Slikfoto baby 9 maanden

25-04-2017 13:18 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn dochter moet 18 mei een slikfoto laten maken in het erasmus. Ik zie hier erg tegen op omdat het een moeilijke drinker is al vanaf de geboorte. Ze moet ook het dubbele drinken van wat ze normaal drinkt. Als ze het niet wil drinken willen ze een sonde erin plaatsen wat ik al helemaal niet wil!



Zijn hier mama's of papa's waarvan de kindjes ook zo'n onderzoek hebben gehad? Wat zijn jullie ervaringen?
Ja bij mijn zoontje is het geprobeerd ( hij dronk ook slecht tot niet). Bij hem is het ook helemaal niet gelukt om de foto te maken.
Waarom willen ze die foto maken?
Mijn kleintje dronk ook weinig. Op de borstvoeding deed ze het goed, daarna werd het aanzienlijk minder. En God, wat heb ik me zórgen gemaakt!!



Als ik toen geweten had dat ze nu bijna 3 is, bijna 11 kilo weegt maar gewoon simpel weg een kleine eter is, had ik het de eerste jaren met haar een stuk onspannender ervaren!



Geen ervaring dus met slikfoto's, maar sommige kindjes eten nu eenmaal niet zo graag.
quote:frambloosje schreef op 25 april 2017 @ 13:36:

Mijn kleintje dronk ook weinig. Op de borstvoeding deed ze het goed, daarna werd het aanzienlijk minder. En God, wat heb ik me zórgen gemaakt!!



Als ik toen geweten had dat ze nu bijna 3 is, bijna 11 kilo weegt maar gewoon simpel weg een kleine eter is, had ik het de eerste jaren met haar een stuk onspannender ervaren!



Geen ervaring dus met slikfoto's, maar sommige kindjes eten nu eenmaal niet zo graag.Je kind dronk dus nog steeds voldoende? Want dan kan je echt niet oordelen hoe het is als je baby niet of nauwelijks drinkt, niet groeit, afvalt, uitdroogt etc.
TO wordt de foto vanwege reflux gemaakt? Want dan gebruiken ze wel een sonde als ze niet wilt drinken, bij mijn zoontje ging het echt om de bewegingen van de slokdarm maar hij weigerde te drinken helaas.
Bij mijn dochter, destijds 8 maanden, is een scoor gedaan. (Met een camera kijken in de slokdarm) Er was een vermoeden van obstructie/tumor oid. Dit ging op wat tegenstribbelen na best goed. Het bleek een joekel van een verborgen reflex te zijn trouwens.

Zoveel drinken had zij ook echt niet gered.
bij mijn beide kinderen is een slikfoto gemaakt. de vloeistof is ingebracht via een sonde. drinken was echt niet gelukt
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft dochter wel minder gedronken, maar het is wel gelukt. Eerst wilde ze niet drinken, toen hebben ze er wat aanmaaklimonade doorgedaan en dat werkte wel.

Helaas leverde het geen resultaat op en moest ze alsnog een kijkoperatie, maar dat is me alles meegevallen. Ze kreeg daar een roesje voor en heeft eigenlijk vrijwel geen (voor ons merkbare) last van gehad.
quote:Pieps2016 schreef op 25 april 2017 @ 13:37:

[...]



Je kind dronk dus nog steeds voldoende? Want dan kan je echt niet oordelen hoe het is als je baby niet of nauwelijks drinkt, niet groeit, afvalt, uitdroogt etc.



Er gingen dagen voorbij dat ze 300cc binnen kreeg, maar ook dagen dat ze 700cc dronk. Vooral wanneer ze ziek is, hangt het er nog wel eens om of ze zoveel uitdroogt en afvalt dat ze opgenomen moest worden. We hebben ruim 1,5 getobt met bijvoeding, dwangvoedingen, allerlei soorten flesjes, rietjes en bekertjes....



Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het ook gewoon een beetje bij mijn dochter past. Neemt niet alle zorgen weg, en natuurlijk is het belangrijk dat medische oorzaken uitgesloten worden, maar in ons geval hoort het ook gewoon bij haar. Als ik dat eerder had geweten had ik me

Minder zorgen gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een slikfoto maar toen was dochter 1 dag oud. Ze vermoedden een gaatje tussen de slokdarm en de luchtpijp. Ik weet er helaas niks meer van, ik was nog helemaal dizzy van de bevalling. Uiteindelijk waren er hier geen problemen. Het ging toen wel via een sonde geloof ik. Sterkte en wees niet te bang. Een sonde is niet fijn, maar het is gelukkig ook zo weer voorbij. Sterkte samen!
quote:Pieps2016 schreef op 25 april 2017 @ 13:39:

TO wordt de foto vanwege reflux gemaakt? Want dan gebruiken ze wel een sonde als ze niet wilt drinken, bij mijn zoontje ging het echt om de bewegingen van de slokdarm maar hij weigerde te drinken helaas.Pieps ik kan MW jouw topic nog herinneren, hoe is het nu?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Slikfoto bij een kleintje laten maken. Wat ik mee had was zijn favoriete beker en een flesje limonade siroop die hij lekker vond. Om zo het zo aangenaam mogelijk te maken. Hoe ontspannen jij bent hoe makkelijker de foto gaat.
Mijn zoontje heeft geen slikonderzoek gehad, maar wel meerdere keren een sonde. Dat ziet er naar uit en het inbrengen is even vervelend maar duurt niet lang. Ook het eruit halen gaat heel snel. Maar hij had geen pijn, ook niet toen hij er melk door kreeg. Waarmee ik wil zeggen: een sonde ziet er niet fijn uit, maar het is voor jouw kindje waarschijnlijk prettiger dan een dubbele hoeveelheid zelf moeten drinken. Waarschijnlijk maak je je er drukker om dan daadwerkelijk nodig is. Wat overigens heel logisch is hoor, want het is altijd zwaar om je kindje een onderzoek of ingreep te laten ondergaan, het liefst zou je het zelf overnemen... Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter krijgt het onderzoek omdat ze wel dunner voedsel binnen kan houden, maar zodra de hapjes dikker worden eet ze het wel op maar komt het in 1x na een half uurtje eruit vandaar dat ze willen onderzoeken.



Ik maak mezelf niet zo'n zorgen over het weinig drinken wat ze al vanaf dag 1 doet ik zorg gewoon dat ze elke dag 700 ml binnen heeft. Ze groeit goed doordat ik een volhouder ben en het hele dag bij hou hoeveel ze drinkt.



De zorg dat ze het niet drinkt tijdens het onderzoek is erg groot! Ik mag er namelijk niet bij zijn omdat ik in de hormoonkuren zit en dan precies in mijn wacht weken zit of ik zwanger ben of niet.



Ik vind het idee van een neussonde ook vreselijk bij haar omdat ik tijdens mijn zwangerschap ook een sonde heb gehad en weet hoe zeer dit inbrengen deed. Vandaar dat ik niet wil dat ze het bij mij dochtertje doen.



Maar zoals ik het hierboven lees wordt er vaak wel een sonde ingebracht
quote:mamajobsa schreef op 25 april 2017 @ 14:34:

[...]





Pieps ik kan MW jouw topic nog herinneren, hoe is het nu?Ja nog steeds met periodes goed en slecht maar het is nooit meer zo slecht geweest als dat het was. Qua eten gaat het nu echt perfect en hij eet alles wat ik hem maar geef maar drinken is matig. Inmiddels maak ik mij er niet meer echt druk om want hij krijgt voldoende vocht binnen uit zijn eten en met een beetje geluk drinkt hij 1 fles op een dag. Vandaag hadden we dat geluk niet haha dus maar een potje fruit extra gegeven en dat met sap nog meer verdunt dat het bijna vloeibaar was maar het is toch weer vocht.
quote:Pieps2016 schreef op 25 april 2017 @ 18:50:

[...]



Ja nog steeds met periodes goed en slecht maar het is nooit meer zo slecht geweest als dat het was. Qua eten gaat het nu echt perfect en hij eet alles wat ik hem maar geef maar drinken is matig. Inmiddels maak ik mij er niet meer echt druk om want hij krijgt voldoende vocht binnen uit zijn eten en met een beetje geluk drinkt hij 1 fles op een dag. Vandaag hadden we dat geluk niet haha dus maar een potje fruit extra gegeven en dat met sap nog meer verdunt dat het bijna vloeibaar was maar het is toch weer vocht.Ooh fijn om te horen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven