Speelhuisje of speeltoestel?

17-01-2017 22:09 33 berichten
Ik ben verliefd op die (houten) speelhuisjes voor kinderen voor in de tuin, maar mijn man zegt dat dat maar even leuk is en dat kinderen langer plezier hebben van een schommel/glijbaan/klim-toestel. En ik denk eigenlijk dat hij best eens gelijk kan hebben...



Wat is jullie ervaring; waar wordt het meest/langst mee gespeeld?



En heeft iemand wellicht een goed (online) adres voor zo'n huisje dan wel speeltoestel?
Ik denk dat je man gelijk heeft. Hier degradeerde het huisje al vrij snel tot opbergplaats van het speelgoed.

Ook handig... maar dat was niet het doel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft er een gemaakt toen oudste zoon nog geen 1 was.

Was direct een hit. Deze zomer nog steeds (toen 3,5), maat helaas moest hij weg, vanwege de ruimte.



Alledrie de kinderen hebben er lol in gehad!



Zo'n schommel-, glij-, en klimstoestel is natuurlijk ook waanzinnig. Hoe groot is de tuin? Want dat zijn enorme dingen. Maar goed, wij hebben maar een klein tuintje.
Alle reacties Link kopieren
Speeltoestel of trampoline
Wij zijn ook aan het kijken voor een van beide. Ik ga binnenkort met de kinderen gewoon eens kijken bij een bedrijf die er verschillende heeft staan.

Ik neig erg naar een speelhuis op palen met glijbaan. Hier is op het moment de losse glijbaan en huisje vanaf 1 jaar al een hit, maar dat het niet bij iedereen zo is weet ik. Beide zijn namelijk gekocht van een kennis omdat er daar niet meer gespeeld werd.
Ruimte is het probleem niet, maar ik vind het onnodig om vanalles neer te zetten als er niet mee gespeeld wordt. De trampoline komt er sowieso en we hebben nu een los te klein glijbaantje, maar geen schommel.



Die huisjes ben ik gewoon verliefd op, maar de oudste is een klauteraar. Dus mijn man heeft gelijk dat weet ik eigenlijk ook wel



Zo'n lang/groot toestel met twee schommels (of rekstok etc, vul maar in) en een soort van huisje op palen met een glijbaan ernaast, zou eventueel een optie kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier stond een schommel-klimgeval. Het werd voornamelijk gebruikt voor voetje-van-de-vloer en om te turnen, de schommels zijn maar zelden als schommel gebruikt.



Buren hadden een boomhut, daar hebben alle buurtkinderen enorm veel plezier van gehad. Maar een huisje met een schommel ernaast kan natuurlijk ook. Of een trampoline, die is echt veel gebruikt en tot op een veel hogere leeftijd dan schommel en huis. Trampoline is zelfs voor jou nog leuk. Je kunt er leuk op springen maar ook heerlijk op relaxen .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wij hebben een huis op palen met een glijbaan en een zandbak eronder. Het is nog steeds leuk.
quote:south schreef op 17 januari 2017 @ 22:12:

Ik denk dat je man gelijk heeft. Hier degradeerde het huisje al vrij snel tot opbergplaats van het speelgoed.

Ook handig... maar dat was niet het doel.



Dit. En er gaan spinnen in zitten.

Je kunt ook een tentje kopen en die zo nu en dan neerzetten.
Alle reacties Link kopieren
Speeltoestel.



Wij hadden zo'n huisje, dat werd een soort opslag voor fietsjes, skippyballen, speelgoed enz.



Daarna een huisje op palen met een glijbaan, schommel en turnding, doen ze heel veel mee.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger zo'n huisje gehad, vond het geweldig om te spelen als het regende. Als het droog en warm was speelden we liever in het gras/ zandbak of maakten we tenten van kleden, tafels en stoelen.



Voor dochter willen we strax allebei maar we hebben ook een hele grote tuin.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een grote tuin, dus hadden een groot speeltoestel klimtoren/huis daaronder zandbak (met deksel!) Glijbaan, schommel en zo'n band afgewisseld met rekstok, en daarnaast een trampoline. Wij hebben twee kinderen en er is met allebei intensief gespeeld door onze kinderen en hun vriendjes.
Alle reacties Link kopieren
Trampoline met stip op 1.



Klimtoestel met bovenin een soort van uitkijktoren/huisje (met wat oude lakens zo te verbouwen tot hut). Het little tikes huisje is maar 1 zomer naar omgekeken.



Vroeger stond onder de klimtoren een zandbak maar gewoon de tuin omspitten bleek interessanter na zijn tweede verjaardag. Er zit een zijsteun aan waar je verschillende dingen aan kunt hangen. De schommel werd niet gebruikt, het slingertouw-met-band wel. Glijbaan heb ik er niet bijgenomen, dan had ik geen plaats voor de trampoline. De meeste mensen in de straat hebben de glijbaan vrij snel weggedaan vanwege uiteenlopende redenen (via glijbaan omhoog rennen en dan vallen/van glijbaan afspringen/met inlineskates van de glijbaan/scheuren in het plastic/niet meer schoon te krijgen).



Wij hebben deze van Wicky:



Zonder glijbaan en trapje, dus bovenin is het aan drie kanten dicht (wel het klimmuurtje). Aan de zijbeuk dus een slingertouw. Bovenin zit ook nog een verrekijker vast op een rand. Wij hebben niet echt specifiek op dit merk gezocht, het was het enige merk beschikbaar waar je voor niet al te veel geld aanpassingen aan kon doen (in onze regio).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Beestjes in het huisje is wel een goed argument om het niet te doen. We hebben erg veel leuke en minder leuke beestjes hier in het bos.



Voor wie een speeltoestel heeft: hebben jullie goede merknamen waar ik eens op kan zoeken?



Die van Wicky klinkt goed en ziet er leuk uit. Daar ga ik ook verder op zoeken!
Wij hebben een combi zoals lemoos post. Dochter is nog jong en vind het tot nog toe geweldig!



Glijbaan, schommel en huisje (onder en boven).



Beestjes was ik ook bang voor maar ragebol op stok durf ik alles mee!



Zou moeten opzoeken waar deze vandaan komt en kan evt via PB (ivm privacy) foto sturen.
Alle reacties Link kopieren
Trampoline! Wel goed merk, grote maat en laten ingraven...geeft enigszins het idee dat de tuin er nog redelijk uitziet. Met die klimtoestellen gaat het er snel armetierig uitzien. Helemaal als je van die plastic dingen neemt, dramatisch. Maar ach, als je kind er weer fijn mee speelt is dat wel leuk.
Wij hebben een huisje met glijbaan eraan vast. Mijn jongens vinden het echt geweldig en we hebben ook nog een losse zandbak en zwembad en een schommel maar die hangt in de poort maar we hebben wel een hele grote tuin.



Trampoline komt er hier echt niet in, ik ken 3 mensen die op het ijzer verkeerd terecht zijn gekomen en nu een dwarslaesie hebben.
Alle reacties Link kopieren
Speelhuis op palen met glijbaan en trap plus evt schommel/klim-klauter ding.

Hier dikke hit bij kids van 7 en 3.

Staat nu ruim een jaar en had t veel eerder moeten doen.

Speelhuis hadden we al, 1 zomer mee gespeeld, nu vooral opslag speelgoed en verstopplek van onze 3 jarige .



Bij vrienden ingegraven trampoline ook hit, speelhuis daar met keukentje en dat gaat. Vooral met zand en water.



Ik zou zelf gaan voor speeltoestel en/of trampoline
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Hier vonden ze schommelen altijd erg leuk. We hebben een schommel in de tuin staan waar ze graag gebruik van maken. Verder bouwen ze zelf hutten.

Voor de jongste hebben we een zandbak maar die is er nog net wat te klein voor en een klein plastic glijbaantje.

Als hij groter wordt komt er waarschijnlijk wat bij.

De oudste twee willen graag een trampoline. Daar denk ik nog over na.
Hangt denk ik heel erg van het type kind af.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat je het hebt over de oudste, die zal waarschijnlijk minimaal een peuter zijn, plus een klauteraar dus zou ik voor een speeltoestel gaan. Eventueel kun je wachten met het ophangen van de schommel als de kinderen nog niet zelf kunnen schommelen.



Een wat rustiger kindje wat graag fantasiespel speelt zoals vadertje en moedertje is meestal meer het type voor een speelhuisje naar mijn idee (mijn dochter, bij zo'n groot toestel hoor ik constant 'helpen, mama helpen').
Alle reacties Link kopieren
Jungle gym
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:lemoos2 schreef op 17 januari 2017 @ 22:51:

Wij hebben deze van Wicky:

[afbeelding]

Zonder glijbaan en trapje, dus bovenin is het aan drie kanten dicht (wel het klimmuurtje). Aan de zijbeuk dus een slingertouw. Bovenin zit ook nog een verrekijker vast op een rand. Wij hebben niet echt specifiek op dit merk gezocht, het was het enige merk beschikbaar waar je voor niet al te veel geld aanpassingen aan kon doen (in onze regio).Wij hebben dat plaatje daarboven, maar we hebben hem zelf aangepast. Het is een bouwpakket, dus als je hem gewoon anders opbouwt, is hij anders. We hebben de glijbaan en de trap aan weerskanten en de achterkant dichtgemaakt. Paste beter in de tuin.
Ja, ik denk dat we wat te klimmen moeten hebben. De oudste zit nu ook al in de bomen en ik heb voor nu liever dat ze "braaf" in een speeltoestel zit dan ongecontroleerd in de bomen. Of op het dak van de garage zoals laatst



Zelfbouwpakket klinkt goed, want dan kun je inderdaad nog wat aanpassen als dat beter past in de tuin.



Nog even wachten met de schommel tot ze dat zelf kunnen is ook een goed idee.



En Jungle Gym ga ik naar kijken.



Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven