Uitzet 2e kindje

26-07-2016 22:05 48 berichten
Hallo,



Ik ben momenteel zwanger van ons 2e kindje. Nu is het nog erg pril, maar ik zit toch al na te denken over de spullen die we aan moeten schaffen voor een 2e kindje.

Wat hebben jullie zoal aangeschaft?



Even wat info: we hebben al een zoon van bijna 1 jaar, die slaapt nog in een ledikant als de baby geboren wordt dus extra beddengoed heb ik sowieso nodig.

Verder weten we het geslacht nog niet, maar als het een meisje wordt dan schaf ik meisjeskleding en wat meer meisjesspulletjes aan.

Maar weten jullie verder nog dingen die ik bij een 2e nodig heb?
Alle reacties Link kopieren
Duowandelwagen. Jouw oudste kan misschien net lopen als nr 2 er is.
Mijn kinderen schelen ook 1,5 jaar. Ik kocht een tweede ledikant, dubbele kinderwagen, tweede autostoel (na de maxicosi), extra hydrofielen. Ze sliepen samen op één kamer, dus had maar één commode nodig, één luieremmer etc.
Oh ja, duowagen, zo heet dat.
Oh en de tweede was bij ons een meisje. Had voor zoon een blauwe kinderwagen met groen dekentje en een blauwe maxicosi. Heb voor dochter een roze dekentje in de wagen gekocht en een roze hoes over de maxicosi. En nieuwe kleertjes. En roze spulletjes voor op de kamer. Blauw met roze stond ook erg leuk
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde leeftijdsverschil, maar ik ben hoogzwanger. Wij hebben nog een duowagen aangeschaft, extra aankleedkussen. Wat meer beddengoed, commode, ledikant en extra babyfoon.



Gefeliciteerd!
Vorige maand bevallen van de tweede en oudste is 1,5. Heb eigenlijk alleen een bedje, duowagen, flesjes erbij gekocht. Verder gebruik ik alles nog van de eerste. Oh en in de kraamweek 3 pakjes maat 44 want deze baby was echt een mager scharminkel terwijl de oudste toch echt veel lichter was. Echt een verschil in postuur.
Alle reacties Link kopieren
Bijna niks, makkelijk he? Heel anders dan al die dingen die je bij de eerste aanschafte. Wat ik aangeschaft heb:

- Meerijdplankje voor aan de kinderwagen voor de oudste (die was wel al 2,5 toen de baby kwam, voor jou is een duowagen wellicht handiger)

- Extra Tripp Trapp kinderstoel (maar niet het babydeel, die gebruikte oudste niet meer)

- Extra aankleedkussens, 1 voor de babykamer en 1 voor beneden (met een baby die 10x per dag poepte was beneden verschonen wel zo fijn t.o.v. steeds de trap op met een peuter aan je rokken)

- Extra babyfoon

- Dingen die op waren of niet meer bruikbaar, zoals kraampakket, flesje, speentjes

- Dingen die ik gemist had / me achteraf handig hadden geleken bij de oudste

- Kadootje voor de oudste om met hem de komst van de baby te vieren (iets waar hij zelfstandig mee kon spelen, altijd handig als je net een verse baby hebt)

- Muziekknuffeltje met muziekje voor het slapengaan

- Wat leuke kleertjes (wij wisten dat de baby van het andere geslacht zou zijn dan de oudste, dus ik had zelfs aardig wat nieuwe kleertjes)
Zoon is 19 a 20 mnd als nr2 wordt geboren.

Nu (met 15,5 mnd) begint hij langzaam te leren lopen. Dat scheelt uiteraard, het is wellicht weer anders als je kind al sinds maand 9 loopt..



- We hebben een peuterbed/ledikant combinatie gekocht. Bedje kan zowel met spijlen als zonder zijkant worden gebruikt. Dan kan het bedje tenminste nog tot een jaar of 4 a 5 mee, ipv een paar maanden.

- Met de duo wagen wachten we tot het kindje er is en probeer ik eerst een draagdoek uit. Oudste loopt tegen die tijd, maar zal voor lange stukken wel in de wagen moeten. Mocht de draagdoek niet fijn zijn, dan koop ik alsnog de uitbreidingsset voor de duo wagen (we hebben een wagen die tot duo uitgebreid kan worden). Zo'n meerijdplankje is ook een optie, als oudste juist een wagen weigeraar wordt.

- Ik koop geen extra beddengoed. Heb alles in drievoud en oudste maakt (behalve bij ziekte) echt niet meer alles plots enorm smerig. Dus ik verwacht er wel mee door te kunnen tot hij een dekbedje krijgt in zijn peuterbed,

- Oudste krijgt een peuterkamertje en jongste gaat in de babykamer. Wij gaan geen commode e.d. meer regelen voor oudste.

- Maxi cosi, kleding (zelfde geslacht), hydrofielen.. Het is er allemaal nog van oudste. Hoogstens een paar setjes bij kopen, zodat hij niet alleen maar bekende kleding draagt (niet dat het de baby uit zal maken)

- Babyfoon is een twijfelpunt wat we tegen die tijd wel kijken. Oudste heeft hem in principe niet echt meer nodig denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zwanger van de tweede, alleen zit er bij ons iets meer leeftijdsverschil tussen. Voor onze dochter kopen we een nieuwe slaapkamer (hangkast en ladekast) en zij blijft voorlopig nog even in d'r ledikant. De rest van de meubels gaan naar de babykamer. Kleertjes ga ik sowieso wel kopen, vind veel van de kleren van m'n dochter al niet meer leuk en een duowagen kijken we tegen die tijd even aan!
Oh en wat ik dus van de week echt nog eventjes ga halen is wat meer beddengoed. Heb maar 4 setjes en je zal net zien dat wanneer er 2 in de was zitten dat allebei de kinderen een spuitluier oid hebben en ze dus geen schoon beddengoed meer hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe kledingkast voor de oudste.

Nieuwe autostoel (ivm nieuwe ideeen mbt achterwaarts vervoeren).

Nieuwe kleertjes ondanks dat het hetzelfde geslacht is (ze hoeft niet de hele tijd in tweedehands kleertjes te liggen vind ik).

Nieuwe dekentjes, omdat ik ze mooi vind haha.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Een draagzak

Een duo-wagen

Een snel kolfapparaat

Een babyfoon met camera

Een badstoeltje

Een een t-shirt met een beschuit met muisjes en de naam van de baby erop. Net als een pak muisjes. Dat had de oudste aan toen d'r zusje geboren was. Zó leuk op alle foto's!
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe spenen voor op de fles

Een setje kleding

Aankleedkussen voor beneden

Een duowagen tweedehands

Extra beddengoed (we hadden al twee ledikantjes,, waarvan eentje gechikt tot een maand of 8)

Extra hydrofielen want die werden veel gebruikt

Een eigen knuffel

Luiers in de kleinste maat





Voor oudste:

Een kledingkast zodat babyspul in de commode kon

Een grotere autostoel zodat maxicosi door geschoven kon
quote:itsi_us schreef op 26 juli 2016 @ 22:27:

Nieuwe kledingkast voor de oudste.

Nieuwe autostoel (ivm nieuwe ideeen mbt achterwaarts vervoeren).

Nieuwe kleertjes ondanks dat het hetzelfde geslacht is (ze hoeft niet de hele tijd in tweedehands kleertjes te liggen vind ik).

Nieuwe dekentjes, omdat ik ze mooi vind haha.



Wat bedoel je met nieuwe ideeën mbt achterwaarts vervoeren?

Onze oudste zit al in een gewone autostoel dus dan kan baby toch gewoon in maxi cosi?
Bedankt voor de reacties! Babyfoon is een goeie!

En veel extra beddengoed inderdaad lovely1987. Zoon spuugde erg veel dus moest vaak zijn bed verschonen. Als de 2e weer een spuger is en de oudste wordt een keer ziek, is extra beddengoed geen overbodige luxe
Duowagen wacht ik nog even mee. Zoon stond met 9 maanden al. Dus misschien is een meerijdplankje genoeg? Die wagens zijn best prijzig namelijk..
Alle reacties Link kopieren
quote:Bosje15 schreef op 26 juli 2016 @ 22:58:

Duowagen wacht ik nog even mee. Zoon stond met 9 maanden al. Dus misschien is een meerijdplankje genoeg? Die wagens zijn best prijzig namelijk..



Ik liep zelf slecht door mijn bekken en daaro heb ik wel een duowagen aangeschaft. Ik kon zo'n meerijdplankje niet duwen zonder pijn, ik liep te scheef dan.

Maar ik heb die duo tweedehands gekocht en paar jaar later na laatste kind voor zelfde geld weer verkocht, en echt veel plezier van gehad.
quote:Bosje15 schreef op 26 juli 2016 @ 22:58:

Duowagen wacht ik nog even mee. Zoon stond met 9 maanden al. Dus misschien is een meerijdplankje genoeg? Die wagens zijn best prijzig namelijk..

Zou ik persoonlijk niet mee wachten. Mijn zoontje is 17 maanden en kon al hard rennen met 13 maanden helemaal los maar toch is hij nog niet handig genoeg om erop te blijven zitten, springt ervan af op de meest onmogelijke momenten en gaat enorm lopen dreinen als hij moe is. Zover kunnen die kleintjes nog niet echt lopen. Ik woon op 15 minuutjes lopen van de winkels vandaan en zoon kan er wel heen lopen, en door de winkels lopen maar de terugweg is echt nog een beetje te ver voor hem.



En ik heb trouwens 25 euro voor mijn duowagen betaald ( tweedehands maar echt in nieuwstaat).
quote:Bosje15 schreef op 26 juli 2016 @ 22:58:

Duowagen wacht ik nog even mee. Zoon stond met 9 maanden al. Dus misschien is een meerijdplankje genoeg? Die wagens zijn best prijzig namelijk..



Ik was zo vreselijk blij met m'n tweedehands phil & Teds vibe! Mijn kinderen schelen 21 maanden en we hebben hem bijna een jaar intensief gebruikt. Daarna verkocht voor €50 meer dan dat ik zelf had betaald.

Ik raad het je zeker aan!!
Alle reacties Link kopieren
Al kan hij staan/lopen, ik geloof dat de eerste dreumes die keurig op dat plankje blijft staan als jij in de rekken bij de Hema/bakker/weet ik veel waar neust nog geboren moet worden. En als ze moe zijn is lekker lui hangen ook wel fijn.

Verder vind ik het lopen met zo'n plankje echt een crime! Je kunt bijna niet meer recht achter je wagen lopen. Ik zou dus zeker voor een (tweedehands) duowagen gaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:kwartje schreef op 26 juli 2016 @ 22:23:

Zoon is 19 a 20 mnd als nr2 wordt geboren.

Nu (met 15,5 mnd) begint hij langzaam te leren lopen. Dat scheelt uiteraard, het is wellicht weer anders als je kind al sinds maand 9 loopt..



- We hebben een peuterbed/ledikant combinatie gekocht. Bedje kan zowel met spijlen als zonder zijkant worden gebruikt. Dan kan het bedje tenminste nog tot een jaar of 4 a 5 mee, ipv een paar maanden.

- Met de duo wagen wachten we tot het kindje er is en probeer ik eerst een draagdoek uit. Oudste loopt tegen die tijd, maar zal voor lange stukken wel in de wagen moeten. Mocht de draagdoek niet fijn zijn, dan koop ik alsnog de uitbreidingsset voor de duo wagen (we hebben een wagen die tot duo uitgebreid kan worden). Zo'n meerijdplankje is ook een optie, als oudste juist een wagen weigeraar wordt.

- Ik koop geen extra beddengoed. Heb alles in drievoud en oudste maakt (behalve bij ziekte) echt niet meer alles plots enorm smerig. Dus ik verwacht er wel mee door te kunnen tot hij een dekbedje krijgt in zijn peuterbed,

- Oudste krijgt een peuterkamertje en jongste gaat in de babykamer. Wij gaan geen commode e.d. meer regelen voor oudste.

- Maxi cosi, kleding (zelfde geslacht), hydrofielen.. Het is er allemaal nog van oudste. Hoogstens een paar setjes bij kopen, zodat hij niet alleen maar bekende kleding draagt (niet dat het de baby uit zal maken)

- Babyfoon is een twijfelpunt wat we tegen die tijd wel kijken. Oudste heeft hem in principe niet echt meer nodig denk ik.Ik zou het wel doen. Hier met ruim drie staat hij nog gewoon aan. Zeker met een verse baby in huis kunnen peuters onrustig gaan slapen en bijv nachtmerries krijgen. Wel zo fijn dat je de peuter dan kunt horen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen gaan iets meer dan twee jaar in leeftijd schelen en van de volgende spullen weet ik (bijna) zeker dat ik ze aan ga schaffen:

-Tweedehands duowagen, of mijn zoontje moet tegen die tijd een heel stuk "stuurbaarder" zijn dan nu

-Draagzak (ik heb nog een doek maar die ga ik verkopen)

- een bednest, evt tweedehands (die had ik achteraf graag gehad bij de eerste)

- de meest eenvoudige commode van Ikea voor de baby (kan later op de badkamer)

- extra Tripp Trapp, maar zonder accesoires

- extra babyfoon
Alle reacties Link kopieren
Mijn eochter is anderhalf en we slapen samen. Bij een tweede moeten we een groter bed. Kleding voor de nieuwe baby (en dan dit keer alleen zacht spul...ik had echt teveel modieuze troep wat haar niet lekker zat) . Een lading luiers in de aanbieding kopen of als je aan wasbaar doet heb je ze al. Het ligt er een beetje aan wat voor een moeder je bent. Wij hebben in het begin alles aangeschaft en gebruiken nu helemaal geen kinderkamer en ook weinig de kinderwagen. Een ander heeft dat allemaal x 2 nodig.



Ik zou mij voornamelijk focussen op voldoende echt makkelijke kleertjes zoals boxpakjes met veel drukknoopjes enz. Een draagzak voor de baby en je oudste in de wagen werkt prima. Maar daar moet je maar net zin in hebben.



En gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
O ja, een extra kledingkast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven