Sneu momentje voor vriendinnetje dochter over schoen zetten

18-11-2014 22:26 147 berichten
Ach gos....ik vind het zo sneu. Mijn dochter heeft net als vele andere kinderen een lijstje uitgeprint van Sinterklaasjournaal.nl. De pieten kleuren op die lijst schoentjes in die aangeven wanneer de kinderen hun schoen mogen zetten. Nou dat is hier dus ook gebeurd en mijn dochter heeft die lijst blij op de kast gehangen. Ze mag om de paar dagen haar schoen zetten en dan zit er iets kleins in.



Nu was vandaag een vriendinnetje hier aan het spelen en die zag die lijst hangen. Ouders hebben het niet breed. En je voelt hem al aankomen. "Oh," zei ze beteuterd, "ik mag hem maar 2x zetten van Piet." Zo sneu, ik baal als een stekker dat die lijst daar hing. Ik heb hem nu op een minder zichtbare plek neergelegd. En ik weet wel dat verschillen op school ook wel duidelijk worden, dat de één bij wijze van spreken een DS in zijn schoen krijgt en de ander een wasknijper, maar zo zwart op wit ingevuld door Piet vond ik zo zielig!



Ik heb nou de neiging om binnenkort een schoencadeautje voor dat meisje hier neer te leggen maar ik weet niet of die ouders me dat wel in dank af zullen nemen. Ik wil ze niet in verlegenheid brengen tenslotte. Misschien kan ik na Sint een keer iets leuks doen voor haar. Wat vinden jullie?
Ik zou me er niet mee bemoeien, al is het wel sneu.

Aan de andere kant, het verhaal van het Sinterklaasjournaal is dit jaar dat er bij je schoen een zak kan vinden met cadeautjes die jij dan moet uitdelen om te helpen.............
anoniem_15025 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 22:33
Reden: Aan de andere kant staat beter.
% gewijzigd
quote:reisa1978 schreef op 18 november 2014 @ 22:32:

Ik zou me er niet mee bemoeien, al is het wel sneu.

Aan de andere kant, het verhaal van het Sinterklaasjournaal is dit jaar dat er bij je schoen een zak kan vinden met cadeautjes die jij dan moet uitdelen om te helpen.............Oh ja! Dat was ik vergeten! Misschien kan ik daar iets mee doen.
leuk idee, als het maar iets kleins is. piet kan zich vergissen namelijk
Alle reacties Link kopieren
.
Ja ik ga het eerst toetsen en dan doe ik het gewoon. Ik weet ook al precies wat, iets waar ze heel blij mee gaat zijn, en het is inderdaad iets kleins maar héél fijn



Schuldgevoel zakt een beetje. Bedankt!
Misschien is het een idee om een cadeautje naast de schoen van je dochter te leggen met een briefje van Piet, dat ze vergeten waren dat bij vriendinnetje af te geven.



Of zoals in de jaren 60 bij familie Flip thuis, kinderen iets laten maken/tekenen en dat bij de schoenen leggen en zingen. Als de kinderen dan even uit zicht zijn er wat in doen.



Als vriendinnetje broertjes/zusjes heeft, zou ik bovenstaande niet doen.
Vriendinnetje heeft een oudere broer en die gelooft niet meer. Dus dat kan wel denk ik.



Dat neerleggen deden mijn ouders vroeger ook idd! Mooie herinneringen. Maar mezelf kennende probeer ik dat onopvallend te doen, lazer ik vervolgens over een schoen heen, en schieten die cadeautjes uit mijn handen. Dus dan maar gewoon 's nachts ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet op de hoogte van het door her Sinterklaasjournaal voorgestelde schema maar als het om een paar dagen moet wat doe je dan steeds in de schoen? Mijn 3 jongens mogen 3 keer hun schoentje zetten, steeds in het weekend. Maar niet omdat ik het niet kan betalen. Het moet wat mij betreft bijzonder blijven en ik zou dus ook niet weten wat je steeds in de schoen moet doen, zeker bij de jongste van 11 mnd.
Alle reacties Link kopieren
Maar als het je leuk lijkt om iets leuks voor de vriendinnetje van je dichter te doen, waarom niet. Ik kan me niet voorstellen dat haar ouders het bezwaarlijk gaan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat Julie1980 zegt.

Lief dat je je om het vriendinnetje bekommert en wat voor haar wil doen.



En je niet schuldig voelen hoor, jij kan er niks aan doen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas mag iemand "anoniem" verrassen volgens mij. Het hoeft niets groots te zijn, al is net maar een pak viltstiften en een chocoladeletter of misschien heeft ze zelf weleens gezegd wat ze graag wil hebben (zolang het geen fiets is of i-pad).
verba volant, scripta manent.
Nee joh, ik doe er echt niks groots in. Het wordt een aardigheidje voor haar lievelingspop. En ik kan, al zeg ik het zelf, best aardig schminken, dus ze mag binnenkort uit al mijn boeken kiezen wat of wie ze graag wil worden.



En wat ik er dan in doe? Och, dat varieert. Dan weer een mandarijn met een pietje erop getekend, een handvol strooigoed, soms één cadeautje in delen (kan je zó een week mee vullen!) een geurkaarsje (is ze verslaafd aan), ga nog maar even door.
quote:katjabb schreef op 18 november 2014 @ 22:57:

Ik ben niet op de hoogte van het door her Sinterklaasjournaal voorgestelde schema maar als het om een paar dagen moet wat doe je dan steeds in de schoen? Mijn 3 jongens mogen 3 keer hun schoentje zetten, steeds in het weekend. Maar niet omdat ik het niet kan betalen. Het moet wat mij betreft bijzonder blijven en ik zou dus ook niet weten wat je steeds in de schoen moet doen, zeker bij de jongste van 11 mnd.



Hier zetten ze hun schoen als hij aankomt, een keer tussendoor en dan pakjesavond.

Ik begon mij nu ook af te vragen hoe vaak ze hun schoen mogen zetten/wat 'normaal ' is?
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat je hierover nadenkt! Ook dat schminken is een leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
Een lijstje met de data van schoen zetten. kinderen leren al vroeg een agenda gebruiken tegenwoordig. Wij mochten vroeger altijd de schoen zetten, was hij de volgende dag leeg, dan pech gehad, en als hij wat bracht was het een klein suikerbeestje en zondags kon het wel eens een muis of kikker zijn. Maar het was vooral de spanning :wel of niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
De volgende keer als ze komt spelen vragen of een van de buren even hard op de voordeur willen bonken. En presto, een zak/doos met de namen van beide kinderen. En een briefje. Dat Sint het zo leuk vindt dat ze zo lief samenspelen, of zoiets. En dan gewoon een kleinigheid met wat pepernoten of een zakje chocolademunten.



Kind blij want Sint dacht speciaal aan haar, ouders niet voor het hoofd gestoten of in verlegenheid gebracht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik vind het eigenlijk ook wel 'raar' dat Piet tegenwoordig op gezette tijden komt. Maar als ik dan kijk wat kinderen soms in hun schoen krijgen dan snap ik ook wel dat je dat niet iedere dag kan opbrengen. Die kleine cadeautjes tikken ook wel aan als je het later bij elkaar optelt. Ik kreeg vroeger pepernoten, van die muizen/kikkers, schuimpjes, mandarijn, doosje rozijnen en eigenlijk nooit die zogenaamde 'schoencadeautjes'.



Hier was ook nog het verhaal dat bij ons de Kerstman niet kwam want hij had het veel te druk dus gaf zijn cadeautjes voor ons aan Sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel iets in haar schoen doen; ze krijgt het immers niet van jou maar van sinterklaas.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je echt anoniem sinterklaas wil zijn en zeker wilt weten dat je moeder niet in verlegenheid brengt (al is het misschien niet omdat het wat zegt over hun financiële situatie, maar kan ze wellicht het gevoel hebben dat zij nu ook de sint moet laten komen voor jouw dochter) dan kun je ook het cadeautje voor de deur leggen, op een moment dat ze zeker thuis is. Dan hard op het raam kloppen en om een hoekje stiekem naar de verbaasde reactie kijken als ze de deur open doen.
quote:nlies schreef op 18 november 2014 @ 23:21:

Een lijstje met de data van schoen zetten. kinderen leren al vroeg een agenda gebruiken tegenwoordig. Wij mochten vroeger altijd de schoen zetten, was hij de volgende dag leeg, dan pech gehad, en als hij wat bracht was het een klein suikerbeestje en zondags kon het wel eens een muis of kikker zijn. Maar het was vooral de spanning :wel of niet

Ben ik eigenlijk wel met je eens. Het liep zo omdat ze het Sinterklaasjournaal volgt en dit dus graag wilde. Ik zou het zelf nooit bedacht hebben en heb me eigenlijk te laat gerealiseerd dat dit de spontaniteit weghaalt. Weet ik ook weer voor volgend jaar!



Bedankt allemaal voor de leuke tips! Ik zal laten weten wat ik uiteindelijk gedaan heb!
Alle reacties Link kopieren
Geen kinderen meer die geloven maar wel 2 buurkinderen die nog geloven.

Heb het zelf ook niet breed maar hun ouders lopen bij de voedselbank.

Was al van plan om iets aan de deur te hangen maar weet het nu zeker.

Sinterklaas kan een heerlijke tijd zijn maar het brengt helaas ook duidelijk de verschillen naar boven.
Tja, gelukkig kan je kinderen van die leeftijd nog van alles wijsmaken dus dat sneue zal heus wel meevallen. In het echte leven is het veel sneuer als ze merken dat ze later niet met alles zullen meekomen. Aan de andere kant is het ook een goede levensles dat luxe geen gegeven is.
Alle reacties Link kopieren
Toch breekt het je hart als kinderen zich afvragen of ze minder lief zijn geweest dan klasgenootjes omdat die wel 7 keer hun schoen mogen zetten van "de sint"

En voor levens lessen lijkt het sinterklaas feest me nu niet echt de beste gelegenheid.
quote:granny71 schreef op 19 november 2014 @ 00:07:

Geen kinderen meer die geloven maar wel 2 buurkinderen die nog geloven.

Heb het zelf ook niet breed maar hun ouders lopen bij de voedselbank.

Was al van plan om iets aan de deur te hangen maar weet het nu zeker.

Sinterklaas kan een heerlijke tijd zijn maar het brengt helaas ook duidelijk de verschillen naar boven.hartverwarmend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven