sportbso of gewone bso of een combi?

02-07-2013 14:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft er ervaring met de sportbso?



na 2 jaar lang de gewone bso te hebben gehad, is onze zoon er wel klaar mee.

nu houdt Catalpa er ook mee op, bij ons in het dorp (halleluja)

ik vind dat ze er niet echt veel deden, ze aten wat fruit, dronken wat, kregen een koekje en dan mochten ze spelen, buitenspelen of binnen of knutselen of tekenen.

ad 6.40 per uur.



de bso die de plaats inneemt belooft wat meer aktiviteiten maar ik kijk ook uit naar een andere bso, de sport bso.

wie heeft daar ervaringen mee, goed of slecht, laat maar horen.



onze zoon sport al 4x per week (2x voetbal, 1x judo, 1x gym) plus wat ze nog op school doen, 2 x in de week, om 2 dagen sportbso te doen, hoewel hij erg van sporten houdt, lijkt me wat te veel?



ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Kijk je uit dat je zoontje niet teveel sport en daardoor niet aan zijn rust toekomt, wat er voor kan zorgen dat zijn groei belemmert wordt??
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan een of twee sporten laten vallen eigenlijk.



Hoe oud is je zoon en hoeveel dagen gaat hij naar de bso?
Alle reacties Link kopieren
Een bso kies je op meerdere fronten uit lijkt me



Leuke activiteiten is er 1. En als dat alléén sporten is, wat dan als je kind niet steeds of niet meer wil sporten?
Je bent zelf een theepot
Wat als je kind gewoon wil spelen, neus uit eten, niks doen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon vindt het juist fijn dat hij op de bso niet veel hoèft. Hij wil na school gewoon even lekker spelen, niks moeten. Ik vind het fijn dat de bso activiteiten aanbiedt, maar zeker net zo fijn dat zoon mag kiezen of hij mee wil doen. Zo niet, dan mag hij lekker spelen. Kinderen zijn vaak moe na school, waar ze al vanalles "moeten". Laat ze na school lekker spelen.

Ik vraag me daarom af, vindt jouw zoon het saai op de bso zonder allerlei aangeboden activiteiten of heeft hij zelf ook de behoefte aan meer entertainment?
Alle reacties Link kopieren
Hier zitten onze dochters (6 en 8 jaar) wel op een sport bso, maar ze kunnen iedere middag ook kiezen uit een andere activiteit (knutselen, spelletjes doen, etc.). Dus als ze zin hebben, gaan ze iets sportiefs doen en als ze daar geen zin in hebben, doen ze wat anders. Eerst zaten onze dames bij school op de BSO, maar die was vooral gericht op kinderen onder de 6 jaar, dus dat vonden ze op een gegeven moment niet leuk meer. Toen werd de sport bso geopend vlakbij, dus toen daarvoor gekozen. Ze hebben ook lekker de ruimte en kunnen ook op de sportvelden spelen (tot ± 17:30u, want dan begint de sportclub daar met trainen). Dus hier bevalt het prima. Onze oudste dochter sport ook 3 avonden in de week, maar vindt de sport bso erg leuk.
Waarom moet jij de beslissing maken over wat je zoon het leukst zou vinden? Laat hem lekker kiezen

En inderdaad een sport BSO biedt vaak genoeg ook andere activiteiten aan, en niets is verplicht..
Hier zitten ze ook op een sportbso. Op het terrein van de vereniging waar mijn kinderen op voetbal en hockey zitten. Dus hun 'gewone' sport doen ze tijdens BSO tijd, ideaal!

Ze kunnen sporten als ze willen, maar hoeven niet. 3 keer per jaar wordt er een sportclinic van 8-10 keer aangeboden. Erg leuk.
Bij de sportbso mag je ook gewoon knutselen, je mág meedoen met de lessen in de sportschool maar het hoeft niet.

Je hoeft het er dus niet om te laten.



Hier wordt judo (ook) in de sportschool gegeven dus als je werkdag op een judodag valt dan kan de sportbso je kind erheen brengen en hoef je niet apart te betalen voor de judolessen.



Waarom zit je kind eigenlijk op zoveel sporten? Of bedoel je schoolgym?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven