Tips voor bezigheden voor kids tijdens de bruiloft

24-04-2017 08:05 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog tips? Of voorbeelden wat wel werkt en wat niet?
Alle reacties Link kopieren
Iets mee info zou handig zijn.



Op wat voor soort locatie, alleen overdag of ook s'avonds etc.
Alle reacties Link kopieren
Springkussen!
Alle reacties Link kopieren
Een nanny.
Alle reacties Link kopieren
Een knutsel- en speelhoekje. Bij de action en ikea kom je vast een heel eind voor weinig! Een "nanny"/oppas-nichtje/moeder/buurmeisje erbij en je hebt er geen omkijk naar! Ik had gerust voor jou de kids op mij genomen op jullie dag als daggast. Vraag gewoon eens rond?
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me vierde het de hele dag op 1 locatie. Daar hadden ze in een hoek een springkussen staan, begeleid door 2 leidsters van BSO van de kinderen. Grote schaal drinkpakjes, chips, bellenblaas, knutselmeuk, etc.

Goed geregeld vond ik!
Oud Hollandse spellen
Alle reacties Link kopieren
quote:parachuutje schreef op 24 april 2017 @ 08:20:

Oud Hollandse spellen ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geen kinderen uitnodigen en voor de twee kinderen van je zus, die wel mee moeten, moet je zus maar iets verzinnen.



(voor zus kun je ieder familielid invullen waar je zo close mee bent dat je ze niet kunt verplichten hun kinderen thuis te laten)
Alle reacties Link kopieren
quote:thewaiter schreef op 24 april 2017 @ 08:28:

Gewoon geen kinderen uitnodigen en voor de twee kinderen van je zus, die wel mee moeten, moet je zus maar iets verzinnen.



(voor zus kun je ieder familielid invullen waar je zo close mee bent dat je ze niet kunt verplichten hun kinderen thuis te laten)en als TO nou zelf ook kinderen heeft? Of het leuk vind dat er kinderen bij zijn? Echt, sommige mensen vinden kinderen geen stoorfactor.
quote:maze schreef op 24 april 2017 @ 08:08:

Springkussen!Ja, in het stadhuis
Alle reacties Link kopieren
quote:thewaiter schreef op 24 april 2017 @ 08:28:

Gewoon geen kinderen uitnodigen en voor de twee kinderen van je zus, die wel mee moeten, moet je zus maar iets verzinnen.



(voor zus kun je ieder familielid invullen waar je zo close mee bent dat je ze niet kunt verplichten hun kinderen thuis te laten)



Misschien gaat 't wel om de kinderen van't bruidspaar.



Mij lijkt 't echt heel leuk een bruiloft met een sliert kinderen erbij.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 24 april 2017 @ 08:44:

[...]





Ja, in het stadhuis

Cool!



Je kunt een speurtocht uitzetten (of laten uitzetten) met een leuk prijsje aan het einde. Ik zou wel iemand inhuren om dit te begeleiden. Spelletjes en knutsel tafels.

Springkussen is ook geniaal!

Ipv bruidstaart de kinderen voor zichzelf taart laten versieren.



Ik heb als klein kind nooit bruiloften meegemaakt wel als tienjarige en ik vond het geweldig om mee te lopen met de ceremonie meester. De serveersters helpen met drinken en borden ronddelen en ik ben toen gebombardeerd tot de "bewaker" van de cadeau doos. Dus je zou de oudere kinderen ook taakjes kunnen geven.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik zou het aan de ouders overlaten.

Toen wij daggast waren op een bruiloft had ik ook zelf speelgoed mee voor de kinderen.

Het is toch de taak van de ouders om er voor te zorgen dat de kinderen zich gedragen/vermaken?
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst op een bruiloft met veel kinderen (oa van het bruidspaar). Het bruidspaar had 2 medewerkers van het kdv van hun kinderen ingehuurd en die hebben de kinderen de hele dag geëntertaind. Werkte perfect!
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel erg weinig informatie. Om hoeveel kinderen gaat en hoe oud zijn ze? Op welke locatie(s) wordt het gehouden? Wat voor soort bruiloft is het? Het maakt nogal uit of je 15 kinderen tussen de 0 en 8 jaar verwacht of 2 kinderen van 10 en 12 jaar. En het scheelt nogal of je in het stadhuis trouwt of op de feestlocatie, een springkussen in het stadhuis lijkt me niet echt een optie. Ook het soort bruiloft maakt uit, als je een tot in de puntjes uitgedachte bruiloft in een kasteeltje met een koets en witte paarden hebt waar je geen piepje verkeerd wil horen dan moet je de kinderen elders onderbrengen (of niet uitnodigen). Geef je gewoon een feest bij de plaatselijke volleybal vereniging dan zijn rondlopende kinderen misschien niet zo een probleem en vermaken ze zich wel met wat zelf meegebracht speelgoed en elkaar.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:sprietgras schreef op 24 april 2017 @ 08:40:

[...]





en als TO nou zelf ook kinderen heeft? Of het leuk vind dat er kinderen bij zijn? Echt, sommige mensen vinden kinderen geen stoorfactor.



+1



Dat gezeur altijd over kinderen. TO vraagt niet hoe ze ze kan weren wel?
Kinderen op bruiloft, of welk feest dan ook, zijn horror. Ben zelf moeder, echter denk dus ook zo.

Echter aangezien ze er zijn horen ze er wel bij.

Vertier middels een oppas die een hele dag meegaat, overal naartoe. Kan een kennis zijn, of een vriendin/vriend, of familie, of een professionele oppas. Deze oppas betalen en laten deelnemen aan alle drank en spijs. Geloof me, uitbesteding is in deze de beste optie. Jij je handen vrij, concentratie mogelijk op je feest. Zorg er wel voor dat je persoon kent en er een goed gevoel bij hebt. Anders blijf je je toch bezighouden met ze.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind feesten met kinderen juist vaak heel leuk.

Ik heb één bruiloft met kinderen meegemaakt, vond ik veel gezelliger dan de kindvrije bruiloften.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel iemand inhuren om leuke dingen met ze te doen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vaak op bruiloften geweest met kinderen en als het bruidspaar ze uitnodigt zijn ze zich echt wel bewust dat ze niet overal stil kunnen zitten. Ik vind het eigenlijk wel gezellig als kinderen mee mogen. Ik laat onze jongste dan wel op tijd ophalen om elders te logeren.

Op onze bruiloft waren niet zoveel kinderen maar ik had een lokatie waar ze buiten konden spelen, wat ze heel leuk vonden. Heb ze ook wat taakjes gegeven zodat ze zich heel belangrijk voelden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Een oppas (of twee eigenlijk, dan hebben ze het samen ook gezellig en kan er een keer een naar het toilet, een hapje eten of wat dan ook) zou ik zeker regelen.



Springkussen is al een paar keer genoemd, maar is echt voor kinderen tot 10 jaar (minstens) nog superleuk. Ook leuk voor ouders om met hun kinderen te doen.



Vorig jaar was ik op een bruiloft waar ze een bult zand (ik gok 2 of 3 kuub) hadden gestort en daarin een kilo van die kleine geslepen edelsteentjes hadden begraven. Stapel zandbakschepjes erbij en kinderen konden schatgraven, was een groot succes!!
Ik bedenk me trouwens, dat minder kinderen (maar 2 of 3 ofzo) lastiger is dan een hele bups. In de bruiloft waar ik het net over had waren er wel 25 kinderen in de leeftijd van 0-14 en de kinderen vanaf een jaar of 3,5/4 zag je de hele dag niet bij hun ouders, die vermaakten zich allemaal samen.
De enige bruiloft waar wij de hele dag zijn geweest ging prima. Mijn dochter van toen 4 was bruidsmeisje en vond dat geweldig, mijn dochter van 2 zat tijdens de ceremonie gewoon op schoot, doosje snoepjes/rozijntjes in mijn tas mocht het nodig zijn, maar dat ging prima. Geen kerkdienst, dus dan duurt de ceremonie niet zo lang.

Daarna speelden ze met hun achterneefjes en daar had niemand last van, er lag wel wat tekenspullen, maar daar hadden ze niet veel aandacht voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 24 april 2017 @ 09:50:

Een oppas (of twee eigenlijk, dan hebben ze het samen ook gezellig en kan er een keer een naar het toilet, een hapje eten of wat dan ook) zou ik zeker regelen.



Springkussen is al een paar keer genoemd, maar is echt voor kinderen tot 10 jaar (minstens) nog superleuk. Ook leuk voor ouders om met hun kinderen te doen.



Vorig jaar was ik op een bruiloft waar ze een bult zand (ik gok 2 of 3 kuub) hadden gestort en daarin een kilo van die kleine geslepen edelsteentjes hadden begraven. Stapel zandbakschepjes erbij en kinderen konden schatgraven, was een groot succes!!Dat zou mijn zoon helemaal geweldig vinden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven