Vakantie Australie met baby 1 jaar

08-12-2014 11:39 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Volgend jaar willen mijn vriend en ik op vakantie naar Australie voor 3 weken met onze baby van dan 1 jaar. Zijn er anderen die dit gedaan hebben en advies hebben? Ik maak me vooral zorgen over de lange reis (tips / adviezen welkom!), de jetlag voor de kleine en hoe je daarmee bent omgegaan en activiteiten ter plekke - we blijven in het zuiden.



Alle reacties zijn welkom!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten tot ze het na kan vertellen! Die reis is vooral voor jullie..
Wat is de reden voor een bezoek naar Australie? Familie of gewoon puur vakantie vieren? In dat laatste geval snap ik eerlijk gezegd niet zo goed waarom je zo ontzettend ver gaat reizen met zo'n kleintje.



Ik ben zelf stewardess en ja het gaat vaak goed met kleintjes aan boord, maar zo niet is 24 uur heel erg lang. Voor jullie EN jullie medepassagiers.



Is het geen optie om dichterbij op vakantie te gaan? Die kleine heeft er ook niks aan en zal heus van slag zijn door de reis/tijdverschil.
Alle reacties Link kopieren
De jetlag is niet grappig (duurt ongeveer een week voordat alles weer normaal werkt), en 24u met een ukkie van één jaar op schoot is ook niet perse grappig... 3 weken is best kort voor zo'n lange reis is mijn bescheiden mening.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik snap dat het ver is, vandaar de vraag of mensen tips hebben. Ik ga niet jarenlang vakantie vieren op de camping in Zeeland alleen omdat ik een kind heb.



Op de heenweg gaan we via Indonesie om daar een week door te brengen (is 15 uur Vliegen) en dan gaan we door naar Australie (dan nog 6 uur). Alleen de terugweg is 24 uur en dus ja, heel erg lang.



Maar ik ben dus op zoek naar tips, misschien van mensen die avontuurlijke vakantie hebben gehad met kleine kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mizzpiggie schreef op 08 december 2014 @ 11:50:

Tja, ik snap dat het ver is, vandaar de vraag of mensen tips hebben. Ik ga niet jarenlang vakantie vieren op de camping in Zeeland alleen omdat ik een kind heb.



Op de heenweg gaan we via Indonesie om daar een week door te brengen (is 15 uur Vliegen) en dan gaan we door naar Australie (dan nog 6 uur). Alleen de terugweg is 24 uur en dus ja, heel erg lang.



Maar ik ben dus op zoek naar tips, misschien van mensen die avontuurlijke vakantie hebben gehad met kleine kinderen.En tussen een camping in Zeeland en een reis naar de andere kant van de wereld zit niks?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Baby heeft er niks aan behalve veel ongemak.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, beetje flauwe reactie. Je kiest zo'n beetje de meest verre bestemming denkbaar en als mensen je erop wijzen dat dat misschien wel erg ver is met een baby dan ga je het vergelijken met een camping in Zeeland. Ik neem aan dat je zelf ook wel zo snugger bent om te begrijpen dat daar nog heel erg veel tussen zit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Met een kind van 1 jaar zo lang vliegen wordt niemand blij.. Jullie niet , je kind niet en de mesen in het vliegtuig niet..



Ik zou een alternatief zoeken.. Je kan veel met kinderen maar er zijn grenzen ,, dit is er 1
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 08 december 2014 @ 11:56:

Inderdaad, beetje flauwe reactie. Je kiest zo'n beetje de meest verre bestemming denkbaar en als mensen je erop wijzen dat dat misschien wel erg ver is met een baby dan ga je het vergelijken met een camping in Zeeland. Ik neem aan dat je zelf ook wel zo snugger bent om te begrijpen dat daar nog heel erg veel tussen zit.



Ik vind zelf de reacties die ik krijg ook een beetje flauw. Ik vraag om tips voor de reis en jetlag en in plaats daarvan krijg ik te horen dat ik egoistisch ben in mijn vakantie keuze en dat het eigenlijk heel zielig is voor mijn baby. Ik vraag niet om hulp om een bestemming te kiezen en ik vind de reacties tot nu toe alles behalve constructief of zelfs vriendelijk.



Ik vind niet dat ik hoef te verdedigen dat ik naar Australie op vakantie ga met een baby, ik heb daar mijn redenen voor. Ik vraag om tips om de reis zo 'makkelijk' mogelijk te maken voor mijn baby. Misschien dat ik daar een reactie op kan krijgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 08 december 2014 @ 11:56:

Inderdaad, beetje flauwe reactie. Je kiest zo'n beetje de meest verre bestemming denkbaar en als mensen je erop wijzen dat dat misschien wel erg ver is met een baby dan ga je het vergelijken met een camping in Zeeland. Ik neem aan dat je zelf ook wel zo snugger bent om te begrijpen dat daar nog heel erg veel tussen zit.

Precies. Het kind heeft er niets aan (een minder bepalend argument) en heeft een dikke jetlag waar het niets van begrijpt.



Plus wat de stewardess en anderen al zeggen: als het goed gaat is het leuk, als het niet goed gaat heb je een heel vliegtuig vol mensen die jouw kind het liefst door de vliegtuigwc willen spoelen. Fijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:mizzpiggie schreef op 08 december 2014 @ 12:00:

[...]





Ik vind zelf de reacties die ik krijg ook een beetje flauw. Ik vraag om tips voor de reis en jetlag en in plaats daarvan krijg ik te horen dat ik egoistisch ben in mijn vakantie keuze en dat het eigenlijk heel zielig is voor mijn baby. Ik vraag niet om hulp om een bestemming te kiezen en ik vind de reacties tot nu toe alles behalve constructief of zelfs vriendelijk.



Ik vind niet dat ik hoef te verdedigen dat ik naar Australie op vakantie ga met een baby, ik heb daar mijn redenen voor. Ik vraag om tips om de reis zo 'makkelijk' mogelijk te maken voor mijn baby. Misschien dat ik daar een reactie op kan krijgen?Nou, zoals je al van diverse mensen hoorde (o.m. van een stewardess): dat wordt niet makkelijk voor de baby. Die baby zal er hoofdzakelijk ongemak van hebben. En met een beetje pech, zullen je medepassagiers er ook een behoorlijk onprettige reis door hebben. Leuker kunnen we het niet maken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleinkinderen gaan wel mee maar tot nu toe niet verder dan Maleisië, toen hun ouders naar China en later, kort, naar Mexico gingen logeerden ze bij andere oma. Verre reizen kun je beter ondernemen vóór je aan kinderen denkt, zo hebben ze ook twee maanden rondgereden in Australië, pas daarna kwam de eerste.
verba volant, scripta manent.
Waarom zou je dit doen? Ga dan als je kind 10 jaar is ofzo. Is voor iedereen prettiger.
Toen mijn jongste bijna één was, ging ik voor mijn werk naar Australie. We hebben overwogen daar een vakantie aan te plakken, maar het uiteindelijk toch niet gedaan. (In ons geval had het betekend dat mijn man alleen met drie jonge kinderen had moeten vliegen, dus nog wel wat complexer dan bij jullie). De reis was daarbij wel een belangrijke overweging; na 24 uur vliegen met baby zou ik onmiddellijk weer aan vakantie toegeweest zijn. Die van mij vertikken het dan ook te slapen in vliegtuigen. Door het grote tijdverschil zou het ook wel even geduurd hebben voor het daar een beetje ontspannen zou zijn.

Dan liever iets dichter bij. En nee, dat hoeft niet Zeeland te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Slaapt je kind nu makkelijk op schoot? Kan het makkelijk uren op schoot zitten en spelen?



Wij zijn met onze dochter van 2 naar Thailand geweest, de eerste week was een emotionele ramp voor haar.... moe, zeurderig, jankerig, op gekke tijden wakker en slaperig....

De vlucht ging best ok, eigen stoel toen al, maar slapen ho maar, en dus de laatste drie vlieguren waren behoorlijk intensief voor ons.



Ik vond 10u vliegen echt op het randje....
Het "iklulmetjemeeforum" zit om de hoek. Hier krijg je meningen.
Alle reacties Link kopieren
Dat moet je hier niet vragen. Mensen vinden hier dat je niet ver mag reizen met baby. In viva mama stond een paar weken terug het reisverslag van een stel dat heeft gereisd met een baby van 1 jaar door Japan. Stond veel tips in. Maar jij kent je eigen kind het beste, dus wat het leuk vind en wat je kunt doen om te troosten. Overigens hoeft een kind niet 24 uur op schoot. Jet lag is een kwestie van kind meteen in ritme van het land laten meedraaien, overdag slaapt het wel in de buggy. Check andere fora voor adviezen, viva is niet echt de plek voor reislustig mensen met kinderen. Dat keurt men af hier.
Naar het schijnt kun je je kinderen verdoven tijdens de vlucht, is dat geen handige tip:

http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... tion-.html



Maar dat is flauw van me. Als er heel goede redenen zijn om zo ver te reizen met een dreumes, dan heb ik niets gezegd, dan moet je maar ruim van te voren langzaam schakelen naar een Autralisch tijdritme
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoeveel jullie er zelf aan hebben eigenlijk. Bij alle activiteiten gaat de baby mee en wat ga je dan doen met zo'n kleintje? Lange wandeltochten door de warmte (kind in een draagzak dan)? Steden bezoeken? Bij alles ben je erg gebonden aan het ritme dat de baby heeft.



En dat is nog los van de vliegreis. Als je een erg makkelijke baby hebt, die overal slaapt kan het misschien wel. Maar ja, door oorpijn, de droge lucht enz. kan je baby zich wel heel onaangenaam voelen en dan wordt het een lange reis.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een vlucht met haar gedaan toen ze een paar maanden oud was en ze heeft van begin tot einde op schoot geslapen. We hebben ook een trein reis van 6 uur gemaakt en dat ging ook zonder een centje pijn eigenlijk. Ze is makkelijk tot dusver en we reizen sowieso veel, ook regelmatig lange ritten in de auto.



Ik vraag me af of ik een stoel voor haar zal boeken bijvoorbeeld alleen is dat natuurlijk duur en ze hebben vaak van die wiegjes in het vliegtuig. Had jij dat ook Spectral toen je naar Thailand vloog? En dat beviel de kleine dan niet? Hoe was je kleintje bij thuiskomst - weer een week zeurderig en hangerig?
Alle reacties Link kopieren
Het lukt wel, denk ik. We hebben precies hetzelfde gedaan, maar dan andersom: van Australie naar Europa. We hadden kinderen van 4 jaar, 3 jaar en 6 maanden. We zijn door heel Europa gereisd met die kleintjes.



Hoe kleiner ze zijn hoe makkelijker het gaat: ze slapen langer, en ze kunnen in zo'n 'bassinette' liggen in het vliegtuig.



Het is niet makkelijk, maar het is best wel de moeite waard. Ontzettend veel leuke herrineringen (voor de ouders dan!).
Live a little
Alle reacties Link kopieren
quote:mizzpiggie schreef op 08 december 2014 @ 12:00:

[...]





Ik vind zelf de reacties die ik krijg ook een beetje flauw. Ik vraag om tips voor de reis en jetlag en in plaats daarvan krijg ik te horen dat ik egoistisch ben in mijn vakantie keuze en dat het eigenlijk heel zielig is voor mijn baby. De waarheid is hard.
Pffff je zal ernaast zitten in het vliegtuig...
Alle reacties Link kopieren
quote:natasha_poet schreef op 08 december 2014 @ 12:06:

Dat moet je hier niet vragen. Mensen vinden hier dat je niet ver mag reizen met baby. In viva mama stond een paar weken terug het reisverslag van een stel dat heeft gereisd met een baby van 1 jaar door Japan. Stond veel tips in. Maar jij kent je eigen kind het beste, dus wat het leuk vind en wat je kunt doen om te troosten. Overigens hoeft een kind niet 24 uur op schoot. Jet lag is een kwestie van kind meteen in ritme van het land laten meedraaien, overdag slaapt het wel in de buggy. Check andere fora voor adviezen, viva is niet echt de plek voor reislustig mensen met kinderen. Dat keurt men af hier.

Aah daar is naïeve Natasha weer, wie zegt dat ieder kind zomaar in een buggy slaapt? Wie zegt dat een kind niet 24u op schoot moet, waar moet het dan in een vliegtuig?



Ik ken genoeg kinderen die het verdommen om op schoot, of in een buggy te slapen... veel te veel te zien en te beleven. En met te weinig slaap en teveel indrukken worden de meeste kleine kinderen op een gegeven moment oervervelend en jankerig.



Wij gaan straks weer naar Thailand met onze 4jarige en onze dan 9/10maanden oude baby, maar voor de reis met de baby houd ik mijn hart vast. Eenmaal daar is het een paar nachten doorbijten en rustig aan doen overdag, maar dan loopt dat wel goed over het algemeen (ze is een makkelijke slaper, genoeg geoefend met slaaptentjes).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven