Vakantie Australie met baby 1 jaar

08-12-2014 11:39 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Volgend jaar willen mijn vriend en ik op vakantie naar Australie voor 3 weken met onze baby van dan 1 jaar. Zijn er anderen die dit gedaan hebben en advies hebben? Ik maak me vooral zorgen over de lange reis (tips / adviezen welkom!), de jetlag voor de kleine en hoe je daarmee bent omgegaan en activiteiten ter plekke - we blijven in het zuiden.



Alle reacties zijn welkom!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 14 december 2014 @ 06:59:

Er is nog steeds geen verbod op kinderen in de businessclass EN. Ze betalen net zoals een ander die prijs en mogen daar dus gewoon zitten met kinderen. Als jij er zeker van wil zijn dat je geen krijsend kind in het vliegtuig hebt, moet je maar een privé-jet nemen hè.



Het gaat niet om het al dan niet "mogen" denk ik. Maar ook om een stuk empathie van de ouders richting de rest van de wereld. Als ik een aandoening zou hebben waardoor de kans bijzonder aanwezig is dat ik heel veel erg stinkende winden laat (kan ik niks aan doen, medisch enzo), dan zou ik toch nog even drie keer nadenken voordat ik een vlucht zou boeken waar ik wellicht, zeer grote kans, medemensen 15 uur lang zou hinderen met mijn medische conditie. En hé, ik HOEF die vlucht niet te nemen, niemand die me verplicht, ik kan ook gewoon in mijn eigen auto naar Zuid-Frankrijk, of welke andere bestemming dan ook die per auto te bereiken is. En zeker als ik zou weten dat die onaangename (met name ook voor de medemens) medische aandoening waarschijnlijk over 3 jaar verdwenen is, dan zou ik mijn verre reis gewoon uitstellen.



En zo kunnen ouders met een kind van 1 jaar ook denken. Het kan goed gaan. Maar ook grote kans dat het kind door drukverschillen, uit zijn ritme zijn, in een vreemde omgeving zijn met heel veel mensen op elkaar gepakt, érg lastig wordt. En érg luidruchtig. Niet echt prettig voor de mensen om je heen. Dus waarom dan NU? Nu die kans op problemen er is? En waarom niet een jaartje of wat wachten, tot het kind zelf snapt wat er gaat gebeueren, zelf een uitleg snapt dat het even héél lang rustig moet zijn, enz? Is het dan écht zo erg om een niet-noodzakelijke héél lange reis voor een vakantie even een paar jaar uit te stellen vanwege je kind, en voor een paar keer een bestemming dichter bij huis te zoeken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ElNinjoo, snap dat je een afkeer van kinderen hebt. Maar ben je echt zo geobsedeerd dat je op elk kinder-/reistopic je kinderafkeer wil spuien? Vermoeiend lijkt me dat. Sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Tja pejela, als je bij alles moet gaan nadenken of mensen misschien last van jouw keuzes hebben.... lijkt mij heel erg vermoeiend en belemmerend. Ik doe daar iig niet aan mee!
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad kort, 1 week Indonesie en dan 10 dagen Australie.[/b



Dus de trip is al veel korter dan je titel aangeeft, je zegt ook nog eens geen extra stoel voor je dreumes te willen want te duur.. En bij terugkomst je kind alweer naar de crèche? echt, wat een plan....
quote:Frizz schreef op 10 december 2014 @ 10:31:

Ben ik de enige die echt nog nooit last heeft gehad van kinderen op een vlucht? Niet dat elk kind muisstil is, maar hee, kinderen zijn ook maar mensen. Oh ik heb wel één keer meegemaakt dat een peuter een verschrikkelijke driftbui kreeg, en die moeder er maar mee sjouwen, het zweet spoot onder haar oksels vandaan. Maar die zat ver van mij en kwam er alleen mee langs gelopen. Had ik ook geen last van, was net etenstijd en ik vond het alleen maar erg zielig voor moeder en kind. Verder vind ik kinderen in mijn buurt als ik reis juist altijd wel gezellig. Beetje kletsen en spelen.Nadat ik een keer een nacht een non-stop krijsende baby aan boord heb gehad draag ik oordoppen als ik vlieg. Die motoren maken toch al zo'n afschuwelijk kabaal. Opgelost!
quote:spectral schreef op 14 december 2014 @ 21:21:

Tja pejela, als je bij alles moet gaan nadenken of mensen misschien last van jouw keuzes hebben.... lijkt mij heel erg vermoeiend en belemmerend. Ik doe daar iig niet aan mee!Dit idd. En TO gaat op familiebezoek, dat vind ik nogal een verschil met gewone vakantie. Maar dan nog, tot op zekere hoogte hou je er rekening mee maar je gaat niet je hele leven en alles wat je doet aanpassen. Tenminste, ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rapapa schreef op 15 december 2014 @ 07:58:

Het is inderdaad kort, 1 week Indonesie en dan 10 dagen Australie.[/b



Dus de trip is al veel korter dan je titel aangeeft, je zegt ook nog eens geen extra stoel voor je dreumes te willen want te duur.. En bij terugkomst je kind alweer naar de crèche? echt, wat een plan....Want? Een kind hoort niet naar de kinderopvang te gaan?
quote:natasha_poet schreef op 15 december 2014 @ 16:06:

[...]



Want? Een kind hoort niet naar de kinderopvang te gaan?Ik lees het meer als in dat het een slecht plan is dat het kind niet eerst even thuis over de jetlag heen kan komen. Een weekje thuis met rust en kunnen slapen als kind dat nodig heeft, is handiger dan meteen na zo'n reis weer mee moeten draaien in het gewone ritme en dat van de crèche.
quote:natasha_poet schreef op 15 december 2014 @ 16:06:

[...]



Want? Een kind hoort niet naar de kinderopvang te gaan?



Omdat een jetlag voor een volwassene al vermoeiend is misschien?



Edit: was jij niet diegene die verwacht dat haar leven helemaal precies hetzelfde kan blijven met kind?
Alle reacties Link kopieren
quote:natasha_poet schreef op 15 december 2014 @ 16:06:

[...]



Want? Een kind hoort niet naar de kinderopvang te gaan?Kind heeft net de jetlag van Indonesië verwerkt, dan jetlag Australië, komt vervolgens met jetlag terug en moet dan weer naar de crèche. Lekker voor een dreumes... Dit plan is echt totaal ongeschikt voor zo'n kleintje! Vind het oprecht zielig dat je haar dit aandoet. Blijf langer op vakantie, of gun haar de rust om na de vakantie lekker thuis bij te komen. Zeg ik, ook vervent reiziger, met kinderen, die weet hoe een dreumes is.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 15 december 2014 @ 16:26:

[...]

Omdat een jetlag voor een volwassene al vermoeiend is misschien?



Edit: was jij niet diegene die verwacht dat haar leven helemaal precies hetzelfde kan blijven met kind?Nope.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 15 december 2014 @ 16:22:

[...]

Ik lees het meer als in dat het een slecht plan is dat het kind niet eerst even thuis over de jetlag heen kan komen. Een weekje thuis met rust en kunnen slapen als kind dat nodig heeft, is handiger dan meteen na zo'n reis weer mee moeten draaien in het gewone ritme en dat van de crèche.Als je net drie weken op vakantie bent geweest, kan ik me voorstellen dat iemand weer aan het werk moet daarna. Dan zou je of opvang moeten hebben thuis, of er zit niets anders op dan naar de reguliere kinderopvang waar het kindje normaal ook naar toe gaat. Ideaal is misschien anders, maar TO zal wat dat betreft wel kunnen inschatten wat haar kindje aankan tegen die tijd.
quote:natasha_poet schreef op 15 december 2014 @ 17:41:

[...]



Als je net drie weken op vakantie bent geweest, kan ik me voorstellen dat iemand weer aan het werk moet daarna. Dan zou je of opvang moeten hebben thuis, of er zit niets anders op dan naar de reguliere kinderopvang waar het kindje normaal ook naar toe gaat. Ideaal is misschien anders, maar TO zal wat dat betreft wel kunnen inschatten wat haar kindje aankan tegen die tijd.TO kan niet eens inschatten dat 2 jetlags in zo'n korte tijd niet heel verstandig is. Dus lijkt me dat ze dit ook niet heel goed inschat. En je hebt ongeveer 5 weken vakantie, dus er zijn er nog 2 over na de vakantie. En daarnaast is er ook nog de mogelijkheid op onbetaald verlof. Het is echt wel fijner op te lossen dan met een jetlag je kind meteen weer naar de opvang te brengen.
het kind is nog niet op de leeftijd dat het iets moet presteren, die kan gewoon liggen slapen op die opvang
quote:elninjoo schreef op 15 december 2014 @ 18:28:

het kind is nog niet op de leeftijd dat het iets moet presteren, die kan gewoon liggen slapen op die opvang



Biologische klok is een neurologisch proces wat gereset moet worden. Heeft weinig te maken met hoe druk je het hebt. Dat kost gewoon even.



En baby's hebben het wel druk. Met groeien, leren, ontwikkelen, de wereld ontdekken. Waarom denk je dat ze zo'n slaapbehoefte hebben?
Alle reacties Link kopieren
Hier een beetje ervaringsdeskundige, hoewel; kids waren ietsje ouder.



In 2011 met 1 kind van 1 jaar en 9 maanden ruim 2 maanden in Nieuw Zeeland geweest. Heenreis alleen paar uur gewacht op Singapore, daarna direct doorgevlogen. Terugreis nog 3 weken in Maleisië gebleven.



Afgelopen januari met 1 kind van bijna 2 en een van bijna 5, twee maanden naar Australië geweest. Heenreis via Dubai, paar uur gewacht, direct doorvliegen. Terugreis nog kleine week in Dubai gebleven.



Wij vinden reizen met kinderen geen probleem. Tuurlijk; ze slapen niet als het jou uitkomt, dus je bent zelf wat vermoeider als je aankomt. Mijn ervaring is dat kinderen zich supersnel aanpassen aan tijdsverschil. Volwassenen hebben er meer last van. Dit verschilt natuurlijk erg per kind. Zelf ken je je eigen kind het beste.



Je tijdschema vind ik wel heftig. Wij hebben bij beide reizen eerst een dag of 4 in een appartement gezeten om lekker bij te komen. In Australië was dan in Melbourne (daarna gaan rondreizen), en in Nieuw Zeeland was dit in Auckland (daarna gaan rondreizen). Wij verbleven daar natuurlijk echt wel vrij lang. Dus daar zou ik wel even goed over nadenken. Jullie zelf en je kindje hebben echt even tijd nodig om te acclimatiseren.



Tuurlijk heeft je kind er nu niet veel aan, maar je gaat toch ook voor jezelf? Dat vind ik niet echt een argument om niet te gaan. Ik zou ook even goed nadenken of je echt geen stoel voor je kindje wil boeken. Hoewel wij dat toen ook niet hoefden te doen (nog geen 2 jaar), hebben we dat wel gedaan. Echt veel relaxter. Zo'n reis is toch al een hele investering, en geeft echt wat meer "bewegingsruimte".



Ik ben benieuwd wat je gaat doen, in elk geval veel plezier! (Wij gaan over paar daagjes ook weer 2 weekjes weg! En WEL 11 uur vliegen )
Alle reacties Link kopieren
quote:suus1976 schreef op 15 december 2014 @ 22:20:

Hier een beetje ervaringsdeskundige, hoewel; kids waren ietsje ouder.



In 2011 met 1 kind van 1 jaar en 9 maanden ruim 2 maanden in Nieuw Zeeland geweest. Heenreis alleen paar uur gewacht op Singapore, daarna direct doorgevlogen. Terugreis nog 3 weken in Maleisië gebleven.



Afgelopen januari met 1 kind van bijna 2 en een van bijna 5, twee maanden naar Australië geweest. Heenreis via Dubai, paar uur gewacht, direct doorvliegen. Terugreis nog kleine week in Dubai gebleven.



Wij vinden reizen met kinderen geen probleem. Tuurlijk; ze slapen niet als het jou uitkomt, dus je bent zelf wat vermoeider als je aankomt. Mijn ervaring is dat kinderen zich supersnel aanpassen aan tijdsverschil. Volwassenen hebben er meer last van. Dit verschilt natuurlijk erg per kind. Zelf ken je je eigen kind het beste.



Je tijdschema vind ik wel heftig. Wij hebben bij beide reizen eerst een dag of 4 in een appartement gezeten om lekker bij te komen. In Australië was dan in Melbourne (daarna gaan rondreizen), en in Nieuw Zeeland was dit in Auckland (daarna gaan rondreizen). Wij verbleven daar natuurlijk echt wel vrij lang. Dus daar zou ik wel even goed over nadenken. Jullie zelf en je kindje hebben echt even tijd nodig om te acclimatiseren.



Tuurlijk heeft je kind er nu niet veel aan, maar je gaat toch ook voor jezelf? Dat vind ik niet echt een argument om niet te gaan. Ik zou ook even goed nadenken of je echt geen stoel voor je kindje wil boeken. Hoewel wij dat toen ook niet hoefden te doen (nog geen 2 jaar), hebben we dat wel gedaan. Echt veel relaxter. Zo'n reis is toch al een hele investering, en geeft echt wat meer "bewegingsruimte".



Ik ben benieuwd wat je gaat doen, in elk geval veel plezier! (Wij gaan over paar daagjes ook weer 2 weekjes weg! En WEL 11 uur vliegen )Als je twee kinderen hebt weet je ook hoeveel verschil er zit tussen net 1 of 2 jaar. Die van 2 zijn echt veeeel makkelijker dan een net an of nog net niet lopertje met een concentratieboog van 3 minuten en weinig interesses.
Ik vond mijn 1 jarige veel makkelijker als mijn 2 jarige hoor. Mijn 1 jarige sliep gewoon nog overal en was met veel minder tevredeen.



Ach, ik heb altijd geleerd, om een jetlag zoveel mogelijk te voorkomen, gewoon zo snel mogelijk weer in je eigen ritme. Dus dan kan die creche ook wel

Als ze nog genoeg vakantie hebben om daarna een week of zelfs 2 weken thuis te zijn, hadden ze beter langer op vakantie kunnen gaan.

Opvang achter de hand voor als baby het niet trekt, lijkt me wel fijn.
Mwoah, ik ben een keer direct doorgegaan met een jetlag en uiteindelijk moest mijn ritme met slaappillen gereset worden want ik ging ongelukken maken als ik niet een beetje slaap kreeg.



En heb ook niet de ervaring dat kinderen beter herstellen van een jetlag, maar heb nooit een baby met een jetlag gezien, dat is waar.



Scheelt wel dat je vanuit Australië opzich de 'goede kant' op vliegt naar Nederlands, is de fijnere jetlag.
Of babys nu beter herstellen of niet, ze kunnen geen ongelukken maken als ze geen slaap krijgen en op het KDV kunnen ze toch ook gewoon slapen?



Maar misschien heb ik makkelijk praten met mijn supermakkelijke kinderen ....
quote:angelique schreef op 16 december 2014 @ 11:46:

Of babys nu beter herstellen of niet, ze kunnen geen ongelukken maken als ze geen slaap krijgen en op het KDV kunnen ze toch ook gewoon slapen?



Maar misschien heb ik makkelijk praten met mijn supermakkelijke kinderen ....Zou best kunnen hoor, ik heb geen idee. Maar het lijkt me zo lastig als het níét lukt.
quote:angelique schreef op 16 december 2014 @ 11:46:

Of babys nu beter herstellen of niet, ze kunnen geen ongelukken maken als ze geen slaap krijgen en op het KDV kunnen ze toch ook gewoon slapen?



Maar misschien heb ik makkelijk praten met mijn supermakkelijke kinderen ....Ze kunnen daar idd ook slapen, maar zelf zou je het denk ik ook niet prettig vinden om ergens anders te zijn bij als je je zo voelt. Dan is je eigen bed en je eigen mama toch het fijnst lijkt me. Zeker als je nog zo klein bent dat je niet snapt wat er gebeurt
Hoe voelen ze zich dan? Gewoon erg moe, dus als ze dan mogen slapen, waar dan ook, is dat toch prima.
quote:angelique schreef op 16 december 2014 @ 12:33:

Hoe voelen ze zich dan? Gewoon erg moe, dus als ze dan mogen slapen, waar dan ook, is dat toch prima.Ik voelde me gewoon brak en over het geheel niet helemaal lekker. Maar goed, ik geef alleen maar aan hoe ik er over denk. Dat het bij mama of papa dan het fijnst is. Is geen vaststaand feit, ik denk het
Alle reacties Link kopieren
quote:angelique schreef op 16 december 2014 @ 12:33:

Hoe voelen ze zich dan? Gewoon erg moe, dus als ze dan mogen slapen, waar dan ook, is dat toch prima.Hmm, als ik me brak, van slag en moe voel, ben ik toch het liefste lekker thuis en niet ergens anders, óók niet als ik daar een tukje zou kunnen doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven