spannend, vanavond laatste fles overslaan, ervaringen?

07-06-2007 20:30 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon van  ruim vijf maanden krijgt normaal gesproken rond half zeven de fles en om half elf de laatste. Hij wordt rond kwart over zes 's ochtends vaak wakker.



We maken hem altijd wakker voor de laatste fles. De laatste week dronk hij al slapend de fles zo goed als leeg. Afgelopen dagen  die al om tien uur gegeven.



Vanavond heeft hij om 18.00 uur een half potje bruine bonen gegeven en om 19.15 de laatste fles met 3 eetlepels rijstebloem. We laten de late fles dan zitten. Spannend!!!!! (pfff, wat ben ik voor vrouw geworden dat ik het spannend vind om de late fles te laten zitten, waar is mijn avontuurlijke ik!!! :))



Hoe hebben jullie de laatste fles afgebouwd? Gewoon een keer helemaal overgeslagen of steeds wat vroeger? En ging dat in 1 keer goed? Of werden ze dan juist heel vroeg wakker omdat ze om 4 uur al honger hadden?



Vanavond gaan we hem overslaan. Fles van
Dochter is acht maanden en ik geef nog steeds een laatste voeding rond half elf. Niet omdat ze die echt nodig heeft, maar omdat ik dat gezellig vind. Ik zou iig niet af gaan bouwen dmv rijstemeel of bloem of hoe dat spul heet. Als ie het uit zichzelf niet meer nodig heeft, ok. Maar om het kunstmatig te stimuleren.....
Alle reacties Link kopieren
ik doe expres een paar lepels rijstebloem in de fles omdat hij wel een volle fles gaat "missen" nu. Ben heel benieuwd hoe het gaat vannacht.  Het gezellige momentje om tien uur zal ik ook wel missen. Als hij ineens om vijf uur wakker wordt, gaat de fles meteen weer gegeven worden.
Maar waarom rijstebloem erin omdat hij anders die volle fles gaat missen? Ik bedoel, waarom dan die laatste voeding skippen en die van daarvoor met rijstebloem? Ik snap dat niet zo goed...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben bij zoon van ruim 6 maanden ook van de fles van 19.00u een papfles gemaakt en hij sliep gewoon door. Maar ik moet er wel bijzeggen dat het eigenlijk een heel lief en makkelijk kind is. Maar vond het wel spannend hoor!

(Heb er een papfles van gemaakt om dezelfde reden als jij, Fleurtje)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn zoon nooit wakker hoeven maken voor een fles. Hij werd vanzelf wel wakker als hij honger had. Met ongeveer 3 maanden deed hij 's avonds een dutje en werd dan wakker ergens voor 12 uur. Dat wakker worden werd steeds vroeger, waardoor hij op een gegeven moment 1 fles minder ging drinken. Tot hij dus van 1800 tot 0600 ging slapen.

Gewoon proberen is de oplossing om te kijken of hij de hele nacht door kan. Wordt hij vannacht wakker dan heb je je antwoord. Ik heb de boel ook beinvloed met rijstebloem bij 5,5 maand. 12 uur naar bed en dan om 6 uur er weer uit houd ik een paar weken vol, maar dan is het gedaan met me.Kan erg slecht tegen weinig slaap.

Ik ben benieuwd hoe het gaat. Hopen dat het lukt en anders: sterkte vannacht:P
Alle reacties Link kopieren
In principe mogen baby's van ruim 5 maanden wel naar 4 flessen toe ( ik neem even aan dat hij er nu 5 krijgt) Of je moet minder tijd tussen de flessen laten. De ontwikkeling is normaal, maar hij moet er wel aan toe zijn. Je kan nog zoveel proberen te beinvloeden, maar als hij er niet klaar voor is merk je dat vanzelf. Die rijstebloem is denkk ik meer om hem te laten wennen aan een fles minder per dag toch?
Maar ik vraag me dus altijd af waarom je een baby aan zoiets moet laten wennen; als ie er aan toe is geeft hij dat toch zelf aan, of zie ik dat verkeerd?!
Alle reacties Link kopieren
he krokus, ik sluit me bij fleur aan, als hij de laatste fles niet meer nodig heeft, dan niet, maar om daarvoor de voorlaatste fles extra dik te maken, zou ik niet doen, babies hebben eten nodig, en ook snachts is mijn mening, tot ze zelf doorslapen. Dan is het blijkbaar voldoende geweest. Juist dat extra dik maken van de laatste avond fles is niet verstandig, al gebeurt het wel veel hoor. Kindje kan dan in een veel te diepe slaap vallen. Het is helemaal jullie beslissing hoor, en veel ouders denken als jullie, maar voor mij zou het niet goed voelen. Je zoontje is nog geen half jaar, tot een half jaar is nachtvoeding heel normaal en zelfs daarna ook hoor. Dochter van 9 maanden slaapt heel af en toe door, maar meestal niet. Maar wie weet, haal je de fles eraf en slaapt hij als nog de hele nacht, dan had die hem blijkbaar niet zo nodig, weet je dat ook weer!

groetjes arwen
Hey Arwen!!!!

Jou heb ik lang niet gezien hier! Hoe gaat het met je????? Woon je nog steeds in Almere-buiten?



Fleur

(van de oktober-moeders)
Alle reacties Link kopieren
he fleur, neee, arwen-lief en ik zijn naar zo'n andere leuke vinex locatie verhuisd, gezellig hoor! moet nog het een en ander aan het huis gebeuren, maar dan wordt het ook echt leuk!;)
En hoe gaat het met Arwen-kindje?

Fijn dat het met jullie goed gaat, werkt Arwen-man nog steeds bij Leen Bakker?
Alle reacties Link kopieren
Die rijstebloem is denkk ik meer om hem te laten wennen aan een fles minder per dag toch?
klopt. Ik zit me ook af te vragen of ik dan meer in de flessen overdag moet doen. Weten jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Arwen en Fleurtje. Ik vind het prettig om het op deze manier te proberen. Om de laatste fles te compenseren. Hij mist natuurlijk wel ineens 200cc op een dag.



@arwen, alle stress van mij in het begin over doorslapen is op weg. Al doende leert men zal ik maar zeggen. En na mijn stress sliep mijn mannetje ineens door. Hahaha. Ik weet dat jij het vooral uitgaat van wat het kind zelf aangeeft. Ik probeer het gewoon een nacht zo, en dan zien we wel hoe het gaat. Ik vind het geen probleem om hem nu de rijstebloem als extra te geven.
Alle reacties Link kopieren
nog meer ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
maar krokus, waarom die haast? rijstebloem is niet speciaal goed voor je zoontje, gewoon melk is dat wel, als hij nog een fles nodig heeft, is dat toch helemaal niet erg? als je gaat uitbreiden met bijvoeding en straks meer warm eten  gaat geven en brood, heeft hij vanzelf minder behoefte aan melk flessen. Althans, zo ging dat bij  mij in een rap tempo. Van 6-7 voedingen per dag bij 6 maanden, zit ze nu op 3 voedingen bij 9 maanden (allemaal fles, sinds een week of 3 wil ze geen bv meer) en ook die fles geeft ze prima zelf aan hoeveel en hoevaak ze wil.
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg de tip van het cb en ik vind het wel logisch klinken. Ik vind het tien uur moment altijd lekker maar ze gaven bij het cb aan dat je hem dan ook kunt "storen" in z'n slaap.



Jammer dat je dochter geen bv meer wil, dat vond je altijd zo leuk toch?
Alle reacties Link kopieren
vind het op zich zelfs wel jammer dat ik hem dan niet meer zie. Ik geniet altijd heel erg van dat momentje. Ik denk dat je dit bij zgn "flessenkindertjes" sneller kunt proberen. Roan drinkt gedachteloos en slapend de fles leeg denk ik wel eens. Bij bv drinkt een kindje toch precies hoeveel het wil? (dit zeg ik zonder een bv-fv-discussie op te willen starten)
Krokus, de 200 cc die hij mist per dag kun je natuurlijk voor een groot deel doen in de flessen die hij nog wel krijgt. Dan blijft het aantal cc's per dag zo'n beetje hetzelfde, maar het eetschema wordt anders. Mijn 1e dochter was 3 maanden toen ze het nog deed met 4 flessen per dag ( 8 uur 12 uur 4 uur en 8 uur) + een fruithapje, de flessen waren 210 cc. Ok, dit is 15 jaar geleden. Mijn 2e dochter (nu 7 maanden) was 5 maanden toen ze nog 4 flessen kreeg en zij had aan 180cc per keer ruim genoeg. En nee, ze is niet mager, zit zelfs op de bovenste groeicurve. Ze kreeg er toen ook fruit en groentehapjes bij.

Maar op zich moeten 4 flessen van 210 cc genoeg zijn. Je kind geeft het zelf wel aan.
Alle reacties Link kopieren
maar als ik jou was, dan zou ik gewoon die laatste fles overslaan en kijken wat er gebeurd en als je nog wat weekjes wacht kan je er ook gewoon een echte pap fles van maken (daar hebben ze echt wat aan, ipv alleen rijstebloem)

Vind het inderdaad wel jammer, maar ja, als ze niet meer wil, wil ze niet meer, dan is het blijkbaar genoeg geweest. Nr 2 komt er ook aan, en blijkbaar heeft dat iets met de melk gedaan, want sindsdien wil ze echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Als hij het vannacht redt, zou ik overdag wel wat meer per fles doen. Als hij een fles minder drinkt heeft hij over de hele dag gezien volgens mij nog steeds dezelfde hoeveelheid nodig. Gewoon wat meer maken en kijken hoeveel hij dan opdrinkt. Als hij genoeg heeft geeft hij dat vanzelf aan. Als ik het goed heb 'moeten' ze tussen de 800 en 1000 ml per 24 uur hebben. Dus als hij daar ergen tussen zit is het wel goed. Mijn zoon dronk op een gegeven moment ongeveer 700 ml per dag. Kwam gewoon goed aan en had geen honger dus heb me daar verder ook niet druk om gemaakt.

Maar je kan beter teveel aanbieden en het moeten weggooien, dan dat hij te weinig krijgt. Je komt er na een aantal dagen vanzelf achter hoeveel hij wil drinken. Er verandert natuurlijk iets in zijn ritme en dan is het even afwachten hoe hij daar overdag op reageert. ( als het 's nachts goed gaat tenminste )

Succes! En laat je mogen even weten hoe het is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
@kaatje, tnx voor de info. Ik had al zitten zoeken hoe ik het het beste aan kan pakken qua tijden van bijvoeding geven. Het kereltje is een enorme druktemaker en slaapt nog best veel op een dag. Tussen iedere voeding zeker nog wel anderhalf uur. Regelmatig zelfs ruim 2 uur.



@arwen, gefeliciteerd zeg. Wat leuk. Hoever ben je heen?
Alle reacties Link kopieren
nou krokus, bv kindjes kunnen ook gedachtenloos en slapend drinken weet ik uit ervaring, soms na een avonddienst, als ik om 1 uur thuis was, legde ik haar slapend aan zodat ze niet om 2 uur zelf zou komen als ik net lag te slapen en dan dronk ze ook prima tot ik haar weer teruglegde, slapend en wel.

Ben benieuwd hoe je het nu uiteindelijk gaat doen, maar ik vind het wel raar dat zo uit het niets 200 cc vervalt, dan voel ik meer voor wat de vorige postster schreef, de andere flessen wat groter maken, dat klinkt mij dan logischer in de oren.
Alle reacties Link kopieren


Er verandert natuurlijk iets in zijn ritme en dan is het even afwachten hoe hij daar overdag op reageert. ( als het 's nachts goed gaat tenminste )

Succes! En laat je mogen even weten hoe het is gegaan?




Daar ben ik ook benieuwd naar, naar die evt verandering.



Ik laat het morgen weten. Als jullie morgen ineens een posting lezen van 04.15 weten jullie iig dat het niet gelukt is, hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon heeft tot 6 maanden volledig bv gehad. Als we geluk hadden kwam hij 1 keer per nacht maar meestal 2 keer en ook wel 3 keer. Natuurlijk baalde ik daarvan maar heb altijd de instelling gehad dat hij het wel nodig zou hebben en dat het ooit over zou zijn.Met 6 maanden gestart met bijvoeding ; groenten en fruit. Ging prima ! Nog steeds alle melk via bv en de nachten bleven hetzelfde. Met 7 maanden gestart met pap en tussen de middag een fles kv, de late voeding en ochtendvoeding bv en natuurlijk nog steeds die nachten. Tot..... meneer ineens, zomaar op een avond, besloot niet meer te komen voor de late voeding en ook meteen doorsliep tot de volgende ochtend ! Blijkbaar vond hij het ineens zelf wel best. En wat was ik blij dat ik het nooit beinvloed heb door hem te laten huilen 's nachts of 's avonds.Stiekum heb ik die voedingen ook best gemist hoor want zeg nou zelf....het gaat al zo hard met die kindjes van ons, 7 maanden slapeloze nachten, het lijkt lang als je er middenin zit maar ze zijn achteraf gezien voorbij gevlogen !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven