thuisblijven of niet?

07-09-2013 18:44 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb een zoontje van bijna 6 maanden.

Sinds deze week ga ik weer naar school om mijn opleiding af te maken. Alleen doe ik toerisme en gaan we in oktober 9 dagen naar Spanje toe. Daar gaan we allerlei dingen bezoeken en moeten we 1 dag reisleiding doen. Ook hebben we daar vrije tijd om naar het strand te gaan, naar het zwembad en te shoppen.



Heel leuk is het allemaal, maar ik mag van school thuis blijven als ik wil en een vervangende opdracht doen.



Aan de ene kant wil ik heel graag mee, het hoort bij mijn opleiding en is leuk. Aan de andere kant wil ik graag thuis blijven bij mijn zoontje.



Ik kan echt niet kiezen en twijfel heel erg. Nu vraag ik me af wat jullie zouden doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan met zo'n kleintje, maar als je gaat zou ik het onderste uit de kan halen! Veel plezier en succes
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Lastige keuze (die je al gemaakt hebt, zag ik). Ik heb geen kinderen, maar zou het denk ik wel moeilijk vinden om te gaan, zo klein nog. Maar wat Welhello ook zegt: als je gaat, geniet er dan met volle teugen van!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het moeilijk, hij is heel klein.

Dat ze geen besef van tijd hebben is natuurlijk waar. Maar dat betekend ook dat het weinig uitmaakt of je een paar uur of een paar dagen weg bent.

Gewoon gaan en geniet ervan. Er is niks mis mee om wat voor jezelf te doen en hij is bij zijn vader. Die is even belangrijk voor hem/haar als jij.
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 07 september 2013 @ 18:46:

Als je goede opvang hebt zou ik zeker gaan.Dit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn zoontje 6 maanden wad, ben ik ook een week op studiereis geweest. Zag er best tegenop, maar ging helemaal goed. Heb echt even kunnen opladen op mijn hotelkamer daar.

Voorwaarde voor mij was wel dat hij gewoon bij z'n vader en zus was en niet uit logeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het nooit gekund toen mijn zoontje 6 maanden was. Nu is hij bijna drie, moet er nog steeds niet aan denken hem langer dan een nacht te moeten missen.



Maar dat is ook niet helemaal gezond, haha. Dus als je je er goed bij voelt: ga, en neem het ervan!
Alle reacties Link kopieren
Het zou voor mij ook erg van het kind afhangen. Mij dochter hing enorm aan mij als baby (als ik s avonds moest vergaderen moest ik regelmatig terugkomen omdat ze ontroostbaar was, ook al zorgt vriend van begins af aan al even veel). Ik ben pas toen zij 1,5 was voor het eerst zonder haar weggegaan voor werk. Ze stond die week iedere ochtend om zes uur bij de voordeur, om te kijken of ik er al was.



Toen ze nog een baby was nam ik haar dus gewoon mee als ik in het buitenland moest werken. Samen met mijn vriend of soms mijn moeder, zodat ik wel gewoon kon werken. Dat is me heel goed bevallen. Je moet er natuurlijk wel de middelen voor hebben, ik betaalde de extra tickets en hotelkosten natuurlijk zelf.
Mijn man is 8 dagen weggeweest toen oudste 3 maanden was, daar zei niemand wat over. Ik ging 1 nacht weg 4 maanden later, daar zeiden wel wat mensen wat over. Zo jong nog blabla. Het was alle 2 voor werk (school valt wmb ook onder die noemer) met 10 weken zitten heel wat baby's 3/4/5 dagen op de opvang hè. Kind is gewoon bij zijn vader, die als het goed is even goed als jij voor je baby kan zorgen. Lekker gaan en van genieten. Kind heeft het amper door!!
Waar is je kindje nu als jij op school zit?
Alle reacties Link kopieren
Ben alleen op vakantie gegaan toen zoontje 7 maanden was. Ik miste hem die dagen verschrikkelijk maar hij mij niet hoor. En vriendlief vond het heerlijk om te vaderen die dagen zonder dat ik er de hele tijd bij was .

Dus ja, doen! Zeker als het voor zoiets belangrijks als je studie is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan als ik in jouw schoenen stond. Het is echt niet zo dat een baby niet merkt dat je er niet bent (hoe komen mensen daar toch bij? Ze zijn baby, niet achterlijk...). Het is net een periode dat je baby de wereld gaat ontdekken, en in mijn ogen zijn beide ouders daar onderdeel van, 9 dagen de belangrijkste verzorger niet zien is heel veel. Maar goed, dat is mijn mening, als je voor jezelf én je baby kunt verantwoorden om te gaan, dan moet je het doen en er ook zoveel mogelijk van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu naar school ga, is m'n kindje bij zijn vader. Hij werkt in de horeca en kan de week dat ik weg ben thuis blijven, zodat m'n zoontje wel gewoon bij hem is 9 dagen.



Degene die ook weg zijn geweest toen je kind zo klein was;

Wat deed je dan als je je kindje heel erg miste?

Als je naar huis skypte/belde/naar foto's keek, kreeg je dan niet juist meer "heimwee" ?

Vroeg je je niet elk moment af hoe het met hem ging?



Met het vliegtuig is geen optie. We moeten op de heenweg in de bus ook al opdrachten doen. (Reisleiding; vertellen over het land war we op dat moment in rijden/vertellen waar we naartoe gaan en dat soort dingen.)

Het zou meer gaan om dat ik misschien eerder terug zou kunnen gaan. Maar we hebben het al niet zo breed, dus zelfs 100 euro voor een ticket is al te veel. We kunnen alle kleine beetjes gebruiken, dus dan maar een busreis...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 9 dagen voor mezelf te lang vinden. Had het niet gekund. Maar je kind is in goede handen. Als jij het wel kunt, dan moet je gewoon gaan.
Alle reacties Link kopieren
ik zou niet gaan
Het is toch eigenlijk absurd dat vaders gewoon weg kunnen gaan op zakenreis e.d. en dat daar geen haan naar kraait, maar als de moeder 'ns een paar daagjes voor zichzelf wil, dan zou dat slecht zijn voor de baby? Hij is bij zijn andere ouder, hoeveel beter kun je 't treffen? Gewoon lekker genieten van je uitstap en de rust van eindelijk 'ns kunnen slapen!
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar ja.



Alleen ik hoorde dat baby's rond deze leeftijd (5 -7 maanden) eenkennig beginnen te worden. Ik ben bang dat hij dan eenkennig wordt naar zijn vader?!
Alle reacties Link kopieren
Ik ging een week weg toen mijn zoontje 6 maanden was. Ging prima, zijn vader zorgde perfect voor hem. Iedereen vond er wel iets van. En toen mijn man even later drie weken voor zijn werk op reis ging zei niemand iets. Kortom: ga en geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat vooral om je eigen gevoel. Niet iedere vader of moeder kan dit. Als jij het wel kunt, lijkt het me geen probleem. Wat anderen vinden is niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
quote:beryl12 schreef op 08 september 2013 @ 12:46:

Dat is waar ja.



Alleen ik hoorde dat baby's rond deze leeftijd (5 -7 maanden) eenkennig beginnen te worden. Ik ben bang dat hij dan eenkennig wordt naar zijn vader?!Stel dat dat gebeurd, dat is ook slechts een fase. En het gebeurd ook gewoon als je wel thuis blijft. Dus wat mij betreft geen reden om niet te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker thuis blijven hoor. Kun je wel genieten als je je kleintje erg mist? Want dan heb je ook geen leuke tijd, toch? Als ze groter worden en minder kwetsbaar zijn, gaat je dat vanzelf beter af.
Alle reacties Link kopieren
Wij maken altijd dagelijks bewust tijd om te skypen op een moment dat kind wakker is. Meestal in de tijd tussen einde dagprogramma en het eten, dat is thuis ongeveer kinderbedtijd. Ik mis mijn dochter dan altijd wel even flink, maar doordat je dan daarna doorkunt naar het diner heb je snel weer afleiding. Een vol programma is sowieso fijn tegen heimwee, een strandvakantie alleen zou ik echt niet leuk vinden, maar een congres wel.



Ik vond de nachten ook moeilijk, mijn dochter heeft lang slecht geslapen en eenmaal weg werd ik dus automatisch ook iedere paar uur wakker. En dan zonder baby om te voeden, dus geen borstvoedingshormonen om snel weer in slaap te vallen. Ik heb zelden zo slecht geslapen als die eerste keer alleen weg. En dan ook nog extra vroeg opstaan om te kolven, en een bomvol dagprogramma, ik was gesloopt toen ik thuiskwam.
Alle reacties Link kopieren
Een mannelijke collega vertelde trouwens dat hij voor zijn werk een paar weken wegging net toen zijn peuter in een eenkennige (op papa gerichte) verlatingsangstfase was. Het heeft na thuiskomst nog weken geduurd voor het kind er weer op vertrouwde dat hij zou blijven. Hij heeft er nu nog spijt van dat hij zo lang is weggegaan, terwijl het kind nu puber is. Maar dat was dus geen baby, het ging om een kind van een jaar of twee dat net in een papafase was.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er zelf veel moeite mee hebben met zon kleintje. Ik heb gemerkt dat het makkelijker wordt als ze ouder en minder afhankelijk zijn, om ze een of meer nachtjes alleen te laten.

Nu onze jongste nog klein is (8 maanden) ga ik ook even niet naar congressen in het buitenland voor mijn werk (wel in Nederland).
Alle reacties Link kopieren
Toen mjjn dochter 8 maanden was, moest ik op zakenreis (9 uur vliegen). Was maar een weekje en ging supersnel voorbij. Elke dag 2x skypen maakt het een stuk gemakkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk ben je dus een reisleidster in wording die niet op reis wil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven