Speeltuin met 12 maanden leuk?

23-02-2017 10:52 20 berichten
Is een speeltuin (Monkeytown oid) leuk voor een net 1 jarige?

Hij kan kruipen, zitten, zich optrekken en lopen zolang hij met 2 handen steun heeft (langs dingen af, met de loopwagen, aan de handen)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt het pas leuk als ze echt goed los kunnen lopen. Ik denk dat je kind nog net iets te jong is.
Alle reacties Link kopieren
Hier vond de oudste de ballenbak, het springkussen en de glijbaan in monkey Town fantastisch toen ze een jaar was. Maar hou er rekening mee dat het ook na een half uurtje helemaal klaar is. Het is niet alsof die kleintjes daar uren kunnen spelen.



En ik ging nooit in de vakantie als het slecht weer was. Dan was het veel te druk.
Ja hoor! Vaak hebben dit soort indoor-speeltuinen een aparte speelplek voor die kleintjes.

Stel je wel in op een paar uurtjes hard werken voor jezelf, want op die leeftijd zal je zelf nog mee moeten spelen. Als ze ouder zijn, is het voor de begeleiders een stuk relaxter, want dan gaan ze voor het grootste deel hun gang wel.
Alle reacties Link kopieren
Monkey Town heeft wel een peuterhoek, maar mijn ervaring is dat daar ook vaak oudere kinderen spelen (en dan bedoel ik niet oudere peuters, maar echt veel oudere kinderen) en dat die behoorlijk wild zijn. Als je tijdens schooltijd gaat zou het wel kunnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, als je zelf meedoet kan een 1 jarige zich best even vermaken in de peuterhoek.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me erg jong, het is vast een half uurtje leuk maar dan heb je het gehad. Persoonlijk vind ik dat zonde van het geld. Ik zou sowieso niet in de vakantie met slecht weer (zoals vandaag dus) gaan, dan is het hartstikke druk. Als je het eens wil proberen doe dan een dag door de week, maar persoonlijk zou ik nog minimaal een half jaar wachten tot je kind goed kan lopen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Hier vonden ze het geweldig zodra ze konden kruipen en ergens langs lopen, ofwel zichzelf verplaatsen

Als je er eentje kan vinden met een fijn peutergedeelte (volgens mij heeft elke monkey town dat, verder niet elke binnen speeltuin) en zelf mee speelt dan kunnen ze zich echt wel even vermaken



Als je buiten de vakantie op een doordeweekse ochtend gaat betaal je meestal peutertarief

Stuk goedkoper dan normaal
Hier is een apart gedeelte voor 0-4 jarigen maar eigenlijk alleen geschikt voor 2-4 jarigen die zich zelf al kunnen redden. Bij de 0-2 jarigen moet de ouder echt bijblijven anders worden ze zo omvergelopen of ondergesneeuwd door de 2-4 jarigen.
Ik vind het niks toevoegen voor een kind van 12 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Buiten de schoolvakanties heb je doordeweeks in de ochtend peuterkorting. Dan is het ook redelijk rustig.



Je moet er wel continue bij blijven. Die van mij vindt het superleuk (eerste keer met 14 maanden geweest), maar gaat steeds aan de verkeerde kant de glijbaan op enzo. Anderhalf uur is hier echt de max.
Hangt van je kind af maar die van mij vondt het wel leuk.

Mijn tip: ga zo vroeg mogelijk. Na een uurtje max is zo'n dreumes (en jij :p) echt wel op en dan ben je weg voor het druk wordt.
quote:watdachtjehiervan schreef op 23 februari 2017 @ 11:20:

Ik vind het niks toevoegen voor een kind van 12 maanden.Doet het echt wel, al was het alleen maar doordat kind zijn/haar motoriek verder kan ontdekken. Ook heb je vaak leuke ontmoetingen met kinderen van dezelfde leeftijd. En ook de nieuwe speelmogelijkheden vinden kinderen heel leuk, ook als ze zo jong zijn. Vooral omdat deze mogelijkheden fysiek vaak uitdagend zijn op die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 23 februari 2017 @ 11:25:

[...]



Doet het echt wel, al was het alleen maar doordat kind zijn/haar motoriek verder kan ontdekken. Ook heb je vaak leuke ontmoetingen met kinderen van dezelfde leeftijd. En ook de nieuwe speelmogelijkheden vinden kinderen heel leuk, ook als ze zo jong zijn. Vooral omdat deze mogelijkheden fysiek vaak uitdagend zijn op die leeftijd.



Dit dus.



Mijn zoontje van 11 maanden vindt het erg leuk, maar ja inderdaad na een uurtje is het mooi geweest. Voor hun eerste levensjaar is de entree gratis dus was voor mij ook het proberen waard.



Lekker rondkruipen en kruipen en kruipen en kruipen. Had ik kruipen al genoemt?

Inderdaad een ballenbak is leuk, maar nog niet zo'n grote diepe. De glijbaan hier ook een succes maar fysiek voor jezelf wel zwaar aangezien jij hem de hele tijd moet tillen/sturen/begeleiden.



We hebben 3 "merken" indoorspeelparadijs in de omgeving. Ballorig is leuk, MonkeyTown schijnt nog leuker te zijn.
Bedankt voor de reactie! Ik denk dat we binnenkort wel een keertje gaan, maar nog niet komende week tijdens de vakantie. (Moet ik voor volgende week alleen nog iets anders bedenken...)
Mijn kinderen vonden het op jonge leeftijd al erg leuk. Als je niet kan lopen kun je vaak al wel erg goed klimmen en ook een glijbaan is heel leuk (in het peutergedeelte kan er weinig mis gaan). In de vakantie zou ik niet gaan, maar dat deed ik ook met oudere kinderen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Met 12 maanden vond ik het echt nog niet leuk. Na een maand of 18 wel, het heeft haar ook ontzettend geholpen in de grove motoriek.
Hier vonden ze het geweldig vanaf ze konden kruipen. Dan moet je er wel bij blijven, en het is niet leuk als het druk is. Lekker op een doordeweekse ochtend gaan.
quote:Bloemenzee schreef op 23 februari 2017 @ 14:34:

Bedankt voor de reactie! Ik denk dat we binnenkort wel een keertje gaan, maar nog niet komende week tijdens de vakantie. (Moet ik voor volgende week alleen nog iets anders bedenken...)



Wij zijn voor de eerste keer geweest toen dochter anderhalf was. Toen vond ze het fantastisch!



Toen ze 1 was, werd ze ook blij van fietstochtjes voorop, even naar de bieb, de dierenwinkel (visjes kijken).
Alle reacties Link kopieren
Met 11 maanden naar balorig geweest. Hij moest eerst echt wennen aan de hoeveelheid geluid en kinderen haha. Maar daarna waren de ballenbak en glijbaan super. En het grote springkussen (kleine hoor) was ook geweldig. Wel alles samen met mama en papa gedaan. Dus echt vasthouden en samen spelen. Heeft zich heerlijk vermaakt voor zo'n 2 uurtjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven