Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 20

09-07-2013 08:53 2562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 20, een klein jubileum en dat mag gevierd worden!







Iedereen die de ooievaar graag voorbij laat vliegen en geniet van het kindvrije leven is welkom!
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Magdalan, mede metal-liefhebber

Weet niet of je me nog 'kent' ik heette ooit Mayhem!
Alle reacties Link kopieren
quote:tialtngo schreef op 26 augustus 2014 @ 14:30:

Dat klinkt wel als een echte fan blue lagoon





Ben nog steeds fan, koop er nu alleen wat meer kleine en regelmatige dingen. Grote pakken wc-papier, waxinelichten, stompkaarsen, Whiskas-kauwsticks voor de kat en grootverpakkingen Dove-douchegel en Palmolive shampoo. Lekker goedkoop Af en toe doe ik een uitspatting en koop ik dure douchegel ergens anders.



En stekkerdozen, ook een aantal gekocht toen ik hier kwam wonen!
Alle reacties Link kopieren
Haha nee niet schamen Blue Lagoon!! Is misschien mijn gevoel hoor... Want ik koop ook altijd leuke cadeautjes en tuurlijk is het ook leuk te geven en te krijgen



Maar misschien komt het gewoon omdat ik soms het idee hebt buiten de boot te vallen.... met dat soort gelegenheden.

Omdat je dus geen kinderen hebt, niet getrouwd bent enz.

Dus misschien dat het ook wel daarmee te maken heeft hoor



Ik denk dat ik binnenkort ook een kaartje ga rondsturen voor een feestje, "Een niet baby shower"
Alle reacties Link kopieren
Ach Yesss, ik bekijk het altijd zo. Als je kinderen krijgt/hebt krijg je misschien wel cadeautjes maar die zijn toch niet voor jezelf maar voor de kinderen. En vervolgens zit je er wel mooi mee (met die kinderen dus). Ik krijg gewoon iedere dag een mooi cadeau: een kindvrij bestaan



Trouwen willen mijn vriend en ik dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet op wat voor dag je trouwens jarig bent, maar je kunt bijvoorbeeld ook je 'halfjaardag' vieren!
Alle reacties Link kopieren
Cadeautjes vind ik meestal ook leuk. Tenzij het echt iets heel lelijks is of iets waarvan je niet weet wat je ermee moet. Tegenwoordig heb ik niet echt van die grote wensen meer. Vorig jaar met mijn verjaardag wel, toen wilde ik een poffertjesapparaat en die kreeg ik ook. Dit jaar was het 1e jaar dat mijn ouders geld gaven, omdat ze niks wisten te kopen. Heb er kleren en dvd's van gekocht.

Als kind wist ik altijd wat te vragen en kon dan echt naar een bepaald cadeau uitkijken.

Bij de Action hadden ze vorig najaar verlichte kersttafereeltjes voor nog geen 5 euro per stuk. Kookspullen en cakevormen vind ik ook altijd leuk.

Cadeautjes en funcooking (gourmetten, fondue, wokken) vind ik eigenlijk het enige leuke van de feestdagen. En dan hooguit met z'n 4en. Dat hele familiegedoe hoeft van mij niet. Nu hebben we een grote familie erbij gekregen en we kunnen niet met allemaal goed overweg. Met het ene gezin helemaal niet. Daar wordt juist 1e Kerstdag vaak gevierd met een 5-gangendiner. Veel te druk voor mij en we eten dan ook zo laat (21:00-21:30 hoofdgerecht) Dat is ook met bbq's van hun zo. Dat vind ik gewoon te laat. Dan nog een amuse van dit en tussengerecht van dat. Heel je avond is weg. Tussendoor kijken ze Youtube filmpjes die me niet interesseren en de muziek staat keihard.

Ik zit eraan te denken dat grote gezelschap over te slaan dit jaar. En die 1e Kerst alleen thuis doorbrengen. Doen wat IK wil. Het lijkt me heel relaxed.

Hebben jullie wel eens kerst alleen gevierd?
Zeker weten dat het weer goed komt met mij? Hoe dan en wanneer dan? Pfffff ik weet het ook wel eigenlijk hoor, maar ben ongeduldig... (alhoewel van het ene in het andere avontuur stappen is ook niet handig dat weet ik ook wel...)



Ja 2e kerstdag wel een keer, heerlijk. Ik heb een ontzettende pleurishekel aan kerst...

Begrijp me niet verkeerd hoor, het is best gezellig maar het is zo verplicht allemaal...

Vorig jaar was ik bij mijn vader, toen hebben we, op mijn initiatief uiteraard , chinees gehaald. Dat was wel erg leuk, lekker tegendraads... (ik ben nogal een tegendraads type...)



Zit op dit moment met een enorm (nutteloos) dilemma: ik zou eigenlijk gaan sporten, maar was een beetje druk en morgen weer en ik heb helemaal geen zin, ga liever vrijdag.

Waarom ik dan nog twijfel? Geen idee, omdat het ook wel lekker is...



Yesss: hihihi, zoiets had ik laatst ook bedacht. Zal ik het voor de lol gewoon doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook dol op gourmet en (kaas)fondue. Zo gezellig! Ik vind dat je moet doen waar jij je goed bij voelt en wat je zelf wil doen. Zelf ben ik nog nooit helemaal alleen geweest met kerst eigenlijk, was altijd wel een dagje bij mijn ouders.



Maar wij doen dat heel kleinschalig. 1 dag gaan we naar de ouders van mijn vriend en zijn sibling is er dan ook. Dan zijn we met zijn vijven en eten we samen (en we doen cadeautjes ). 1 dag naar mijn familie en dat betekent even op de koffie bij opa en oma en daarna naar mijn ouders, waar ook sibling en partner zijn. In totaal zes personen dus. En ook cadeautjes.



We vinden het belangrijk dat we sowieso 1 dag helemaal voor onszelf hebben. Desnoods derde kerstdag (de 27e) dat is helemaal leuk want dan zijn alle kerstartikelen afgeprijsd. Dan gourmetten of fonduen we samen. We hebben ook wel eens tweede kerstdag voor onszelf gehad en toen hebben we 's avonds gewoon lekker friet gehaald en dat opgegeten in huispak.

Daar hadden we onze kerstplanning speciaal op afgestemd want eerste kerstdag is de favoriete friettent dicht



Mijn ouders zijn verder ook helemaal niet claimerig en hebben sowieso ook graag 1 dag helemaal voor zichzelf. Het werkt prima zo. Niets is eigenlijk verplicht. En de cadeautjes zijn altijd kleinigheidjes. Wij krijgen altijd enveloppen (ik kan serieus niet wachten) Maar als jij gewoon lekker helemaal alleen wil zijn gewoon lekker doen! Leuke film, laptop met forum, en kerstversiering (als je dat leuk vindt tenminste) en vooral lekkere hapjes voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
quote:hondenmens schreef op 26 augustus 2014 @ 15:12:

Cadeautjes en funcooking (gourmetten, fondue, wokken) vind ik eigenlijk het enige leuke van de feestdagen.



Ik vind alles eigenlijk leuk aan kerstmis

De hele sfeer eromheen, kerstversiering, lichtjes, liefst ook sneeuw... Alhoewel ik dit jaar geen boom meer durf te zetten omdat we nu een kat hebben en ik heb geen onbreekbare ballen. Misschien moet ik daar eens voor op pad. De 27e natuurlijk als alles afgeprijsd is, dan kan ik er het jaar daarop van genieten. Maar goed dan kan de kat alsnog de boom in willen klimmen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:marilyn82 schreef op 26 augustus 2014 @ 15:40:

Zeker weten dat het weer goed komt met mij? Hoe dan en wanneer dan? Pfffff ik weet het ook wel eigenlijk hoor, maar ben ongeduldig... (alhoewel van het ene in het andere avontuur stappen is ook niet handig dat weet ik ook wel...)Dat is het lastige, er is natuurlijk geen peil op te trekken. En 'goed komen' hoeft natuurlijk niet een nieuwe relatie te betekenen, sommige mensen zijn alleen heel gelukkig. Beetje lastig uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder en stiefvader zijn ook niet moeilijk. Met hun en mijn oom is het altijd leuk. Zo deden we het vroeger ook en nu nog steeds op 2e Kerstdag.

Heb alleen geen zin in 1e Kerstdag, omdat we dan met 14 man zijn. Dat zijn erg veel prikkels voor me en het is rumoerig. En bij een ander ga je niet zo gauw alleen boven zitten. Als volwassene moet je je aanpassen. Bovendien voel ik me een beetje het 5e wiel aan de wagen. Er zijn volwassenen (44-62 jaar), de tieners en ik. Ik ben 29. Tussen wal en schip. De tieners met verkering gaan heel klef doen waar iedereen bij zit. Ik stoor me daar aan. Vind het leuk voor hun dat ze verkering hebben. Maar ik hoef dat kleffe niet steeds te zien. Ik zou dat ook niet doen. De volwassen hebben natuurlijk hun partner. Iedereen heeft een maatje en ik niet. Ik mis gewoon iemand om mee te praten op zo'n avond.



Blue-Lagoon: Hoe heb jij je partner ontmoet?

Want je schrijft dat je hetzelfde hebt als ik. Maar je hebt wel een partner en wil trouwen. Ik kan me moeilijk aanpassen aan mensen. Daarom denk ik dat ik nooit een relatie kan hebben. Misschien ben ik wel TE autistisch daarvoor.

Heb jij daar geen last van? Of is het een kwestie van de juiste tegenkomen en dat het vanzelf gaat?
Alle reacties Link kopieren
Dat is vervelend he Hondenmens. Als kind kom je er nog mee weg maar als volwassene moet je je inderdaad aanpassen en hoor je je te gedragen. 14 man zou ik ook niet trekken, ik ben al overprikkeld na een bliksembezoek aan de Ikea en de Lidl. Echt irritant inderdaad als je tussen de wal en het schip zit, dat had ik altijd aan de familie van mijn moeders kant bij familiebijeenkomsten. Ik ben aan die kant namelijk het oudste kleinkind en daarna komt sibling en daarna neven en nichten pas, een hel als puber. Want de volwassenen dan hoor je er ook nog niet bij op die leeftijd en bij de kinderen wil je al helemaal niet meer zitten. Nu we overigens volwassen zijn heb ik met die neven en nichten trouwens nog steeds geen enkele klik of band.



Ik heb vriend tijdens mijn studie ontmoet, we deden dezelfde opleiding. Maar we keken eigenlijk niet naar elkaar om, haha! Hij had toen een relatie en ik ook, ik woonde zelfs samen. We kenden elkaar van gezicht en daar hield het mee op. Pas toen we dezelfde stage gingen doen (en allebei single waren) en dus veel samen gingen werken leerden we elkaar echt kennen. De eerste dag op mijn stage bood hij me aan dat ik op de terugweg met hem mee kon rijden. Hij kwam toch langs mijn woonplaats op weg naar huis en dan hoefde ik niet helemaal met de bus. Snel daarna gingen we samen iets leuks doen want het bleek vanaf moment 1 al te klikken. We werden vrienden en daarna friends with benefits zeg maar, haha en toen werden we verliefd. Sterker nog, hij was al vijf dagen per week bij mij (ik woonde al op mezelf na eerst samengewoond te hebben) voordat we officieel een relatie hadden.



Ik denk dat het een kwestie is van de juiste tegenkomen en dat het dan redelijk vanzelf gaat want in mijn vorige relatie is het me ook niet gelukt. Was toen wel nog heel jong, pas net twintig en dan ben je veel meer op jezelf gericht (ik tenminste).



Vriend is de eerste met wie ik echt oprecht samen kan leven en ook rekening mee kan houden. Maar ook dat is de eerste jaren met vallen en opstaan gegaan. Maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nog steeds cognitieve gedragstherapie volg, daar heb ik zoveel van geleerd en nog steeds. Ook het attent zijn en kaartjes sturen enzo en mezelf proberen in te leven in anderen, uit mezelf ben ik namelijk echt niet sociaal.
Alle reacties Link kopieren
Stage en werk is wel een makkelijke manier om mensen te leren kennen. Want dan heb je andere verwachtingen dan wanneer je actief op zoek gaat. Je hebt allemaal het doel om te werken. En als het dan toevallig klikt, is het meegenomen. De nadruk ziet niet op het sociaal contact. En dan klik ik sneller met mensen. Zit nu al bijna 2 jaar bij hetzelfde groepje vrouwen (55-60) op mijn werk. Ondanks het leeftijdsverschil klikt het goed. Het zijn allemaal rustige vrouwen, die ook interesse in me tonen. Echte vrienden zijn het niet, ik ga er niet privé mee om. Maar het zijn wel goede werkmaatjes.

Heb verschillende korte hobbycursussen gevolgd en zit bij de Vriendenkring van MEE. Daar zit wel mijn bedoeling van vrienden maken bij. En dan juist lukt het niet.

Misschien werkt dat met relaties ook zo. Dat het spontaan moet gebeuren.
quote:blue_lagoon schreef op 26 augustus 2014 @ 16:02:

[...]





Dat is het lastige, er is natuurlijk geen peil op te trekken. En 'goed komen' hoeft natuurlijk niet een nieuwe relatie te betekenen, sommige mensen zijn alleen heel gelukkig. Beetje lastig uitleggen.



Oww zeker weten, dat bedoel ik ook niet helemaal en de kans dat het qua nieuwe vriend goed komt is best aanwezig (als ik anderen moet geloven... , zo oud ben ik overigens nog niet, 32).

Ik ken ook mensen die inderdaad gelukkiger zijn zonder partner, zoals mijn moeder sinds ze van mijn vader gescheiden is..

Nou ja ik bedoelde het wel een beetje, maar niet helemaal.

Ik wil me eerst niet zo vervelend meer voelen, maar goed dat heeft wel tijd nodig. (en bovendien als ik dat nu 'wegdruk' komt het later net zo hard terug)



Zucht, ik word geloof ik maar lesbisch. Is meteen het gezeik met AC klaar... (alhoewel dan krijg je wel 2 x PMS...)
Alle reacties Link kopieren
Je slaat de spijker op zijn kop Hondenmens. Het spontaan gebeuren inderdaad. Ik was echt niet op zoek naar een relatie (en hij ook niet) en was er ook helemaal niet mee bezig. En juist toen kwam het op mijn pad.



Fijn dat je goede werkmaatjes hebt! Met MEE heb ik geen ervaring maar ik doe wel dagbesteding (staat ook in mijn behandelplan) en daar kan ik leren mijn geoefende en aangeleerde sociale vaardigheden in de praktijk te brengen en te trainen. Ik kom daar niet om vrienden te maken maar toch heb ik op 1 van mijn 2 dagbestedingen een leuke vriendin opgedaan en ook nog twee leuke kennissen. Juist ook omdat ik het niet verwachtte denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:marilyn82 schreef op 26 augustus 2014 @ 18:15:

Zucht, ik word geloof ik maar lesbisch. Is meteen het gezeik met AC klaar... (alhoewel dan krijg je wel 2 x PMS...)







En 32 is inderdaad nog hartstikke jong!
Nou ik voel me soms 120...

Meeeeeeeeeeehh ik ben zielig en mn chocola is op...



(ben niet iemand die daar zo dol op is dat ze repen tegelijk eet, maar nu is het nodig...)
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is balen Marilyn82! Ik heb nu zin in Rocky Road en dat heb ik natuurlijk ook niet. Maar heb wel black forest cake repen, van die voorverpakte kleine van de Lidl. En die zijn ook lekker.



Normaal ben ik helemaal geen zoetekauw maar ja, periode van de maand he...
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond.

Ik kom alleen even een gezellig plaatje plakken voor jullie



You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lot
quote:Hebben jullie wel eens kerst alleen gevierd?

Kerst niet, dat vier ik altijd met m'n ouders. De ene dag eten we bij mij, de andere bij hen. Maar wel altijd relaxt. Dus pas tegen de avond en ondertussen 'n gezellige film kijken tussen de gangen door.



Maar oudjaar doe ik meestal niets aan. Ben het gewoon zat om me tot zo laat wakker te moeten houden en als je om 12 uur 's nachts nog vanalles gaat drinken en eten, raak je over je slaap heen en ben ik de volgende dag 'n wrak. Ik kijk dus gewoon lekker 'n dvdtje op de bank (tv vind ik met oudjaar ook geen zak aan met al dat terugblik gezeik en conferences) en lig op tijd op bed.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 26 augustus 2014 @ 20:50:

Normaal ben ik helemaal geen zoetekauw maar ja, periode van de maand he...

Huh, las ik nou niet ergens dat je gesteriliseerd bent? Dan heb je daar toch geen last meer van?



Of kom ik nou echt uit een ei?
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
als je je baarmoeder nog hebt, menstrueer je toch ook? Of ben ik nou gek? Bij sterilisatie worden volgens mij alleen de eileiders onderbroken. Dus geen ovulatie meer.



Kerst en oud en nieuw nog nooit alleen gevierd.

Maar met oud en nieuw ga ik het liefst wel om 1.00 uur op z´n laatst naar bed. Ik kan namelijk niet zo goed tegen laat naar bed gaan en ik ben dan gewoon kapot. Nachtbraken is helaas niks voor mij.



Sorry dat ik ineens hier binnen kom bashen. Zag het topic staan en dacht ´ach, waarom niet?`
Alle reacties Link kopieren
Ah, weer wat geleerd op de vroege morgen



Geen probleem, wees welkom.
I would rather shit in my hands and clap
Helaas wel Tialtngo.... als je gestelliriseert bent menstrueer je nog gewoon.

Dat is ook de rede dat ik nog twijfel...

Alhoewel en stellirisatie en AC om de menstruatie te 'regelen' is wel dubbel veilig natuurlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven