopen gedaan. 2 kinderen. Exclusief schoencadeautjes. En van oma mogen ze allebei nog iets uitzoeken van +/-30 euro.



We hebben wel veel dingen voor het gezin, dus voorleesboeken en gezelsschapsspellen.
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 3: 60 euro, dochter van 9 mnd: 30 euro. We doen cadeautjes alleen met Sinterklaas. Ze hebben al best veel en heel grote dure cadeaus vind ik niet nodig.
Wij als ouders geven samen ongeveer twintig euro per kind uit. De kinderen geven ieder vijf euro per persoon uit. Iedereen koopt dus voor iedereen een cadeautje. Samendoen mag, financieel. Zonen kopen bijvoorbeeld samen iets voor dochter. Een cadeautje van acht euro en een eentje van twee euro.



Per kind wordt dus binnen ons gezin 35 euro besteed. Van oma krijgen ze nog iets van 15 euro, en lootje trekken ook nog iets van 15 euro.
Ons budget komt in de buurt van het budget van zuipschuit..



Ik (wij) hebben nu 300 uitgegeven, maar er komen nog wat cadeautjes bij. Is voor 3 kinderen en een kleinigheid voor man en mij.
quote:polkat schreef op 15 november 2015 @ 13:51:

Is dat niet volledig afhankelijk van wat je te besteden hebt? Hier hebben we veel tegenslagen gehad, financieel. Gelukkig krijgen de kinderen van opa en oma van Sinterklaas cadeautjes twv 50 euro per kind. Van mij er een pyjama bij en gelukkig is de zak weer gevuld.

Als je onbeperkte mogelijkheden hebt, mag het van mij ook onbeperkt per kind zijn Dit dus! Wij hebben hier ook wel eens voor 40 euro in totaal Sint gevierd, met drie kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Geven sommigen 400 euro uit? Als je dat elk jaar doet heb je toch op een gegeven moment de hele Intertoys bij je thuis staan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vast budget maar ik schat dat ik voor kerst en sinterklaas samen ongever 300 euro zal uitgeven. Dat is voor twee kinderen dus rond de 150 euro per kind. Ze krijgen niet eens zo enorm veel cadeautjes maar de dingen die ze krijgen zijn vaak wat duurder (grote lego en playmobil dozen, computerspelletje, boeken, gezelschapsspelletjes). Toen ze heel klein waren (babies/peuters) gaf ik veel minder uit.
Nee joh, mijn kind is 15. Hoe ouder hoe duurder... Dit jaar hebben we een ps4 gekocht voor dr.
quote:nicole123 schreef op 15 november 2015 @ 13:59:

Geven sommigen 400 euro uit? Als je dat elk jaar doet heb je toch op een gegeven moment de hele Intertoys bij je thuis staan?Klopt, elk jaar dus ook een grote schoonmaak en een heleboel weggooien en wat nog meekan weggeven of verkopen...
quote:Valia_1 schreef op 15 november 2015 @ 14:00:

Ik heb geen vast budget maar ik schat dat ik voor kerst en sinterklaas samen ongever 300 euro zal uitgeven. Dat is voor twee kinderen dus rond de 150 euro per kind. Ze krijgen niet eens zo enorm veel cadeautjes maar de dingen die ze krijgen zijn vaak wat duurder (grote lego en playmobil dozen, computerspelletje, boeken, gezelschapsspelletjes). Toen ze heel klein waren (babies/peuters) gaf ik veel minder uit.Ook dat klopt. Wij kopen geen prullen. Maar playmobil, boeken, spellen etc. Dat is gewoon duur .
Alle reacties Link kopieren
hier wordt altijd een hoop geld uitgegeven aan sinterklaas...minimaal 150 per kind en ik heb er 2....iedereen bepaalt zelf hoeveel hij uit geeft maar wat koop je voor 30 euro dan? ik ben al 30 euro kwijt als ik met mijn dochter naar de action ga
Alle reacties Link kopieren
quote:Valia_1 schreef op 15 november 2015 @ 14:00:

Ik heb geen vast budget maar ik schat dat ik voor kerst en sinterklaas samen ongever 300 euro zal uitgeven. Dat is voor twee kinderen dus rond de 150 euro per kind. Ze krijgen niet eens zo enorm veel cadeautjes maar de dingen die ze krijgen zijn vaak wat duurder (grote lego en playmobil dozen, computerspelletje, boeken, gezelschapsspelletjes). Toen ze heel klein waren (babies/peuters) gaf ik veel minder uit.Misschien is dat wel het verschil dan ja, die van mij zijn baby en peuter. En iets als duplo is ook wel duur, maar daar heb ik ooit zo'n lading van op de kop getikt via Marktplaats dat we daar al 2 sinterklazen en 1 verjaardag op teren (we 'winkelen' dan op onze eigen zolder). Playmobil en LEGO is waarschijnlijk lastiger om goedkoop via Marktplaats te krijgen, zeker als je een complete set wilt.
Hangt ook een beetje af van de leeftijd van de kinderen, wat ze al hebben en of ze iets nodig hebben.



Ik vind leuke cadeaus om te geven dingen zoals spellen (monopoly, risk e.d.) of boeken.



Maar, ik kan me voorstellen dat als een kind echt wat nodig heeft (bijv. een viool omdat het op muziekles gaat of zo), dat dit soort gelegenheden ook wel geschikt zijn om dit soort dingen te geven. In zoverre kan ik me voorstellen dat een budget ook van 20 euro naar 800 euro kan schieten (bijv. als je een laptop koopt omdat kind dat nodig heeft voor school, of een fiets omdat die gejat/stuk is).
Alle reacties Link kopieren
Hier vieren we het met vier volwassenen en drie kinderen. Er zal voor ongeveer 250 euro aan kado's besteed worden.

Kinderen zijn twee jonge pubers en een peuter. Sinterklaas is hier voor de leuk, niet voor de heb. Maar ik kan me voorstellen dat dat met basisschoolkinderen anders is.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:theemuts3 schreef op 15 november 2015 @ 14:03:

hier wordt altijd een hoop geld uitgegeven aan sinterklaas...minimaal 150 per kind en ik heb er 2....iedereen bepaalt zelf hoeveel hij uit geeft maar wat koop je voor 30 euro dan? ik ben al 30 euro kwijt als ik met mijn dochter naar de action ga



Voor dochter:

Nijntje telefoon 3 euro (Kruidvat)

Vormenstoof Fisher price 7 euro (Kruidvat)

Ringentoren fisher price 6 euro (Kruidvat)

Boerderijdieren 20 stuks, 7 euro (Lobbes)

Boekje van Nijntje 5 euro

Knuffel 5 euro (Hema)



Oké, 33 euro is het, dus iets meer dan 30. En het was een hoger bedrag geweest als ik het voor de volle prijs bij de speelgoedwinkel had gekocht. Maar meer dan ze eigenlijk nodig heeft en zeker geen Action meuk. Ik vind het altijd raar dat mensen bij kadootjes onder de 10 euro het gelijk over prullen en Action hebben, ik kan daar (zeker voor jonge kinderen) echt zat leuke dingen voor kopen.
Alle reacties Link kopieren
Voor 30 euro zou ik niet zo veel voor ze kunnen kopen. Misschien 1 boek, wat knutselspullen en nog een klein lego doosje. Natuurlijk als je niet meer hebt dan heb je niet meer en dan kan je ook met weinig een leuke viering hebben. Maar ik kan het betalen en dan koop ik liever wat duurdere dingen waar van ik weet dat ze er echt lang plezier van hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 15 november 2015 @ 14:16:

[...]





Voor dochter:

Nijntje telefoon 3 euro (Kruidvat)

Vormenstoof Fisher price 7 euro (Kruidvat)

Ringentoren fisher price 6 euro (Kruidvat)

Boerderijdieren 20 stuks, 7 euro (Lobbes)

Boekje van Nijntje 5 euro

Knuffel 5 euro (Hema)



Oké, 33 euro is het, dus iets meer dan 30. En het was een hoger bedrag geweest als ik het voor de volle prijs bij de speelgoedwinkel had gekocht. Maar meer dan ze eigenlijk nodig heeft en zeker geen Action meuk. Ik vind het altijd raar dat mensen bij kadootjes onder de 10 euro het gelijk over prullen en Action hebben, ik kan daar (zeker voor jonge kinderen) echt zat leuke dingen voor kopen.Ja, dat zijn inderdaad leuke cadeautjes. Voor een baby/peuter is er veel leuks te krijgen voor weinig geld.
quote:LaNeerlandaise schreef op 15 november 2015 @ 14:06:

Hangt ook een beetje af van de leeftijd van de kinderen, wat ze al hebben en of ze iets nodig hebben.



Ik vind leuke cadeaus om te geven dingen zoals spellen (monopoly, risk e.d.) of boeken.



Maar, ik kan me voorstellen dat als een kind echt wat nodig heeft (bijv. een viool omdat het op muziekles gaat of zo), dat dit soort gelegenheden ook wel geschikt zijn om dit soort dingen te geven. In zoverre kan ik me voorstellen dat een budget ook van 20 euro naar 800 euro kan schieten (bijv. als je een laptop koopt omdat kind dat nodig heeft voor school, of een fiets omdat die gejat/stuk is).Dat houden wij altijd bewust buiten Sint en verjaardagen. Fiets heb je nodig dus dat is nooit een cadeau hier.
Alle reacties Link kopieren
Leuk cadeau voor een meisje vind ik de Janome Sew Mini; echt de prijs dubbel en dwars waard en makkelijk te verkopen op marktplaats.



Geen jonge kinderen hier dus heb ik hem voor mezelf gekocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven