Tips voor afscheid kdv

04-06-2014 20:49 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan wij verhuizen, wat betekent dat mijn dochter ook naar een ander kdv zal gaan. Ze is bijna 7 maanden en heeft dan bijna vier maanden op haar huidige kdv gezeten. Nu willen de leidsters graag een moment plannen om afscheid te nemen. Ik ben redelijk nieuw in de wereld van het kdv en heb helaas ook geen vriendinnen met kinderen aan wie ik tips kan vragen. Ik vroeg mij af wat normaal is met afscheid nemen? Wij dachten een kleinigheidje te kopen voor de leidsters, maar moet je ook iets voor de andere kindjes doen? Onze dochter is natuurlijk nog te jong om het te begrijpen, dus voor haar betekent het niet echt iets. Ze zit echter wel in een verticale groep, dus ook met kindjes die ouder zijn en het wel snappen.



Ben heel benieuwd wat 'normaal' is en wat jullie zouden aanraden gezien haar leeftijd en de tijd dat ze er heeft gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kleine tractatie gemaakt bij het afscheid en chocolade voor de leidsters.

Niets bijzonders. Maar gingen dan ook weg omdat we niet meer tevreden waren.



Bij afscheid zoon van Kdv (hij ging naar school) hebben we hem de kindjes laten tracteren en de groep een mooi boek gegeven.

Het boek had het thema van de naam groep.
Doosjes rozijnen voor de koters, cake voor de juffen en klaar zou ik zeggen. Maar ik ben een luie moeder, een heel erg luie moeder. Wat dit betreft dan he
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een leuk voorleesboek doen, geen cadeautje voor de kinderen maar bijv danoontje of een soepstengel.
Prentenboek en verder niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd een boek gegeven en daar iets leuk in geschreven met een foto van het kind. Ik zou er een kleine traktatie bij doen voor de kinderen zoals indd een danoontje
Na 4 maanden zou ik het bescheiden houden denk ik. Lekkere cake/koeken voor de leidsters en rozijntjes of danoontje voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een boek voor de groep en een traktatie voor de kinderen.

Toen wij na 6 jaar helemaal afscheid namen hebben we de leidsters die onze kinderen al die tijd verzorgd hadden een bloempot gegeven, door de kinderen beschilderd en met een zakje zaad van vergeet-me-nietjes erin.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik lees nu de termijn van 4 maanden pas... Dan boekje en wat lekkers en klaar!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik ben geen luie moeder, maar ik vond het steeds maar overtreffen van de tractaties steeds stuitender worden. Elk kind moest zo nodig de vorige traktatie overtrefffen. Wat ik wel niet heb langs zien komen!



Mijn tegenaanval was een hele rol digestieve biscuitjes om uit te delen. Klaar! Geen knutsels, geen cadeautjes, prima! Zoon was net anderhalf en reden van vertrek was mijn werkloosheid.
Alle reacties Link kopieren
Je kind is 7 maanden, heeft geen idee van 'afscheid nemen'.

Geef de leidsters een hand en zeg dank je wel, klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dochter hier at met 7 maanden geen danoontjes en ik gok zomaar dat er meer kinderen zijn die dat niet krijgen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Bij een baby van 7 maanden die 4 maanden op de crèche is geweest zou ik niet zoveel doen, hooguit misschien wat lekkers voor de leidsters of een rozijntje voor de kindjes.

Vind het wat anders als je na jaren afscheid neemt.
Ik zou wat lekkers kopen voor de leidsters, een pot drop of snoepjes en dan klaar. Je baby hoeft geen afscheid te nemen en trakteren is ook overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Ik vind een boek voor de groep en heel leuk idee, dat ga ik doen. En rozijntjes voor de kinderen klinkt ook als een verantwoord extraatje. Bedankt voor het meedenken allemaal
Vergeet nooit dat we als ouders iets mee moesten nemen voor een buffet, ik kwam dus gewapend met twee blikjes knakworst.

Eh, verder hadden alle ouders zelfgemaakte hapjes mee, mooi gedecoreerd op een enorme schaal met alufolie......



Als antwoord op je vraag: er zijn van die cassettes met kleine uitdeelboekjes, van Dikkie Dik of kikker bijvoorbeeld.
Na 4 maanden zou ik de leidsters gewoon een hand geven en "bedankt voor de goede zorgen" zeggen, geloof ik...
Alle reacties Link kopieren
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je niks hoeft te geven. Ben zelf juf geweest en ik vond het helemaal niet prettig om kleinigheidjes (soms ook grote cadeau's, dat ging helemaal te ver) te krijgen aan het einde van het jaar.

Het is je werk. Je wordt ervoor betaald. Ga je na járen in dienst te zijn weg, ja dan is een cadeau toepasselijk. In jouw geval als je kindje er dus 4 jaar had gezeten kun je een kleinigheidje geven, maar dit was maar 4 maanden.



Ik zie het altijd maar zo: Je geeft de conducteur toch ook geen kleinigheidje als ie je van Groningen naar Maastricht heeft gebracht?

Je geeft een dokter toch ook geen cadeau nadat ie je heeft geopereerd? Misschien na jaren behandeling, maar dan heb je ook wel een andere band.



Kleinigheidjes, nee. Ik zou het niet doen.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Wat Enchanted zegt dus.

Helemaal.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Niets. Hand geven en bedanken. Kado is overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Begin nu toch ook weer te twijfelen door de reacties dat het niet nodig is iets te doen haha.. Denk dat ik de tips maar even in gedachten houd en het thuis nog eens in de groep gooi. Maar zo te lezen maakt het niet uit of ik iets of niks doe, dus ik zit sowieso goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 'juf' op een kdv en het leukste blijven toch de kaartjes/tekeningen/foto's van het kind waar de ouders iets opgeschreven hebben. Die bewaar ik ook en doet mij meer dan een doosje merci oid.
Doosje Merci voor de leidster MET een kaartje

Voor de rest niets, 4 maanden zeg.
Alle reacties Link kopieren
Laat je baby een vel papier vol vingerverven en maak er voor de juffen een boekenlegger van:

http://kiind.nl/articles/61/Boekenlegger.html

Kindjes een doosje rozijntjes en klaar ben je.



Maar goed, 4 maanden is wel erg kort, dus als je minder werk wil, zou ik gaan voor cake en rozijntjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat annapalona zegt, klaar! Ik hield ook nooit zo van al die goedbedoelde en creatief bedachte bedankjes. Iets met een foto van het kind vond ik bijna nooit leuk, dat lieve, schattige, mooie kindje was leuk voor op mijn werk maar daarmee was voor mij ook de kous af. Maak het niet te complex, zeker niet na vier maanden. En chocola kan altijd, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven