Thuis bevallen zónder vk.... iemand ervaring?

18-08-2009 14:48 693 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daag allemaal!



Ik ben nieuw hier, en post toch maar even dit onderwerp omdat ik net een vervelend gesprek bij de vk heb gehad.



Ik ben 35 weken zwanger, en vast geen gemiddeld type...

Wij gaan een waterbevalling thuis doen, wat we als niet meer dan doodnormaal beschouwen (neg. reacties hierop heb ik op dit moment dan ook geen behoefte aan).



Nu is het zo, dat we de dingen benaderen vanuit een spirituele hoek, en zo vinden wij het dus bijzonder belangrijk dat er niet te veel mensen bij aanwezig zijn, zodat ons kindje is een RUSTIGE geborgen omgeving ter wereld kan komen.



Ik had dus mijn vriend, mijn beste vriendin en de vk in gedachte voor deze 1e bevalling.

Maar nu blijkt dat het goed mogelijk is dat er meerdere vk's komen en dat ze óók nog persé de kraamzorg erbij wil hebben.

Zo wordt het dus precies het circus wat ik NIET in gedachten heb!!!

(De kraamzorg omschreef het al als 'de kroon op hun werk' wat ik prima snap, maar ík wil die kroon niet zijn! rillingen..!)



Kortom; ik baal.

De zwangerschap gaat mega voorspoedig, en alle mensen met onnodige drama zijn al van het toneel. Maar ik merk dat ik echt het gevoel heb dat de instelling van de vk gewoon roet in het eten gooit.



Mijn vriend heeft al 2 kinderen en is er klaar voor om dit zelf te doen (hij heeft véél medische kennis). Ik vertrouw hem meer dan wie dan ook, en zéker het idee van hem & best friend, veel meer dan een vk-parade.



Ik verwacht niet dat veel van jullie me hierin zullen bijvallen, maar wellicht is er 1 pareltje die onze insteek hierin wél snapt? Zoiets ook heeft meegemaakt?



Ik ontdek dat in de USA unassisted childbirth een steeds grotere aanhang krijgt...



Hoe dan ook wens ik iedereen super veel succes met haar bevalling, dat het maar een prachtig moment mag worden!!!



liefs, m
Waarom zouden er meer vk's aanwezig moeten zijn?!
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik het niet doen. Als er iets gebeurt waar de vk nog iets aan had kunnen doen, maar die is er niet dan zou ik het mijzelf nooit vergeven.

Ik dacht ook dat ik er niet op zou zitten te wachten dat de halve wereld tussen mijn benen zit te kijken maar op dat moment heb je zo veel pijn dat ongeveer het laatste wat je interesseert is wie er waar kijkt.



Stuur iedereen behalve je vriend en 1 vk lekker naar de woonkamer tijdens de bevalling als je niet zit te wachten op een heel circus om je bad.



Als het echt niet klikt tussen jou en je huidige vk kan je dan niet nog overstappen naar een andere die jou ideeen wel respecteert?
ja, doen!

hartstikke lachen als er complicaties zijn...

en is je man dokter, of leest hij wel eens een bijsluiter?
Alle reacties Link kopieren
even heel ongenuanceerd, je bent gek dat je dit wil doen. Ik had een volkomen ongecompliceerde zwangerschap, geen vuiltje aan de lucht, voorspoedige weeen, en toen kind eruit wilde bleek dat ze met haar hoofd verkeerd omlag. Zonder vk was zowel ik als kind dood geweest. En kraamzorg is nodig om de vk te assisteren bij nood. En niemand zit op nood te wachten, maar het is wel de realiteit dat dit kan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Meerdere vk's bij 1 bevalling? Is er een overschot ofzo?



En als jij zonder vk wil bevallen, dan doe je dat toch lekker? Snap de fuss niet.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Helemaal zonder vk zou ik niet doen. Met alle respect voor je vriend, maar twee kinderen en véél medische kennis... I rest my case.
Alle reacties Link kopieren
Veel medische kennis? Hoe? Heeft hij ooit met zijn arm in de reet van een koe gezeten om een kalf eruit te vissen en denkt ie nu dat die dat bij jou ook kan? Heeft die de wikipedia doorgenomen?

Vergis je niet, geen enkele bevalling is hetzelfde en als er complicaties ontstaan met je de pisang en je kind ook! Ik vind ridicuul, stompzinnig en eh, gewoon heel erg dom eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten er meer vk's bij?



Ik vind het een wat egoistische keuze.

Je doet er toch alles aan om je kind zo veilig mogelijk geboren te laten worden?
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb het bij mijn 3e en 4e wel overwogen, maar toen ik iets dieper nadacht en de risico's overwoog ook maar gauw weer verworpen...

Bij mijn 2e is tijdens de uitdrijving de navelstreng geknapt, dit had ons beider dood kunnen zijn als de vk niet heel snel en goed had ingegrepen.



Ik heb het zelf nooit gedaan, maar snap je wens wel.
Alle reacties Link kopieren
Als je aangeeft aan VK dat je er zo min mogelijk mensen bij wil hebben, zal ze dat toch zeker wel respecteren?



Kraamzorg is er voor zover ik weer alleen op het laatst bij (om de VK te assisteren) Maar je kan haar vriendelijk, doch vriendelijk verzoeken om even op de gang oid te blijven staan.

Ik zou er zeker niet voor kiezen om het alleen te doen. Je weet nooit wat er gebeurt!



Overigens vind ik het heel dapper en sterk wat je wilt gaan doen!

Ik ben momenteel 32 weken zwanger en sta nu al doodsangsten uit voor de bevalling. Hoe komt het dat jij zo rustig bent?



Hoe dan ook, ik wens je een fijne bevalling toe zonder VK-parade om je heen!
Dat ze er niet meer vk's bij wil hebben, kan ik snappen, ook dat zij niet de kroon op hun werk wil zijn. Logisch. Maar voor de rest....
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg dit.. Hoe dom kun je zijn?
Akka, de meeste mensen blijven wel rustig over naderende bevalling, toch?



En dan, een onderwaterbevalling, is dat nou echt zo bijzonder? Nee toch? Ik bedoel, het werd bij ons gewoon als een van de opties gegeven, ook in het ziekenhuis, ook tijdens de bevalling.
Op een waterbevalling zal ik zeker niet reageren, daar vind ik ook weinig mis mee.



Je wil dus RUSTIGE geborgen omgeving voor je kindje?



Ik kan iets heel simpels toevoegen: wat dacht je van een



rustige, geborgen en VEILIGE omgeving voor je kindje?



Hoe leuk en romantisch je het ook wil en kan maken, een bevalling is en blijft een van de meest precaire momenten van het leven! Denk daar eens over na, en nog één tip: praa tnogmaals met je vk over je wensen wat betreft rust, de meeste kunnen en willen daar voorzover mogelijk best aan meewerken.



Ik wilde het kort en krachtig houden, maar vind het vreselijk dat er vruowen zijn die teveel denken aan wat zij 'leuk' vinden dan aan de gezondheid van bijv hun kindje...



Succes
Alle reacties Link kopieren
@Fleurtje: ik is niet rustig. in tegendeel. Maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien.



Onderwaterbevalling vind ik niet bijzonder, dat bedoelde ik niet te zeggen.

Ik zou best in bad willen bevallen, het lijkt me heel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Scientology?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je probleem met de vk eigenlijk niet goed, als jij zo zeker van je zaak bent aangaande waterbevalling e.d. en hoe je alle aan wilt pakken is het toch prima?

Laat je gewoon niet gek maken en bewaar zelf de rust, dan komt het vast goed.



Wat voor 'medische kennis' heeft jouw vriend overigens? Mijn partner is arts, heeft meerdere kinderen gehaald of erbij geassisteerd, maar als ons kindje straks geboren wordt, wil ik hem er als vader en man bj, niet als medicus.



Ik wil trouwens ook graag proberen in het water te bevallen, dus die ik met je
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
kroon op hun werk snap ik wel, 9 maanden lang doe je beetje bloeddruk meten en wat geklets aan horen over dikke voeten en slapeloze nachten (erg ongenuanceerd, maar even ter illustratie) en dan is het moment daar dat je al je kennis moet gebruiken en dat het er op aankomt, en is de kroon op je werk gewoon een goede bevalling, met een gezond kind en en niet al te gehavende moeder. Snap wel dat dat voor een vk het leukste gedeelte is van haar werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:mammamaaike schreef op 18 augustus 2009 @ 14:48:



Ik verwacht niet dat veel van jullie me hierin zullen bijvallen, maar wellicht is er 1 pareltje die onze insteek hierin wél snapt? Zoiets ook heeft meegemaakt?



Nee, geen pareltjes op het Viva-forum.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik snap op zich wel dat je er zo weinig mogelijk mensen bij wilt hebben, maar zonder vk kan ik me niks bij voorstellen.



Kraamhulp heb ik de eerste keer vriendelijk gevraagd in een andere kamer te wachten (en dat werd gerespecteerd door vk en kraamhulp) en de volgende keren waren ze gewoon te laat wegens snelle bevalling.



Meer vk's: als ik jou was zou ik vk vertellen dat je al blokkeert bij het idee, dus dat je het liever niet hebt en dat je bang bent dat je er eerder slechter door bevalt dan beter.



Je vriend/man het laten doen vind ik geen goed idee, 2 bevalling hebben meegemaakt maakt hem nog geen vk.
Oh, dat snap ik wel, maar ik begreep hem anders. Ik dacht dat ze allemaal wel es een onderwaterbevalling mee wilden maken!
Alle reacties Link kopieren
al had mijn man de bevalling willen doen, vanaf begin tot eind heb ik hem fijn geknepen en niet losgelaten, hij had niet eens de mogelijkheid om ook maar een blik te werpen daar beneden waar het gaande was.
Alle reacties Link kopieren
Er komt echt maar 1 vk hoor! Waarschijnlijk heb je het verkeerd begrepen, en bedoelt je VK dat er tijdens je hele bevalling (24 uur of meer, als je mazzel hebt) meerdere vk's kunnen verschijnen, door wisseling van diensten. Nog maar eens navragen dus! En die kraamhulp is er echt niet zomaar hoor, die kan in noodsituaties van levensbelang zijn en als er geen nood is, is ze er simpelweg om de verloskundige te assisteren.

Ik vind het reuze naiëf (en dan druk ik me nog heel parlementair uit) van je om te denken dat je met het leven van je kind zo'n risico kunt nemen.



Het lijkt me verstandig als je nog eens met je vk gaat praten en dan probeert om je spirituele hang-ups even in de kast te laten en te luisteren naar wat ze te zeggen heeft.
Dan komt er straks natuurlijk die goedmaak-praterij als in: ja, maar zo is de natuur en in vroeger deden ze het ook zonder vk en blabla...



Weet je, je hoeft geen 'gemiddeld type' te zijn en je mag er best andere ideeen op nahouden. Als je jezelf er mee in gevaar brengt (kan brengen) is dat jou zaak.



Maar hier hebben we het over een kind. Dat kind heeft die keuze niet, dat is jou verantwoordelijkheid. Neem die! Denk er alsjeblieft nog eens over na MammaMaaike...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven