Tips voor afscheid kdv

04-06-2014 20:49 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan wij verhuizen, wat betekent dat mijn dochter ook naar een ander kdv zal gaan. Ze is bijna 7 maanden en heeft dan bijna vier maanden op haar huidige kdv gezeten. Nu willen de leidsters graag een moment plannen om afscheid te nemen. Ik ben redelijk nieuw in de wereld van het kdv en heb helaas ook geen vriendinnen met kinderen aan wie ik tips kan vragen. Ik vroeg mij af wat normaal is met afscheid nemen? Wij dachten een kleinigheidje te kopen voor de leidsters, maar moet je ook iets voor de andere kindjes doen? Onze dochter is natuurlijk nog te jong om het te begrijpen, dus voor haar betekent het niet echt iets. Ze zit echter wel in een verticale groep, dus ook met kindjes die ouder zijn en het wel snappen.



Ben heel benieuwd wat 'normaal' is en wat jullie zouden aanraden gezien haar leeftijd en de tijd dat ze er heeft gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kleine tractatie gemaakt bij het afscheid en chocolade voor de leidsters.

Niets bijzonders. Maar gingen dan ook weg omdat we niet meer tevreden waren.



Bij afscheid zoon van Kdv (hij ging naar school) hebben we hem de kindjes laten tracteren en de groep een mooi boek gegeven.

Het boek had het thema van de naam groep.
Doosjes rozijnen voor de koters, cake voor de juffen en klaar zou ik zeggen. Maar ik ben een luie moeder, een heel erg luie moeder. Wat dit betreft dan he
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een leuk voorleesboek doen, geen cadeautje voor de kinderen maar bijv danoontje of een soepstengel.
Prentenboek en verder niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd een boek gegeven en daar iets leuk in geschreven met een foto van het kind. Ik zou er een kleine traktatie bij doen voor de kinderen zoals indd een danoontje
Na 4 maanden zou ik het bescheiden houden denk ik. Lekkere cake/koeken voor de leidsters en rozijntjes of danoontje voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren