Sneu momentje voor vriendinnetje dochter over schoen zetten

18-11-2014 22:26 147 berichten
Ach gos....ik vind het zo sneu. Mijn dochter heeft net als vele andere kinderen een lijstje uitgeprint van Sinterklaasjournaal.nl. De pieten kleuren op die lijst schoentjes in die aangeven wanneer de kinderen hun schoen mogen zetten. Nou dat is hier dus ook gebeurd en mijn dochter heeft die lijst blij op de kast gehangen. Ze mag om de paar dagen haar schoen zetten en dan zit er iets kleins in.



Nu was vandaag een vriendinnetje hier aan het spelen en die zag die lijst hangen. Ouders hebben het niet breed. En je voelt hem al aankomen. "Oh," zei ze beteuterd, "ik mag hem maar 2x zetten van Piet." Zo sneu, ik baal als een stekker dat die lijst daar hing. Ik heb hem nu op een minder zichtbare plek neergelegd. En ik weet wel dat verschillen op school ook wel duidelijk worden, dat de één bij wijze van spreken een DS in zijn schoen krijgt en de ander een wasknijper, maar zo zwart op wit ingevuld door Piet vond ik zo zielig!



Ik heb nou de neiging om binnenkort een schoencadeautje voor dat meisje hier neer te leggen maar ik weet niet of die ouders me dat wel in dank af zullen nemen. Ik wil ze niet in verlegenheid brengen tenslotte. Misschien kan ik na Sint een keer iets leuks doen voor haar. Wat vinden jullie?
Edit: ik heb wel medijden met kinderen die kip noch kraai hebben natuurlijk. Even als kanttekening.
Alle reacties Link kopieren
Lief van je Topdropje!



Ik snapte er vroeger ook niks van waarom andere kinderen wel cadeaus van sinterklaas kregen en ik niet
quote:winters schreef op 19 november 2014 @ 10:28:

Lief van je Topdropje!



Ik snapte er vroeger ook niks van waarom andere kinderen wel cadeaus van sinterklaas kregen en ik nietDat bedoel ik. En dat vind ik zó sneu! Dikke knuffel voor jou met terugwerkende kracht (smileys lukken niet met mobiel).
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Ik heb er gelukkig geen trauma's aan overgehouden
quote:*Ginger* schreef op 19 november 2014 @ 08:09:

Wat lief dat je iets voor je dochters vriendinnetje wil doen, TO. Ik zou het voor- of achteraf idd even bespreken met de ouders, en het sinterklaasjournaal-idee aanhalen.



Mijn dochter mag haar schoen zetten wanneer ze wil. Er zit alleen niet altijd wat in. Meestal niet zelfs. Een of twee keer wat pepernoten, en een keer een klein kadootje. Ze is ook nog jarig, dus krijgt al genoeg kadootjes komende tijd.



Mijn kind is ook jarig een dezer dagen maar krijgt daarom niet minder Sinterklaas kado's.

Vind ik niet eerlijk namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier is schoenzetten elke zaterdag...... tuurlijk wil dochter wel elke dag maar ik vind èèn keer per week de hele nacht wakker liggen wel voldoende..

Ik zou me heel erg opgelaten voelen als een andere moeder schoencadeautjes dan ging kopen,

En bij haar in de klas zit ook een kindje die elke dag zijn schoen zet en wat krijgt.l..ze vroeg er ook om... maar ik heb gezegd dat piet het bij haar wel wil.... maar van mij niet mag. ( neem ik de boeman rol wel op )
quote:topdropje schreef op 19 november 2014 @ 10:22:

Dat is toch heel wat anders? Ik heb geen medelijden met kinderen die minder (vaak) cadeatjes krijgen. Dat zeg ik ook nergens, dat is nou eenmaal een feit.



Maar een lijst ingekleurd zien door Piet kan wel heel hard aankomen. Niet om materialistische redenen maar om emotionele redenen. Dat kind kan zomaar denken dat ze minder lief is geweest. En dat gebeurde in mijn huis, ik had die lijst laten hangen, en dit ga ik oplossen zo goed en kwaad als het gaat.Het siert je dat je zo empathisch bent maar ik denk echt eerlijk waar dat kinderen niet zo denken. Toevallig vertelde mijn dochter van 7 me van de week ook dat bij andere kinderen zwarte Piet heel vaak de schoen komt vullen en bij haar maar 1 keer. Ik vertelde haar toen dat zij alles op pakjesavond krijgt omdat zwarte Piet graag wil dat ze goed slaapt en haar liever niet wakker maakt en ze dan lekker heel veel cadeautjes krijgt op pakjesavond.
Ik hoop dan idd maar dat de ouders dit zullen uitleggen. Ik weet het ook wel...maar ik ben nou eenmaal een watje ;)



Ik heb net haar moeder gebeld (wil er nu vanaf!) en gezegd dat ik een dubbel pakje heb voor babypoppen. Haar en mijn dochter spelen graag (lees: altijd) met poppen. Ze slepen hun lievelingspop overal mee heen. En ik vroeg of ik van de week als ze hier zijn met hun poppen, zwarte piet twee pakjes achter zal laten. Zo van, een pakje om te delen, om lekker samen te spelen. En dan wat creatiever haha.

Die moeder vond het heel leuk en 'oh wat gaat ze blij zijn'.



Dus nu moet ik even twee dezelfde poppenjurkjes gaan scoren.



Ik laat nog weten hoe ze reageert! Alvast super bedankt allemaal!!
Ik denk ook niet dat kind er zoveel last van heeft dat ze bij jou die ingekleurde plaat heeft gezien.

Mijn kinderen mogen twee keer hun schoen zetten en hoor ze er verder ook niet over, ook niet hoe vaak andere kinderen hun schoen mogen zetten. En zelf kan ik mij ook niet herinneren als kind dat ik mij er van bewust was Hoe vaak welk klasgenootje zijn schoen mocht zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:topdropje schreef op 19 november 2014 @ 10:45:



....

Die moeder vond het heel leuk en 'oh wat gaat ze blij zijn'.









Ik ben heel benieuwd naar haar reactie
Verder vind ik het wel lief van je en een leuk idee.
Leuk, Topdropje, die grietjes gaan straks door het dak van blijdschap
quote:Camry schreef op 19 november 2014 @ 10:33:

[...]





Mijn kind is ook jarig een dezer dagen maar krijgt daarom niet minder Sinterklaas kado's.

Vind ik niet eerlijk namelijk.



Niet eerlijk? Ik zou niet weten waarom dat niet eerlijk is.

Ze krijgt één schoenkadootje van Sinterklaas, en ze krijgt verjaardagskado's. En dat moet maar genoeg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief Topdropje.

Leuk dat je de meiden zo blij gaat maken. En dan ook nog dat ze hetzelfde krijgen, dat zullen ze wel heel bijzonder vinden!
quote:*Ginger* schreef op 19 november 2014 @ 10:57:

[...]





Niet eerlijk? Ik zou niet weten waarom dat niet eerlijk is.

Ze krijgt één schoenkadootje van Sinterklaas, en ze krijgt verjaardagskado's. En dat moet maar genoeg zijn.



Natuurlijk is het niet eerlijk dat een kind dat toevallig tijdens Sinterklaastijd jarig is minder kado's krijgt dan een kind dat in de zomer jarig is.

Kan dat kind niets aan doen.

Het is niet eerlijk om een kleiner/goedkoper verjaardagskado of minder/goedkopere Sinterklaaskado's te geven omdat er zoveel kado-momenten dicht op elkaar zitten.

Een 'zomerkind' krijgt op zijn verjaardag ook niet minder kado's omdat het ook nog bijna Sinterklaas is.
Het is aardig van je dat je haar wat wil geven maar je uitgangspunt "zielig" vind ik niet juist.

Niet iedereen krijgt nu eenmaal dezelfde opvoeding.

Some are more equal than others.
Het is natuurlijk altijd goed om om te zien naar kinderen in een minder goede situatie, al is het maar een druppel op een gloeiende plaat. Ik weet niet of ik het hier moet schrijven maar ik heb nog een anekdote hierover van mijn broer.

Mijn broer is net zo als jij topdrop. Iedere ochtend toen hij zijn eigen kinderen in de auto naar school bracht en weer ophaalde zag hij een jongetje op een veel te klein oud fietsje in een veel te dun oud jasje. Op een dag kon hij het niet meer aan zien, is naar de fietsenwinkel gereden, heeft er een mooie fiets gekocht, is vervolgens naar een kinderkledingzaak gegaan en heeft er een complete garderobe gekocht inclusief winterjas. Vervolgens heeft hij het jochie staande gehouden, fiets uitgeladen, tassen op de bagagedrager en gezegd: Hier is voor jou en vervolgens weer weggereden.



Ik heb mijn broer gezegd dat ik dit niet zo'n goede actie vond, kan heel eng zijn voor zowel kind als ouders. Ik zou het zelf doodeng vinden als mijn kinderen zouden worden gestopt door een auto en dan overladen worden met allerlei spullen.
Ik ben ook vlak voor sinterklaas jarifg net als mijn broer. Met sinterklaas waren er bérgen kado's (in mijn belevign). Mijn moeder heeft me later wel eens toevertrouwd dat we sommige ka'do's uitpakten en wegzetten en dan pakte zij het stiekem weer in voor onze verjaardagen. :-X nooit wat van gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Geven maakt blij, de voorpret enzo is nog leuker dan ontvangen.



Ik ben heel benieuwd hoe ze gaat reageren.. laat het ons weten hè
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je je hier niet mee mag bemoeien. De ouders bepalen hoe vaak hun kind de schoen mag zetten. In mijn optiek heeft dit niet zoveel te maken met het wel of niet breed hebben, want al doen ze een klein zakje pepernoten als kadootje in de schoen, dan zou ze toch iets hebben. Het gaat meer om de verrassing dat er iets in de schoen zit de volgende ochtend toch? Als die ouders zouden vinden dat ze vaker haar schoen zou mogen zetten zouden ze dat wel doen. Jij kan niet gaan bepalen dat dat kindje niet voldoende krijgt.
quote:Camry schreef op 19 november 2014 @ 11:03:

[...]





Natuurlijk is het niet eerlijk dat een kind dat toevallig tijdens Sinterklaastijd jarig is minder kado's krijgt dan een kind dat in de zomer jarig is.

Kan dat kind niets aan doen.

Het is niet eerlijk om een kleiner/goedkoper verjaardagskado of minder/goedkopere Sinterklaaskado's te geven omdat er zoveel kado-momenten dicht op elkaar zitten.

Een 'zomerkind' krijgt op zijn verjaardag ook niet minder kado's omdat het ook nog bijna Sinterklaas is.



Zoiets zou pas niet eerlijk zijn, als je 1 zomerkind en 1 Sinterklaaskind hebt.



Met 1 kind heeft eerlijkheid niks te maken met hoeveel kado's ze voor welke gelegenheid krijgt. Er ligt nergens een standaard vast hoeveel kado's een kind moet krijgen, dat bepalen de ouders.

Dochter krijgt zat kado's, komt niks tekort, dus ik zou niet weten waarom ze meer Sinterklaaskado's zou moeten krijgen.
Leuk en lief TO! waren meer mensen maar zo. Ik geef mijn buurmeisjes ook vaak een kadootje met Sint, stiekem door de bus. Buurtjes weten er van en vinden het lief en hebben het niet breed, wel kan ze koken als de beste dus ik word wel vaak verwend met een lekker schotel.

En dat goed dat je het even hebt gevraagd, en laat die zuurpruimen lekker zeuren hier boven.
Hier mogen ze 2x per week de schoenzetten. Soms zit er een cadeautje in en soms iets lekkers. Het gaat ze in inderdaad om de spanning. Verder hebben we hier ook inzamelingsacties voor speelgoed voor kinderen van de voedselbank. Speelgoed wat nog mooi is wordt dan aan deze kinderen gegeven.



Het is inderdaad heel jammer dat tijdens dit feest sommige inkomensverschillen duidelijk worden. Wij hadden het ook niet super breed en ik was blij met vouwblaadjes. Terwijl sommige klasgenoten de duurste cadeau's kregen.



Ik zou op het sinterklaasjournaal voortborduren en iets extra's voor vriendin in de schoen doen. Kinderen hebben ook iets in de schoen gevonden van iemand anders en de kinderen waren doldriest... wij zijn hulppieten en hebben het direct gebracht bij degene voor wie het was.
quote:topdropje schreef op 19 november 2014 @ 10:45:

Ik hoop dan idd maar dat de ouders dit zullen uitleggen. Ik weet het ook wel...maar ik ben nou eenmaal een watje ;)



Ik heb net haar moeder gebeld (wil er nu vanaf!) en gezegd dat ik een dubbel pakje heb voor babypoppen. Haar en mijn dochter spelen graag (lees: altijd) met poppen. Ze slepen hun lievelingspop overal mee heen. En ik vroeg of ik van de week als ze hier zijn met hun poppen, zwarte piet twee pakjes achter zal laten. Zo van, een pakje om te delen, om lekker samen te spelen. En dan wat creatiever haha.

Die moeder vond het heel leuk en 'oh wat gaat ze blij zijn'.



Dus nu moet ik even twee dezelfde poppenjurkjes gaan scoren.



Ik laat nog weten hoe ze reageert! Alvast super bedankt allemaal!!



Goed dat je de moeder even gebeld hebt. Nu weet je dat ze er geen problemen mee heeft en dat scheelt weer gezeur achteraf.



Ik snap je verder wel. Ieder natuurlijk zijn eigen principes en je weet natuurlijk niet waarom een kindje minder de schoen mag zetten. Maar als het zo duidelijk op papier staat kan een kind denken dat Sint hem misschien minder lief vind of zo
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 19 november 2014 @ 11:04:

Het is natuurlijk altijd goed om om te zien naar kinderen in een minder goede situatie, al is het maar een druppel op een gloeiende plaat. Ik weet niet of ik het hier moet schrijven maar ik heb nog een anekdote hierover van mijn broer.

Mijn broer is net zo als jij topdrop. Iedere ochtend toen hij zijn eigen kinderen in de auto naar school bracht en weer ophaalde zag hij een jongetje op een veel te klein oud fietsje in een veel te dun oud jasje. Op een dag kon hij het niet meer aan zien, is naar de fietsenwinkel gereden, heeft er een mooie fiets gekocht, is vervolgens naar een kinderkledingzaak gegaan en heeft er een complete garderobe gekocht inclusief winterjas. Vervolgens heeft hij het jochie staande gehouden, fiets uitgeladen, tassen op de bagagedrager en gezegd: Hier is voor jou en vervolgens weer weggereden.



Ik heb mijn broer gezegd dat ik dit niet zo'n goede actie vond, kan heel eng zijn voor zowel kind als ouders. Ik zou het zelf doodeng vinden als mijn kinderen zouden worden gestopt door een auto en dan overladen worden met allerlei spullen.



Ik vind het ridicuul. Dat soort goeddoenerij dient alleen het eigen ego.



Heeft je broer misschien nagedacht hoe het jochie zich voelt (beschaamd, angstig), de ouders van het kind (vernederd).



Heel erg uit de hoogte en naar vind ik zulk gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven