Te gulle sint?

02-11-2014 19:53 142 berichten
Mijn zoon van vijf heeft naast twee oma's nog een suikerstiefoma: de vrouw van mijn schoonvader. Krijg net een mailtje van haar of ik de hogesnelheidstrein van lego voor haar wil bestellen via internet, waar ze zelf niet zo handig in is. Het is de duurste legodoos, ze wil die als sintcadeau aan mijn zoon geven.

Nu heb ik meerdere bezwaren: het is zo mooi, dat elk ander cadeau erbij in het niet valt.

Hij is het enige kleinkind aan die kant van de familie en zal dat ook blijven, ik wil niet dat hij eraan gewend raakt grote cadeaus te krijgen.

Mijn man heeft liever dat ze iets kleiners koopt en als ze graag gul wil zijn, de rest op zoons spaarrekening zet.

Aan de andere kant, vind ik lego wel heel leuk en de trein isecht super.

Wat zouden jullie doen?
Oh, niet ter plekke hoor Saaaaar, maar daar gaat nog maanden over gezanikt worden ja.
Saaaar81 : zo wil ik nog eens het vw-busje voor mezelf maar die is ook 100 euro en dat heb ik er toch niet voor over nu. Maar wie weet kan ik hem ooit bij dochter door d'r strot duwen als ze wat ouder is
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder hebben we een keer hysterisch huilend aan de telefoon gehad toen we vertelden dat sinterklaas bij haar niet door zou gaan.



Blegh. Passief agressief kan ik al helemaal niet uitstaan





DH, jaaa, die bus! Ben ook zo blij dat oudste helemaal in to monster high poppen is, zo gaaf
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
DH, het VW busje is ook echt heel gaaf, heb hem vorig jaar mijn vrouw kado gedaan tijdens haar zwangerschapsverlof.



TO, ik zou dit ook niet zo leuk vinden. Zeker niet als je het gevoel hebt dat het min of meer te doen is om de ultieme reactie te krijgen "wooooh dit is echt het allermooiste kado wat ik heb gekregen". Wat je wel zou kunnen afspreken is dat het kado als gezamenlijk geschenk wordt gegeven waarbij meerdere mensen een geldbedrag inleggen.



En hij is nu nog klein maar wij hebben een tante in de familie die ook steeds veel koopt, maar die nu ook tegen de kinderen zegt: en wie is nu de liefste? Ik zou er een hekel aan hebben als het om zoiets zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Echt niet mee eens.



laat oma geven waar ze dat kind een plezier mee doet. Nu worden er problemen gemaakt die er gewoon niet zijn. Ik zou ook geen geld inleggen voor een cadeau dat ik in eerste instantie zelf had willen kopen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 02 november 2014 @ 21:39:

Mijn schoonmoeder hebben we een keer hysterisch huilend aan de telefoon gehad toen we vertelden dat sinterklaas bij haar niet door zou gaan.



Blegh. Passief agressief kan ik al helemaal niet uitstaan XD



Ik ook niet,desbetreffende tante toen ze hoorde van een nichtje dat zij zelf niet, maar het nichtje wel op verjaardag van zoon mocht komen: "oooooooh wat ben ik blij dat ze nog iemand hebben uitgenodigd! ik dacht dat ze voor de rest van zijn leven nooit meer een verjaardag wilden gaan vieren."

Bleeeeh.

En we hebben een top verjaardag gehad maar met 17 mensen vonden wij t druk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 02 november 2014 @ 21:22:

Als oma-die-niet-zoveel-te-makken-heeft 'overtroefd' zou worden door een stief-oma zou dat, iig in mijn familie, heel veel scheve (zo niet huilende) gezichten opleveren. Als dat bij jouw familie niet zo is (wat ik voor je hoop, veel leuker) dan lekker laten geven.Ach dat méén je toch niet hé. Huilen?? Dat overtroeft voelen snap ik ook niet eigenlijk. Niets leukers dan dat iemand waar je van houd verwent word toch?
NYC : mag ik je vrouw worden geweldig om zo'n busje te geven haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerste verjaardagen niet eens gevierd. Kon oma pissig zijn wat ze wilde, wij hadden een leuke dag met ons gezin
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Leuk, saar! Ach ja, ik had een compromis gesloten, en het is een leuke middag geweest, maar ik had geen trek in een soort reünie van maar 1 kant van de familie van ons kind (en dan ook weer eens van 1 kant van mijn vrouws familie, nl moederzijde).
Alle reacties Link kopieren
Die trein is zo ontzettend gaaf, ik zou hem bestellen en haar enorm bedanken voor haar gulheid.
NYC: zo is ze niet, ze is gewoon vrijgevig en......ze wil er enorm graag bijhoren, maar dat hoort ze ook als ze geen dure cadeaus geeft.
Alle reacties Link kopieren
Zolang het gezellig was



Eerlijk is eerlijk, wat mijn kinderen betreft ben ik weinig genegen tot compromissen, geen gezeik rondom onze kinderen zeg maar
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Saar, snap ik, ging in mijn geval eigenlijk ook gewoon puur om niet ook nog eens oudtantes, dus ik was allang tevreden. Toch maar fijn dat zowel mijn vrouw als ik wel een compromis kunnen sluiten, al denk ik stiekem dat zij zelf ook wel opgelucht was dat we het zonder de zussen van oma hebben gedaan.





Lisaviva, als het echt geen manier van liefde van je kind omkopen is, zou ik de trein laten geven. Maar ik ben zoals je merkt, sceptisch. Die tante heeft geen eigen kinderen en dus ook geen kleinkinderen en wil dus ook een soort oma-rol en dus inclusief het kopen van dure dingen voor kinderen. Bij het andere nichtje hangt ze zakken dure merkkleding aan de deur. Aan ons vroeg ze of ze bij de geboorte aanwezig mocht zijn. Soms vind ik het zielig, maar vaker nog vind ik het opdringerig en irritant.
Alle reacties Link kopieren
Lisaviva:lekker laten geven! Superlief.



Mijn kind kreeg laatst tussendoor een samsung tablet van 200,00. Ook het enige kleinkind. Ik vond het ook een groot cadeau, maar kind dolgelukkig en grootouders ook. Verwennen hoort erbij.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Compromissen met je partner vind ik allesbehalve vervelend, als je een fijne relatie hebt en wenst te houden is dat gewoon noodzakelijk



wat een bizarre tante is dat zeg...
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Nyc: ik vind het wel een vorm van omkopen/kopen van liefde, alleen dan niet openlijk, zoals jouw tante. Grappig dat je het zegt, toevallig sprak ik laatst haar beste vriend en hij zei letterlijk: 'Ze koopt liefde, ze weet niet hoe het anders moet.'
Herkenbaar wel en lastig ook... Geen idee hoe je hier mee om moet gaan. Ook lastig om in te schatten hoe je er in de toekomst dan mee om moet gaan, als het een verjaardag is ofzo. Misschien per situatie gegeven.

Hier heb ik ook wel gevallen gezien waarbij kinderen een envelop met 1000 euro erin krijgen. Nu snap ik best dat je een kleinkind geld wil schenken, maar zoiets zou ik dan ook niet doen in een vrolijke kinderkaart die in de drukte van een feestje tussen twintig andere enveloppen, kadootjes en oud papier belandt.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2: "Gewoon de trein bestellen. Dat zou ik doen. Genoeg gelegenheden om als ouder dat punt duidelijk te maken."



Mee eens.
Had ik maar een motto.
Da's toevallig, not, krijg nu reclame van de blokker hier over jawel: de hogesnelheidstrein....
Alle reacties Link kopieren
quote:lisaviva schreef op 02 november 2014 @ 22:48:

Da's toevallig, not, krijg nu reclame van de blokker hier te zijn over jawel: de hogesnelheidstrein....Ohww het is een teken...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:lisaviva schreef op 02 november 2014 @ 22:48:

Da's toevallig, not, krijg nu reclame van de blokker hier te zijn over jawel: de hogesnelheidstrein....Da's geen toeval, dat zijn cookies
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:lisaviva schreef op 02 november 2014 @ 22:48:

Da's toevallig, not, krijg nu reclame van de blokker hier te zijn over jawel: de hogesnelheidstrein.... (sorry!)
Ja nyc, wij hebben ook zojuist weer een envelop met inhoud van haar ontvangen, in een kleurige bedrukte envelop inderdaad. Ze blijft geven. Ze heeft een tijdje de ontspoorde puberzoon van haar buurman in huis genomen en ladingen kleding voor hem gekocht.

Ze is getrouwd met een zeer moeilijke man die nu ook nog dementerend is.

Er is juist eindelijk een man weg die bij haar kost en inwoning kreeg en vervolgens de puinzooi voor haar achterliet met de mededeling dat ze toch geld zat heeft voor een schoonmaker.

Het voelt niet goed die dure cadeaus en giften, maar ik heb het hart niet om er wat van te zeggen, zou ook niet weten hoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven