Trouwen met baby van 3 maanden

06-02-2016 17:10 157 berichten
Ha dames,



in juli van dit jaar ga ik trouwen en in april ben ik uitgerekend van ons eerste kindje. Dus als we gaan trouwen zal de kleine 3 maanden zijn.



Het wordt redelijk eenvoudig: Een dienst, receptie en een barbecue voor onze beste vrienden en familie. De barbecue is bij mijn ouders in de tuin, dus daar zal in ieder geval genoeg plek zijn voor de baby om te slapen/gevoed te worden, etc. Ook hebben we gedurende de dag genoeg mensen die graag op de baby willen letten, zodat wij dat niet hoeven doen als we dat niet willen/kunnen.



We zijn momenteel een beetje aan het kijken hoe dat zou gaan qua tijd en ik weet gewoon niet hoeveel tijd ik moet inplannen voor rust en/of babymomentjes. Vooralsnog is het idee om tussen de receptie en de dienst wat rust in te plannen (zeg 1-1.5 uur). In die tijd kunnen de gasten die bij de barbecue komen naar de barbecue locatie lopen. Aan de andere kant lijkt het me ook leuk om de baby juist te betrekken bij de bruiloft daar waar dat kan. Mogelijk krijgt hij bijvoorbeeld een rolletje bij het geven van de ringen.



Mijn vraag is nu of jullie tips hebben waar ik rekening mee moet houden op de bruiloft. Het is voor ons geen optie om hem uit te stellen trouwens. Een (nog) kleinere bruiloft is wel een optie voor mij.



** Update **



Voor allen die het leuk vinden om te weten: De bruiloft is inmiddels geweest. Met baby van 4 maanden, want ons zoontje was te vroeg geboren

De uitvalsbasis was het huis van mijn ouders, waardoor kolven heel makkelijk ging, net als live voeden wanneer dat uitkwam.

We hebben foto's gemaakt in de ochtend, een dienst in de middag en tot slot een barbecue in de tuin van m'n ouders. Een van mijn zusjes had baby-duty en vond dat hartstikke leuk. Ons zoontje had een kleine rol tijdens de ceremonie en ik vind het eigenlijk wel leuk dat we naast het ja-woord gaven aan elkaar, eigenlijk ook zo officieel ons gezin bezegelden.
Ben je van plan borstvoeding te geven? Dan zul je daar ook rekening mee moeten houden. Kolfrecht is een kwart van je werktijd, dus zoiets zou je ook tijdens je bruiloft kunnen aanhouden.



Is die dag jullie echte trouwdag of alleen het kerkelijke / feestelijke gebeuren? Je kunt evt nog voor de geboorte burgerlijk trouwen zodat alles rond jullie kind tenminste goed geregeld is.
Alle reacties Link kopieren
Een baby van 3 maanden die de ringen komt brengen?



Over de verdere invulling kan ik weinig zeggen. Uitstellen zou ik ook niet doen, sterker nog, ik zou het naar voren halen. Waarom trouw je pas als de baby er is? Nu moet je alles dubbel regelen, erkennning e.d. voor die 3 maanden dat je niet getrouwd bent. Zonde van het geld en de moeite.



Ik zou dus zsm trouwen en dan later een bbq/babyborrel. Hoef je ook niet een ingewikkelde daginvulling te bedenken, gewoon alleen een feest bij je ouders in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Oei, de baby betrekken klinkt heel romantisch, maar daar kan ik me in de praktijk wienig bij voorstellen. Ik denk dat je erg blij moet zijn, met een baby die lekker veel slaapt tijdens de bruiloft.

zorg voor een jurk die lekker gemakkelijk open kan, om te voeden. En voor een plek waar baby rustig slapen kan.

En verder natuurlijk gefeliciteerd en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik dacht nav je titel dat je wilde gaan trouwen met een baby van 3 maanden. Huh?! Soort van nep-verbintenis aangaan met je kind of zo
Alle reacties Link kopieren
Ik zal maar geen grapjes maken over je tt-titel. Maar je weet nooit hoe het allemaal gaat lopen. Extreem voorbeeld: Mijn kindje is enkele weken na de geboorte onverwachts overleden en dan heb je niet zon zin in een bruiloft.
Uuuu
Alle reacties Link kopieren
Die titel is wel heel erg raar idd!



Zou het minstens 'n jaar uitstellen zodat je genezen bent van je bevalling en je geen slapeloze nachten meer hebt door het gehuil van je baby. Of wachten tot ie idd oud genoeg is om de ringen te brengen.
Shoot first, ask questions later!
@Erizo: Ik ben inderdaad van plan borstvoeding te gaan geven. Of het in ieder geval te proberen. Enig idee hoe lang je daarvoor uit zou trekken en om de hoeveel tijd?



Ja sassefras, dat kan onze baby dan al! M'n zusje zal hem wel dragen ofzo



Misschien had ik duidelijker moeten zeggen dat de datum gewoon vast staat. We hebben overwogen die aan te passen en besloten niet te doen. De datum heeft een sentimentele waarde, om het zo uit te drukken. Overigens is erkenning zo gebeurd en al geregeld. Alleen het gezag moeten dus na de geboorte nog doen.
Alle reacties Link kopieren
Borstvoeding, ook daar kun je niks van zeggen. Ene baby napt elke anderhalfuur 5 minuten. Andere drinkt elke 3 uur, maar doet er een uur over. Echt, niks van te zeggen.
Haha, ja, ik had overwogen de titel aan te passen, maar dan werd ie zo lang. En ik weet geen goede kortere versie. Hoezo mag ik niet trouwen met mijn baby?



We weten inderdaad niet hoe onze baby gaat zijn, en ik ga nu een beetje uit van het meest positieve scenario. Als er nou veel dames hier zijn die denken dat het absoluut super onhandig is, ga ik nog eens in beraad met mijn vriend. Ik hoef niet per se een grootse dag, maar wil het wel graag met mijn 'intimi' delen.
Ttttt
Dus het komt erop neer dat ik alles moet kunnen verwachten en alles moet kunnen wijzigen. Daar kan ik wel wat mee, haha.
Oei, Ik heb een baby van 4,5 maand die dus echt heel weinig slaapt en heel veel huilt. Wij zijn in december verhuisd en dat was heftig. Moet zeggen dat ik een bruiloft af zou lassen in mijn geval, want ik zou er niet van kunnen genieten. Ben doodmoe sinds de geboorte en kan zelfs niet werken nu.



Maar goed mijn oudste 2 zijn makkelijk, dus wellicht is jouw kindje dat ook.



Ringen dragen lijkt me vrijwel onmogelijk met een baby van 3 maanden, die grijpt die dingen vast en slikt ze in.
Alle reacties Link kopieren
Je kan dit soort dingen nu nog niet plannen. Kijk straks eerst eens aan hoe je kindje is, hoe lang bij jou de voedingen duren, of het een makkelijke slaper is, e.d.
Nee, baby zou de ringen niet per se zelf dragen, maar er op de een of andere manier bij betrokken zijn. Ik heb dat van iemand anders gelezen (die dus met een baby van 3 maanden ging trouwen) en het klonk wel lief
Tussendoor zal je wel moeten voeden, houd rekening met iedere 3 uur, maar misschien vaker. Het kan namelijk zijn dat je babytje niet zo goed drinkt door alle prikkels om hem/haar heen.

Ik hoop vooral dat je je mooi kan voelen, en lekker in je vel zit in je jurk als je net 12 weken ervoor bevallen bent...

Reken erop dat je niet heel uitgerust bent op je trouwdag en dat het dus intensief is voor zowel je baby als voor jezelf. Gebroken nachten misschien, maar ook gewoon het wennen aan een leven met een babytje. Die eerste weken vond ik erg heftig, en onze baby sliep wel goed, ook bij anderen of in de wandelwagen, maar toch had ik er niet snel voor gekozen om zo'n dag te doen. Daarom kozen wij ook niet voor een babyborrel/kraamfeest.



Zelf ben ik getrouwd toen ik 20 weken zwanger was, ik zou het zo weer doen. Juist voorafgaand aan de geboorte zodat alles geregeld is, maar wat je al zegt; als het niet anders kan vanwege die datum, probeer er een leuke ontspannen dag van te maken.

Die tip over een jurk die makkelijk open kan om te voeden; helemaal mee eens. Maar zorg ook voor een plek waar je je even terug kan trekken en iets van een handdoek om eventuele knoei-sels mee op te vangen. Persoonlijk zou ik ook zorgen voor een reserve outfit. Je bloedt waarschijnlijk nog, en ook lekkende melk kan voorkomen.
quote:Marie89 schreef op 06 februari 2016 @ 17:27:

Nee, baby zou de ringen niet per se zelf dragen, maar er op de een of andere manier bij betrokken zijn. Ik heb dat van iemand anders gelezen (die dus met een baby van 3 maanden ging trouwen) en het klonk wel lief Maar hoe wil je het dan doen? Ik zie zelf niet echt een mogelijkheid.
quote:JulienClerc schreef op 06 februari 2016 @ 17:28:

[...]



Maar hoe wil je het dan doen? Ik zie zelf niet echt een mogelijkheid.Nee, ik weet het eigenlijk ook niet zo goed. Volgens mij hadden zij iets gedaan met een ballon waar de ringen aan zaten en die op de een of andere manier aan de baby vastgemaakt? Haha, ik denk dingen soms niet goed door, zoals je merkt
quote:ponny schreef op 06 februari 2016 @ 17:27:

Tussendoor zal je wel moeten voeden, houd rekening met iedere 3 uur, maar misschien vaker. Het kan namelijk zijn dat je babytje niet zo goed drinkt door alle prikkels om hem/haar heen.

Ik hoop vooral dat je je mooi kan voelen, en lekker in je vel zit in je jurk als je net 12 weken ervoor bevallen bent...

Reken erop dat je niet heel uitgerust bent op je trouwdag en dat het dus intensief is voor zowel je baby als voor jezelf. Gebroken nachten misschien, maar ook gewoon het wennen aan een leven met een babytje. Die eerste weken vond ik erg heftig, en onze baby sliep wel goed, ook bij anderen of in de wandelwagen, maar toch had ik er niet snel voor gekozen om zo'n dag te doen. Daarom kozen wij ook niet voor een babyborrel/kraamfeest.



Zelf ben ik getrouwd toen ik 20 weken zwanger was, ik zou het zo weer doen. Juist voorafgaand aan de geboorte zodat alles geregeld is, maar wat je al zegt; als het niet anders kan vanwege die datum, probeer er een leuke ontspannen dag van te maken.

Die tip over een jurk die makkelijk open kan om te voeden; helemaal mee eens. Maar zorg ook voor een plek waar je je even terug kan trekken en iets van een handdoek om eventuele knoei-sels mee op te vangen. Persoonlijk zou ik ook zorgen voor een reserve outfit. Je bloedt waarschijnlijk nog, en ook lekkende melk kan voorkomen.



Na 12 weken nog steeds bloeden?



Verder slim van de reserve outfit. Dat ga ik onthouden.



Punt is denk ik dat wat ik weet van baby's, ik vooral van mijn ouders heb. En zij zien geen probleem in trouwen met een baby van 3 maanden, dus dat deed ik vooralsnog ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je alles hebt geregeld en je hoeft alleen nog maar op te draven bij je eigen feest, dan zal het misschien meevallen. Maar een bevalling, de zorg voor een pasgeboren baby en het slaaptekort doet echt wat met je, dus of het zo leuk is om na drie maanden je trouwdag te hebben? Ik had het zelf niet leuk gevonden.
Een goede vriendin van ons trouwde 9 weken na komst baby idd ook vanwege bijzondere datum. Ik vond het geen succes. Baby huilde hartverscheurend tijdens ceremonie dus niet te verstaan. Uiteindelijk ging haar moeder maar met kindje naar buiten. Zij heeft dus het ja woord van haar kind gemist......elke keer als baby huilde lekten de borsten van vriendin.....goed zichtbaar en redelijk lastig. Haar borsten zaten ook nog zo n beetje onder haar neus zodat de jurk ook niet echt mooi stond......nogmaals jullie eigen keuze, de mijne zou het niet zijn. Wat ik jaren later ook jammer vind...op alle trouwfoto s staat baby ook. Twee jaar later kwam er nog een zusje die staat nergens op ( logisch). Kinderen zijn nu 8 en 6 en de jongste vind het zo jammer dat ze er toen niet was........
Alle reacties Link kopieren
Een hele zakelijke insteek. Met drie maanden zit baby al op kdv?

Daar laten die dag? Geen kdv?, dan oppas voor een dag? Moet je alleen wel paar keer kolven.

Haal je baby op, als het hele offiele over is. Voor alleen het relaxte deel?
Over lekkende borsten had ik ook nog niet nagedacht



Overigens waren we niet van plan baby op alle foto's te zetten.



Ik vind het gewoon zo moeilijk in te schatten. Dus wat dat betreft goed dat ik nu het topic heb geopend, want zo veel staat er nog niet vast voor de bruiloft. Ik denk wel dat we die desbetreffende datum als officiële trouwdatum willen houden. Maar eventueel nog wat soberder ingevuld.
quote:ponny schreef op 06 februari 2016 @ 17:27:

Maar zorg ook voor een plek waar je je even terug kan trekken en iets van een handdoek om eventuele knoei-sels mee op te vangen. Persoonlijk zou ik ook zorgen voor een reserve outfit. Je bloedt waarschijnlijk nog, en ook lekkende melk kan voorkomen.Drie maanden he, niet drie weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven