Tips voor de aanschaf van een buggy

28-03-2007 08:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kleine man groeit zo hard dat we over willen gaan naar een handzamer formaat kinderwagen en dus besloten hebben een buggy aan te schaffen.

Behalve dat we er graag een willen waarvan de rugleuning in standen te verzetten is ben ik benieuwd of er nog andere handige dingen zijn om op te letten.

Vriendlief en ik zijn allebei vrij lang (vriendlief is 195 cm) dus de Quinny Zapp is geen optie voor ons.



Ik ben erg benieuwd naar jullie tips en ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een buggy van Prenatal.

Bevalt ons heel goed.

Wij zijn ook allebei lang (man is 1.98) en hij raakt de buggy niet steeds als hij er achter loopt.

Dat had hij met de vorige wel.

En let er goed op dat hij niet te zwaar is, vooral belangrijk als je m ook mee wilt nemen op de fiets!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Maclaren Techno Classic. Echt een superwagen. Rijdt zeer soepeltjes, ook op gras bijvoorbeeld. Goede vering. Vast te zetten rubberen zwenkwielen, 5 standen, kan helemaal plat.



Extra zachte uitneembare dubbele zitting met hoofdsteuntjes om tegenaan te slapen, Verlengbare zitting tegen bungelende beentjes. Duwers zijn in hoogte verstelbaar.



Echt een rolls royce! Wel de duurste buggy, maar zijn geld echt dubbel en dwars waard.



Kan zelfs vanaf de geboorte door de verkleinerset, babynest en kan totaal plat en heeft supergoede vering. Wij hebben hem vanaf 7-8 maanden in gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een macLaren, een " gewone" buggy met verstelbare rugleuning en hij kan helemaal plat inderdaad. Rijdt soepeltjes.

Ik heb gelet ook op meeneem-mogelijkheden voor op de fiets. Dit is een lichte buggy, niet zo zwaar, en hij kan dus mee op de fiets. Dat was voor mij een voorwaarde. (en niet elke buggy is daarvoor geschikt!)

Ben zeer tevreden!



Succes! Kinke
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik ga zeker een 'testrit' maken met de Maclaren :D

Iemand toevallig ervaringen met de Koelstra buggy, die schijnt ook wat hoger te zijn dan gemiddeld ?
Alle reacties Link kopieren
Hier een Koelstra buggy. Geen idee of die hoger is dan andere, ik dacht eigenlijk dat die handvaten allemaal op vergelijkbare hoogte zitten.

Anyway, prima ding. In meerdere standen verstelbaar, stevig en rijdt goed. Hij is alleen best lomp om mee te nemen op de fiets.
Ik heb een goede tip: als je testrondjes gaat rijden in de winkel met je kind erin, zet je kind dan vast met de riempjes, deed ik niet met als gevolgd dat ze er voorover uitkukelde en een enorm ei op d'r hoofd had :$
Alle reacties Link kopieren
Er schijnt ook een nieuwe van Mutsy op de markt te zijn, genaamd Spider (geloof ik). Heeft iemand hier ervaringen mee?



In tegenstelling tot de Quinny kun je deze wel in een ligstand zetten. En hij schijnt ingeklapt ook niet zo groot te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die mutsy spider kende ik niet, net even gekeken, maar vind hem wel aan de prijs hoor. Net zoals die McLarens. In de winkel stonden modellen van E200. Vinnik toch erg veel voor een zo-af-en-toe-buggy. Maargoed, dat is de manier waarop wij de kleine buggy gebruiken: voor onderweg en af en toe. Als het even kan, pak ik de gewone wagen. Loopt nog altijd het lekkerst.
Alle reacties Link kopieren


Hier een Koelstra buggy. Geen idee of die hoger is dan andere, ik dacht eigenlijk dat die handvaten allemaal op vergelijkbare hoogte zitten.

Anyway, prima ding. In meerdere standen verstelbaar, stevig en rijdt goed. Hij is alleen best lomp om mee te nemen op de fiets.







Hmmm... die Spider lijkt me niet zo'n geweldig ding, onze kleine is nogal lang en heb het idee dat 'ie daar wat snel uitgroeit misschien.



Heb je voor de Koelstra een appart buggymeeneemfietsrekje :D nodig ? Of kan die gewoon in een 'standaard' Prenatal rekje ?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je 2 typen rekjes voro op de fiets: die voor heule lichte en voor wat zwaardere buggy's. Een beetje duurdere/steviger buggy dan bijvoorbeeld die dingen van Kruidvat of Scapino hebben al gauw zo'n 'zwaarder' rekje nodig. Wij dus ook. Of dat ding van prenatal goed is voor de Koelstra zou ik niet weten. Dat kun je het beste even navragen bij babyspeciaalzaak c.q. prenatal zelf, of bij de fietsenmaker :).
.
Alle reacties Link kopieren
Ik (6 maanden zwanger) ben me ook aan het verdiepen in de wondere wereld van kinderwagens etc en ben op papier enthousiast geworden over de maclaren techno xt.

Omdat wij geen auto hebben en een fietskar het meest gebruikte vervoersmiddel zal gaan worden (en we de fietskar ook als kinderwagen willen gebruiken) was ik aan het kijken voor een losse buggy waar kleintjes al vroeg in kunnen. In de productinfo van maclaren staat inderdaad dat je die wagen al vanaf de geboorte kunt gebruiken omdat ie helemaal plat kan. Iemand hier ervaring mee, met dus al hele kleintjes? Of iemand die hem later heeft gekocht die dit kan inschatten. Ik wil natuurlijk wel dat mijn kleintje straks lekker en veilig ligt.
Alle reacties Link kopieren
Thanx voor jullie tips.

We hebben besloten te gaan voor de Koelstra.  Dit i.v.m de hoogte van de buggy, de kleuren en het gebruikersgemak.



X

A-tje
Alle reacties Link kopieren
Up voor Cate

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven