Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje75 schreef op 21 april 2017 @ 10:30:

Dat herken ik ook wel: ik vind vrouwen met (jonge) kinderen vaak helemaal geen geluk uitstralen. Ze zijn moe, mopperen, vinden het zwaar. En ik snap het, hoor! Maar ga dan niet vragen waarom ik dat niet wil?



Ik zag trouwens gisteren op facebook, dat 'wij' ook nog wel eens irritante dingen zeggen... (pfff ... constant ook)

http://nl.newsner.com/fam ... n-mensen-zonder-kinderen/



Dat lijstje... haha!

Waarom zouden we hier jaloers op moeten zijn of dit ook graag willen dan? Je moet er idd wel heel veel "voor terug krijgen".
Alle reacties Link kopieren
quote:Luistervink schreef op 29 april 2017 @ 11:42:

Trouwens: een beetje irritant wel dat we op de kinderpijler zitten is dat hier telkens banners worden ingekocht door fabrikanten van kinderzut. Nu weer billenzalf boven aan de pagina.



Ik heb op YouTube ook altijd reclame van Clear Blue (de grootste kans om zwanger te worden). Die hebben blijkbaar ook groot ingekocht om een publiek van vrouwelijke dertigers te bereiken. Pffff. Mijn vriend krijgt die reclames nooit.Ik zie niks, ik heb adblock
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje75 schreef op 25 april 2017 @ 14:12:

Ik ben mezelf de afgelopen dagen een paar keer tegengekomen in discussies over emancipatie / feminisme. Ik kan daar best fel in zijn; ik begrijp niet dat er nog steeds zoveel vrouwen financieel afhankelijk van hun man willen zijn (lees: niet of fors minder werken). En ik begrijp niet waarom huishoudelijke taken typisch bij de 'vrouwenrol' zouden horen en 'veel buitenshuis werken' bij de mannenrol. Ik ben een groot voorstander van gelijk verdelen. Heel eerlijk; soms uit ik me wel wat ongenuanceerd.

Vervolgens krijg ik de 'jij-hebt-geen-kinderen-kaart' toegespeeld, wat zoveel betekent als: je hebt geen recht van spreken, want je weet niet hoe het is.' Maar ik snap serieus niet waarom de moederrol zoveel anders zou moeten zijn dan de vaderrol? Is het werkelijk de zorgdrift van moeders die hierbij in de weg zit? Of speelt het ego van de vaders een minstens zo grote rol?

Het was overigens ditmaal een man waarmee ik deze discussie voerde, die vond dat ik zijn vrouw beledigde. Ik zei toen nog uiterst vriendelijk dat ik hém net zo hard beledigde. Werd me niet helemaal in dank afgenomen, geloof ik.



Bij mijn ex in de vriendegroep begon iedereen met kinderen rond 7-8 jaar geleden. Geeneen vader die minder kon werken dus alle dames hingen parttime werken. Jaren later werd er door een van de vaders ijdens een feestje aan de mannentafel gezegd dat hij best minder had kunnen werken maar dat ie geen zin had om thuis te zitten "wat moet ik de hele dag net zon baby" En een voor een bleken ze ook liever voor werk te zijn gegaan ipv papadag. Het kon wel maar ze wilden niet erg. (En ik neem aan dat het geen napraterij was maar dat dat echt was)





Overigens ben ik laatst met mijn vriendinnen een weekend weg geweest. De mamas belden elke dag naar huis ocer waar de kleren liggem, of ze hun kind nog in bad gedaan hadden en of ze dit of dat wilden doen. Als mannen een weekend weg zinn doen ze dat echt niet. Dus ik denk dat vrouwen zich int algemeen een stuk drukker maken.

Ik had trouwens de enige man die tijdens mij weekrnd weg de was gedaan had, gepoets gestofxuigd en gedweild had.... tja zonder kleuters heb je daar ook tijd voor :p
Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje75 schreef op 26 april 2017 @ 16:56:

[...]



Dat beeld ontstaat helemaal niet. Hoe kom je daar nu bij?! Het enige beeld dat jij bevestigt en/of versterkt is dat moeders echt rete irritant zijn.Padoem tsssss
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje112 schreef op 27 april 2017 @ 14:59:

[...]



Ja, soms wel idd. Maar ik merk in mijn omgeving dat het ook wel echt iets is wat bij kinderen hoort en dat het ouders ook wel eens het schaamrood op de kaken bezorgd. In mijn omgeving zeggen ze ouders dan ook gelijk als het kind iets zegt dat beledigend of onaardig is.



Wat ik veel irritanter vind zijn ouders die hun kinderen niet corrigeren of tot de orde roepen. Voorbeeld: we liggen aan het zwembad en twee kinderen gedragen zich als kleine monsters. Ouders liggen beide met een cocktail in de hand te zonnen.Wat ik erger vind is kinderen die op een terrasje of restaurant aan je tafel blijven hangen, naar je staren en je eten van je bord af kijken...
Alle reacties Link kopieren
Sterkte doornroosje..
Alle reacties Link kopieren
Komt net op mn facebook feed voorbij



https://vrouw.nl/artikel/ ... utm_campaign=facebookpage
Maar goed dat ik geen rammelende eierstokken heb. Zonder dat ook wel eens de verkeerde getroffen......



Hier ook adblock.



En wel een vriend die tijdens vriendenweekend naar zijn kinderen belt. Maar of hij ook een werkdag had willen inleveren tijdens de baby/dreumestijd betwijfel ik.........
Alle reacties Link kopieren
Ik ben daar ook blij om hoor Watervrouw, lijkt me echt erg als je relatie stuk gaat een kind hebt en dus nooit meer los komt van je ex....

Of bedoelde je dat niet?



Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds blij dat ik mijn relatie heb verbroken en dat ik ook nooit meer iets met hem te maken hoef te hebben, stel je hebt een kind samen... Ik kan nu gewoon opnieuw beginnen zonder drama.
quote:koekie1980 schreef op 29 april 2017 @ 12:12:

Bij mijn ex in de vriendegroep begon iedereen met kinderen rond 7-8 jaar geleden. Geeneen vader die minder kon werken dus alle dames hingen parttime werken. Jaren later werd er door een van de vaders ijdens een feestje aan de mannentafel gezegd dat hij best minder had kunnen werken maar dat ie geen zin had om thuis te zitten "wat moet ik de hele dag net zon baby" En een voor een bleken ze ook liever voor werk te zijn gegaan ipv papadag. Het kon wel maar ze wilden niet erg. (En ik neem aan dat het geen napraterij was maar dat dat echt was)

Overigens ben ik laatst met mijn vriendinnen een weekend weg geweest. De mamas belden elke dag naar huis ocer waar de kleren liggem, of ze hun kind nog in bad gedaan hadden en of ze dit of dat wilden doen. Als mannen een weekend weg zinn doen ze dat echt niet. Dus ik denk dat vrouwen zich int algemeen een stuk drukker maken.

Ik had trouwens de enige man die tijdens mij weekrnd weg de was gedaan had, gepoets gestofxuigd en gedweild had.... tja zonder kleuters heb je daar ook tijd voor :p

Misschien is dat niet voor niks je ex? Klinkt niet als een leuke man. Vaak zegt het gedrag van de vrienden van een man veel over de man zelf. Voor de rest niet herkenbaar. Mijn man is juist erg blij dat hij parttime kon gaan werken, zodat hij meer tijd met zijn kind kon doorbrengen! Als hij een weekend weg is, dan blijft hij erg betrokken. Niet dat we voortdurend bellen hoor, maar hij vraagt wel hoe het gaat en soms overleggen we over praktische dingen waar hij meer vanaf weet.



Het huishouden is hier een gezamenlijke taak.
Alle reacties Link kopieren
Ik las daar vanmorgen ook wel wat over Koekie: http://www.lindanieuws.nl ... -mannen-juist-ongelukkig/



Kort en ongenuanceerd samengevat: een ego dingetje.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:koekie1980 schreef op 29 april 2017 @ 12:52:

Komt net op mn facebook feed voorbij



https://vrouw.nl/artikel/ ... utm_campaign=facebookpageHet verklaart wel waarom veel vrouwen met jonge kinderen opeens willen scheiden.
Je moet het dan wel nuanceren, zoals De Hoon zelf ook doet. Hij concludeert namelijk het volgende:



Wat is geluk?

De Hoon onderkent dan ook een argument dat vaak wordt aangedragen door feministen: financiële onafhankelijkheid voor vrouwen is belangrijk. Want moeders die parttime werken zijn dan misschien wel gelukkiger, maar we moeten volgens De Hoon niet vergeten dat echtscheidingen veel vaker voorkomen dan vroeger.



En ook voor kinderen is het beter als vaders zich meer met de opvoeding bezighoudt. Parttime werkende vaders zijn misschien wel ongelukkiger, maar: "Scandinavisch onderzoek wijst uit dat in gezinnen waar vaders meer betrokken zijn bij de opvoeding, minder conflicten en mogelijk minder echtscheidingen zijn", aldus De Hoon.



Maatschappelijk ideaal mag moderner

"Een moderner maatschappelijk ideaal betekent dus niet dat mensen ongelukkiger worden", zegt hij. Maar wel pas als de buitenwereld gaat waarderen dat een gezin op een moderne manier wordt gerund.



Een uitbreiding van het vaderschapsverlof lijkt De Hoon een juiste eerste stap naar zo'n progressiever maatschappelijk ideaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 29 april 2017 @ 14:13:

[...]





Het verklaart wel waarom veel vrouwen met jonge kinderen opeens willen scheiden.Klus geklaard, bestelling geleverd... je taak zit erop!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik denk dat het zeker een risico is wanneer iemand van 35-45 haast heeft om een partner te vinden, omdat ze graag kinderen wil. Vaak wordt de beslissing om aan kinderen te beginnen dan overhaast genomen, zonder dat men elkaar goed kent. Ik ken hiervan verschillende voorbeelden, zowel mannen als vrouwen.



Ik denk dat wordt onderschat hoezeer ook bij mannen een kinderwens kan bestaan. Dit lijkt wel een taboe in onze samenleving, want de mannen die ik ken, die zeer graag een gezin willen, lopen hiermee niet te koop. Toch bestaat het zeker wel. Mannen kunnen ook nadenken en hun eigen keuzes maken, ook op het gebied van kinderen. Niet voor niets krijgt 80% van de mannen vroeg of laat in hun leven een of meerdere kinderen. Of denken jullie werkelijk dat al die mannen 'erin worden geluisd, door een vrouw met rammelende eierstokken?' Die denkbeelden komen op mij nogal ouderwets over.
Alle reacties Link kopieren
Mannen hebben alleen niet zo'n strakke deadline. Die kunnen zich ook na hun 40e nog voortplanten. Dat speelt wel een rol, denk ik.



En jammer voor die mannen: het is een stuk lastiger om je vriendin erin te luizen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Mannen hebben niet het eeuwige leven en de kwaliteit van hun zaad holt achteruit vanaf 35+. Rond een bepaalde leeftijd wil het grootste deel toch echt graag vader worden. Ik denk gemiddeld op iets latere leeftijd dan vrouwen inderdaad, maar toch... Als ze een jaar of 40 zijn, begint de tijd voor hen toch ook echt te dringen. Veel mannen hebben dat ideaalplaatje waarin ze papa zijn en hun kinderen begeleiden naar een volwassen leven. Als je pas rond je 50e begint is dat bijvoorbeeld al veel minder vanzelfsprekend. Veel mannen vinden dit voor zichzelf echt te oud, al lukt het soms nog om iemand te bevruchten op die leeftijd, het gaat echt al een stuk moeizamer.
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we weer.... Nu rust er weer een taboe op het feit dat mannen ook kinderen willen, wat een onzin weer zeg.



Nogmaals, sommige willen ze wel en sommigen niet. Dus nu suggereer je weer dat mannen die daar dus niet mee te koop lopen ze wel degelijk willen

Volgens mij probeer je vooral JEZELF daarvan te overtuigen Valerie.



En wie heeft er eigenlijk gezegd dat alle mannen erin geluisd worden door alle vrouwen? Je bent zelf blijkbaar met die denkbeelden bezig want ik heb niemand dat hier horen zeggen hoor.



Kun je je energie niet beter steken in je kinderen ipv meeschrijven op een forum waar je toch niks herkend?
Alle reacties Link kopieren
Alsof wij niet weten dat er mannen met kinderwens bestaan. We hebben het hier immers recent nog over het lastige dilemma van Forumster en haar vriend gehad.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet lekker in een topic valderieren waar ze het WEL waarderen dat je dweept met je koters en je moederschap.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:yesss schreef op 29 april 2017 @ 15:04:

Daar gaan we weer.... Nu rust er weer een taboe op het feit dat mannen ook kinderen willen, wat een onzin weer zeg.



Nogmaals, sommige willen ze wel en sommigen niet. Dus nu suggereer je weer dat mannen die daar dus niet mee te koop lopen ze wel degelijk willen

Volgens mij probeer je vooral JEZELF daarvan te overtuigen Valerie.



En wie heeft er eigenlijk gezegd dat alle mannen erin geluisd worden door alle vrouwen? Je bent zelf blijkbaar met die denkbeelden bezig want ik heb niemand dat hier horen zeggen hoor.



Kun je je energie niet beter steken in je kinderen ipv meeschrijven op een forum waar je toch niks herkend?

Ik lees hier niet anders, dan over die arme mannen, die een kind krijgen opgedrongen, terwijl ze het eigenlijk niet willen. Ik denk dat dit best eens voorkomt, maar jullie lijken te denken dat alle mannen erin geluisd worden door die nare vrouwen met die duivelse eierstokken. Nee, dan jullie... etc. etc.



Het is een constant jezelf positief laten afsteken tegen een extreem negatief geladen beeld van 'die ander', de moeders in jullie geval, maar dit is een mechanisme dat op zoveel manieren wordt gebruikt. Waarom is het nodig om jezelf zo af te zetten tegen iets wat simpelweg niet in jullie leven aanwezig is?



Als je totaal gelukkig zou zijn met je keuzes en hier achter zou staan, dan zou deze neiging niet bestaan, dan zou je vrede hebben met de keuzes die je hebt gemaakt en dan zou je hier rust in vinden. Dat wens ik jullie ook toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 29 april 2017 @ 15:46:

[...]



Ik lees hier niet anders, dan over die arme mannen, die een kind krijgen opgedrongen, terwijl ze het eigenlijk niet willen. Ik denk dat dit best eens voorkomt, maar jullie lijken te denken dat alle mannen erin geluisd worden door die nare vrouwen met die duivelse eierstokken. Nee, dan jullie... etc. etc.



Het is een constant jezelf positief laten afsteken tegen een extreem negatief geladen beeld van 'die ander', de moeders in jullie geval, maar dit is een mechanisme dat op zoveel manieren wordt gebruikt. Waarom is het nodig om jezelf zo af te zetten tegen iets wat simpelweg niet in jullie leven aanwezig is?



Als je totaal gelukkig zou zijn met je keuzes en hier achter zou staan, dan zou deze neiging niet bestaan, dan zou je vrede hebben met de keuzes die je hebt gemaakt en dan zou je hier rust in vinden. Dat wens ik jullie ook toe.Je doet het er om he? Beetje passief-agressief steken onder water uitdelen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Jij doet ongeveer exact waar je ons van beschuldigt. Jij maakt je drukker dan wij, Valerie. Dus wie zou hier haar keuzes nou onder de loep moeten nemen?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje75 schreef op 29 april 2017 @ 15:58:

Jij doet ongeveer exact waar je ons van beschuldigt. Jij maakt je drukker dan wij, Valerie. Dus wie zou hier haar keuzes nou onder de loep moeten nemen?Helemaal mee eens. Blijkbaar heeft ze zelf geen rust gevonden in haar keuzes en wie zet zichzelf nou af...
Alle reacties Link kopieren
Serieus, kan iedereen kappen met happen en het quoten van VV? Ik heb haar onder de negeer staan, maar doordat men steeds op haar in gaat heb ik er alsnog steeds last van en het verzoekt mi de sfeer nogal. Natuurlijk ieders eigen keus om wel of niet er op in te gaan, maar ik vind het daardoor hier niet zo leuk meer, terwijl ik hier graag kom om een beetje te kletsen.



Ik hang op de bank met de muziek keihard aan, ik was vanochtend om half zes pas thuis. Ik ben gister 'even' de kroeg ingegaan om een biertje te drinken

Heb net plantjes verpot, het groeit hier allemaal super goed. Sla geplukt en de radijsjes zijn ook klaar. Aan mn courgetteplanten zitten veel bloemen, die binnenkort open gaan, dus ik hoop op veel courgetten
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven