tips kinderfeestje thuis 8 jarige jongens?

07-03-2010 17:17 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mannetje wordt bijna 8 en wil zijn kinderfeestje thuis vieren. Ws omdat hij dan wat meer kindjes mag uitnodigen, haha.



Maaaaarrrrr.....wat doe je met een groep van 8 kids rond deze leeftijd ( merendeel jongens). Help! Ik ben niet zo creatief in t verzinnen van ideeen .



Ik dacht zo aan een woensdagmiddag, van half 2 tot half 6, beginnen met gebak en cadeautjes uitpakken...eindigen met frietjes eten.



Haha, maar wat kan ik in hemelsnaam tussendoor doen met ze????
Alle reacties Link kopieren
Zet een speurtocht uit buiten en laat ze lekker lang en ver rennen naar de volgende aanwijzing...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het is leuk om een thema te bedenken en daar dan alles omheen te verzinnen. Waar is je zoontje gek op? speurtocht is natuurlijk altijd leuk!
Alle reacties Link kopieren
alles waar beweging inzit lijkt me: speurtocht idd, spelletjes, grote speeltuin in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een beetje de ruimte thuis? En een tuin? Een piratenfeest is erg leuk, kijk even op http://www.knalfuif.nl/pi ... feest-tips-piratenfeest/.



Een feestje met een thema is altijd leuk, en de kinderen kunnen dan bijv verkleed komen. Waarbij je de leukste piraat (stemmen onderling) een klein presentje geeft.
Alle reacties Link kopieren
Piratenfeest. Met schatzoeken, piratentaart, een ooglapje voor iedereen, evt. een piratenfilm en 'mensenvlees met bloedsaus en goudstaven' toe (kip, ketchup en friet).



Of zijn jongens van 8 hier te oud voor? Mijn leeftijdsinschattingsvermogen is gering.
Alle reacties Link kopieren
Oe, prulleke dacht wat ik dacht :-)
Alle reacties Link kopieren
Kaneelbroodje, wat leuk, we hebben dezelfde suggestie
Alle reacties Link kopieren
Hhhhbbbrrrr horor, veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
En weer dezelfde tijd van reageren
Alle reacties Link kopieren
Leukste feestje in onze buurt was het ondersteboven achterstevoren feestje.

Het duurde even voordat ik doorhad dat de poster op de deur 'houdoe en bedankt, tot ziens' evenals de begroeting met een snoepzakje en tot ziens ook in dit thema waren.



Over het algemeen: houd ruimte voor vrij spel. Strakplannen betekent dat je op een gegeven moment de vele neusjes niet meer met je meekrijgt en dan wordt het een nog grotere chaos dan het sowieso al is.

Al te vrij (discofeestje met alleen snoep, snacks en muziek) is ook weer niet goed als je chaos wilt vermijden.



Geniet!
Alle reacties Link kopieren
Ook van die site was snoepmemory bij ons een absolute topper, ballonnetje trap is voor sommige jongens heel leuk (niet allemaal), snoephappen uit een teiltje deed iedereen aan mee. Het viel me op dat er nog best wel wat jongetjes zijn die op een feestje helemaal niet willen verliezen, dus verlies/winst neutrale spelletjes zijn nooit mis.
Alle reacties Link kopieren
thema feestje griezel ,piraatofzo.

koekhappen

speurtocht uitzetten in de buurt met prijsjes

gewoon een gezelschapsspel doen ,maar dan een beetje andere regels maken

dvd aanzetten als je frietjes bakt (altijd goed friet)

verkleedfeest
Alle reacties Link kopieren
Toen zoon 5 werd, heb ik een ridderfeestje gedaan. Had een themakist gehuurd met leuke (dacht ik ) verkleedpakjes en spelletjes.

Bij de outfits hoorden ook zwaardjes en schildjes... Geen goed idee!!! Ze waren elkaar serieus bezig af te slachten... Maar gauw opgeruimd en naar buiten gegaan om te touwtrekken, te zaklopen en een hindernisbaan te improviseren...
Alle reacties Link kopieren
Heb je een (video)film camera?



Zorg van te voren voor wat rekwisieten/verkleedspullen/attributen. Bedenk met de jongens(en meiden?) een kort spannend verhaal/script. Hou zelf in de gaten dat het verhaal een beetje "loopt" Bedenk desnoods zelf de grove lijnen. Geef iedereen een rol en film de hele uitvoer. Zo heb je een film feestje. Kijk of er iemand terwijl de kinderen een dvd'tje kijken (het is tenslotte een filmfeest) of friet eten of iemand het filmpje kan bewerken met eventueel muziek, aftiteling etc...(heel makkelijk in moviemaker) en voor iedereen een dvd/cd tje branden.



Wel even werk, maar super leuk!
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, ik heb altijd 'buitenshuis' feestjes gedaan, maar dan wel eerst een uurtje in ons eigen huis taart eten. Nou, ik kan je vertellen na 2x heb ik dat opgegeven. Stop 8 jongens in 1 kamer en ze slachten elkaar af. Het was een verschrikking. Zorg er daarom voor dat je iets te doen hebt, spelletjes, speurtocht met duidelijke regels. Dus niet: ga maar met dit speelgoed spelen, want dan loopt het nergens op uit. En houd wat reserve spelletjes achter de hand, voor het geval het ene niet lukt of veel eerder is afgelopen dan je had verwacht.
Ik heb 1 hele goeie tip: vier het buitenshuis!
Alle reacties Link kopieren
Levend stratego in bos? Of is dat nog te moeilijk...
Alle reacties Link kopieren
Jij durft! kan ik je nog overhalen om gewoon buiten de deur een feestje te vieren?

Jij bent de hele middag politieagentje aan het spelen en ze breken je huis af.



Als je het toch bij huis wilt houden, organiseer dan een voetbaltournooi, waarbij ze zich een uurtje of 2 de benen uit hun lijf rennen, vervolgens met zijn allen een spannende DVD kijken en afsluiten met 'friet op tafel' (mik je de friet en hapjes gewoon allemaal op een tafelkleed op tafel).



Succes Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:TanteJuul schreef op 07 maart 2010 @ 18:42:

Ik heb 1 hele goeie tip: vier het buitenshuis!Jaaaaaaaa, sluit ik mij bij aan!!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
Nou Fauve68, volgens mij valt het wel mee hoor. Gewoon goed plannen en organiseren, zorgen dat je iets achter de hand hebt en vragen of iemand je die middag helpt.



@Floor, dat friet op tafel vind ik trouwens wel een geweldige! Lekker "bourgondisch" snacken... (zou ik zelf ook wel willen )
Alle reacties Link kopieren
quote:Kim1205 schreef op 07 maart 2010 @ 18:49:





@Floor, dat friet op tafel vind ik trouwens wel een geweldige! Lekker "bourgondisch" snacken... (zou ik zelf ook wel willen )



Wij doen dat regelmatig. Niet alleen bij feestjes. De meiden vinden het prachtig. Als wij ze vragen; 'wat willen jullie eten?', dan is het standaard; 'Friet van tafel!'

Wij zijn lui en hebben wegwerptafelkleden!

Restanten gaan dus met kleed en al de kliko in.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Twente en bij Nijverdal heb je het speelbos, dat is echt helemaal geweldig, een route met hutten bouwen, wipwap, evenwichtsbalken, kettingbrug, echt geweldig, zelf een bal meenemen, jaren daar feestjes gehouden.

Weer of geen weer, ze vonden het altijd leuk en de jongste van mij is in februari jarig.

rugtas mee met snacks, drinken en snoepjes.

Ik weet niet of je zoiets of een dagcamping bij jou in de buurt hebt, maar een bos is ook altijd goed, waren ze lekker uitgeraast en wij gingen daarna ook altijd thuis patat bakken.

Heb je geen speeltuin/speelpleintje in de buurt.

Werkte hier altijd goed rond die leeftijd.

Anders krijg je de dure dingen zoals zwemmen, overdekt speelparadijs etc.

terwijl ze het andere net zo leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fauve68 schreef op 07 maart 2010 @ 17:17:

Mijn mannetje wordt bijna 8 en wil zijn kinderfeestje thuis vieren. Ws omdat hij dan wat meer kindjes mag uitnodigen, haha.



Maaaaarrrrr.....wat doe je met een groep van 8 kids rond deze leeftijd ( merendeel jongens). Help! Ik ben niet zo creatief in t verzinnen van ideeen .



Ik dacht zo aan een woensdagmiddag, van half 2 tot half 6, beginnen met gebak en cadeautjes uitpakken...eindigen met frietjes eten.



Haha, maar wat kan ik in hemelsnaam tussendoor doen met ze????



Kun je ze niet meenemen uit school? Dan begin je met de frietjes, poffertjes of pannekoeken en dan eindig je om 16.00uur (of eerder)

Zo zou ik het liever doen, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Ik heb net het partijtje van mijn 5-jarige dochter overleeft. Op zaterdag van 10.00-13.30uur. Pfff, ik ben blij dat het er op zit

't Was leuk hoor, tenminste volgens dochter en vriendinnetjes, maar ik vind er niks aan. Het ging overigens best heel goed en volgens plan, daar niet van maar ik word juist zenuwachtig van feestjes bij je thuis, volgende keer wil ik ergens heen.



Gek genoeg heb ik totaal geen moeite met een klas vol drukke kids (sta voor de klas), maar dat is werk en bovendien niet in mijn thuissituatie.
Whatever, I do what I want
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje wordt volgende week ook 8 jaar maar ik zie het niet zitten om het thuis te vieren. Wij hebben daarom een gymzaal afgehuurd waar ze helemaal los mogen gaan. Omdat dit relatief goedkoop is mocht mijn zoontje daarom ook meer kinderen uitnodigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven