Varen zonder zwemvest

17-08-2014 21:32 94 berichten
Graag wil ik even jullie mening horen.



Mijn dochter van 6 en zoon van 5 zijn kort geleden met de BSO in een stad gaan varen door de grachten/singels. Ze hebben allebei nog geen zwemdiploma dus ik had kortgesloten met de leiding dat ze zeker een zwemvest moeten dragen.



S avonds die dag hoorde ik van mijn dochter dat ze geen zwemvest aanhadden.

Ik heb dit de volgende dag aangegeven en inderdaad ze hadden geen zwemvest aan. De schipper zei dat het niet nodig was en dat ze gewoon heel stil moeten blijven zitten. Het betrof een niet al te grote motorboot met 9 kinderen en drie leidsters en de schipper.



Ik was hier absoluut niet blij mee. Leidster gaf aan dat de kindjes heel stil zaten, maar wat als er een andere boot tegen aan gevaren was en ze overboord gingen.



Het zit mij zo dwars dat ik een klacht bij de organisatie wil wegleggen.

Reageer ik overdreven hierop? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Gelijk heb je, onverantwoord.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe groot was die boot? Of anders gezegd: had je ze zelf wel een zwemvest aangetrokken op die boot?
Groot gelijk, ik vind dit echt onveilig wat ze hebben gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Onverantwoord!!! Ik geef je groot gelijk als je dit gaat aankaarten
Alle reacties Link kopieren
Nee niet overdreven, onverantwoord van de schipper en de leidsters. drie leidsters en de schipper kunnen niet negen kinderen boven water houden bij nood. Altijd een zwemvest aan bij jonge kinderen aan boord, ook al hebben ze een zwemdiploma.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vind niet dat je overdrijft. Een kind moet je altijd een zwemvest aantrekken, ook als het kan zwemmen want door een klap kan het kind het bewustzijn verliezen maar het kan ook in paniek raken. Als wij met de kleinkinderen gaan varen hebben ze ook een zwemvest aan, vinden ze niet leuk maar anders mogen ze niet mee. We gaan dan niet zeilen, dat is te link met die kleintjes, gewoon op de motor en die gaat niet zo hard dat je achter de boot kunt waterskiën.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal gelijk heb je. Echt belachelijk en niet verantwoord.

De grootte van de boot doet er natuurlijk niet toe.

Je kunt er niet op vertrouwen dat kinderen van die leeftijd stil blijven zitten. Ze kunnen totaal niet overzien wat de consequentie is als ze het niet doen.

Ik zou ook een klacht indienen (en ben écht niet een klager...)
tsja.....
Wat mij vooral dwars zou zitten is dat de BSO zich niet aan de afspraken gehouden heeft.
quote:famke76 schreef op 17 augustus 2014 @ 21:37:

De grootte van de boot doet er natuurlijk niet toe.

Okee. Op de veerboot naar Terschelling trek jij je kinderen een zwemvest aan?
Alle reacties Link kopieren
Had je liever gehad dat 1 van de leidsters met jouw kinderen alleen aan wal was gebleven?
Alle reacties Link kopieren
Compleet belachelijk en onverantwoord. Dit zou me echt niet lekker zitten.
Fijn om te horen dat ik niet overdrijf. Het was een kleine boot die makkelijk om gaan als hij in aanraking komt met een grotere of soortgelijke boot.



En inderdaad het zit mij ook dwars dat de BSO zich niet aan de afspraken houdt. Ik breng mij kinderen daar heen in de wetenschap dat ze in veilige handen zijn. (dat denk je tenminste...).



Het valt mij erg tegen dat zij dat zo van die schipper aannemen. Zij hebben ten slotte de verantwoordelijkheid.
quote:barbara_p schreef op 17 augustus 2014 @ 21:40:

Had je liever gehad dat 1 van de leidsters met jouw kinderen alleen aan wal was gebleven?Nee ik vind het leuk voor ze dat ze zijn gaan varen en als ze een zwemvest aan hebben vind ik het ook prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 17 augustus 2014 @ 21:38:

[...]



Okee. Op de veerboot naar Terschelling trek jij je kinderen een zwemvest aan?



Nou aan zo'n boot had ik niet gedacht in dit verhaal... Maar vooruit: nee dat doe ik niet...

Er staat in de OP trouwens dat het een niet al te grote motorboot betreft. Daar schaar ik een veerboot naar Terschelling niet onder
famke76 wijzigde dit bericht op 17-08-2014 21:45
Reden: toevoeging
% gewijzigd
tsja.....
Wat voor boot was dat dan? Met een overdekte cabine of gewoon zo'n platte boot? In een rondvaartboot doe je kinderen natuurlijk ook geen zwemvest aan.
Alle reacties Link kopieren
Absurd! Ook al hadden ze een diploma, dan hadden ze nog een zwemvest moeten dragen. Je weet niet wat er gebeurt als ze overboord slaan en in het (toch wel koude) water. Mijn kinderen hebben diploma`s (de oudste c), maar dragen echt altijd een zwemvest.
quote:Amand schreef op 17 augustus 2014 @ 21:35:

Hoe groot was die boot? Of anders gezegd: had je ze zelf wel een zwemvest aangetrokken op die boot?



Het was een kleine boot, ik denk zo'n 3 meter lang of zo.

Zeker had ik ze een zwemvest aangetrokken.
quote:Amand schreef op 17 augustus 2014 @ 21:38:

[...]



Okee. Op de veerboot naar Terschelling trek jij je kinderen een zwemvest aan?

Daar gaat het niet om. Er was afgesproken dat de kinderen een zwemvest zouden dragen, en toen puntje bij paaltje kwam was er geen zwemvest. Dat schept geen vertrouwen, en als je met een BSO in zee gaat is vertrouwen een eerste vereiste.

Of jij of ik die kinderen zelf een zwemvest zouden hebben aangetrokken doet dan verder niet terzake.
Het was zo'n boot maar dan 2 keer zo klein



Boot
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 augustus 2014 @ 21:44:

[...]



Daar gaat het niet om. Er was afgesproken dat de kinderen een zwemvest zouden dragen, en toen puntje bij paaltje kwam was er geen zwemvest. Dat schept geen vertrouwen, en als je met een BSO in zee gaat is vertrouwen een eerste vereiste.Dat ben ik met je eens. Dat zou ook aanleiding voor mij zijn om een klacht in te dienen.quote:Of jij of ik die kinderen zelf een zwemvest zouden hebben aangetrokken doet dan verder niet terzake.Ik ken TO niet en ik wist niet of ze de boot kende. Ik stel alleen maar vragen. Niet schieten
Alle reacties Link kopieren
Of het verplicht is hangt af an de boot oa



Anwb



Raadzaam is het natuurlijk wel. In de situatie die jij schetst was het meer dan raadzaam geweest.

Ik ben geen zeikerige ouder maar ik zou dit best hoog opspelen.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:barbara_p schreef op 17 augustus 2014 @ 21:40:

Had je liever gehad dat 1 van de leidsters met jouw kinderen alleen aan wal was gebleven?Suf tegenargument.
Je bent zelf een theepot
Ik zou ook een klacht indienen!

Jij had notabene zelf gezorgd voor zwemvest. Overigens had schipper cq BSO dat zelf ook moeten bedenken!
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik ben aan het water opgegroeid, had even iets van doe normaal zeg. Maar 5 en 6 nog geen diploma en een bootje zoals in de foto. Echt wel een zwemvest aan. Vind het ook raar dat er afspraken zijn en die niet nagekomen worden, maar ja ik vind het ook raar dat ze hier in de stad van de bso rondrijden met een stagway (heet zo'n ding zo) met een bak voor met zeker zes of zeven kinderen erin, ze gaan best snel door de binnenstad met een leidster die achterop staat. En de fietsen maar inhalen en door voetgangerszone's racen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven