Trotse tante?

22-11-2014 19:29 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer heeft sinds een week of zes een baby. Ik ben voor het eerst tante. Mijn broers, schoonzussen en ouders zijn helemaal lyrisch over 'het wonder' het gaat steeds over de baby, begrijpelijk.... Maar persoonlijk vind ik er niet zo veel aan, dat hele tante zijn. Ik heb eigenlijk ook niet echt de behoefte om de baby te zien/vast te houden. Toch ga ik maar, om interesse te tonen. Voor hen is namelijk het belangrijk en bijzonder. Ik hou niet van baby's, heb er niks mee en irriteer me aan het babygeklets en dat het alleen nog maar daar over gaat. Vriendinnen van me zijn ook tante en vinden het helemaal geweldig. Ben ik nu zo raar?
Alle reacties Link kopieren
Ja! Hihi nee hoor, als je niet van baby's houdt is jouw reactie best begrijpelijk. Ik ben zelf ook 'trotse tante' en dan ook echt heel trots haha. Niet alleen omdat ik baby's leuk vind, ook gewoon een stukje 'eigen', maar ik ben sowieso een echt familiemens!
Ik hou niet van honden, vakantiefoto's, auto's en andermans buren, maar toch praat ik gezellig mee. Dat is beleefdheid
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je raar zijn, als jij er nou eenmaal niets mij hebt met tante zijn is dat toch prima? Vind het sociaal dat je wel gaat en interesse toont omdat het voor hun belangrijk en bijzonder is, dus dan lijkt het me toch niet erg dat je er stiekem niets aan vind, heeft toch niemand last van?
Alle reacties Link kopieren
Ja iedereen lijkt helemaal gek van baby's te zijn. Maar ik vind het niks. En dan al die babyspullen overal: ieuw!

Misschien wordt het leuker als baby ouder is.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen hebben gewoon niks met baby's, dat is toch prima? Ik vind baby's hartstikke leuk, maar ik vind het ook prima om ze niet vast te houden. Daar is toch niks mis mee? Misschien vind je het wel leuk als de kleine straks 2 is (of 4, 8, 15...)
Nee hoor. Ik denk dat je het vanaf 6 maanden, als er wat meer interactie is tussen de baby en jij, je het dan leuker gaat vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik vind jou niet raar. Zelf heb ik twee (inmiddels volwassen) kinderen en kinderen van iemand anders vind ik over het algemeen geen reet bips aan .

Nou ja, die van mijn broer zijn ook wel een beetje leuk.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
als ze 25 zijn, en het huis verlaten worden kids wel leuker
Mijn broer had dat ook een beetje. Maar nu onze dochter bijna 3 is, loopt hij met d'r weg! Vind het helemaal geweldig

En ik heb het zelf ook. Moet niks hebben van baby's (zelfs onze eigenste vond ik niet super het 1e jaar). Ik hou ook nooit de baby vast bij kraamvisite, dat doet mijn man en ik zeg ook altijd dat ik niet op kom passen tot ze minimaal 1 zijn. Heb er helemaal niks mee, die kleine hulpeloze baby's waarvan je niet weet wat er is als ze huilen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er ieuw aan babyspullen?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weinig meer met andermans baby's sinds de horrormonen totaal zijn uitgewerkt. Ik ben weer terug naar normaal, vind het weer alleen leuk om dierenbaby's te kroelen.



Echt een trotse tante ben ik ook nooit geweest eigenlijk. Toen de eerste neefjes en nichtjes zich aandienden was ik nog een puber en totaal geen oppasmateriaal. Nu vind het het wel leuk om de oudere neven en nichten te zien, nu ze zelf volwassen zijn.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Je lijkt vooral even te willen laten zien dat je het ieuw vindt en dat de rest maar stom is dat ze het leuk vinden.



Het gaat er niet om of jij baby's leuk vindt. Het gaat er niet om of jij babyspullen snoezig vindt. Het gaat erom dat bij je broer iets levensveranderends heeft plaatsgevonden en dat je familie er een nieuw lid bij heeft. Dat jij meer waarde hecht aan 'ik vind baby's ieuw' dan aan 'wat bijzonder dat mijn familie zich uitbreid, dat iedereen een generatie opschruift en wat bijzonder dat mijn broer opeens een kind heeft' zegt heel veel over jou en de hoeveelheid empathie je hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 22 november 2014 @ 19:33:

Ik hou niet van honden, vakantiefoto's, auto's en andermans buren, maar toch praat ik gezellig mee. Dat is beleefdheid

Dit. En ja, je bent ongetwijfeld een minderheid, maar dat maakt je niet raar, alleen anders.



Ik ben deze week weer tante geworden (een lang, lang verwacht mm kind) en ik heb op wolken gelopen de eerste dagen Toch ben ik helemaal geen babytuttertype met rammelende eierstokken. Maar ik was gewoon zo ontzettend gelukkig voor zwager en schoonzus.
Alle reacties Link kopieren
Gaap, foutje.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet het er toe dat jij babies ieuww vind en dat jij babyspullen niet leuk vindt. Op dit moment draait het even om het nieuwe baby'tje in jullie familie. Misschien kan je je wel indenken dat het voor jouw ouders en broer even het belangrijkste wat er is. Zet je eigen iew maar aan de kant en wees blij voor ze. Toon belangstelling, niemand verwacht dat jij er net zo in op gaat dan zij.
Ik dacht dat ik het geweldig zou vinden om tante te worden, maar ik vond er ook niet zo heel veel aan. Toen mijn neefje pasgeboren was was hij eerlijk gezegd zo lelijk als de nacht. Hij was ook best traag in zijn ontwikkeling. Geeft allemaal niet natuurlijk, maar zijn ouders waren zo hysterisch lyrisch, ik kon niet eens in de buurt komen van zoveel enthousiasme. Dat gejubel ging me een beetje tegenstaan. Kan dat ventje helemaal niks aan doen natuurlijk. Inmiddels is neefje een peuter. Leuk, vrolijk ventje en inmiddels ziet is hij ook best een knapperd. Maar nog steeds heb ik geen overdreven warme gevoelens voor hem. Komt ook wel een beetje door zijn ouders, hij mag nogal veel en een hoop van wat hij mag van hun, heb ik liever niet in mijn huis. Volgens mij vinden ze mij maar een zeikerd, dat hij niet met zijn laarsjes op de bank mag springen en dat hij niet met zijn met banaan besmeurde vingers op mijn piano mag spelen. Maar goed, neefje is wel dol op ons, dus de band groeit wel. Maar dat speciale gevoel van trotse tante heb ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Joh lekker laten gaan. Toon gewoon interesse en zeg dat je blij voor ze bent. Daarna trek je de deur dicht en ga je lekker verder met je eigen leven.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niks met baby's, maar heb je wel wat met je broer? Voor hem zou je blij en enthousiast kunnen zijn, ook al geef je niks om baby's. Het is een enorme happening in zijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Uhm, ik toon ook belangstelling hoor. App iedere dag, ga een keer per week langs etc.

Ik snap die negatieve reacties even niet zo. Ik uit hier alleen even mijn gevoelens en gedachten. En dan ben ik gelijk niet empathisch? Natuurlijk snap ik dat t bijzonder is voor broer, familie etc. Maar als ik hier op een forum ,wat helemaal los staat van mijn familie,mijn gedachten uit word ik gelijk negatief afgeschilderd. Dat snap ik niet, het is toch een forum en in bijzijn van familie uit ik dit toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht zijn jouw broers en schoonzussen zelf ook in de 'een-kleintje-zou-welkom-zijn' fase en jij (nog) niet?



Zelf ben ik ook niet het type dat iedere kinderwagen induikt om een kindje te bekijken. Neefjes en nichtjes haal ik er wel bij de eerste piep uit, dat geef ik wel toe. Ik ben wel het type dat hele 'gesprekken' begint met puppies van wildvreemden . Wildvreemde peuters die een gesprek beginnen vind ik ook altijd leuk, voordat ik zelf een kind had wist ik nooit zo goed wat ik met een baby moest doen, behalve gekke bekken trekken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik snap je wel hoor, mijn beste vriendin heeft dat ook met haar neefje. Mijn zoontje ziet ze vaker . Ze heeft er geen hekel aan maar heeft ook geen behoefte aan extra contact ofzo.



Ze is er ook gewoon eerlijk over, is wel zo fijnn en duidelijk voor iedereen .



(Ze zit ook op dit forum dus verwacht misschien nog wel een reactie van haar h



Ik sta trouwens zelf op het punt om "tante" te worden van schoonzus, het is haar 3e maar de 1e die ik vanaf de zwangerschap mee maak. Ik vind heg wel leuk maar voel (nog) niks speciaals ofzo. De andere kids vind ik leuk, houd inmiddels ook van ze... Maar ben ook altijd blij als ze naar huis gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 22 november 2014 @ 20:39:

Joh lekker laten gaan. Toon gewoon interesse en zeg dat je blij voor ze bent. Daarna trek je de deur dicht en ga je lekker verder met je eigen leven.





Dit dus.
Ja ik snap dat je niks met baby's hebt hoor. Ik vind kinderen van anderen vaak wel leuk, maar wel vanaf een bepaalde leeftijd. Echte pasgeboren baby' s vind ik ook altijd wat eng met hun wiebelhoofdjes:) Hopelijk ga ik m'n eigen baby wel schattig, leuk en lief vinden<3
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 22 november 2014 @ 20:21:

Je lijkt vooral even te willen laten zien dat je het ieuw vindt en dat de rest maar stom is dat ze het leuk vinden.



Het gaat er niet om of jij baby's leuk vindt. Het gaat er niet om of jij babyspullen snoezig vindt. Het gaat erom dat bij je broer iets levensveranderends heeft plaatsgevonden en dat je familie er een nieuw lid bij heeft. Dat jij meer waarde hecht aan 'ik vind baby's ieuw' dan aan 'wat bijzonder dat mijn familie zich uitbreid, dat iedereen een generatie opschruift en wat bijzonder dat mijn broer opeens een kind heeft' zegt heel veel over jou en de hoeveelheid empathie je hebt.Pff nou en hier kan ik dan weer niet zo goed tegen. Levensveranderende gebeurtenis allemaal prima, maar ik heb zelf ook niets met baby's en het hele fenomeen "generatie die opschuift" is wat mij betreft allemaal een beetje grootdoenerij. Prima als jullie dat bijzonder vinden, maar dat een ander daar wat minder mee heeft wil niet meteen zeggen dat diegene niet empathisch is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven