Spuugzat de hele tijd politieagentje te spelen!

08-05-2007 00:06 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even gal spuwen. Ik ben het zat om de hele middag met de kinderen thuis te zitten en politieagentje te moeten spelen. Ze zijn 2 (bijna 3), 4 en 6. Kleine Nijn ... GVD WAT NOU WEER!! :@



Zoals je ziet kan ik er niet 1 seconde bij weglopen zonder dat er MAMA! geroepen word, van "Kleine Nijn laat me niet spelen!" of "Mannetjehuh!!".



Maar wat ik dus vertellen wilde: Kleine Nijn slaapt slecht de laatste tijd en is overdag niet te genieten. Ze komt mekkerend d´r bed uit, komt mekkerend uit school, en mekkert de hele middag. Mannetje (4) is in z´n brutale fase dus die moet ik om de 10 minuten op de gang zetten. Grote Nijn (6) bemoeit zich met alles dus zodra zij erbij komt is het hommeles. Ze zeuren overal over. Ze willen koekies. Ze willen buizen. Ze willen film zien.



Ik merk aan mezelf dat ik er regelmatig geen enkele lol aan beleef om bij mijn kinderen te zijn. Ik zit er dan plichtsmatig op een kinderstoeltje bij -wacht even er wordt weer geschreeuwd- om de strijdende partijen uit elkaar te houden. Ik kijk af en toe es op m´n horloge of het al tijd is voor televisie of beter nog: bad en bed. En ik word er gewoon niet blij van.



Ik vind eigenlijk dat je wél blij zou moeten worden van je kinderen. Ik was toch degene die ze zo graag wilde? Maar te vaak word ik er gewoon een beetje moedeloos van.



Kan iemand mij vertellen of dit normaal is, een fase waar jij ook doorheen bent gegaan, gaat weer over, of dat ik beter maar gelijk professionele hulp voor mezelf kan inschakelen. ;) :(
Alle reacties Link kopieren
HOE HERKENBAAR!!!!!!!



Om de een of andere overklaarbare reden hadden de heren (zeven en acht jaar oud) vorige week vijf dagen achterelkaar vrij (do, vr, za, zo, ma) toen vier dagen school en nu grrrrrrr twee weken meivakantie. O, hoe groot mijn misere. Ze zitten op elkaar, trekken en duwen, laten elkaar geen vijf tellen met rust. Er word gegooid, gescholden en gezeur. Maham hoor ik de hele godganse dag. Mag ik, is ook een veelvoorkomende vraag. (Gevolgd door drinken, computeren, tvkijken, een snoepje/koekje/chipie etc. etc. etc.) En om de boel compleet te maken een ukkie van nog geen vier maanden. Ben ik even met de  uk bezig, krijgen de heren commentaar. Want ik ben ALTIJD met hem bezig. Heb NOOIT tijd voor hun. Ze mogen NOOIT iets en iedereen heeft het ALTIJD beter dan zij.



En toch blijven ze leuk. Vooral als ze slapen zijn ze ultiem schattig. En af en toe zijn ze ook lief voor elkaar, hun kleine broertje en zowaar zelfs pappa en mamma. Al met al geen spijt dat ik ze heb, al zou die aan en uit knop toch echt handig zijn af en toe.
:D O ja, dit is dus echt compleet normaal gedrag. En iedere moeder die zegt dat haar engeltjes nooit vechten, geloof ik niet. Die doseert valium. Of bij de kids, of bij zichzelf!
Alle reacties Link kopieren
Is normaal ........... helaas.

SOMS kun je het weleens voor zijn door ze " RICHTLIJNEN " te geven ; als jij de rails legt en jij de huizen neerzet ......... maar dat duurt ook geen uren meestal. Véél complimenten geven als het wél goed gaat schijnt te werken....en door een beetje samenzweerderig te doen met de grootste ( knipoogje geven als een jonger kind iets in zijn klunzigheid verknalt , of aan te spreken op zijn verantwoordelijkheidsgevoel " laat jij eens zien hoe dat moet " )

En......... ook dát nog........... door ze af en toe verplicht ! apart te laten spelen , al dan niet af en toe met de exclusieve aandacht van ''en van de ouders.

Bij mij ging het altijd goed.......totdat ze mij zagen ; dán was het samen spelen ineens over.



Sterkte , elke moeder herkent het ..........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel normaal en gezond hoor Nijn. Misschien kun je wel oppassen dat je niet in een negatieve spiraal terechtkomt zodat je echt alleen de negatieve dingen nog ziet. Die tip van BGB is goed, richtlijnen geven bij het spelen, misschien voorkomt dat ruzie. En naar buiten gaan werkt dat?



Dochter is hier 1 jaar en ik kijk ook weleens op de klok van 'moet je nu nóg niet naar bed?' :P Maar als ze er dan eenmaal inligt is ze weer een schatje.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan het je helpen een redelijk strak schema voor de dag te maken, liefst een vast patroon. Dan weten de kinderen precies waar ze aan toe zijn en hoef je het met z'n drieën spelen ook niet te laten duren, je weet dan ook zelf wat je met ze gaat doen.

Het schiet me zomaar te binnen hoor, voor mij als persoon zou het bijvoorbeeld niet werken omdat ik de neiging heb me juist af te zetten tegen dingen die ik me vooraf heb voorgenomen.

Maar wellicht zit jij anders in elkaar.



Op speelzalen en sommige dagverblijven werken ze in dat verband met platen waarop verschillende activiteiten staan afgebeeld: zelf spelen, samen wat drinken en/of eten, buiten spelen, verhaaltje voorlezen. Bij de activiteit die aan de orde komt/is, staat een verplaatsbaar handje zodat de kinderen het ook goed kunnen zien: nu doen we dit/gaan we dit doen.

Zoiets zou je zelf kunnen maken.



Voor samen spelen dingen uitkiezen waar ze alledrie tegelijk aan mee kunnen doen op hun eigen niveau. En als het effe kan ergens mee naartoe nemen, kinderboerderij of speeltuintje ofzo, lekker eruit.



Ik begrijp dat er twee al op de basisschool zitten, dus zo heel veel tijd hoef je overdag toch niet te 'overbruggen', dat ze met z'n drieën zijn?



Verder trouwens best herkenbaar hoor, dat 'tijd uitzitten' tot ze naar bed gaan. Ik heb dat een periode flink gehad, toen mijn jongste ging kruipen en daarmee in het vaarwater van de oudste kwam. Dat was ook constant ruzie en de jongste was nog klein en kwetsbaar natuurlijk. Inmiddels zijn ze 2 en 3 en gaat het eigenlijk super. Ze spelen veel samen, maar ook voor zichzelf. Soms is het zo'n dag dat vooral de oudste ALTIJD moet spelen met datgene dat de jongste pakt. Dat was met name zo rond een grote oranje vuilniswagen die de jongste op zijn verjaardag gekregen heb. Dat werd ik zo zat, dat ik op marktplaats zo'n zelfde heb gezocht en die oudste heb laten kopen met geld uit z'n spaarpot. Opgelost!

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Dingen waar iedereen mee wil spelen loste ik weleens op met de eierwekker, gaat dat ding ? Dan als de sodemieter aan de ander geven ...........zo niet ; mocht het met gedoceerd grof geweld ( EIGEN SCHULD DIKKE BULT ) terug worden gepakt.



Voor spek en bonen meedoen , kennen ze dat bij jou Nijn ? Dat iedereen "doet alsof "  de ander ook meedoet met Monopoly / ganzenbord en we ergggg hard juichen goed zo ; in de put ; dan heb je bíjna gewonnen ( knipoog naar de oudste  ) ..........scheelt hard krijsen dat de een vals speelt , of dat de kleinste wéér verloren heeft namelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zoals je weet heb ik maar één kind maar ik begrijp je wel hoor. Het lijkt me ook heel lastig om de hele dag als een soort hoofdagent de orde te handhaven. Ze zijn gewoon echt nog klein. Vooral KN is nog in de leeftijd dat ze niet voor rede vatbaar is en omdat ze een grote broer en zus heeft moet ze zich extra laten gelden en dat doet ze dan ook.



Je gevoel is vervelend, ik kan me er veel bij voorstellen. Het is echt een fase meid, jammer alleen dat je niet weet wanneer het weer voorbij is....



*;
Alle reacties Link kopieren
quote: eleonora reageerde  



Je gevoel is vervelend, ik kan me er veel bij voorstellen. Het is echt een fase meid, jammer alleen dat je niet weet wanneer het weer voorbij is....



*; 1 tip ; schaf nooit geen X-box aan want dan heb je het als je puberts hebt NOG ..............
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je wat aan de tips in het televisieprogramma 'Schatjes'?

Bekijk bijvoorbeeld deze aflevering online, als je vanavond even tijd hebt.

Of kijk zelf even in het archief (alle uitzendingen van 2004 tot heden) of er een aflevering bij zit die op jouw situatie van toepassing is. Een beetje herkenning is sowieso al fijn, denk ik.

Sterkte ermee en veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties, meiden! Het doet me alleen al goed om te horen dat ik normaal ben. ;)



Iemand had het over de basisschool en even naar buiten gaan. Wij wonen niet in Nederland dus die 2 vliegers gaan helaas niet op. De kinderen zijn om 1 uur uit school en dat is dan dat. Verder zitten we hier een soort van opgesloten in een gebouw waar wel een tuin bij zit, maar geen andere kinderen. En je moet in de auto door de file (niet altijd maar wel vaak) om ergens te gaan spelen. Dat doe ik ook wel regelmatig, maarja, elke dag iets verzinnen, zoveel fantasie heb ik nou ook weer niet. We zijn 2 maanden geleden verplicht verhuisd (huis was verkocht) uit een gebouw waar we altijd buiten speelden met de buurkinderen, dus dat missen we natuurlijk heel erg.



Dus zit ik m´n middagen uit, doen we een puzzeltje of ganzenbord, Mannetje speelt vals, Grote en Kleine Nijn zitten ondertussen met de barbies en meestal gaat het hartstikke lekker. Bakken we nog even koekies ofzo. Maarja, de kinderen voelen zich natuurlijk ook opgesloten.



We gaan hier waarschijnlijk weg, eind van de zomer, maar dat is nog niet zeker. Niks is nog zeker, misschien terug naar Nederland, wat ik dolgraag zou willen (krijg er godsammekrake gewoon tranen van in m´n ogen als ik erover schrijf) of nog een keer naar een ander land. Zucht. Ben het gewoon beu om niet te weten waar ik over 3 maanden of over een jaar woon; waarschijnlijk nog weer in 2 verschillende landen.



Meestal ben ik niet kapot te krijgen, maar ik heb de laatste tijd gewoon steeds vaker dat ik nergens meer de lol van inzie. Ik heb het idee dat het ook wel es met m´n cyclus te maken kan hebben. Ik ga het es bijhouden op de kalender; "kutdag", "hyper", "ongesteld", etc.



Kortom, eigenlijk zijn m´n kinderen hartstikke lief (vooral als ze slapen), en ben ik gewoon zelf het probleem. Als we naar NL gaan ga ik fulltime werken en dan mag PP es even een paar jaar thuis gaan zitten.



SORRY VOOR DIT CHAOTISCHE VERHAAL!
Alle reacties Link kopieren
Die ruzies word ik ook stapeldol van. De laatste dagen, sinds de zon hier weer vertrokken is, is het weer flink hommeles. Ze zitten nu wel als engeltjes achter de teevee.



Nijn, durf je het aan en heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld van drie tot vijf of zo iets een nanny in te huren, dat deze je dag breekt. Een beetje gebruik maken van de mogelijkheden van Verweggistan, zogezegd.



Zo niet, dan als een mantra proberen jezelf ertoe te zetten om alleen maar positieve dingen tegen ze te zeggen. -hear hear- Desnoods ze even aan zichzelf over te laten met hun gevecht met een 'als jullie perse ruzie willen maken, ga gerust je gang hoor'. Grote kans dat je tien minuten later wel weer genoeg lucht hebt om weer even door te gaan. Of, dit werkt alleen bij de groten, 'hey, als je me iets leuks te zeggen hebt, dan graag, maar in gezeur over .... heb ik echt geen zin'. Als je dat volhoudt móeten ze zichzelf wel gaan vermaken.
Alle reacties Link kopieren


Nijn, durf je het aan en heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld van drie tot vijf of zo iets een nanny in te huren, dat deze je dag breekt. Een beetje gebruik maken van de mogelijkheden van Verweggistan, zogezegd.



Haha, goeie tip Mamz. :D Zo´n persoon heb ik al.



Maar dan vind ik toch dat ik het zelf moet doen, ik ben tenslotte de moeder. Maar misschien moet ik wat vaker van die ontsnappingsmogelijkheid gebruik maken en lekker even met m´n auto in de file gaan staan richting sportschool.



Maargoed, punt is ook dat ik vind dat de kinderen zelf wat meer de deur uit moeten en niet ik. Ik ga es even nadenken over wat meer middagactiviteiten voor ze. Beetje actief zodat ze lekker moe worden.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze boenen , Nijn ; veel sop en harde borstels , véél water ............. de badkamer, de stoep , de buitenmuren............. was hier altijd een enorm succes .



Weet je , "wij " zoeken altijd naar een échte activiteit , maar stokken / stenen in het water gooien of zoiets is minstens zo leuk.



Leer ze ouderwetsch hinkelen, kaatscheballen , touwtjespringen .......knikkeren  ! ..... stoepranden..........fles met water omgooien met een bal , dat soort flauwekul blijft leuk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zijn ze niet van de "doen-alsof " , Nijn ?

Twee stoelen met een handdoek erover is een huis,......trapleer ernaast is de ladder van de brandweerauto of de ra van een piratenschip.............

Dát vond ik altijd heerlijk ;



- en toen was jij piraat .en jij zei wie loopt daar

-wie loopt daar?

- ik ben een held

-dag , held

- ik had een heel eng mes en jij werd bang

-o jee , een mes, wat eng

- maarrrrrrrrrrr.....jij wist nietttt.......dattttttttttttt .ik ook een bal had en als ik die bal had dan was jij geen piraat maar een heks....

-hé , heb jij een bal ?



HELE Dágen ! En dan stond wel de bank tegen de tafel met een laken erover en de trap ernaast , maar ik kon wel mijn ramen ondertussen zemen. Sterker nog ; ik kon meespelen én boekkies lezen  tegelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren


Zijn ze niet van de "doen-alsof " , Nijn ?

Twee stoelen met een handdoek erover is een huis,......trapleer ernaast is de ladder van de brandweerauto of de ra van een piratenschip.............

Dát vond ik altijd heerlijk ; Ja, doen alsof doen we hier ook. Dan was dit het huis van de barbies en dan was die paraplu het dak, etc. Maar dan nog zit ik erbij van "pompedompedom", BGB. Erg he? Ik geloof dat als ik de kans krijg, ik echt weer full time moet gaan werken. Ik geloof niet dat ik goed ben in thuisblijfmoederen...



HELE Dágen ! En dan stond wel de bank tegen de tafel met een laken erover en de trap ernaast , maar ik kon wel mijn ramen ondertussen zemen. Sterker nog ; ik kon meespelen én boekkies lezen  tegelijk. Ja, die kans heb ik ook wel vaak hoor. En dat is natuurlijk lekker.



Ik weet dat ik enorm zit te zeuren, sorry. Maar het voelt allemaal even niet 100% lekker. Er moet iets gebeuren. Ik zit zelfs te denken om weer aan de pil te gaan en dan hopen dat m´n humeur daar weer een beetje van opknapt. Want het ligt echt aan mezelf, ik weet het. Ik zou gewoon tevreden moeten zijn.



Hoe oud zijn die van jou eigenlijk, BGB? Ben jij fulltime thuis? Word je daar nooit es strontziek van?
Alle reacties Link kopieren
quote: Nijntje reageerde



Hoe oud zijn die van jou eigenlijk, BGB?  brugklas en examenleeftijd Ben jij fulltime thuis? nee, werk parttime , maar ben jarenlang fulltime thuis geweest. Word je daar nooit es strontziek van? ik vond het héérlijk thuis , maar oké........ kon op de fiets naar de ene oma , met openbaar vervoer naar de andere, kinderen in de buurt, kinderboerderij vlakbij , parkj eachter me , vriendinnen met net zulke oude kinderen ..........niet te vergelijken Nijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nijn; *;



Ligt er niet ook een stukje in de druk die op je ligt? Je zit niet lekker in je vel omdat je eigenlijk in NL zou willen zijn. Je bent het verhuizen spuugzat, maar het komt er nog een keer aan. Je bent de onduidelijkheid spuugzat, maar die blijft. En dan leg je jezelf ook nog eens druk op; je móet genieten van je kinderen, want tja het zijn toch echt geen verschrikkelijke kinderen.



NOU EN!? Jij geniet even niet, om wat voor reden dan ook. Niet leuk, kl*te, maar dat is hoe jij je voelt. Je móet je niet oppergenietende thuisblijfmama voelen. Maak je het jezelf niet nog moeilijker door het "moeten"??? Mag je van jezelf je wel af en toe k*t voelen? Wie weet, ik kan er heel goed enorm naast zitten en van kinderen opvoeden heb ik al helemaal geen kaas gegeten. Maar het moeten in jouw verhaal sprong er voor mij erg uit, vandaar.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Nijn, thuiszitten met kleine kinderen kan ook enorm slopend zijn. Ik heb het 4 hele maanden volgehouden (ik had nog geen baan toen dochter geboren werd) en ik was dolblij toen ik een baan vond en kon gaan werken toen ze 16 weken was. Ik ben dol op haar, maar na een hele dag alleen maar huishouden, luiers, fruithappen, snottebellen en gejengel ben je gewoon bekaf. Dat is niet raar, niet elke moeder vind het een genot om thuisblijfmoeder te zijn, sommigen vinden het prima, anderen worden gillend gek. Ik val in de categorie die gillend gek wordt.

Is niets raars aan, en het maakt je ook geen slechtere moeder. *;
Alle reacties Link kopieren
Jommes, bedankt voor de knuffels en de steun, heel lief. :) RV, ja, dat heilige moeten. Dat zit er wel in bij mij. Gereformeerde opvoeding he, dan krijg je dat. ;)



Maar dan héb ik al heel veel vrijheden hier hoor, met een vaste oppas schuine streep schoonmaakster door de week. Dus waar zeur ik over. Maar het is wel zoals BGB zegt: je moeder om de hoek, of je Nederlandse vriendinnen die kinderen van dezelfde leeftijd hebben, even op de fiets of wandelen naar de kinderboerderij...misschien een kindervoorstelling ergens, K3, weet ik veel.



Het zijn gewoon een aantal dingen bij elkaar, RV je slaat de spijker op ze kop. Dat verhuizen steeds, elke keer nét wortel schieten en dan weer weg, ik ben het zo zat. Ik wil in een gezellige nieuwbouwwijk in NL wonen en lekker door de regen naar de Hema fietsen. Lijkt me zalig. ;(
Alle reacties Link kopieren


Nijn, thuiszitten met kleine kinderen kan ook enorm slopend zijn. Ik heb het 4 hele maanden volgehouden (ik had nog geen baan toen dochter geboren werd) en ik was dolblij toen ik een baan vond en kon gaan werken toen ze 16 weken was. Ik ben dol op haar, maar na een hele dag alleen maar huishouden, luiers, fruithappen, snottebellen en gejengel ben je gewoon bekaf. Dat is niet raar, niet elke moeder vind het een genot om thuisblijfmoeder te zijn, sommigen vinden het prima, anderen worden gillend gek. Ik val in de categorie die gillend gek wordt.

Is niets raars aan, en het maakt je ook geen slechtere moeder. *;
Ja, bekaf ben je na zo´n dag. Het zuigt de energie gewoon uit je. Toen Grote Nijn er alleen nog maar was, kwam Papa Pluis uit z´n werk, en dan ging ik gelijk door naar de spinningklas, uurtje of 7 ´s avonds.



Dan kwam ik na afloop met 2 treden gelijk naar boven gerend, weer helemaal opgeladen na zo´n hangerige dag.

 

Ach die arme kindertjes van mij. Die verdienen het helemaal niet dat ik zo over ze klaag. :D
Alle reacties Link kopieren
volgensmij ligt het gewoon aan het weer nijn, ik werd hier vandaag ook knettergek van die terrorristen....

ben de hele dag kapitein geweest...doe dit. laat dat, ben eens lief voor elkaar, nee..niet duwen, ruim je zooi is op...grrrr. echt om gek van te worden.



waait wel weer over....
Alle reacties Link kopieren
Nijn, ik denk dat Roosvrouw gelijk heeft als ze zegt dat je de druk bij jezelf te hoog opvoert. Je hoeft geen perfecte mama te zijn, goed genoeg is ook mooi. Liever een uurtje van harte met ze spelen dan vier uur mwah, dat voelen ze echt wel. Dan maar een uurtje extra dvd.

Ondertussen hoop ik toch dat er ergens niet al te ver van je nog andere kinderen zijn waarmee jouw kleine Nijntjes kunnen spelen na schooltijd want dat doet ze zo'n goed. Wonen hun klasgenootjes ook files ver weg? Zijn afspraakjes mogelijk?
Alle reacties Link kopieren
GEK WORDT IK VAN ZE.



Ze zijn net een weekje weg geweest met mijn ouders, wat een rust. Ze zijn echt heel lief hoor, maar dat gekift de hele dag. Als er nog 1 iemand MAHAAAAAAAM roept dan ga ik meppen.
Alle reacties Link kopieren
Nijn,ik zat zo je topic eens te lezen en dacht,tja,jouw kids hebben natuurlijk ook al best veel voor hun kiezen gehad het laatste half jaar,PP ziek,verhuizen,enzo.

Dat hakt er bij volwassenen al in,dus laat staan bij die kleintjes,die nog niet alles kunnen verwoorden wat ze voelen.

Hoe moeilijk het ook lijkt,als je er door heen zit,je lost het het snelste op door de rust te bewaren bij jezelf,stel een schema op,hang dat op

Teken er klokjes bij bv,met daarbij de tijden dat je iets gaat doen,laat ze stickers plakken,als ze iets goed doen,en benoem vooral dat ze het zo goed doen,dat ze lekker gespeeld hebben,dat ze goed geluisterd hebben,hun bordje leeg hebben,of half leeg hebben, enz enz

Hou dat eens een poosje vol,en je zult zien hoe ze groeien op al die complimenten.

Negeer zoveel mogelijk,boos gedrag,want door daar op te reageren,krijgen ze extra aandacht,en of die nu negatief is of positief,de aandacht krijgen ze,maar ga ook geen ellenlange preken houden,daar zijn ze nog te klein voor,hou het kort en vooral simpel.

Nou meid,zet'm op,je zit nu in een cirkel waar je alleen maar met een lange adem uit kan komen,maar die lange adem gebruik je nu ook al.

Een dikke *; van deze kant.....................enne ff tussen ons,kinderen opvoeden is een hele klus hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven