Technisch speelgoed peuter

23-05-2016 11:53 31 berichten
De jongste heeft een voorkeur voor apparaten waar hij iets mee doet en wat dan reageert. Hij speelt bijvoorbeeld met de stofzuiger (snoer in- en uitrollen met behulp van een knop) en de schemerlamp (aan- en uitdoen en ermee draaien om te zien wat het licht doet). Het hoogtepunt vindt hij zijn fles in de magnetron zetten en op het knopje drukken.

Hij vindt het dus prachtig om te zien wat er gebeurt als hij "iets" met zo'n apparaat doet.

Nu ben ik op zoek naar speelgoed dat hierbij aansluit, maar bestaat zoiets? Ik heb al gedacht aan dokter Bibber, maar daar is hij nog wat te klein voor, want de kleine onderdelen zal hij in z'n mond stoppen. Hij is ruim 1,5.

Ik hoop dat jullie suggesties hebben!

(Een zaklamp staat al op m'n boodschappenlijstje ;))
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de naam even kwijt maar je hebt een knikkerbaan die op duplo past. Ze maken er hier hele fabrieken mee. De ballen zijn aarbeien die van de lopende band zo de krat in rollen. Geen knopjes maar wel aktie reactie.



En ze waren hier gek van een olifant die ballen via zijn slurf de lucht in blaast. Al snel gingen er niet alleen ballen in maar ook andere dingen om te kijken hoe hoog die komen. Dat ding was van vtech.
Alle reacties Link kopieren
Radio op batterijen? Liefts misschien zo'n oude (uit de kringloop oid) met van die draaiknoppem voor de zenders enzo?
Alle reacties Link kopieren
Een kruimeldief? Hij blij jij blij
Ohhhh die olifant klinkt geweldig!! De andere ideeën trouwens ook! Ik ben nu al blij hahaha!
Alle reacties Link kopieren
V-tech heeft veel leuk speelgoed wat daar op in speelt.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Kruimeldief! Natuurlijk! Briljant!

(Niet dat ik nu alles meteen maar voor hem aanschaf, maar de verleiding is groot ;) )
Mijn zoon speelde graag met Duplo Toolo, technisch Duplo. Was toen (7 jaar geleden) net niet meer in de winkels, maar ik kocht en verkocht het via Marktplaats. Wie weet is het nog te vinden? O.a. Met geluidsblokjes met een knopje die een groot succes waren.
Alle reacties Link kopieren




Electro.

Spannend of het lampje gaat branden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Als hij wat ouder is 'krokodil met kiespijn'
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 23 mei 2016 @ 12:12:

Als hij wat ouder is 'krokodil met kiespijn' Jaaaa! Die had ik vroeger ook! Is zo ontzettend veel mee gespeeld!
Alle reacties Link kopieren
een beebot. Een grote bij op batterijen waar je op knopjes kan drukken wat een route vertegenwoordigd en daarna gaat die bij ook zoveel stapjes naar voren, links rechts etc.
Alle reacties Link kopieren
Vtevh ballentoren is hier een groot succes, net als het fisherprices theeservies.
Deze olifant bedoelt de rest denk ik ook. Eeg leuk en jaren een hit.

Alle reacties Link kopieren
Een (klein) keyboard? Kan je ook lang plezier van hebben gok ik.
We hebben een piano, inderdaad ook erg geliefd

Jullie komen echt met goede ideeën. Ik zie bij vtech ook een nieuwe zaklamp, met diverse opties, dat lijkt me ook wel wat. En ben inderdaad ook de ballentoren tegengekomen. Straks er maar eens op uit, voor buiten spelen is het toch geen weer!
Alle reacties Link kopieren
Ook een gouwe ouwe, het pop up speelgoed:



Bij ieder diertje moet de knop een andere beweging maken.
Alle reacties Link kopieren




De good old hamerbank is er ook in varianten met verrassingseffect:







quote:Bladiebladiebla2016 schreef op 23 mei 2016 @ 11:59:

Ik ben de naam even kwijt maar je hebt een knikkerbaan die op duplo past. Ze maken er hier hele fabrieken mee. De ballen zijn aarbeien die van de lopende band zo de krat in rollen. Geen knopjes maar wel aktie reactie.



En ze waren hier gek van een olifant die ballen via zijn slurf de lucht in blaast. Al snel gingen er niet alleen ballen in maar ook andere dingen om te kijken hoe hoog die komen. Dat ding was van vtech.Je bedoelt Hubelino, maar dat is nog wel erg moeilijk voor een dreumes van anderhalf.
Alle reacties Link kopieren
Zoon hier is ook technisch aangelegd, maar misschien net anders dan die van jou want die vindt die ballen olifant maar saai.

Wat wel een hit is: gereedschap van Bosch, en dan vooral de boormachine met licht en geluid. Samen met de schroevendraaier goed voor uren klus-plezier.

En misschien is de elektrische duplo trein wat voor hem? Wel een prijzige aanschaf, maar die kan je ook aan- en uit doen en met de rails en blokken kan je natuurlijk eindeloos bouwen.

En iets wat ik zelf nooit had gekocht: puzzel van v-tech met geluid. Een puzzel met brandweer/politie/ziekenauto/school en 3 knopjes voor verhaaltjes, muziek en nog iets. Zal eens kijken of ik een linkje daarvan kan vinden.



Deze dus: https://m.bol.com/nl/p/vt ... /1004004011996127/#images
Bij het zelf bouwen ligt zijn interesse (nog) niet. Wel bij het omgooien van iets wat ik gebouwd heb en dan kijken wat er gebeurt ;)

Die puzzel vind ik heel leuk en misschien dat dat ook z'n interesse wel heeft.

Die hamerbank is ook geweldig, evenals het pop-upspeelgoed, maar heeft iemand daar ervaring mee? Het lijkt mij dat dat na twee keer niet zo leuk meer is.

Hoewel ik vooral denk dat dat in de jongste zit, denk dat de oudste dat op die leeftijd wekenlang leuk had gevonden


Creatieve oplossing



Zoontje heeft ook gereedschap van Bosch, en dan ik heb ook zo'n doos gemaakt maar dan passend bij de leeftijd, hij is nu 21 maanden:



Er zit hier karton in, afplaktape, bakjes, trechter, spatel, fietslampjes, een rits en weet ik het allemaal voor troep. Hij vindt het hartstikke leuk.
Sorende
quote:Bladiebladiebla2016 schreef op 23 mei 2016 @ 11:59:

Ik ben de naam even kwijt maar je hebt een knikkerbaan die op duplo past. Ze maken er hier hele fabrieken mee. De ballen zijn aarbeien die van de lopende band zo de krat in rollen. Geen knopjes maar wel aktie reactie.

.Hublino is dat.
Mijn zoon is en was gek op echte apparaten. Met speelgoed doet hij niets, een speelgoedkeuken was leuk, maar haalde het niet bij de echte keuken. Ik liet hem dus (onder toezicht) met echte dingen spelen. Hij is ook eindeloos zoet geweest met een oude senseo, koffiepads en een mok (stekker eruit inderdaad). Of een oude telefoon, een bak met een oude plastic ketting, pannen, mij meehelpen met echte koffie zetten enzovoorts. Hij is nu net 3 jaar en vind mij helpen met koken, poetsen en stofzuigen nog steeds het allerleukste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven