Trotse tante?

22-11-2014 19:29 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer heeft sinds een week of zes een baby. Ik ben voor het eerst tante. Mijn broers, schoonzussen en ouders zijn helemaal lyrisch over 'het wonder' het gaat steeds over de baby, begrijpelijk.... Maar persoonlijk vind ik er niet zo veel aan, dat hele tante zijn. Ik heb eigenlijk ook niet echt de behoefte om de baby te zien/vast te houden. Toch ga ik maar, om interesse te tonen. Voor hen is namelijk het belangrijk en bijzonder. Ik hou niet van baby's, heb er niks mee en irriteer me aan het babygeklets en dat het alleen nog maar daar over gaat. Vriendinnen van me zijn ook tante en vinden het helemaal geweldig. Ben ik nu zo raar?
Wie is 'jullie' dignitiy?



Je mag bij baby's ook bruiloft, overlijden, emigreren, huis kopen of ernstige ziekte invullen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad eens met dignity. Toen mijn moeder oma werd was ook het hek van de dam. Huppeltje kraait, Huppeltje loopt, Huppeltje zou een wereldwonder zijn..

Nu 16 jaar laat doet huppel gewoon het vmbo en draagt een bril. Niks bijzonders aan dus.

Wij zien dat soort dingen gewoon gelijk To, de rest heeft die zwarte vlek nog niet weggeveegd.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, ik besef me heel goed dat een kind krijgen in iemands leven een grote gebeurtenis is. Dat zeg ik hierboven ook. Maar niet omdat er dan weer een generatie is die opschuift oid. Ik heb zelf geen kinderen en wil die ook niet. Mijn broer idem. Dat betekent dat ons deel van de familietak na ons overlijden zal ophouden. Tsja, ik hecht daar weinig waarde aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 22 november 2014 @ 21:09:

Ja inderdaad eens met dignity. Toen mijn moeder oma werd was ook het hek van de dam. Huppeltje kraait, Huppeltje loopt, Huppeltje zou een wereldwonder zijn..

Nu 16 jaar laat doet huppel gewoon het vmbo en draagt een bril. Niks bijzonders aan dus.

Wij zien dat soort dingen gewoon gelijk To, de rest heeft die zwarte vlek nog niet weggeveegd.



Wat een denigrerende post over je moeder.

En eigenlijk lees ik er een soort van misgunnen in. Het je moeder misgunnen om trots te zijn op haar kleinkind. 'Doe maar normaal, het kind is slechts heel gewoon'.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Thordis.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:dignity schreef op 22 november 2014 @ 21:00:

[...]





Pff nou en hier kan ik dan weer niet zo goed tegen. Levensveranderende gebeurtenis allemaal prima, maar ik heb zelf ook niets met baby's en het hele fenomeen "generatie die opschuift" is wat mij betreft allemaal een beetje grootdoenerij. Prima als jullie dat bijzonder vinden, maar dat een ander daar wat minder mee heeft wil niet meteen zeggen dat diegene niet empathisch is.Mmmmm. juist wel. JIJ hebt er niks mee. Voor de ander is het heel belangrijk. Empathisch is dan dat je dat begrijpt en er voor die persoon in mee gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 22 november 2014 @ 21:12:

[...]





Wat een denigrerende post over je moeder.

En eigenlijk lees ik er een soorf van misgunnen in. Het je moeder misgunnen om trots te zijn op haar kleinkind. 'Doe maar normaal, het kind is slechts heel gewoon'.Inderdaad, en ook over het kind.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sommige mensen kunnen aandacht gewoon lastig delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 22 november 2014 @ 21:09:

Ja inderdaad eens met dignity. Toen mijn moeder oma werd was ook het hek van de dam. Huppeltje kraait, Huppeltje loopt, Huppeltje zou een wereldwonder zijn..

Nu 16 jaar laat doet huppel gewoon het vmbo en draagt een bril. Niks bijzonders aan dus.

Wij zien dat soort dingen gewoon gelijk To, de rest heeft die zwarte vlek nog niet weggeveegd.Huppeltje is met haar vmbo en haar bril nog steeds een wereldwonder voor haar ouders en grootouders. Dat jij niet ziet hoe dat voor haar ouders en grootouders is, ligt niet aan hen hoor.
quote:dignity schreef op 22 november 2014 @ 21:12:

Nogmaals, ik besef me heel goed dat een kind krijgen in iemands leven een grote gebeurtenis is. Dat zeg ik hierboven ook. Maar niet omdat er dan weer een generatie is die opschuift oid. Ik heb zelf geen kinderen en wil die ook niet. Mijn broer idem. Dat betekent dat ons deel van de familietak na ons overlijden zal ophouden. Tsja, ik hecht daar weinig waarde aan.JIJ ja. Maar je bent wat dat betreft in de minderheid. En ik snap dan ook niet waar je je druk om maakt, want tante zul je dan niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Heeft Elninjo nog steeds een ban? Ik ben namelijk erg benieuwd naar haar bijdrage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 22 november 2014 @ 21:15:

[...]



JIJ ja. Maar je bent wat dat betreft in de minderheid. En ik snap dan ook niet waar je je druk om maakt, want tante zul je dan niet worden.Het is een openbaar forum, dus ook als je in de minderheid bent mag wat zeggen toch?
Alle reacties Link kopieren
Allemaal harstikke leuk, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen in de familie moet mee jubelen. Want anders ben je niet empatisch. Mijn moeder is leuk en mijn nicht ook maar geen overdreven gedoe hoor. En ik vraag me als tante dan ook af waarom je dan precies trots zou moeten zijn, ik zie het gewoon als familie.
Ja en?
quote:dignity schreef op 22 november 2014 @ 21:21:

[...]





Het is een openbaar forum, dus ook als je in de minderheid bent mag wat zeggen toch?Ik zeg niet dat je niets mag zeggen. Ik zeg dat je een minderheid bent en dat het dus niet is 'iedereen is gek behalve ik' maar dat jij dus afwijkt van de norm. Wat prima is, maar voor veel mensen is het iets groots om hun ouders opa en oma te zien worden, om een broer of zus vader of moeder te gaan worden en om te ervaren dat je voor een kind wat je eigen vlees en bloed is een ander gevoel hebt dan bij de baby van de overbuurvrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 22 november 2014 @ 21:14:

Sommige mensen kunnen aandacht gewoon lastig delen.Wat een rare redenatie als iemand een andere mening heeft.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf trouwens ook geen trotse tante..



Ik ben gewoon tante, zo bijzonder vind ik dat allemaal niet. Volgens mij zijn alleen meiden van onder de 20 trotse tantes? Als je volwassen bent is tante zijn niet zo bijzonder, volgens mij is bijna iedereen wel oom of tante als ze tegen de 30 zijn.
Tussen 'meeejubelen' en 'babyspullen zijn ieuw' zit een wereld van verschil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 22 november 2014 @ 21:18:

Heeft Elninjo nog steeds een ban? Ik ben namelijk erg benieuwd naar haar bijdrage.Ja, die is nog gebanned.
quote:snoopylynn schreef op 22 november 2014 @ 21:26:

[...]





Wat een rare redenatie als iemand een andere mening heeft.Jij hebt een heel bijzondere manier van dingen met elkaar verbinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 22 november 2014 @ 21:27:Volgens mij zijn alleen meiden van onder de 20 trotse tantes? Als je volwassen bent is tante zijn niet zo bijzonder, volgens mij is bijna iedereen wel oom of tante als ze tegen de 30 zijn.Huh? Wat een rare redenatie!
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 22 november 2014 @ 21:23:

Allemaal harstikke leuk, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen in de familie moet mee jubelen. Want anders ben je niet empatisch. Mijn moeder is leuk en mijn nicht ook maar geen overdreven gedoe hoor. En ik vraag me als tante dan ook af waarom je dan precies trots zou moeten zijn, ik zie het gewoon als familie.



Jij hoeft niet trots te zijn.

Maar dat is weer wat anders dan neerkijken op ouders en grootouders die wel onvoorwaardelijk trots zijn.

Hopelijk waren mensen ook vanaf jouw geboorte zo trots en gek op jou, en zijn ze dat nog steeds.

Die onvoorwaardelijke liefde is namelijk nogal belangrijk voor een kind.

Ik vind het als volwassene nog steeds erg prettig en veilig om te weten dat mijn ouders altijd trots op me zijn en achter me staan.

En dat proces begint vaak met bejubeling na de geboorte. Kan voor een buitenstaander wat overdreven aanvoelen, maar is onderdeel van een normaal en gezond proces.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 22 november 2014 @ 21:26:

[...]



Ik zeg niet dat je niets mag zeggen. Ik zeg dat je een minderheid bent en dat het dus niet is 'iedereen is gek behalve ik' maar dat jij dus afwijkt van de norm. Wat prima is, maar voor veel mensen is het iets groots om hun ouders opa en oma te zien worden, om een broer of zus vader of moeder te gaan worden en om te ervaren dat je voor een kind wat je eigen vlees en bloed is een ander gevoel hebt dan bij de baby van de overbuurvrouw.Ik afwijk van de norm? Pardon? Sorry maar nu ga je wat mij betreft toch iets te ver. Zo komt het over alsof IK gek ben. Maar ik zie hierboven toch ook een aantal reacties van mensen die hetzelfde ervaren. Blijkbaar is de norm toch niet zo zwart-wit als jij hem ziet.
Wauw. Kennelijk bestaat er een correlatie tussen baby's ieuw vinden en enórm snel op je tenen getrapt zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 november 2014 @ 21:28:

[...]



Huh? Wat een rare redenatie!



Ik ben raar



Ik vind mijn tantezegger heel schattig hoor, maar om mezelf nu te bestempelen als trotse tante vind ik wat ver gaan allemaal. Ik ben daar denk ik allemaal te nuchter voor. Ik zie dan trouwens ook meiden voor me die 200 foto's hebben van neefje/nichtje en er niet over ophouden en en en zoiets..
Alle reacties Link kopieren
Ik hou wel van mijn tantezeggertje, die liefde is er echt wel!

Ben niet helemaal van steen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven