Vanavond gaat de speen weg!

20-11-2014 17:52 93 berichten
Vanavond is het zover! Dochter is ruim 2,5 en haar speen gaat weg.

In september had ik al een boekje gekocht over een meisje dat haar speen in de schoen ging doen voor baby-piet. Dit scenario hebben we dus aangehouden en ze weet het precies! Haar speen in de schoen, zwarte piet komt hem halen voor baby-piet. En haar tut-konijn mag ze houden en natuurlijk krijgt ze een kadootje!

Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Ze ligt eigenlijk standaard met dat ding in haar mond als ik bij haar ga kijken. En volgens mij word ze nog regelmatig wakker en pakt ze haar speen 's nachts. Ik duim dus voor een rustige nacht, maar we gaan het meemaken!



Ben benieuwd of er meer mensen zijn bij wie het nu of binnenkort zo ver is! En hoe het bij anderen gegaan is
Sorry, ik las kut-konijn



Succes iig, volhouden hè!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee! Mijn jongste is een paar maanden jonger dan jouw dochter, en de oudere kinderen hebben geen speen gehad. Geen ervaring dus, maar voor het derde jaar wil ik er eigenlijk ook wel vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn jongste is hij de deur uitgegaan op haar derde verjaardag. Wij hebben hem samen opgestuurd naar de speeenfee . Ik zag er erg tegenop, want dochter was nogal gehecht. Maar binnen een week was het klaar. De eerst paar dagen werd ze een paar keer wakker 'Ik vinnut so moeilijijijijik' , maar het ging sneller dan ik gedacht had.
The time is now
Wij hadden destijds ook zo'n plan bedacht, maar een half jaar eerder waren we haar speen kwijt en is ze gaan slapen zonder. Geen enkel probleem, niet met inslapen, niet met doorslapen. Ik verbaasde me er enorm over. Had ik dat geweten!



Succes, hopelijk is het bij jullie ook een makkie!
Alle reacties Link kopieren
Er zwerven hier heel wat spenen in huis, dus we zullen nog goed moeten zoeken voor we besluiten 'de speen' weg te doen. Als er dan stiekem nog ergens eentje ligt heeft kind hem zo gevonden vrees ik
Alle reacties Link kopieren
Geweldig gevonden, ook van de spenenfee

Mijn dochter heeft de speen zelf verbannen, want ach, wie heeft er een speen nodig als je kan duimen.

Die wordt een stuk lastiger
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Hier was zoontje net een maand twee toen we samen de speen hebben weggegooid. 's Middags wilde hij niet gaan slapen, maar 's avonds heeft hij nog 1 keer om zijn speen gevraagd en daarna was het meteen klaar. Geen drama's, niet slechter slapen en was het dus binnen een dag gepiept. Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd. Ik vind t ergens gewoon wreed om iets af te pakken (of met een smoes op te sturen, door te knippen etc) waar een kind erg gehecht aan is (al snap ik t wel hoor in t geval van een speen). Nu is dochter hier net 3 en gaat ze vanzelf ineens vaker slapen zonder speen (heeft m al tijden alleen in bed en wordt nooit wakker omdat ze m kwijt is) en is ze erg bezig met 'groot worden'. Heb t idee dat we er dus binnenkort op een iets kindvriendelijker manier af zijn en dat vind ik eigenlijk wel heel fijn .
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het vorig jaar op precies dezelfde wijze gedaan. Ook met dit boekje en ze was toen 2 jaar en 8 maanden.

Hier was het een kwartier ontzettend hard en zielig huilen, maar daarna nooit meer gehoord. Haar zusje staat volgend jaar hetzelfde te wachten.



Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Romarantin, dat spreekt mij ook het meest aan. kind heeft echter een kleine spraakachterstand en dan werkt een speen niet echt mee. Het heeft wat mij betreft ook geen haast, de belangstelling neemt al af dus misschien stopt het vanzelf of wordt de stap steeds kleiner.



Mijn oudste duimde, en had daar verder geen problemen van. Die stopte er vanzelf mee rond een jaar of 8.
Alle reacties Link kopieren
Bij dochter ook met tweeëneenhalf in de schoen gestopt voor baby zwarte piet. Vanaf toen helaas geen middagslaapje meer maar inslapen avonds ging geloof ik best goed.



Zoon duimde en dat was idd lastiger. Vanwege erge scheefstand tanden net voor zijn tweede verjaardag dat vieze spul op nagels gesmeerd. Was echt drama en ook zielig maar zijn tanden stonden zowat recht vooruit dus we moesten wel.



Succes ermee!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Dochters tanden gaan scheef staan, het is dus wel echt nodig hier. En ik denk dat wachten tot ze er zelf mee klaar is, nog heel lang gaat duren



Dat van geen middagslaapje hoop ik niet trouwens! Heel soms slaapt ze niet 's middags, omdat we weg zijn ofzo. Maar dan is ze vanaf half 6 niet meer te genieten. En ze slaapt soms rustig nog 3,5 uur tussen de middag. Heeft het dus echt nog wel nodig
Alle reacties Link kopieren
Snap dat je er vanaf wilt als je ziet dat haar tanden scheef gaan staan.



En geloof mij, een aantal maanden of zelfs weken terug dacht ik exact hetzelfde, dat ze nooit zonder zou willen/kunnen etc. en nu denk ik dat t echt een kwestie van weken is voor ze dr speen zelf weg gaat leggen of gewoon niet meer pakt .



Middagslaapje doet dochter ook nog, varierend in lengte. Doet ze t niet dan compenseert ze het 's nachts. Daar kiezen we in t weekend wel ns voor . Kan ook dat we dan weg zijn en t slaapje erbij inschiet.
Succes, DH! Spannend ook wel...
Romorantin : slaap inhalen als ze 's middags niet slaapt, werkt hier niet dan is ze met een beetje pech nog vroeger wakker.
Ik vind vooral zielig dat ouders hun kinderen zo lang aan de speen laten wennen. En dan ineens mogen ze de speen niet meer.

Een speen is voor de zuigbehoefte van een baby. Maar al snel wordt dat een gewenning en dat moet je voor zijn.



T.o. succes! Hopelijk valt het mee.
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar geleden hebben wij ookhandig gebruik gemaakt van de Sint en zijn pieten...

Hij was zijn speentje kwijt toen hij moest gaan slapen... Nergens te vinden. Ik heb hem toen gezegd dat vast zwarte piet hem had meegenomen voor de baby pieten omdat hij nu toch al groot was.

Vanaf toen.. Niet meer om gevraagd, hij was alleen maar trots dat nu een babypiet zijn spen nodig had!



Succes vannacht!
Alleen mijn oudste had een speen en ik vond het sneu om de speen weg te doen in een spannende tijd. Dus niet met Sinterklaas gedaan en ook niet rond verjaardag of geboorte zusje. Op een heel gewone dag aangekondigd dat ze nu groot was en dat we de speen over een week in de vuilnisbak zouden doen. Daar was ze het mee eens. De dagen afgeteld en op de dag dat de vuilnisman kwam de speen in de container gegooid. En ze is zonder problemen gaan slapen, pas toen ze een paar weken later ziek werd heeft ze er 1 keer om gevraagd. Ging heel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier zonder het boekje, maar wel dezelfde baby piet truc,



Werkte als een speer, ze is er tot op de dag van vandaag nog trots op.



succes.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oeh even een momentje inderdaad zo zonder speen. Wij hebben een halfjaar terug op dochters derde verjaardag de speen samen weggedaan. Tijd van tevoren al aangekondigd, dan ben je groot etc. Ze sliep nooit zonder en ik dacht echt dat het een onmogelijkheid zou blijken, maar het viel 100% mee! De derde nacht vroeg ze er niet eens meer om een er is geen traan om gelaten. Oja nu en halfjaar later staat haar gebit veel rechter, het kan dus flink bij trekken gelukkig. Jongste duimt (helaas), dat gaat de volgende uitdaging worden. ..



Hoop dat het bij jullie ook zo gaat!
Ze begon te huilen net, toen ze haar speen in haar laars gooide. Daarna wel mee gezongen, maar op de trap weer huilen. Ik vind het zo zielig, maar weet dat we er even doorheen moeten

In bed net ook even huilen. Ben even bij haar gaan zitten en heb uitgelegd dat Piet niet langs komt als hij hoort dat er nog mensen wakker zijn hier. En ze wil mee op de stoomboot verteld dat we zaterdag naar de stoomboot gaan kijken en dat ze daar maar lekker over moet gaan dromen. Hoor nu al een minuut of 5 niks door de babyfoon. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan!



Spannende tijd heeft ze nog niet echt door. Ze hoort wel wat over Sint en piet, maar die spanning voor pakjesavond is er bv niet. Ze weet niet dat er een dag komt met cadeautjes
Succes!



Zo jammer dat wij die truc niet kunnen toepassen met de duim.
http://www.bol.com/nl/p/s ... rvellen/1001004007579516/

Met dit boek waren wij er binnen 2 weken vanaf. Ik was verbaasd! Mijn kind was echt zwaar verslaafd (alleen in de nacht) maar zonder kik heeft ze de speen zo naar de fopspenenfee opgestuurd...



Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Hier waren mijn kinderen er redelijk snel vanaf. Oudste rond 3 jaar en jongste voor haar 2e jaar. We hebben onszelf wel aangewend om de speen uit de mond te trekken als de kinderen sliepen. Ze zijn nooit 's nachts wakker geworden omdat ze de speen kwijt waren.....

Ik hoop voor je dat het rustig blijft vannacht!
Find people who will make you better (M. Obama)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven