trotse april 2006 moeders deel 9

02-03-2007 11:35 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 8
Alle reacties Link kopieren
Ola,



Jeej, Pepp wat balen van Jay en zijn amandelen. Hoop dat het snel weer beter gaat. Meteen om acht uur de KNP arts bellen.



Sam: Wat goed dat Samman meteen actie heeft ondernemen. Voel jezelf niet schuldig dat je er met je moeder over hebt gepraat, jij moet toch ook je ei kwijt ? Heb je het boekje inmiddels gevonden. Ik kon het eerst ook niet vinden maar volgens mij als je googlet op "slaaptraining Kiekeboe" dan moet het lukken.



Miti: Jeetje zelfs in frituurvet koemelk, dat verwacht je toch niet ? Kan de kleine man eigenlijk over  de allergie heengroeien of moeten jullie altijd op blijven letten ? Hoe is het met je aanstaande echtgenoot, is ie weer opgeknapt ?



Brite: Heerlijk even eruit geweest. Fijn dat het vliegen met Nika zo goed ging.



Collega: Lekkere avond met je man gehad in het opgeruimde huis ?



Cloud: Geniet van je mamma dag !



Daan werd gisteravond om kwart voor tien helemaal overstuur wakker. Normaal gesproken laat ik m altijd liggen als ie wakker wordt (kiekeboe), ga uiteraard wel kijken geef m een aai over zijn hoofd, een kus en zeg dat ie lekker moet gaan slapen, maar dat was gister geen optie. Echt gillen tot aan bijna overgeven toe. Toch maar uit bed gehaald en even rondjes gelopen totdat hij gekalmeerd was en even bij ons in bed gelegd. Dat vond meneer een beetje te gezellig, dus we hebben m weer in bed gelegd met zijn theaterlampje aan, vervolgens hebben we m de hele nacht niet meer gehoord. Denk dat ie krampjes had, hij heeft me toch een paar scheten gelaten, een volwassen kerel zou er trots op zijn en dat uit zo'n klein kontje. Vanmorgen was er gelukkig niks meer aan de hand.



Ik ga aan het werk ! Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
KNO Arts natuurlijk !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog het kiekeboe boekje van Brite dat ik niet gebruik en nog terug moet geven!!

 

Vrijdag om 8.00 bij KNO zijn
Alle reacties Link kopieren
Herkenning alom; hier nog een onrustige schone slaapster . Ongeveer 2x per nacht wakker... Ben ook weer begonnen met Kiekeboeen want ik werd weer iets te makkelijk met aanleggen. Dat doe ik dan half slapend met het idee dat het klagen dan stopt; snel weer stilte in huis . Vanacht dus Kiekeboe en dat ging meteen weer goed; 1x eruit en verder doorgeslapen, heerlijk! Nika is wel schor van het huilen; ze huilt heel gek, ze schraapt met haar keel, en tsja, daar wordt je schor van. Nu komt er geen geluid uit als ze huilt en dat vindt mama niet zo erg ;).



Pep: Heeft Jay een keelontsteking? Witte stikken is een Angina, toch? (toevallig heb ik in Kopenhagen hetzelfde gehad, heerst volgens mij)

Hopelijk kan het verholpen worden met medicatie. Beterschap voor Jay!



Q: Aan het daten geslagen? Haha, je neemt het er wel van, he? Je hebt groot gelijk hoor! Ik heb manlief ook ontmoet via een datingsite, en voor hem ook wat losse flodders gedate via die site. Vond de 1e ontmoeting, na wat heen en weer gechat enzo, altijd erg spannend (in de goede zin van het woord).



Kobe: Ik heb me aangemeld als donor. Zat al in de planning en jij hebt me over de streep getrokken.



Ton: Nou, Daan heeft echte krullen hoor! Geweldig, zo'n krullenkoppie bij een kleintje. Helaas heeft Nika een pakketje dunne sprietjes op haar hoofd, waar ik tegenwoordig wel eens een speldje in schuif, die dan dan weer bijna niet blijft zitten omdat ze amper haar heeft :P.



Sam: Gelukkig is Samman nu doordrongen van het feit dat hij er werk van moet maken. Zit ie niet zo lekker in zijn vel ook vanwege zijn werk, denk je? Hij wil immers graag iets anders...



Man en ik hebben besloten dat Nika niet alleen vrijdag, maar ook de woensdag naar het KDV gaat. Het internetwerk van mij en het huishouden komt flink in de knoop. Daarnaast houd ik geen tijd over om bijvoorbeeld eens naar de kapper te gaan of te sporten omdat man ook druk is en mij dus moeilijk die ruimte kan bieden...en die ruimte heb ik best wel nodig, merk ik...

Dus... een extra dagje KDV. Ik twijfel wel enorm, voel me zelfs een beetje een slechte moeder maar ik red het gewoon niet. Als het echt tegenvalt, kan ik altijd nog een dag minderen. Het nieuwe KDV is zo uitdagend, dat ik denk dat Nika het wel leuk gaat vinden daar. En, ik kan haar natuurlijk altijd eerder ophalen op woensdag. Ach, we proberen het gewoon.



Ik ga maar eens douchen en vanmiddag een nieuwe slaapzak scoren voor Nika want ze slaapt nog steeds in de kleinste CombiSleeper en t kind slaap verplicht met opgetrokken benen. :$



Fijne dag!

Alle reacties Link kopieren
Pep/Sam: Kiekeboe boekje kan ook doorschuiven naar Sam, wat mij betreft. Zonde om er een te kopen want als je het 1x leest, weet je hoe het werkt.



Miti: Nika is ook gek op patat; zondag is meestal patat dag hier, en Nika eet dan een paar patatjes mee. Ach, de rest van de week eet ze gezond en van een paar patatjes per week wordt ze heus geen obestitas meisje. Dus niets om je voor te schamen hoor :). Maar wel balen dat Q. zo heftig reageert op het frituurvet. Voortaan dus maar thuis frituren?



Wat een verhaal, zeg, van Iris de dochter van Zoyla. Vreselijk! heb gister meteen een kaart gestuurd naar die meid...hoop dat ze overspoeld wordt met kaartjes.



Nu echt even douchen voordat Nika wakker wordt.
Alle reacties Link kopieren
ff kort. heb nog niet alles gelezen. Normaal werk ik op woensdag maar Kian is zo ziek dat ik maar thuis ben gebleven. er zit geen vooruitgang in. Hij eet amper en drinkt heel weinig. Hij wil alleen maar rondgedragen worden en de nachten zijn kort. vanmiddag een afspraak bij de huisarts. zij zal wel zeggen uitzieken, maar ik wil het zeker weten. Hij is al zo veel afgevallen.



Kian heeft trouwens ook krulletjes.
Alle reacties Link kopieren
Brite: herken dat je je schuldig voelt. ik breng Jay normaal om 13.00 naar de oppasmoeder omdat ik om 14.00 begin met werken op woendag. Vanaf augustus gaat hij ook op woensdag naar het KDV zodat hij om 9.00 gebracht kan worden. Zo kan in in de ochtend wat in huis doen en sporten etc etc. Vond het eerst zielig en gek omdat het echt voor mij is maar eigenlijk is dat onzin. Hij heeft het leuk daar en ik vind het heerlijk om even alleen wat te doen!

Voor jou is het dus ook goed!! en die nieuwe creche is heel leuk voor Nika, toch?



Ton wat een krullen joh! leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Kobe ach Kian ook zo ziek! heeft hij nog hoge koorts? maar zo veel mogelijk slokjes drinken geven. Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben even aan het werk op de PC. Nika slaapt eindelijk, volgens mij heeft ze ook een beetje een ontsoken keel, van mij overgenomen vrees ik. De buern laten hun hele tuin opnieuw 'doen', de hele dag lawaaimachines, bleh! Nika heeft dus niet geslapen overdag, hopelijk pakt ze nu even een uurtje of anderhalf, kan ik even doorstomen want ik loop iets achter.



pep: bedankt voor je lieve woorden... Hoe gek ook, je voelt je toch schuldig als je je kind een extra dag naar het KDV brengt, en ik hoef ddie dag niet te werken, tenminste niet op school. Toch ben ik wel blij dat ik iets meer Brite Tijd krijg, geeft me een beetje ademruimte; ik kan ook ineens vanalles gaan doen waar ik normaal niet aan toekom; Ochtendje sauna, waarom niet?! Kapper; tuurlijk! Sporten; ja! :P



Kobe; Inderdaad veel te drinken geven, vaak aanbieden. Extra vocht door fruithap etc. als hij dit eet. Verder misschien de zakjes (OSR?) bij de apotheek kopen? Sterkte! En, als je het niet vertrouwd, gewoon een keertje extra langs de HA gaan.



Nika is geplaatst in een verticale groep!!! Heeft ook mijn voorkeur omdat Nika erg naar oudere kindjes toe trekt, vindt ze reuze interessant. Er is plek op de dagen die wij willen; woensdag en vrijdag. Ze gaat ook niet meer naar het oude KDV! Opvang voor de maand Mei hebben we in familiekring geregeld, vanaf Juni nieuwe KDV.



Oke, ik ga wat doen!
Alle reacties Link kopieren
ooh als ik dat boekje mag gebruiken, heel graag! nachten gaan op het moment niet zo goed, die kiezen blijven hem zeer doen. overdag lijkt hij er niet zoveel last van te hebben maar snachts wel. dan huilt hij in zijn bed en drukt zijn duim tegen zijn kaken, in zijn mond zegmaar. beetje duimkauwen. ik zeg daarom dus dat ie pijn daar heeft, maar waarom dan overdag niet :?? mss voldoende afleiding? nou ja gaar is het wel en de sinaspril is nu ook op....



verder alles wel lekker, drukke dag gehad met veel bezoeken. weinig op kantoor dus. en vanochtend had ik een spannend gesprek, maar het is goed gegaan.



brite: ik zou me geen zorgen maken over de extra dag kdv. stijn zou wel 5 dagen per week willen en volgens mij is het nieuwe kdv hardstikke leuk!! daarnaast is thuiswerken ook werk! en het is toch zonde als je er niet aan toe komt?



pfff, heb verder niets eigenlijk. zal straks eten koken, alleen het gehakt is één dag over datum.... blech. heb alleen niets anders in huis...
Alle reacties Link kopieren
fijn, samman rijdt naar de winkel. en maakt zich intussen druk of de pasta aldan niet gekookt is :?.



dit bedoel ik dus...............
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat veel gebeurd weer tussen gisteren en nu!!



Sam; wel fijn dat je man die afspraak heeft gemaakt. En ik begrijp het ook hoor dat je je hart lucht bij je moeder!! Dikke *;....



Pep; mmm, nog wachten tot vrijdag.... Konden ze 'n niet alvast AB geven oid?



Tonnetje; het zijn idd wel lekkere krullen hoor! Mag je als moeder best trots op zijn!



Ik heb me toch een dag gehad.....pffff..... Vanmorgen op visite bij een medewerkster die zw.verlof heeft, ik was al eerder op kraamvisiste geweest. Maar het klikt tussen ons erg goed en ik had nog een heel leuk rompertje gekocht, wat ik natuurlijk ff moest afgeven! Kregen we het over een 2e...... eerlijk gezegd dat ik wel wil, maar manlief niet en ik zat voordat ik het wist met tranen in m'n ogen..... Wel balen dat ik me zo liet gaan, ik wist niet dat het zo hoog zat bij "vreemden" ..... Stom hoor.....

's Middags naar de stad, eindelijke een leuke zomerjas voor Sjoerd gekocht en een paar schoenen voor mezelf voor op de bruiloften, "slechts" 100 euro..... Toen begon Sjoerd toch te huilen in de supermarkt..... er ging spontaan een extra kassa open, zodat ik maar snel weg kon !! Hij wou niet slapen in de kinderwagen en hij had een poepbroek. Maar hij wilde niet slapen met een poepbroek (logisch), maar hij was zo over z'n slaap heen dat ie het ook niet wou dat ik 'm verschoonde..... Ik heb 'm met VEEL moeite op de achterbank van de auto verschoond (lekker standje voor m'n rug...) en toen sliep ie snel in de auto... Maar wat een drama, het zweet gutste over m'n rug....



Nu zit man met een sollicitant, ben benieuwd..... Ik vind dat man teveel praat over het bedrijf en te weinig uit de sollicitant "perst". Dus ik heb 'm dat uiteraard van tevoren nog ff gezegd én 'm toen ik naar boven ging even nadrukkelijk aangekeken, hahaha!!
Alle reacties Link kopieren
O ja, Sam, hier helpt een bijtring die in de vriezer is gelegd (eentje die ervoor geschikt is!) erg goed!! Dat verdoofd een beetje (net als bij benen scheren :P) en voordat het "ontdooit", slaapt meneer al!
Alle reacties Link kopieren
Morgu!



Sam: Ja hoor, boekje kan jouw kant op. Misschien kan Pep m opsturen of geven? Heb je nog lekker gegeten ;)?



Pep: wanneer gaan jullie ook alweer op vakantie? Heeft Jay veel last van zijn keel? Nika heeft ook last...ze is zo schor als een kettingroker en ze is erg hangerig. Hopelijk knappen ze snel weer op!



Cloud: Ach, meid, in tranen? Heb je nog met je mannetje gesproken, of is de knoop definitief doorgehakt? Dat je tranen in je ogen krijgt is echt niet zo gek hoor, je medewerkster berijpt dat best, juist heel menselijk! *;

En, is de sollicitant aangenomen???



Niet veel te melden eigenlijk maar wilde behoeden voor een plaats op pagina 3 (!).
Alle reacties Link kopieren
brite we gaan 19 mei.



Vanmiddag belde het KDV dat Jay vlekken op zijn buik en rug heeft. Dus of de 5e ziekte of roodvonk. Dat laatste heb ik bedacht gezien zijn amandelen en keel etc.  Houdt het dan nooit op (oke oke quote gejat uit film maar dan weten jullie precies hou ik het roep haha) Morgen om 8.00 naar KNO en dan maar aan hem vragen. Heeft nu geen zin om de huisarts te bellen.

Hoop echt dat we een gezonde Jay meenenen op vakantie...
Alle reacties Link kopieren
hai meiden! Volle dag gehad vandaag, maar erg gezellig. Ik had 

een vriendin uit Brabant een dagje op visite, was erg leuk! Lekker

bijgekletst en zo. Helaas niet echt mooi weer gehad. We zijn een half

uurtje naar de kinderboerderij geweest (is 5 minuutjes lopen vanaf mijn

huis) maar verder voornamelijk binnen gezeten. Het was erg winderig en

nat hier!





Met Quinten gaat alles wel goed, hoewel hij ook erg onrustig slaapt. We

moeten vaak een keer gaan kijken 's nachts en hij is al rond 6 uur

wakker ipv rond 7 uur. Toch jammer dat uurtje :P





Vriend knapt weer op, maar is nog slapjes. Hopelijk sla ik over dit keer!





Pep, wat zitten jullie toch in een pechhoek zeg! Ongelooflijk! ik hoop

ook voor jullie dat Jay gezond mee naar Turkije kan.. nog een weekje!

En kan het trouwens al Roodvonk zijn? ik dacht dat dat wat meer bij

oudere kinderen voor kwam? Nou beterschap voor 'm hoor! *; Succes bij de KNO morgen





Brite, ben het helemaal eens met wat anderen hier al gezegd hebben

hoor! Je hoeft je echt niet schuldig te voelen over dat extra dagje

KDV. Thuiswerken is ook werken en het huishouden kost ook tijd! Nika

zal het vast prima naar haar zin hebben op het nieuwe KDV. Fijn

trouwens dat ze niet meer naar het oude hoeft!





Oh CLoud meid, logisch die tranen, het zit je hoog! Heb je het er nog weleens met je man over gehad/kunnen hebben?





Kobe, hoe is het met Kian? Wat zielig, ook zo ziek! beterschap voor 'm





Tonnetje, niet die "verstopte" koemelk en gluten zijn het lastigst...

maar ja, het is niet anders. Quinten kan eroverheen groeien, meestal

rond het eerste jaar, maar dat is nu dus duidelijk nog niet zo. Kan ook

overgaan in een andere allergie, bv hooikoorts, astma e.d. Het is

vooralsnog dus behoorlijk vaag! Maar ik zou graag zien dat hij geen

voedselallergieen meer heeft. Liever hooikoorts, da's maar een paar

maanden per jaar en met medicatie te stillen zeg maar, voedselallergie

niet :(



Heeft Daan niet meer gespookt 's nachts? Dat moeten flinke krampjes geweest zijn met zulke scheten...
Alle reacties Link kopieren
oef meiden even kort, loop op mijn tandvlees. stijn is ziek geworden vannacht, heeft de boel ondergespuugd en was meerdere keren wakker tussen 23 en 4 uur. heb echt maar drie uur fatsoenlijk geslapen, gaaaaaap



samman is thuisgebleven vandaag. ik hoop zooooo dat hij vannacht goed slaapt... hij was wel erg zielig ;(



verder ben ik volgens mij 3 dagen over tijd :?



nu pijn in mijn borsten dus ik wordt òf morgen ongesteld of niet..... of overmorgen ......
Alle reacties Link kopieren
Saaaam???? Hoe kan dat nou? zo maar overtijd.



Ik weet hoe je je voelt. Vannacht ook maar 3 uur slaap gehad.



Gelukkig is Kian aan de beterende hand. Hij heeft een luchtwegeninfectie en heeft nu antibioticum. Hij is echt mega afgevallen. Maar beter nu dan volgende week als we op vakantie gaan.



Pepp, succes vandaag bij de kno. Arme Jay en jullie zeg. Jullie blijven bezig.
Alle reacties Link kopieren
Pepp: Hoe was het bij de Kno ?



Kobe: Fijn dat Kian aan de beterende hand is, maar wel vervelend maar drie uur slaap. Zielig he als ze zo afvallen, ik denk wel dat ie een inhaalslag begint hoor als ie weer beter is, heeft Daan ook gedaan.



Sam: En al ongesteld ? Spannend hoor.



Verder weet ik het ff niet, heb het mega druk. Later meer.
Alle reacties Link kopieren
nee nog niet ongesteld en wel misselijk, van de zenuwen hoop ik....



effe gekeken zit op dag 35 in mijn cyclus... normaal rond de 30ste wordt ik ongesteld, vaak dag 28/29 al...



vanavond maar testen, weet alleen niet of ik het al weten wil....
Alle reacties Link kopieren
vriend is vanochtend bij de KNO geweest omdat ik een paar uur moest werken.

Die afspraak stond dus niet vandaag!! over twee weken. Snap er echt niets van want ik heb juist gebled omdat hij NU ziek is en ze had het over vrijdag en ik ga er van uit dat dat natuurlijk deze vrijdag is!! Die vrouw achter de balie deed heel moeilijk. Vriend heeft gezegd dat we over een week op vakantie gaan en dat de wachtkamer leeg is... dus zou wel fijn zijn!! De KNO kwam en da is een hele aardige vent. Hij heeft meteen een kuur gegeven omdat dit echt niet over kan gaan zonder. (bij de huisartsenpost vinden ze van wel) volgens hem krijg je een hele nare vlucht en vakantie al we hem niets geven.

Zijn oren zijn goed en het is geen roodvonk. Dus waarschijnlijk de 5e ziekte.

Hij is niet heel ziekig. Alleen diarree, heel erg hoesten, snot en hees. Eten en drinken gaat nu goed, vooraal heel koud fruit is nu fijn.



Nou zover mijn verhaal,, dan nu SAM!!!!



wat een schrik nu weer. Jij hebt toch ook die persona?? ben benieuwd



Kobe gelukkig knapt hij op! wel zielig dat hij afgevallen is. Maar wat Ton al zei het gaat er snel weer aan!!
Alle reacties Link kopieren
SAM???? Wat lees ik nu? zomaar ineens overtijd!



Misschien toch maar testen? Je kunt het dan maar beter weten...





Pep, wat een gedoe nou toch weer in het ziekenhuis. Gelukkig nam de KNO

wel tijd voor Jay en hopelijk slaat de kuur snel aan. Jullie moeten wel

een supervakantie hebben natuurlijk, zonder zieke Jay!





later meer!
Alle reacties Link kopieren


:o Sam!!!

Laat het weten hoor! Ga je vanavond testen?

(geweldig 'voorbehoedsmiddel' die Persona ;), maar dat wisten we natuurlijk vantevoren. Ik heb vandaag weer eens een groene dag, ik neem het zekere voor het onzekere)



Pep: Klinkt heel logisch, dat ze de vrijdag over 2 weken bedoelen als Jay nu ziek is :?. Arm kind, ik hoop dat hij snel weer opknapt.



Kobe: Hoeveel is Kian dan afgevallen, merk je dat echt aan hem? Eet hij wel weer beter nu?



Ik ben ook moe, moe, moe. Gisteren om 24 uur thuis en man en ik hadden elkaar heeeel veel te vertellen, dus dat werd al gauw 0130, regen en wind, dus nog draaien tot 03 uur, Fabian om 0330 wakker, om 0430uur maar tussen ons ingelegd en toen gelukkig geslapen tot 0715 uur. Ik zit aan de Red Bull nu om mijn ogen open te houden.
Alle reacties Link kopieren
nika aan de borst, 1 hand vrij: SAM?! Testen hoor!!!! Weet je mss al iets? straks meer...
Alle reacties Link kopieren
he, he, eindelijk weer een berichtje van mijn kant!



Emdin en ik hebben net gegeten. Jammie, het was erg lekker!

Frietjes met kalkoenworstjes en appelmoes. Emdin is nog aan het uitbuiken en zit te puzzelen. Het gaat heel goed met hem. Hij is haast niet meer verkouden en het is een gezellig jongetje. Hij kan zo lekker kletsen op zijn manier :).



Pep: maar goed dat vriend doorgedrukt heeft bij de KNO-arts. Je komt daar tenslotte niet voor niets met een kind. Gelukkig dat hij geen roodvonk heeft. Wat is de 5e ziekte?



Kobe: Kian ook weer aan de beterende hand! Gelukkig maar, het is altijd zo zielig als ze ziek zijn en als dan ook nog eens veel afvallen, blijft er bijna helemaal niets meer over van je kind.



Brite: je hoeft je echt niet schuldig te voelen om Nika nog een extra dag naar de KDV te doen. Zo beleefd zij meer plezier eraan en jij kan ook je eigen dingen doen. Dat is gewoon heel belangrijk! Emdin gaat 4 dagen en heeft het enorm naar zijn zin. Ik neem nog wel eens vrij op een dinsdag of vrijdag en dan breng ik hem gewoon lekker naar de KDV.



Sam: ohhh, spannend dat je gaat testen vanavond. Wat hoop je?



Collega: aan de red bull :(, das niet te zuipen!



Cloud: laat je niet kisten, he! Hopelijk kom je er toch nog samen met je man uit.



Miti: hoe gaat het met vriend? Is hij al weer opgeknapt? Balen, dat je altijd maar rekening moet houden met Quinten's koemelkallergie. Lijkt me zo lastig!



Fallon: heb je het druk?



Tonnetje: ook hier krullen. Elke keer als Emdin's haar langer wordt, gaat het meer en meer krullen. Of het echt kroes gaat worden, is nog onduidelijk.



Het daten gaat super. Had afgelopen zaterdag een man op de bank zitten en gisterenavond weer een andere man. Die van gisteren was super leuk en van het 1 kwam het andere (:P). Ach, alleen de lol van het flirten, daar kan ik maanden mee vooruit.



Zo, ga me met Emdin bezighouden, dat doe ik altijd zo na het eten en hij vindt het super als mama met hem speelt.



Prettige avond allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven