thuisblijven of niet?

07-09-2013 18:44 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb een zoontje van bijna 6 maanden.

Sinds deze week ga ik weer naar school om mijn opleiding af te maken. Alleen doe ik toerisme en gaan we in oktober 9 dagen naar Spanje toe. Daar gaan we allerlei dingen bezoeken en moeten we 1 dag reisleiding doen. Ook hebben we daar vrije tijd om naar het strand te gaan, naar het zwembad en te shoppen.



Heel leuk is het allemaal, maar ik mag van school thuis blijven als ik wil en een vervangende opdracht doen.



Aan de ene kant wil ik heel graag mee, het hoort bij mijn opleiding en is leuk. Aan de andere kant wil ik graag thuis blijven bij mijn zoontje.



Ik kan echt niet kiezen en twijfel heel erg. Nu vraag ik me af wat jullie zouden doen?
Als je goede opvang hebt zou ik zeker gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet een paar dagen mee, bijvoorbeeld 4 of 5 en zo wel de opdracht voor reisleider vervullen?

Ben je er wel op uit met je klas en niet lang weg van je zoontje.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn kind bij een goede oppas zou verblijven en er niet veel kosten aan verbonden zijn, dan zou ik er voor gaan. Ten eerste voor de ervaring die van toegevoegde waarde is voor je opleiding en voor een latere baan, ten tweede omdat je zo'n kans wellicht niet nog een keer krijgt en ten derde omdat een kind van 6 maanden prima zonder zijn moeder kan (mits goede opvang dus).
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft goede opvang, dus dat is geen probleem.



Minder dagen gaan kan helaas niet. We gaan met de bus en als ik een ticket terug zou moeten boeken om eerder terug te kunnen gaan, wordt het allemaal erg duur.



Ik zit er vooral mee dat ik hem heel erg ga missen. Alleen gaan we wel veel doen, dus ben wel veel afgeleid.
Meegaan! Mits goede opvang.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel een goede oppas?

Of heb je een man? Dan zou ik gewoon gaan.

Als je een opleiding in die richting doet, zijn dat soort praktijkdingen natuurlijk extra belangrijk!

Als je leert voor slager ga je ook ervaring opdoen in een slagerij.

Het zou gek zijn als je dan niet meedoet.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik meegaan. Heel erg missen overleef je wel, gewoon leuke foto's en filmpjes van hem mee. En een keertje bellen.
Ik was niet gegaan toen mijn kinderen zo klein waren.
Alle reacties Link kopieren
Gaan! Dit hoort echt bij je opleiding en in de toekomst waarschijnlijk bij je beroep.
Eerste wat in me opkomt: niet kunnen kiezen tussen zoontje en vakantie



Hoe staat jouw partner hierin? Als hij de volledige verzorging op zich wil nemen is het toch goed.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!



Het hoort er inderdaad gewoon bij en een goede ervaring enzo.



Ik denk dat ik gewoon ga
Alle reacties Link kopieren
Doen! Je bent het komende jaar nog 356 dagen bij je zoontje, en 9 niet.



Valt best mee zo toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn vriend wilt ook dat ik ga. Alleen ik heb 5 maanden lang thuis gezeten bij m'n zoontje. En dan ineens 9 dagen weg van hem. Ik miste hem al toen ik van de week naar school ging voor het eerst, maar aan de andere kant vond ik het ook wel fijn om er even tussenuit te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Haha, zo valt het inderdaad allemaal best mee. En het is ook weer even een paar dagen lekker helemaal voor mezelf.
Ik zie dat je al hebt besloten om te gaan. Goede keuze! Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan...

Je zoontje is 5 maanden lang 24/7 bij je geweest en dan ben je 'opeens' weg. Een baby kun je niet uitleggen dat mama weer terugkomt. Zou zelf ook niet van de vakantie kunnen genieten. Maar ik lees dat ik een uitzondering ben
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel HelgaV!



Ja dat is waar, maar er komen nu eerst nog 4 weken aan dat ik hele dagen naar school ben. Van 8 tot 6/7. Dus als dat goed gaat, moeten die 9 dagen ook goed gaan toch?



Of werkt dat niet zo bij een baby van 6 maanden?? :o
Gewoon gaan natuurlijk! Kind bij z'n vader laten, of bij opa en oma te logeren brengen. Zonde als je zo'n tripje laat lopen. Je kind zie je al elke dag!
quote:beryl12 schreef op 07 september 2013 @ 18:49:

We gaan met de bus en als ik een ticket terug zou moeten boeken om eerder terug te kunnen gaan, wordt het allemaal erg duur.Ik zou sowieso een vliegticket boeken bij Ryanair of Transavia. Voor 'n paar tientjes ben je er in 'n paar uur. Vreselijk om zolang in 'n bus te moeten zitten! Best bizar eigenlijk dat 'n opleiding in toerisme je met de bus stuurt...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ze sturen ons met de bus omdat dat goedkoper is met zoveel mensen. Vorig jaar zouden we met het vliegtuig gaan, omdat er minder mensen waren. (Maar toen was ik zwanger dus kon niet mee.)
Alle reacties Link kopieren
Je vriend is dan toch bij je kind? Desnoods neemt hij een paar uurtjes vrij elke dag dat hij wat meer tijd met hem kan doorbrengen dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
als je terugkomt bent je een beter gehumeurde en interessantere moeder dan voorheen. Van dat laatste zal hij niet onmiddellijk iets merken maar later wel.
it's a big club and you ain't in it
quote:scriptum schreef op 07 september 2013 @ 19:00:

Eerste wat in me opkomt: niet kunnen kiezen tussen zoontje en vakantie



Hoe staat jouw partner hierin? Als hij de volledige verzorging op zich wil nemen is het toch goed.

Volgens mij is het meer een stage dan een vakantie.



TO, ik zou wel gaan.
quote:beryl12 schreef op 07 september 2013 @ 19:32:

Ja, ze sturen ons met de bus omdat dat goedkoper is met zoveel mensen. Vorig jaar zouden we met het vliegtuig gaan, omdat er minder mensen waren. (Maar toen was ik zwanger dus kon niet mee.)Een vliegticket kost bijna niks! Zou even kijken wat de ticketprijzen doen op de data dat jij gaat, voor het zelfde geld ben je voor 'n paar tientjes of zeg 100 euro klaar en dat bespaart je zo'n ellendige busrit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven