tweeling en borstv en fles combi

02-11-2010 16:18 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben 4 weken geleden bevallen van een 2-ling en ik geef volledige borstvoeding. om mezelf wat meer ruimt te geven, zou ik graag borst en fles gaan combineren, maar hoe doe ik dat zonder het risico op borstontstekingen en/of kans dat de babies de borst gaan weigeren.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er hier meer tweelingmoeders voorbij komen die lang BV hebben gegeven; mensen vinden het toch heel vaak onbegrijpelijk/onmogelijk dat ik een tweeling BV geef... maar ik ben dus gelukkig niet de enige gek



ankalida die flesjes schoonmaken ja inderdaad daar heb ik ook een hekel aan al moet het nu ik werk natuurlijk wel weer voor overdag!
Alle reacties Link kopieren
ben ik weer! Wat fijn al die reacties. Inmiddels zijn we een beetje aan het oefenen met de fles. Wel met afgekolfde melk, maar puur zodat ik af en toe wat vrijer wordt om bijvoorbeeld wat quality time aan de oudste te besteden. Ik hik er ook mog een beetje tegenaan om volleig te comvbineren, met name inderdaad omdat flesjes klaar maken ook weer tijd kost en ik vind het 's nachts wel lekker om gewoon "aan te kunnen koppelen". Tot nu toe loopt het drinken aan de fles nog niet heel soepel: een van de dames heeft een hekel aan alles wat speen is en drinkt dus erg slecht aan de fles. Gevolg dat ze al snel weer honger heeft, waardoor ik toch weer sneller moet voeden en daar gaat je tijdwinst weer. Het was ook het idee om 's avonds (afgekolfde melk) in een flesje te geven,. omdat ze dan zo superonrustig zijn (ze hebben nu bijvoorbeeld om 18 uur gedornken (ieder ruim half uur) en zijn sinds die tijd aan het mopperen en pruttelen. Ik vraag me dan sterk af of dit honger is of net krampjes (ze kijken alsof ze krampjes hebben, maar als ik ze oppak, beginnen ze meteen te zoeken en te happen).

zoals ik al zei: het loopt nog niet soepel.....
Alle reacties Link kopieren
Floep ik zou echt even een Lactatiedeskundige langs laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Floep, heel veel baby's hebben een prutteluurtje 's avonds. Dat heeft niets met bv of krampjes te maken. En ze zijn ook niet de hele dag even dorstig. Dus het kan prima dat ze 's avonds meer willen dan overdag.



Bij mij was de eind-van-de-dag-voeding bij bv vaak wat karig. Ik moest echt veel drinken in de middag om eind van de dag 'genoeg' te hebben. Opvallend veel meer dan bij de oudste kinderen. Je geeft momenteel zo'n 1-1,5 liter (!) aan je baby's en dat wordt nog meer. Je moet dus echt diezelfde hoeveelheid vocht meer drinken dan je normaal zou doen. Ikzelf werd anders suf en moe (en sjaggie).



Hoeveel weken te vroeg waren ze? Zijn dit je eerste kinderen?
...
Alle reacties Link kopieren
ik heb gister de lactatiekundige gebeld. ZIj gaf aan dat de onrustr bij de dames 's avonds 2 oorzaken kan hebben: of ze willen clustervoeden (en dan moet ik ze gewoon vaker aanleggen) , maar ze gaf ook aan dat ik wellicht eens naar een osteopaat moest gaan om te kijken of er niet ergens iets bekneld zit. Tja,maar eens even over nadenken....Inmiddels ben ik zover dat al die voedingen me niet meer uitmaken als ik 's nachts maar eens iets kon slapen. Gister weer tot half 2 met een van 2 opgezeten.....
Alle reacties Link kopieren
o ja ankalida: ze waren 4 weken te vroeg en we hebben nog een manneke van 3 jaar rondwandelen
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor, hoe lang sommigen hier hebben gevoed!



BV is best moeilijk met een tweeling.......



Ik heb helaas na 3 weken af moeten haken op advies van de arts en lactatiedeskundige. Ik ging er zelf bijna aan onderdoor maar dat kwam meer door de stress (1 couveusekind en 1 erg ziek kind) het heen-en-weren naar verschillende ziekenhuizen, een té laag HB, geen toeschietreflex, weinig productie en kindjes die niet hapten.



Maar ik vond het zo jammer, ze konden het zó goed gebruiken! We hebben van alles geprobeerd maar helaas.......



Floep: ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Zo te horen heb je goede begeleiding. Succes en sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tweeling van 1,5 jaar die een 2 jaar oudere broer hebben. Toen ze werden geboren ben ik meteen begonnen met BV voor allebei, maar gelijktijdig aanleggen is me gewoon niet goed gelukt, ook niet met begeleiding door kraamhulp of lactatiekundige. Ben na 2 weken overgegaan op BV en FV gelijktijdig en dan om en om, dus de ene keer baby 1 de borst en de volgende voeding baby 2 de borst. Ik had namelijk het idee dat ze na BV sneller honger hadden, de produktie was niet optimaal. Ja, ik ken de vraag- en aanbod theorie, maar zo werkte het bij mij.

Geduld kennen ze niet, dus het was ook geen optie om eerst baby 1 de borst te geven, wachten tot die klaar is, boertje laten doen en dan pas baby 2 op te pakken om die de borst te geven, die arme schat had dan al die tijd liggen krijsen met dikke tranen.

Hoe ging dat praktisch? De een aan de borst, de ander in wipstoel of goed gefixeerd in het voedingskussen. Na 3-4 maanden droogde de bron een beetje op en ging ik over op volledige FV voor beiden. Dat luchtte wel op, gaf me meer gevoel van vrijheid. Als ik alleen was zette ik ze allebei in een wipstoel op de grond, ging er zelf tussenin zitten met mijn rug tegen de bank en gaf ze zo gelijktijdig de fles. Én ik kon ondertussen nog wat tv kijken ofzo.

Nog iets wat mij geholpen heeft om me goed te voelen bij het besluit om te stoppen met BV: Bedenk: het is maar eten. Liefde en aandacht, dáár groeit een kind pas echt van!
Ik heb vanaf dag 1 de combi bv/fles gedaan. Dit op advies van de verloskundige. De verpleegsters in het ziekenhuis was het er niet mee eens!



Maar het is prima gegaan. 's Nachts nam mijn man er 1 van me over, overdag gaf ik 1 de borst, de ander lag tussen kussens naast me op de bank en die kreeg de fles. Alleen de eerste voeding 's ochtends kregen ze allebei de borst, omdat ik dan op knappen stond!
Alle reacties Link kopieren
quote:floep schreef op 09 november 2010 @ 09:38:

ik heb gister de lactatiekundige gebeld. ZIj gaf aan dat de onrustr bij de dames 's avonds 2 oorzaken kan hebben: of ze willen clustervoeden (en dan moet ik ze gewoon vaker aanleggen) , maar ze gaf ook aan dat ik wellicht eens naar een osteopaat moest gaan om te kijken of er niet ergens iets bekneld zit. Tja,maar eens even over nadenken....Inmiddels ben ik zover dat al die voedingen me niet meer uitmaken als ik 's nachts maar eens iets kon slapen. Gister weer tot half 2 met een van 2 opgezeten.....





Niet doen!

Alles wat je tot nu toe over je kindjes verteld klinkt normaal, dus waarom zou je ook. Over osteopathie verschillen de meningen. Feit is dat het nog steeds niet erkend wordt door de medische wereld en feit is dat ze niet alleen positief in het nieuws komen.

Ik vind het echt een heeel raar advies van een lactatiekundige, zeker wanneer ze alleen afgaat op wat jij haar vertelt, maar ze niet langs is geweest om te kijken. En je 'probleem' ligt toch op het gebied van voeding, dus waar komt die osteopaat ineens vandaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bolide schreef op 14 november 2010 @ 13:14:

Ik heb een tweeling van 1,5 jaar die een 2 jaar oudere broer hebben. Toen ze werden geboren ben ik meteen begonnen met BV voor allebei, maar gelijktijdig aanleggen is me gewoon niet goed gelukt, ook niet met begeleiding door kraamhulp of lactatiekundige. Ben na 2 weken overgegaan op BV en FV gelijktijdig en dan om en om, dus de ene keer baby 1 de borst en de volgende voeding baby 2 de borst. Ik had namelijk het idee dat ze na BV sneller honger hadden, de produktie was niet optimaal. Ja, ik ken de vraag- en aanbod theorie, maar zo werkte het bij mij.

Geduld kennen ze niet, dus het was ook geen optie om eerst baby 1 de borst te geven, wachten tot die klaar is, boertje laten doen en dan pas baby 2 op te pakken om die de borst te geven, die arme schat had dan al die tijd liggen krijsen met dikke tranen.

Hoe ging dat praktisch? De een aan de borst, de ander in wipstoel of goed gefixeerd in het voedingskussen. Na 3-4 maanden droogde de bron een beetje op en ging ik over op volledige FV voor beiden. Dat luchtte wel op, gaf me meer gevoel van vrijheid. Als ik alleen was zette ik ze allebei in een wipstoel op de grond, ging er zelf tussenin zitten met mijn rug tegen de bank en gaf ze zo gelijktijdig de fles. Én ik kon ondertussen nog wat tv kijken ofzo.

Nog iets wat mij geholpen heeft om me goed te voelen bij het besluit om te stoppen met BV: Bedenk: het is maar eten. Liefde en aandacht, dáár groeit een kind pas echt van!





dat heb ik wel eerder gelezen, is gewoon ook zo. Fv geeft een meer verzadigd gevoel. Ik zit in middels voor de 2e keer met regeldagen. Vannacht heb ik maar liefst 2 uur geslapen! We geven 's avonds 100ml afgekolfde melk in een flesje (onder het motto dan weten we zeker wat erin gaat) , maar dat vinden de dames echt niet genoeg. Net ivm bezoek ook 100ml afgekolfde melk gegeven, maar nadat bezoek weg was weer aangelegd. Allebei reuzehonger!!

Ik ben er langzaam een beetje uitgeput van aan het raken. Mijn man is er allang klaar mee en heeft de nutrilon al in huis gehaald. Als iemand me kon garanderen dat ik dan meer rust kreeg en meer van m'n meisjes en m'n verlof kon genieten stapte ik meteen over. Maar ze doen het zo goed op die borst.......(behalve 's nachts dan)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Floep,



Hier nog een 'gloednieuwe' tweelingmama! Mijn tweeling is op 29-09 geboren na 34weken en 5 dagen zwangerschap. Ze zijn nu dus bijna 7 wkn oud. Tot nu toe is het me wel gelukt volledig bv te geven, maar ook alleen maar omdat mijn productie goed en snel is, en mijn man nog vrij is. Mijn kindjes krijgen beiden nog 7 voedingen per dag, overdag iedere 3 uur, 's nachts iedere 4 (ongeveer dan, we voeden op verzoek, maar wel zo dat als er één komt, de ander er meteen achteraan gedaan wordt). Overdag geef ik de borst, 's nachts kolf ik eerst (duurt ongeveer 10-15 minuutjes) daarna krijgen ze beiden de fles met moedermelk. Dit gaat bij ons sneller, omdat we dan beiden 1 kindje de fles kunnen geven. Ik merk niet dat ze nu minder goed aan de borst drinken omdat ze ook de fles krijgen.

Maar maak jezelf niet wijs dat je niet goed voor ze bent als je niet 100% bv geeft! Het is gewoon hartstikke zwaar, en als mijn man mij niet zo goed zou (kunnen) helpen, was ik denk ik al snel overgestapt op (deels) kunstvoeding!



Ik kan nu even niet uitgebreider typen, mijn kindjes zijn aan het stereohuilen...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
He soezie, mijn kindjes zijn van 30 september!!! Lekker druk he, 2 van die ukjes! at fijn dat je man nog thuis is, dat scheelt denk ik wel een hoop. Ik merk in ieder geval dat ik een stuk relaxter ben als ik niet in m'n eentje hier zit. Zijn het jullie eerste kindjes? Hoe zwaar zijn ze nu? En hoeveel voeding geef je ze dan 's nachts?

Ik heb dus na die 100 ml nog 2 keer nagevoed vandaag.....Nu zijn ze wel al vanaf half 3 in diepe rust. Zul je zien dat ze zich zometeen melden als we gaan eten, maar goed. Zoals ik zal zei, ik zit er nu een klein beetje doorheen, maar dat wisselt per dag. Ligt er ook erg aan hoeveel slaap ik heb gehad de nacht ervoor
Alle reacties Link kopieren
Hoi Floep!

Ja, echt heel druk hoor! Mijn man is een aantal keer weg geweest tijdens een voeding, en toen werd ik echt gillend gek, hahaha! Hoe doe jij dat? Tandemvoeden lukt mij niet, dus moet ze echt één voor één doen. Zo gebeurt het dus vaak genoeg dat de ene aan het drinken is en de ander een half uur ligt te krijsen... En daar kan ik dan niks aan doen. Dat voedt niet rustig vind ik! Daarnaast spugen ze veel, dus ik moet ze ook echt goed rechtop houden na de voeding, dat is wel lastig met twee tegelijk...

Het zijn inderdaad onze eerste kindjes! Bij geboorte waren ze 2115gram (meisje) en 2560gram (jongetje). Inmiddels wegen ze 2875gram en 3590gram.

Ik geef ze 's nachts respectievelijk 70-80cc en 90-100cc. Daar doen ze het goed op, het jongetje drinkt 's nachts zelfs regelmatig zijn fles niet leeg en slaapt vervolgens wel 4 uur.

Bij ons melden ze zich standaard als we net willen gaan eten, hahaha! Echt vaste prik. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik rustig mijn avondeten op kon eten. We hebben er daarom ook voor gekozen om tussen de middag warm te gaan eten. Dan zijn ze vaak net ietsje rustiger, 's avonds is het hier echt drama.



Ik heb toevallig net een mailtje gestuurd naar onze JGZ-verpleegkundige, omdat ik het idee heb dat ons meisje last heeft van verborgen reflux. Ze huilt alleen maar meer en meer, en is tegenwoordig regelmatig niet meer stil te krijgen. Dan is ze zo overstuur, echt heel zielig! Je hoort haar ook echt oprispingen hebben... Ben benieuwd wat ze daarvan zeggen, als ze dat inderdaad heeft en ze kunnen er wat aan doen, hoop ik echt dat we daardoor wat meer rust kunnen krijgen. Want net als jij zit ik er ook best een beetje doorheen. Het wisselt inderdaad erg per dag, gisteren heb ik tot twee uur 's middags op bed gelegen met zware hoofdpijn, en heb ik alleen maar gekolfd, mijn man heeft de rest gedaan. Ik kon echt even niet meer. Als ik een betere nacht heb gehad omdat ze minder hebben gehuild, dan kan ik meteen de dag een stuk beter aan. Maar dat herken jij dus ook wel !



Hoeveel te vroeg zijn jouw kindjes geboren? Hebben ze lang in het ziekenhuis moeten liggen? Hoe zwaar waren zij? Die van ons hebben twee weekjes in het ziekenhuis gelegen, ons dochtertje had bij thuiskomst nog een voedings-sonde, omdat ze nog niet al haar voeding zelf op kon drinken. Die heeft ze twee weekjes gehad, dus inmiddels is ze alweer drie weekjes sonde-vrij.



Wel leuk hoor, om hier iemand tegen te komen die 'even ver' is als wij met de kleintjes!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
quote:floep schreef op 16 november 2010 @ 14:43:

[...]





Ik ben er langzaam een beetje uitgeput van aan het raken. Mijn man is er allang klaar mee en heeft de nutrilon al in huis gehaald. Als iemand me kon garanderen dat ik dan meer rust kreeg en meer van m'n meisjes en m'n verlof kon genieten stapte ik meteen over. Maar ze doen het zo goed op die borst.......(behalve 's nachts dan)

rust krijg je zowiezo niet hoor de eerste 3 maanden met een tweeling. ik niet tenminste en ik gaf dus al snel volledig kv.

Als je zo uitgeput aan het raken bent zou ik misschien toch maar naar je man luisteren. Probeer dan 'snachts die nutrilon.

Succes verder.
Alle reacties Link kopieren
soezie,

onze meisjes zijn 4 weken te vroeg geboren. De bevallign is ingeleid ivm hellp syndroom bij mij. Ze waren 2098 en 2256 gram bij geboorte en zin na 17 dagen uit het zienhuis gekomen. Vorige week (met 6 weken) waren ze 3050 en 3250 gram.



Heb je al wat gehoord van die verpleegkundige? Wel zielig voor zo'n ukje.
Alle reacties Link kopieren
hier een tweeling moeder van half augustus.

Ook met t geven van kunstvoeding is t erg druk. En ja, ik kan er 1 aan een ander geven met een fles, maar ben t overgrote deel van de week toch echt alleen. En tegelijk de fles geven is geen optie ivm verslikken en naast t mondje laten lopen, dus ook bij mij gebeurt t dat er 1 aan t huilen is en de ander t drinken.



Maar t blijft denk ik altijd druk met een 2ling. Straks krijg je prikjes, verkoudheid noem maar op.

Wij slapen al een week bijna niet meer snachts, omdat zoon van last van de prikjes over is gegaan in ontzettend verkouden en daardoor bijna niet kunnen drinken en daardoor niet kunnen slapen. Steeds weer kleine beetjes drinken. Vannacht ook na anderhalf uur slapen na de laatste voeding, krijsen en krijsen.

Gaat vanzelf over, t is rot ja geef ik toe. Ben inmiddels zou moe, dat ik eroverheen ben, ook weinig slapen went.



Maar dat neemt niet weg dat je mag klagen, heb t zelf ook vaak zat gedaan.



(weet niet of heel mijn tekst klopt, want zit voor t eerst sinds maanden weer in de trein, even kijken op mijn werk, waar ik gelukkig voorlopig nog niet heen hoef om te werken)
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje, heb ik jou niet ook gesproken toen wij beiden nog zwanger waren? Fijn om te lezen dat alles goed gaat met de kleintjes! Okee, verkouden is alles behalve leuk, helemaal als het je nachtrust totaal verstoord. Wij hebben dat ook met ons meisje omdat ze heel veel huilt. Het valt inderdaad wel op hoe snel je kunt wennen aan weinig/geen slaap... Maar veel beter ga je je er niet van voelen.

Als ik dit zo lees ben ik heel blij dat ik het geven van de prikjes heb verschoven van week 6 naar week 8... Bij het cb wilden ze ze al geven bij week 6, ondanks dat dit bij onze kindjes 1 week na de uitgerekende datum zou zijn... Vond ik veel te vroeg. Ze zijn nog zo klein!



Floep, heftig hoor, Hellp syndroom! Ben jij zelf wel weer helemaal hersteld?

Of je het echt rustiger krijgt als ze de fles krijgen, ligt er ook een beetje aan hoe goed ze uit de fles drinken en hoe goed ze nu uit de borst drinken. Bij onze kleintjes gaat uit de fles drinken wel veel sneller, aan de borst doen ze er ongeveer 20-30 minuten over (per kindje), uit de fles zo'n 10. Maar het knoeit ook veel meer, dus inderdaad, wat Vlindertje al zegt, je kunt er in je eentje niet twee tegelijk voeden.



Ik ben inmiddels met mijn meisje bij de huisarts geweest, en heb na een beetje zeuren medicijnen mee gekregen voor haar. De huisarts vond dat er weinig aan de hand was omdat ons meisje gewoon groeit. Alsof het dan niet uitmaakt dat ze regelmatig krijst van de pijn!! Inmiddels zijn we nu aan het behandelen met het middel Motilium, en het echte ontroostbare krijsen heeft ze na die tijd niet meer gedaan. Ze huilt nog altijd wel veel, en wil regelmatig niet in haar bedje liggen. Ook vannacht heeft ze de hele nacht bij mijn man gelegen. Ikzelf heb de eerste helft van de nacht mijn zoontje bij me in bed gehad, hij had erg veel last van krampjes.



Hoe is het de afgelopen dagen gegaan met voeden? Jouw kindjes zijn trouwens allebei heel goed gegroeid in 6 weken! Je zal wel veel verschil zien in vergelijking met vlak na de geboorte, of niet? Ons meisje groeit wat langzamer, maar dat vind ik ook hard gaan qua uiterlijk!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

het gaat hier wel goed. Na de ellende van donderdagnacht (heeeeel weinig geslapen) hebben we daarna redelijke nachten gehad. Wel gevoed uiteraard, maar daaromheen redelijk rustig geslapen. Ik geef nog steeds volledige norstvoeding, met voor het salpen gaan afgekolfde melk in een flesje. Nu valt het me op dat ze dan veel meer spugen (ze drinken volgens mij ook veel te snel: flesje is in 5-10 minuten leeg, terwijl ze aan de borst toch echt veel langer drinken). Ik had van de lactatiekundige een speciaal flesje gekregen om tepel speen verwarring te voorkomen, maar daar zit geen standen speen op. Ik overweeg nu om over te stappen naar een difrax fles met 1-2-3 speen. Ze zijn nu ruim 7 weken oud. Zou dat kunnen, of loop ik dan nog een risico dat ze de borst niet meer willen?

Ik heb trouwens pas op 9 december de eerste prikjes. Dan zijn ze 9 weken oud.



Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Floep!

Hier is het weer behoorlijk druk! Ons dochtertje heeft de hele nacht liggen spoken, heeft dus ook alleen maar bij ons in bed gelegen. Maar ook toen was ze niet stil, dus we hebben weinig echt kunnen slapen. Ook overdag is ze niet happy. Zit nu ook met haar op schoot te typen. Ons zoontje ligt nu gelukkig wel lekker in zijn bedje, dus iig één van ons heeft de handen vrij...



Ik heb een tijdje een Medela Calma speen gebruikt, die zijn echt bedoeld om te gebruiken naast borstvoeding, maar ook daarbij dronken ze veel te snel. En als je dan ziet door wat voor miniscuul gaatje dat moet, denk ik niet dat ze met een andere speen minder snel hadden gedronken... Op dit moment kolf ik full-time, omdat we zijn begonnen met het toevoegen van johannesbroodpitmeel, omdat ze beiden veel spugen, zowel vanuit de borst als vanuit de fles. Dit voegen we dan toe aan de fles, en doordat dit de melk veel dikker maakt, drinken ze nu vanzelf langzamer. Ze moeten namelijk veel meer hun best doen om er wat uit te krijgen. Maar goed, dat moet niet de reden zijn denk ik, om het te gebruiken... Misschien moet je eens aan je lactatiedeskundige vragen wat je daar het beste mee kunt doen...



Ze liggen bij mij nu dus helemaal niet meer aan de borst. Eerst vond ik dat wel erg, was heel bang dat ze dat strakjes niet meer kunnen, maar nu heb ik inmiddels zoiets van: okee, dan is dat maar zo. Flesjes geven gaat nu even goed, misschien zelfs beter, en nu weet ik ook precies wat ze binnen krijgen. Daarnaast gaat het een stuk sneller en hebben mijn man en ik de taken nu beter verdeeld vind ik. Ook mijn productie gaat als een tierelier nu ik alleen nog maar kolf, ik heb nu veel meer melk en ben ook echt een voorraad aan het opbouwen.



Gelukkig slapen ze nu wat meer door, de afgelopen drie nachten hebben we steeds periodes van 5 uur ertussen gehad. Heerlijk! Nu komen ze gemiddeld om 10 uur 's avonds, dan om 3 uur 's nachts, en daarna weer om 8 uur 's ochtends. Dat is dan toch wat beter te doen... Als ze tenminste tussen de voedingen door ook echt slapen...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



voordat ik een heel verhaal type, heb ik een vraag.

Zou het een idee zijn om via de mail contact te houden? Ik kom vrijwel niet meer op dit forum, behalve om af en toe even bij te lezen.

Als ik voor mezelf spreek zou ik het wel prettig vinden om dingen te delen, met ook tweeling moeders.

Ik ken geen tweeling familie, die nu nog in de baby's zit of kort geleden nog. Ja ik ken wel tweelingen, maar die zijn de volwassen leeftijd al gepasseerd en dus kan ik die niet zo makkelijk iets vragen, mbt voeding en dat soort dingen.

Misschien is het dan leuk om 1 of 2 keer in het jaar ergens samen te komen met de kindjes, zodat ook zij opgroeien met andere tweelingen???



Ik ben wel lid van de NVOM, maar op dat forum is het allemaal een beetje verouderd en ik krijg wel eens in de zoveel tijd een boekje, maar toch.



Ik hoor wel wat jullie willen, stuur me anders een PB voor de mail adressen.



Wij hebben na de 2e prikjes een slechte tijd gehad. Tenminste zoon, hij is van de last van de prikjes doorgegaan in verkouden zijn. Medicijnen van de huisarts hebben wel redelijk geholpen, maar de nachtrust was ver te zoeken. Doordat hij het erg benauwd had kon hij slecht drinken en dronk dus alleen maar kleine beetjes en werd vaak wakker. Dochter slaapt inmiddels wel de hele nacht door, op een uitzondering na komt zij tussen 7 en 8. Van het weekend hebben we haar zelfs om 8.30uur uit haar bedje geplukt.



Volgens mij kunnen wij elkaar idd van toen we nog zwanger waren Soezie, maar die periode ben ik een beetje aan het vergeten omdat ik vanaf ongeveer 25weken geen leuke zwangerschap meer heb gehad en zo ongeveer alleen maar ellende. Ik kijk dus maar heel vaak naar datgene wat nu in de box ligt te protesteren en dan wordt ik weer vrolijk.



Ik kan nu een heel verhaal typen, maar vind het persoonlijk wel fijn om via de mail contact te houden. Dan kunnen we reageren wanneer we willen en dan hoeven we niet steeds een ver topic op te zoeken haha. Maar goed, daar moeten jullie uiteraard ook wat voor voelen.

Ik ga even ruimte zoeken om ook een beetje ziek te zijn, die verrekte verkoudheid van zoon is op mij overgeslagen. Keelpijn, niezen, snotteren. Maar goed, gaat niet echt over door het slechte slapen van de afgelopen anderhalve week.

Zonder gewicht kwijt te raken, merk ik aan al mijn kleren dat mijn lijf een beetje aan zn reserve is begonnen...
Alle reacties Link kopieren
Hoi vlindertje, leuk idee! Klopt het dat je eerst vrienden moet zijn voor je elkaar een pb kunt sturen? Heb jullie beiden een uitnodiging verstuurd om vrienden te worden. Of werkt dat anders? Ben nog een beetje een nitwit op dit gebied...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
leuk idee, maar geen idee hoe dat werkt. Ik ben ook een beetje niet van deze wereld geloof ik...Ik zal zowieso eens kijken of ik hier het juiste mail adres heb staan.



Die calma speen hebben wij trouwens ook! Gaat echt snel met dat ding he! Wij hebben gister ook weer een mindere nacht gehad. Dame een heeft tot een uurtje of 1 gehuild en toen dacht dame 2, dat kan ik ook en die nam het stokje vrolijk over. Vandaag liggen ze uitraard lief te slapen. Benieuwd wat het vannacht gaat worden.

Alles kolven Soezie: wat een werk. Ik heb dat bij ons zoontje gedaan, maar dat was er maar een die ik dan nog de fles moest geven. Hoe lang blijft je man nog thuis, want als je alleen bent lijkt het me nogal wat. Maar wel lekker dat de nachten zo goed gaan.
Alle reacties Link kopieren
ik doe t wel even zo, heb net een nieuw mail adres aangemaakt. Dan hoef ik niet met mijn gewone mailadres in een forum te staan haha



Mail adres werkt niet helaas, pb werkt wel heb soezie geaccpteerd. Ga me morgen verdiepen in de rest op mobiel lukt niet



Ik heb trouwens ook de eerste drie weken volledig gekolft, ondanks dat ze in t ziekenhuis lagen. Vond dat al een hele opgave en na veel pijn en cremepjes de keus gemaakt te stoppen en bij thuiskomst overgaan op kunstvoeding.



Ik zie wel een mail tegemoet van degene die op de mail verder willen gaan





Groetjees
Alle reacties Link kopieren
goh weer leven in de brouwerij hier? dat had ik even gemist



De verhalen over de gebroken nachten zijn vreselijk herkenbaar en nu ik weer aan het werk bent vallen ze me wel een stuk zwaarder... ik geef ze 's avonds nu een flesje afgekolfde melk, dan slapen ze toch wat langer door...jammer dat oudste meneer vannacht drie kwartier lang moest gillen voor hij bedacht dat hij gewoon wat moest eten en dan weer verder kon slapen



Veel succes in elk geval alledrie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven