Tips en tricks voor kind met wagenziekte

20-05-2016 11:37 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Aankomende zomer gaan wij, met onze bijna-3 jarige, voor het eerst met de auto op vakantie.

Autoritjes gingen tot voor kort altijd prima, alleen de laatste langere ritten (40-60 min) werd dochter echt ontzettend misselijk, tot braken aan toe.



We hebben straks een behoorlijke rit voor de boeg van 1100 km, waarbij we om de twee uur willen stoppen en een overnachting hebben geboekt op de helft van de reis.



Ik wil het mijn dochter graag zo comfortabel mogelijk maken tijdens deze rit.

Het zou puur incidenteel kunnen zijn, maar ik ga liever goed voorbereid op pad.

Hebben jullie tips?
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
pilletje geven en verder geen aandacht aan geven. (en dus ook niet stiekem bezorgd kijken, kleine schaapjes hebben grote begrijpertjes)



als het kan kind voorin zetten en afleiden (rode auto's tellen/vinden etc)



zo ben ik mijn wagenzieke jeugd doorgekomen :-)
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Hai!



Bij mij helpt altijd iets zouts eten. Weet niet in hoeverre je dochter al een koekje oid eet. Maar dat helpt altijd wel. En vooral geen fruitsapjes geven dat helpt niet echt voor de maag. En niet teveel laten spelen op de achterbank. Maar proberen zoveel mogelijk rechtop te zitten. Alhoewel dat lastig is met zon kleintje natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij de apotheek heb je van die reisbandjes die perfect werken. Bij mij werken de pilletjes voor reisziekte juist averechts.
Love the life you live. Otherwise make it the life you love
Alle reacties Link kopieren
Je hebt er niks aan maar waarom ga je niet vliegen..1100 km met een kotsend kind lijkt me verschrikkelijk..
Alle reacties Link kopieren
Niet teveel laten lezen in boekjes of tekenen in schriftjes oid, maar veel naar buiten laten kijken
Mijn bonus zoon kan bij zijn moeder niet langer dan 15 minuten in de auto zitten zonder ziek te worden.

Als die bij ons in. Nooit problemen.



Zou kunnen liggen aan rijstijl van moeder (niet al te best volgens vader) of inderdaad aan de aandacht die ze er daar aan besteden.



En er bestaan ook speciale polsbandjes die je om kan doen die druk op bepaalde punten uit oefenen waardoor je niet misselijk wordt. Vrien dingetje vroeger had daar veel baat bij.
Alle reacties Link kopieren
Als je wel kiest voor een "reispilletje" is een bijkomend voordeel dat je er beetje sloom van word. Kinderen vallen er vaak van in slaap. :-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter kan al spugen tijdens een ritje naar de supermarkt. Niets helpt.

Voor lange stukken krijgen we via de huisarts promethazine siroop. Dit os oorspronkelijk een middel tegen hoesten, maar werkt op evenwichtsorgaan en maakt suf. dat laatste is bij lange ritten geen probleem, bij een autorit naar een dagje dierentuin geef ik dit uiteraard niet. Voor ons is dit voor lange ritten een uitkomst.
Alle reacties Link kopieren
@ Broadway, de pilletjes had ik liever achter de hand gehouden als niets anders werkt, maar ze gaan mee.

We hebben een dvd-speler aangeschaft. Deze kan op de hoofdsteun van de bijrijderstoel, hopelijk werkt dit ook als afleiding.



@ Yolo, we zullen Tucjes o.i.d. meenemen. Fruitsap blijft thuis.



Bedankt voor jullie advies!
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
En verder werk het om vaak kleine beetjes te eten. Niet tijdens de stop een heel pakje en een broodje en een krentebol. Liever elk halfuur een paar slokjes (zelfgemaakte ujsthee in een bidon bijv) en wat hapjes licht eten, zoals rijstewafel, schijfjes kokmkommer, etc
Alle reacties Link kopieren
quote:Absb1409 schreef op 20 mei 2016 @ 11:44:

Bij de apotheek heb je van die reisbandjes die perfect werken. Bij mij werken de pilletjes voor reisziekte juist averechts.Reisbandjes? Nooit van gehoord, ik zal eens informeren bij de apotheek! Dank je.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Wij hebben een gelegenheidskotser, soms 3x in de week en dan weer 6 maanden niet. Er staat standaard een klein emmertje tussen de stoelen met een vuilniszakje erin zodat als de nood aan de man is je niet moeilijk in een zakje hoeft te spugen. Ik knoop de zak dicht en gooi hem weg in een eerstvolgende vuilnisbak. Ook ligt er altijd een flesje water en een pakje vochtige doekjes in de auto om schoon te maken. We hebben namelijk een keer een zak gehad waar dus een gat in bleek te zitten
Alle reacties Link kopieren
Joh het is zooo verschillend. Bij de één werkt een beeldscherm goed bij de ander juist niet. Net als eten of drinken. De een heeft baat bij snoepjes/slokjes bij de ander werkt dat juist averechts.

Je zal echt het een en ander uit moeten proberen.

Maar waarom zo'n eind als je al vermoed dat je om het uur de achterbank af moet soppen.

En echt lang in die lucht zitten is NIET fijn.
Alle reacties Link kopieren
Pilletje geven, deels s`nachts rijden....Tenminste dat hielp bij zoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:maribos schreef op 20 mei 2016 @ 11:45:

Je hebt er niks aan maar waarom ga je niet vliegen..1100 km met een kotsend kind lijkt me verschrikkelijk..



Vliegangst...

Ja, het lijkt mij ook verschrikkelijk, met name voor haar.

We kunnen er altijd nog voor kiezen om 1 van ons achterin plaats te laten nemen met een emmertje.

Hoop dat het inderdaad incidenteel was.



En anders word het voortaan op vakantie in eigen land.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter kan zeker NIET naar een beeldscherm kijken, ze wordt dan heel misselijk na een tijdje.

T enige dat werkt is naar buiten kijken. Dus niet lezen, tekenen of op haar telefoon.



Wij zijn dus vaak de hele reis op zoek naar rode, gele en paarse auto's, hahaha! We zorgen er met spelletjes voor dat ze goed naar buiten kijkt.



Als het te erg wordt en ze wit weg gaat trekken, dan gaat ze voorin zitten. Eén van ons dan achterin.



In sommige auto's heb ik er zelf ook last van. T heeft ook veel te maken met de rijstijl van de bestuurder. Als mensen een beetje "sportief" rijden dan wordt ze zeker misselijk.

Het beste is zo rustig mogelijk optrekken, afremmen en bochten nemen.



Hier ook zoute koekjes en pepermuntjes mee.

We hebben ook zo'n armbandje (seaband heet het geloof ik). En homeopathische pilletjes tegen reisziekte.
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
quote:balpen schreef op 20 mei 2016 @ 11:53:

En verder werk het om vaak kleine beetjes te eten. Niet tijdens de stop een heel pakje en een broodje en een krentebol. Liever elk halfuur een paar slokjes (zelfgemaakte ujsthee in een bidon bijv) en wat hapjes licht eten, zoals rijstewafel, schijfjes kokmkommer, etcGoede tips, thnx!
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 20 mei 2016 @ 11:55:

Wij hebben een gelegenheidskotser, soms 3x in de week en dan weer 6 maanden niet. Er staat standaard een klein emmertje tussen de stoelen met een vuilniszakje erin zodat als de nood aan de man is je niet moeilijk in een zakje hoeft te spugen. Ik knoop de zak dicht en gooi hem weg in een eerstvolgende vuilnisbak. Ook ligt er altijd een flesje water en een pakje vochtige doekjes in de auto om schoon te maken. We hebben namelijk een keer een zak gehad waar dus een gat in bleek te zitten



Haha, gatver...

Plastic zakjes, zonder gat. Check.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
quote:roan2013 schreef op 20 mei 2016 @ 11:52:

@ Broadway, de pilletjes had ik liever achter de hand gehouden als niets anders werkt, maar ze gaan mee.

We hebben een dvd-speler aangeschaft. Deze kan op de hoofdsteun van de bijrijderstoel, hopelijk werkt dit ook als afleiding.



@ Yolo, we zullen Tucjes o.i.d. meenemen. Fruitsap blijft thuis.



Bedankt voor jullie advies!



bij mij moest de afleiding van buiten komen. ik kan nog steeds niet lezen of iets anders binnen de auto doen (slapen) zonder draaierig en misselijk te worden. daarom moest ik altijd een bepaalde kleur auto zoeken of de strepen tellen op de weg. bij mij zou zo'n dvd dus ook niet helpen omdat dat binnen de auto is.



en inderdaad niks zoets eten/drinken.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Let er op dat in sommige landen, bijvoorbeeld Frankrijk, kinderen pas vanaf hun twaalfde voorin mogen zitten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Haha, herkenning, wij hebben ook een klein emmertje met een pedaalemmerzakje erin!

Heel handig, kotst lekker makkelijk!
summer is a state of mind
Wat wij vroeger altijd deden om misselijkheid te voorkomen was buitenlandse kentekens spotten met zo'n gidsje van de ANWB. Daar blijf je lekker van naar buiten kijken
Alle reacties Link kopieren
NIET naar schermpjes laten kijken! Dit werkt echt averechts. Ik kan niet eens mijn telefoon checken als ik in de auto zit (uiteraard als passagier). Rechtop zitten, naar buiten kijken maar echt, dvd's kijken is 100% garantie op spugen. Primatour (gore gele pilletjes) heeft bij mij altijd gewerkt en werkt nu bij mijn kind ook.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter werkt primatour perfect!



Ik heb als klein meisje een keer van die polsbandjes omgehad, en heb ik de auto helemaal ondergespuugd. Daarna nooit meer weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven