Slaapmutsen

09-04-2007 21:48 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welterusten!
Nippo, ik sta dan inderdaad uiteindelijk wel op ja. Tegen de tijd dat ik hem zo ver heb dat ie wakker en aanspreekbaar is ben ik boos en heel erg wakker en dan heeft het voor mij geen zin meer om te blijven liggen. Uit principe zou ik dat niet moeten doen inderdaad, maar praktisch oogpunt dat ik dan morgen zou kunnen blijven liggen en nu toch niet meer kan slapen wint het van principes.

We hebben het inmiddels weer uitgepraat en dan geeft hij me gelijk

en dan denk ik achteraf dat ik misschien ook een beetje overdreven gereageerd heb door te willen vertrekken om zoiets maar nu eerst zien of er ook echt iets verandert.

Ik ben inderdaad veel vermoeider Anky dus ik heb zijn hulp gewoon harder nodig. 

Nou ja, genoeg over geruzie.



Wat een lieve liedjes allemaal, met al die olifanten.



En Meave, overmoedig hoor. Die vierde is niet meteen peuter, die is toch eerst echt een hele tijd baby :P
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de beslissing van de derde de moeilijkste die er is. De eerste, dat is de keuze van wel of geen kinderen, en de tweede hoort daar bij. Een vierde komt er sowieso niet, maar die derde is heel moeilijk. Moet ik niet gewoon tevreden zijn met wat ik heb, en met dat ik mijn vrijheid weer wat terug krijg?




Nippo, je neemt me de woorden uit de mond! Wij hadden die keuze natuurlijk al gemaakt, maar na de miskraam moeten we hem eigenlijk weer opnieuw maken, zo voelt het althans. Ik ben 34. Zwanger zijn en bevallen vind ik prima, maar het babyjaar, dat vind ik niet zo geweldig. En stel je voor inderdaad dat er iets met kindje is? En ik vind het op zich niet zo problematisch om tijdelijk weer wat van mijn vrijheid in te leveren, maar ik word altijd zo eendimensionaal tijdens zo'n babyjaar en daar baal ik van terwijl ik er toch niets tegen kan doen.



Ik vind trouwens een meisje ook onverwacht leuk! Ik vond mezelf echt een jongensmoeder na 1 zoon en moest echt even wennen aan het idee van een meisje, maar ik vind geweldig.



Meave, jeetje een vierde! En wat vind Mav ervan? Misschien wordt het wel een meisje!
Alle reacties Link kopieren
Nog een variant op olfantje in het bos:



kleine dolfijn in de oceaan

zwem maar achter je mama aan

anders raak je de weg nog kwijt etc



En nog 1 (beetje in Limburgse bewoordingen vind ik):

bij mij woont een krokodil

niemand mag 't weten, ik hou het stil

want wij hebben reuze lol

krokodillen zijn zo dol

bij mij woont een krokodil

niemand mag 't weten, ik hou het stil 



Die van de olifant en de dikke billen is hier ook erg populair. Koekenmeisje noemt een giraf daarom een nek.



Citronella, wat vervelend, die ruzies. Ik heb ook zo'n man die zich niet aan afspraken houdt. Hels word ik daarvan. Spreek het dan niet af. Hoe deden jullie dat eerder dan? Of was mini eerder niet zo vroeg wakker? 



Nippo, wat ontzettend lief gezegd van Nippi. Om de tranen van in je ogen te krijgen.



Esmee, jij klinkt als een echte babymoeder (heb ik veel bewondering voor). Vind je het jammer dat je weer moet gaan werken?



Mijn zusje en ik schelen 18 maanden (heb ook nog broer), en wij hebben een heel goede band. We wonen alleen 450 km uit elkaar. KJ en KM schelen 20 maanden, en dat vond ik best weinig. Gelukkig kon KJ al lopen toen hij 11 maanden was, dus hij kon zich al behoorlijk redden (qua trap op en af, zelf op commode klimmen enzo) toen KM geboren werd. Maar hij begreep helemaal niets van het hele gebeuren en daar had ik me behoorlijk op verkeken. Ik dacht vroeger dat je met een kind van anderhalf al best een behoorlijk gesprek kunt voeren;) Inmiddels weet ik beter. Hij was vooral tijdens het voeden altijd heel vervelend en dat vond ik enorm stressvol.  



Sokje, hoe oud zijn jouw ouders? Dat moet naar voor je zijn, om je zo'n zorgen over ze te moeten maken.



Pammie, die schoonouders van jou klinken trouwens altijd erg fijn. Is er een keer iets voorgevallen tussen jullie dat de verhoudingen heeft verstoord, of zijn ze gewoon niet goed wijs? 



Heb vandaag vriendinnetjes op bezoek gehad, lekker gewandeld door het Limburgse landschap en toen buiten hapje gegeten in de stad. Was heel gezellig. Morgen met de kindjes naar de Nijntje musical. Ik hoop dat Koekenmeisje het volhoudt, het duurt een uur. Wij hebben nog altijd plezier van de vorige musical (hebben we op DVD en cd, zulke leuke liedjes!) dus ik hoop dat deze weer zo leuk is.
Alle reacties Link kopieren
O ja, weet niet meer wie het vroeg, maar Koekenjongetje is drieenhalf



Ik zie hier net op tv een man met een babietje van ca. 4 weken in de draagzak in de brandende zon op de tribune van Ajax. Ik snap best dat het een belangrijke wedstrijd was vanmiddag, maar dit vind ik echt raar.
Ik zag laatst een kerel met een baby in de draagzak skaten. Hield mijn oogballen net binnen. Dat dóe je toch niet?



Koeky, mijn schoonouders zijn nogal veel met zichzelf bezig, ze doen geen enkele moeite om hun enige 2 kleinkinderen te zien of een band met ze op te bouwen. Ze hebben Mannie in anderhalf jaar 4 keer gezien (waarvan 2 keer in de kraamtijd). Ze weten niet eens wat er allemaal met hem speelt gezondheidstechnisch gezien. De bom is echt gebarsten toen ze vorig jaar niet op Mini's verjaardag konden komen omdat ze hun koffers moesten inpakken. De vakantie was 10 dagen later. Needless to say dat ze me toen ontzettend gekwest hebben. Het gebrek aan belangstelling voor Mannie steekt ook enorm. Dus, wat mij betreft mogen ze in de str*nt zakken maar het zijn mijn ouders niet.



Meave, een vierde? Dat was ook altijd mijn streven maar ik heb het toch bijgesteld naar 3 :P



Jullie nog leuke plannen met Koniginnedag?
Ik zit nu trouwens allemaal scenario's te bedenken, als ze ook maar 1 woord verkeerd zeggen vanmiddag geloof ik niet dat ik erg netjes kan blijven. Misschien kan ik maar beter nu alvast mijn tong afbijten :P
Mini zit "De film van Ome Willem" te kijken, da's jeugdsentiment!
Allebei belachelijk, baby in draagzak in de volle zon op Ajaxtribune en baby in draagzak tijdens het skeeleren. Sommige mensen .... :?



Koeky, veel plezier bij Nijn. En Pammie, heel veel sterkte bij je schoonouders. Hopelijk valt het een beetje mee.



Koeky, eerder was mini vrij vaak snachts wakker en sliep ze savonds slecht in en hadden we de taken zo verdeeld dat degene die snachts eruit was geweest sochtends bleef liggen. Maar vaak sliep ze toen ook wat langer door vanwege dat gespook savonds, dus eigenlijk hoefde niemand toen vroeg op.
Ik heb trouwens geen flauw idee of hier wat te doen is met Koninginnedag, maar ik denk dat we zo nog wel even de deur uitgaan want mini heeft een humeur om op te schieten vanmorgen, misschien leidt drukte een beetje af.
Pamman is een Nederlandse vlag kopen met Mini, lekker op tijd.



Ik heb zwager gesmst of hij ook langs wil gaan bij zijn ouders vanmiddag. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd :P



Mannie probeert al 3 kwartier te slapen, hij sliep net ook 10 minuutjes, werd weer huilend wakker, ging eindelijk kotsen en nu ligt hij te babbelen. Ik hoop dat hij lekker 3 uur slaapt ;)



Ik ga me maar eens aankleden.
Had ik al verteld dat Pamman mij plechtig beloofd heeft om binnenkort langs de huisarts te gaan voor zijn astma e.d.? Hij beseft inmiddels ook dat hij misschien ook wel aan de Flixotide moet. Es kieken of hij het echt gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
goeoeoed, Pammie; heeft-ie eindelijk het licht gezien?! maar idd: eerst zien, dan geloven.

en héél veel succes bij je schoonouders vanmiddag. ik klaag regelmatig over het gemanipuleer van schoonmama, maar over gebrek aan  belangstelling hebben we zeker niet te klagen. was wel pissed dat ze niet op sokmans verjaardag kwamen (hadden zóveel te doen; vent is helemaal niet elk jaar op dezelfde tijd jarig) maar daarmee hebben ze zichzelf in de vingers gesneden; nu weten ze pas drie weken later van mijn zwangerschap;)

heb net gescoord op de kindervrijmarkt in het Vondelpark: een babybuggy voor 50 cent en een houten loopding voor 1 euro (dat laatste gekocht bij een zaak waar niemand stond; maar gewoon 1 euro neergelegd) Poek is redelijk wild van beide dingen, dus das mooi. en het was nog redelijk rustig in het Vondelpark, dus goed te doen
Nou, dat hebben we ook weer overleefd. Bijzonder nietszeggend bezoek. Pamman is nog erg boos geworden; bij binnenkomst hadden we al gevraagd of ze echt niet binnen wilden roken vanwege het hoesten van Mannie (had zelfs in de auto gebraakt, kon daar meteen onder de douche..). Nog geen 10 minuten later loopt schoonmoeder met sigaret door de kamer. Ik had al verteld wat voor een tijd we met hem hadden gehad qua ziekte en dan toch gewoon doen. Daar word ik dan zo verdrietig van. Hoe moeilijk is het nou? We hadden het toch gevraagd en uitgelegd? Ken echt geen egoistischer mens dan zij.



Maar soit, voorlopig zijn we er weer vanaf.



Ga nu als de sodemieter Mannie naar bed brengen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat het achter de rug is Pammie. En dat roken is vreselijk irritant. Ik vind het moeilijk om aan andere mensen in hun eigen huis te vragen niet te roken, maar dit zijn wel je ouders dus dat moet kunnen. Mijn ouders en schoonouders doen dat uit zichzelf niet als de kleinkinderen er zijn. Dan zou ik denk ik ook niet meer gaan.



Wij hebben niets aan koninginnedag gedaan (behalve oranje kleren), maar wel een leuk weekend gehad. Nippi is nu tot vrijdag logeren bij opa en oma, en Nipman vertrekt morgen weer voor dit keer een paar dagen, dus ik ben alleen met Nippa deze week. Dat word een rustig weekje (hoewel, Nippa is duidelijk de vermoeiendste).



Zijn de kinderhumeuren nog opgeknapt?
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag wel koninginnedag gevierd. Kon er ook niet omheen omdat op het speelveld tegenover ons huis van alles werd georganiseerd. Het was wel erg leuk en gezellig.



Afgelopen weekend dus het grote feest van oma gevierd, zij was in maart 80 geworden. We zaten met de hele familie (meer dan 70 man) in een kampeerboerderij. Wel heel vermoeiend, want echt lekker slapen kon ik er niet. Remman is met mini nog midden in de nacht naar huis gereden, zaterdagavond, omdat mini vanaf 10 uur niet meer wilde slapen.



Nu eerst een kop koffie.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vanochtend een rondje kindervrijmarkt gedaan. Twee Euro uitgegeven, 2 kinderen blij. Erg fijn. Ik vind er hier eigenlijk nooit zoveel aan met Koninginnedag, maar ik vond het wel erg lekker om een dagje vrij te hebben met Koekenman.



De Nijntje musical was erg leuk. Zelfs meisje vond het geweldig (toen ze na een kwartier over de schrik heen was), ze wiebelde en klapte heel enthousiast mee op mijn schoot, echt lief.



Remma, handig, een kind dat niet wil slapen op zo'n moment.



Pammie, ik vind het nog knap van je hoe je met je schoonouders omgaat. Ze klinken echt om wild van te worden.



Ik vraag me wel eens af hoe het komt dat, waar ik ook woon, ik altijd een buurman tref die blijkbaar niet functioneert zonder dat hij de hele dag herrie aan zijn kop heeft. Deze dus ook weer. Zodra buurvrouw even haar hielen licht: hup stereo aan. En zulk tering-stamplawaai!
Alle reacties Link kopieren
Wow, Remma, wat een gedoe dit weekend! Mini is verder toch niet zo'n slechte slaper? wel fijn dat het verder gezellig was. 70 man is best intensief. had je oma het nog een beetje naar haar zin?



Pammie: mijn haren gaan overeind staan als ik dat verhaal van je schoonmoeder hoor. Wel fijn dat Pamman kwaad werd: hoefde jij je niet te verbijten. echt mega aso, ongelooflijk



verder niks te melden. zus met kinderen kwam aan het einde van de middag nog éve'n langs, maar blijven dan wel 1,5 uur hangen. Terwijl wij eigenlijk nog naar het park wilden, maar dat ging dus niet door. Terwijl het zeker niet mijn favoriete gezelschap is. maar ach ja. ze zien Poek niet zoveel en zijn wel dol op haar (beetje té) dus daar moeten we dan maar even doorheen.
Jammer Remma, dat mini daar niet kon slapen. Verder nog wel een leuk weekend gehad?



Wij zijn naar het centrum gelopen in de hoop dat er een vrijmarkt was, maar nee, helaas, een wielerronde . Jammer, want ik had ook nog wel wat nieuw speelgoed willen scoren.

Even wat gedronken op een terras en toen maar naar mini d'r favoriete glijbaan gegaan. Vanmiddag was ze wel weer te genieten, maar vanavond is het weer niks helaas. Ze is nu nog wakker, wil niet slapen, huilt alleen maar. Misschien is er iets aan de hand, weer een nieuwe kies ofzo, maar ik kon niets ontdekken.



Wat een flauw gedoe Pammie, met die schoonouders van jou. Hoe moeilijk is het nou helemaal om even buiten te gaan roken. Ik snap niet dat je dat niet voor je kleinkind over hebt.
Kon je je zus niet meeslepen naar het park dan Sok?



Koeky, irritant is dat zulke buren. Wij hebben helaas ook zulke buren, onze buren aan beide kanten hebben jonge zonen. De ene met een brommer, die moet dan voor het huis uitgebreid getest worden, iedere avond weer, of de motor het nog wel doet ofzo. En moeder en zoon hebben vaak schreeuwende ruzie.

Aan de andere kant een gast die altijd als pa niet thuis is keihard muziek aan heeft met de ramen open. Varieert van Hazes tot House, en nooit onze smaak.

Wij wonen niet in een beste buurt.
Haha, nou voorlopig komt er hier geen vierde hoor en waarschijnlijk helemaal niet. Neemt niet weg dat ik het best zou willen natuurlijk. Mav wil op zich ook wel, maar 1) geen geld voor ingrijpende verbouwing en 2) onze baby's zijn zo vermoeiend. Voorlopig ga ik uit van niet, maar er zijn nog geen definitieve beslissingen genomen. Ik ben zelf 'pas' 30, dus heb biologisch gezien nog wel even. Heb wel altijd geroepen dat ik op mijn 30e klaar wilde zijn met het krijgen van kinderen. Als er nog een vierde komt, gaat dat niet meer lukken. Ben overmorgen jarig.



Jeetje Pammie, mijn mond valt weer open hoor. Jullie hebben het niet echt getroffen qua (schoon)ouders.



Ik wilde eigenlijk met de jongens naar het studio 100 zomerfeest, maar Mav moet werken dat weekend. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
Tjeetje Citronella, ik zeg al niets meer. Bij jou is het dus nog wel een graadje erger. Het valt hier objectief gezien nog best mee, maar ik kan er gewoon totaaaal niet tegen. Je kunt toch soms ook gewoon even stil zijn? In Groningen hadden we een achterbuurman die later DJ wilde worden of zo, en daar altijd 's nachts voor aan het oefenen was, met alle ramen en deuren open. En later hadden we 2 jongens boven ons wonen die in een disco werkten en dan om 5 uur thuis kwamen om gezellig samen een stukje elektrisch gitaar te spelen. Er moet dan toch ergens in je opvoeding een gaatje zijn gevallen lijkt mij. 

Heb je wel een geprobeerd er iets van te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Weekend was leuk hoor, oma vond het ook geweldig. Mini slaapt inderdaad altijd goed, hij was waarschijnlijk wat overprikkeld door de drukte en alles. Vanochtend heeft hij de schade ingehaald en sliep hij uit tot half 11.



Roken in kinderen is irritant. Wij gingen gewoon niet meer naar mensen toe als ze niet wilden ophouden met roken in huis. Maarja, bij je (schoon)ouders ligt dat toch wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Remma, roken in kinderen? :D
Alle reacties Link kopieren
roken bij kinderen, uiteraard.



Tja, buren, ik had het er laatst al over, die van ons hebben drie meiden waarvan 1 middenin de puberteit dus dat knalt nogal eens daar.
Alle reacties Link kopieren
Je snapte het wel, neem ik aan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven