Varen zonder zwemvest

17-08-2014 21:32 94 berichten
Graag wil ik even jullie mening horen.



Mijn dochter van 6 en zoon van 5 zijn kort geleden met de BSO in een stad gaan varen door de grachten/singels. Ze hebben allebei nog geen zwemdiploma dus ik had kortgesloten met de leiding dat ze zeker een zwemvest moeten dragen.



S avonds die dag hoorde ik van mijn dochter dat ze geen zwemvest aanhadden.

Ik heb dit de volgende dag aangegeven en inderdaad ze hadden geen zwemvest aan. De schipper zei dat het niet nodig was en dat ze gewoon heel stil moeten blijven zitten. Het betrof een niet al te grote motorboot met 9 kinderen en drie leidsters en de schipper.



Ik was hier absoluut niet blij mee. Leidster gaf aan dat de kindjes heel stil zaten, maar wat als er een andere boot tegen aan gevaren was en ze overboord gingen.



Het zit mij zo dwars dat ik een klacht bij de organisatie wil wegleggen.

Reageer ik overdreven hierop? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Absoluut klacht indienen om alle redenen die hiervoor genoemd zijn. Persoonlijk zou ik overwegen de kinderen bij de BSO weg te halen en elders te plaatsen (indien mogelijk natuurlijk). Mijn vertrouwen in de organisatie zou te veel geschonden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Compleet onverantwoord om geen zwemvesten te laten dragen. Daar zou ik echt geen genoegen mee nemen.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Barbara_p wat is dat nou voor domme opmerking, allemachtig!
quote:Amand schreef op 17 augustus 2014 @ 21:52:

[...]



Dat ben ik met je eens. Dat zou ook aanleiding voor mij zijn om een klacht in te dienen.



[...]



Ik ken TO niet en ik wist niet of ze de boot kende. Ik stel alleen maar vragen. Niet schieten Het was niet mijn bedoeling om te schieten hoor, sorry als het zo is overgekomen .
Wat een debielen..... Woedend zou ik zijn en het laatste woord zou er nog niet over gezegd zijn!
Superbedankt allemaal !!!! De klacht gaat er vandaag nog uit!!
http://scheepsgoed.nl/red ... ingsvest-of-zwemvest.html



Mijn kind had in dit geval een reddingsvest moeten dragen, zwemvest is niet voldoende als ze nof nket kunnen zwemmen!
Alle reacties Link kopieren
Oh, laat je even weten hoe het is afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
@SuzanneSuus: Ik bedoel het niet als suf tegenargument. Er is een lastige situatie. Er zijn geen zwemvesten en dat wisten de BSOleidsters niet van te voren, toen ze de belofte maakten om de kinderen een zwemvest aan te doen. Daar had de schipper natuurlijk wel voor moeten zorgen. Nu zitten de BSOleidsters met een lastig keuze: 1.Het varen ter plekke in zijn geheel niet laten doorgaan. 2. Het varen wel laten doorgaan en de belofte breken. 3. De kinderen van de ouder, die vooraf hebben aangegeven dat de kinderen een zwemvest aanmoeten aan wal laten met 1 leidster. (Dan is tenminste de belofte niet gebroken.)



Ik zou dat een erg lastige keuze vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen lastige keuze; de kinderen worden zo moedwillig aan een gevaar blootgesteld; de andere kinderen ook. Ook al hebben ze een zwemdiploma (denk aan een botsing waarbij kinderen buiten westen zijn).

Dan maar een andere keer varen, hoe jammer ook. Veiligheid en vertrouwen boven alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbara_p schreef op 17 augustus 2014 @ 22:53:

@SuzanneSuus: Ik bedoel het niet als suf tegenargument. Er is een lastige situatie. Er zijn geen zwemvesten en dat wisten de BSOleidsters niet van te voren, toen ze de belofte maakten om de kinderen een zwemvest aan te doen. Daar had de schipper natuurlijk wel voor moeten zorgen. Nu zitten de BSOleidsters met een lastig keuze: 1.Het varen ter plekke in zijn geheel niet laten doorgaan. 2. Het varen wel laten doorgaan en de belofte breken. 3. De kinderen van de ouder, die vooraf hebben aangegeven dat de kinderen een zwemvest aanmoeten aan wal laten met 1 leidster. (Dan is tenminste de belofte niet gebroken.)



Ik zou dat een erg lastige keuze vinden.



Ja? Mwah.



Slecht voorbereid uitje was het.

Niet gaan was sneu voor de kinderen, kind overboord nog sneuer.

Het waren hele jonge kinderen en de opmerking vd schipper slaat ook nergens op.



Wij hebben zelf een boot, wellicht kijk ik er daarom zo tegenaan
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Dan had de BSO vtv beter geïnformeerd moeten zijn over de reddingsvesten. Ik vind het ook niet kunnen.
Ik vind het ook geen lastige keuze. Jammer dat er teleurgestelde kindjes zijn dan, maar beter dat dan verzopen kindjes...



Ik snap echt niet dat je het een lastige keuze vindt, barbara. Of vervoer je soms ook graag kindjes zonder gordel in de kofferbak van je auto?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet kunnen, ik vind het echt onverantwoord. Het water is daar zo donker in de grachten, die kinderen vind je nooit meer terug.



Daarnaast vind ik het een kwalijke zaak dat ze de gemaakte afspraak (reddingsvest om) niet zijn nagekomen.
Dit is een moeilijke!

Ik werk zelf ook op een BSO en bij ons staat de veiligheid van de kids hoog in het vaandel.

(Als wij bv met de auto ergens heen gaan dan vragen we meestal aan ouders zitverhogers voor in de auto omdat we er zelf maar een paar hebben.)



Maar ik ben zo'n type die van te voren gaat kijken of het A:verplicht is om een vest te dragen (als je kinderen sporadisch vervoert in de auto zijn er ook andere regels dan wanneer je als ouder zelf gaat) en B: of er idd wel zwemvesten zijn.



Ik was wrs aan wal gebleven. Die beste man kan wel zo leuk zeggen dat het niet hoeft als ze stil blijven zitten maar leer mij onze kinderen kennen......dat houden ze maar even vol.

Ik had wrs tegen die man gezegd. Zwemvesten en anders gaat het niet door. Hoe vervelend ook voor de kids die er naar uit hebben gekeken, veiligheid boven alles!



Ik ben benieuwd wat ze met die klacht doen!
Alle reacties Link kopieren
Dan is het toch niet moeilijk Niekje,

Je geeft zelf al aan: je zou vtv informeren en anders op de kant blijven staan.

Dat hebben deze leidsters niet gedaan.



Ik ben ook heel benieuwd wat ze doen met de klacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:niekjeelastiekje schreef op 18 augustus 2014 @ 08:27:

Dit is een moeilijke!

Ik werk zelf ook op een BSO en bij ons staat de veiligheid van de kids hoog in het vaandel.

(Als wij bv met de auto ergens heen gaan dan vragen we meestal aan ouders zitverhogers voor in de auto omdat we er zelf maar een paar hebben.)



Maar ik ben zo'n type die van te voren gaat kijken of het A:verplicht is om een vest te dragen (als je kinderen sporadisch vervoert in de auto zijn er ook andere regels dan wanneer je als ouder zelf gaat) en B: of er idd wel zwemvesten zijn.



Ik was wrs aan wal gebleven. Die beste man kan wel zo leuk zeggen dat het niet hoeft als ze stil blijven zitten maar leer mij onze kinderen kennen......dat houden ze maar even vol.

Ik had wrs tegen die man gezegd. Zwemvesten en anders gaat het niet door. Hoe vervelend ook voor de kids die er naar uit hebben gekeken, veiligheid boven alles!



Ik ben benieuwd wat ze met die klacht doen!Dus niet moeilijk toch?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet moeilijk! Wij hebben zelf een boot en no way dat er een kind op komt zonder zwemvest.



Ik zou erg boos zijn en het ook aankaarten bij de oudercommissie van de BSO
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Wij hebben ook een bootje. Kinderen mee laten varen zonder reddingsvest is een doodzonde onder alle bootjesbezitters die ik ken. Onbegrijpelijk, die schipper!
Helemaal niet moeilijk Niekje. Het is nl levensgevaarlijk voor die kinderen waar jij de verantwoordelijkheid over hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:barbara_p schreef op zondag 17 augustus 2014 21:40 Had je liever gehad dat 1 van de leidsters met jouw kinderen alleen aan wal was gebleven?Ik wel ja, veiligheid van je kind staat daar toch ver boven? Ik zou jet wel aankaarten.
UPDATE



Als je denkt dat het niet erger kan worden.... Dus wel.



De klacht is ingediend en ligt bij het hoofdkantoor.



Gisteren gingen mijn zoon en dochter met de BSO een dagje naar boerderij met de bus. Toen ze terugkwamen moesten ze naar de bushalte lopen (zo'n 1 km). Het goot enorm...Toen ik ze ophaalden waren ze drijfnat,maar ach dat kan gebeuren. Geen ramp...



S avonds zegt mijn dochter in bed: mama er was zo'n lieve man bij wie wij in het busje mochten.

Wat blijkt. Omdat het zo hard regenden hadden de leidsters gelift(??????). Een busje stopte en mijn dochter en nog een aantal andere kinderen zijn toen meegereden naar de bushalte:



- Zonder gordels

- Bij vreemde meneer

- Zonder iemand van de leiding



Ik was totaal flabbergasted.



Natuurlijk vanochtend direct gebeld en we worden teruggebeld (PFFFF).

Natuurlijk is de keuze gemaakt, ze gaan weg van de BSO en de afgelopen maandtermijn storneer ik. Ik betaal niet er voor dat mijn kinderen in gevaarlijke situaties worden gebracht.



Ik ben nog steeds van de wap er van....
Alle reacties Link kopieren
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg!!!



Ik denk dat ik in jouw geval contact op zou nemen met de GGD, zij inspecteren kinderopvang. Als het precies zo is als je schrijft, dan is er aardig wat mis daar.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Inderdaad heel snel van die BSO af halen.

Wat een stel malloten zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven