Varen zonder zwemvest

17-08-2014 21:32 94 berichten
Graag wil ik even jullie mening horen.



Mijn dochter van 6 en zoon van 5 zijn kort geleden met de BSO in een stad gaan varen door de grachten/singels. Ze hebben allebei nog geen zwemdiploma dus ik had kortgesloten met de leiding dat ze zeker een zwemvest moeten dragen.



S avonds die dag hoorde ik van mijn dochter dat ze geen zwemvest aanhadden.

Ik heb dit de volgende dag aangegeven en inderdaad ze hadden geen zwemvest aan. De schipper zei dat het niet nodig was en dat ze gewoon heel stil moeten blijven zitten. Het betrof een niet al te grote motorboot met 9 kinderen en drie leidsters en de schipper.



Ik was hier absoluut niet blij mee. Leidster gaf aan dat de kindjes heel stil zaten, maar wat als er een andere boot tegen aan gevaren was en ze overboord gingen.



Het zit mij zo dwars dat ik een klacht bij de organisatie wil wegleggen.

Reageer ik overdreven hierop? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Nee, je reageert niet overdreven. Wij (2 volwassenen) hebben tijdens het varen ALTIJD een zwemvest aan.



Tenzij het 30 graden is en het water een spiegel.. Maar dan nog zou ik mijn kind wél een aan doen.



Soms schrikken mensen zo van het in het water vallen dat ze vergeten te zwemmen. Kinderen, maar ook geoefende zwemmers. En je hoort niks dan. En sit zitten helpt niet als er een speedboot langs komt knallen, dan komen er hoge golven.



Edit: Ik lees nu dat die kinderen niet konden zwemmen ook rare 'kapitein'.



Edit nummer twee: ik lees nog veel meer malle dingen in dit topic. Wat een prutsers...
Alle reacties Link kopieren
Wow. Ik zou vandaag nog contact opnemen met de GGD als ik jou was. Verder inderdaad per direct je kinderen van de BSO af. Zijn ze nu helemaal belazerd.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik als ouder niet zo benauwd aangelegd maar in dit geval heb je helemaal gelijk! Onverantwoord en dom.

Zeggen dat de kinderen stil moeten zitten is al helemaal achterlijk, kinderen zitten nooit stil, daar zijn het kinderen voor.

Er hoeven er maar twee ruzie te krijgen of een duw te geven en je hebt de poppen aan het dansen.
En nou is het afgelopen!
Nou ja zeg, wat een onverantwoorde bende daar zeg!
Alle reacties Link kopieren
OMG! Liften met andermans kinderen. Hoe halen ze het in hun hoofd. Ik moet zeggen dat ik al niet onder de indruk was van het gemiddelde 'zorgniveau' van BSO's maar dit slaat echt alles.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 19 augustus 2014 @ 12:32:



Er hoeven er maar twee ruzie te krijgen of een duw te geven en je hebt de poppen aan het dansen.Of een speedboot die langs scheurt en golven maakt..
Mijn hemel, wat een incompetente idioten daar! Ik zou ze niet alleen per direct van de BSO afhalen, maar inderdaad ook de GGD op de hoogte stellen. Dit kan ècht niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook vandaag nog de GGD bellen en een melding maken. Wat een idioten, waar hebben die in godsnaam hun diploma gehaald?
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze nog niet geleerd van het eerste incident?

Wat voor stagiaires of incompetente leidsters hebben ze daar?



Ik geef de rest ook gelijk, ik zou niet alleen de klacht bij de BSO neerleggen maar ook bij de GGD. En je kinderen inderdaad niet meer bij die BSO laten zijn. Heb je een alternatieve BSO in de omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Echt niet te geloven. Misschien al gedaan, maar ik zou ook andere ouders inlichten. Ik zou dat zeker willen weten. Daarnaast sta je sterker als andere ouders ook een klacht indienen. Wat een stel domme domme mensen daar!
Alle reacties Link kopieren
Nou die zouden met mij nog niet klaar zijn!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou per onmiddellijk mijn kind van de BSO afhalen en ook de GGD inschakelen.



Het lijkt wel of ze hun best doen om de kinderen in zo veel mogelijk onveilige situaties te brengen in plaats van verantwoord met ze om te gaan.
Huh? Nou jaaaaaaa zeg.
Alle reacties Link kopieren
Goed besluit van je hebbes!

Wat enorm onverantwoord, groot gelijk dat je ze eraf haalt. Ook ik zou de GGD inlichten in dit geval (beide gevallen!)
Dank jullie weer allemaal!! Ggd is goed tip!



Mijn man is teruggebeld en ze gaven inderdaad toe dat ze geloft hadden maar dat dat was vanwege de regen..

Boeien dan ga je maar schuilen of zo..Liften is alleen een optie als Godzilla je achterna zit..



Vanmiddag info ingewonnen bij nieuwe BSO! En t voelt goed!!!!



Nog andere ouders gesproken.. Sommige schrikken , andere halen hun schouders eens op..
Alle reacties Link kopieren
Bij het geval van de boot was ik al uit mijn dak gegaan en had ik mijn kinderen van de BSO gehaald. Nu met het lift-gebeuren zou ik ze per direct eraf halen, de GGD inlichten en de andere ouders.

Goed dus dat je de andere ouders in licht: Ik zou het als ouder heel erg vinden als dit soort dingen gebeuren op de BSO van mijn kind en ik het niet zou weten.
Ik krijg zeker te weten die maand opzeg termijn op mijn dak... Ik wil die gewoon weigeren omdat zij de veiligheid van mijn kinderen in gevaar brengen.



Hoe sterk sta ik daar in? Heeft iemand daar verstand van?
Ik zou per aangetekende brief opzeggen en in die brief een beroep doen op grove nalatigheid.
Dat lift verhaal ook weer: die leidsters zijn echt volkomen ongeschikt.
quote:hebbes-1 schreef op 19 augustus 2014 @ 21:42:

Ik krijg zeker te weten die maand opzeg termijn op mijn dak... Ik wil die gewoon weigeren omdat zij de veiligheid van mijn kinderen in gevaar brengen.



Hoe sterk sta ik daar in? Heeft iemand daar verstand van?Waarom zou je op hun voorwaarden afscheid moeten nemen wanneer zij de afspraken schenden? Wanneer je niet betaalt (en ook de dienst niet afneemt, uiteraard), dan mogen ze voor de kantonrechter gaan motiveren waarom jij toch zou moeten betalen. You do the math.
"u heeft tegen de regels van de wet en tegen uw toezegging in mijn kinderen in gevaar gebracht door ze zonder zwemvest aan de rondvaart deel te laten nemen. Ik zeg per heden onze overeenkomst op."



Daarna niets meer betalen voor wat je niet afneemt.



Wanneer ze aanmaningen sturen (of een incassobureau inschakelen) één keer reageren met verwijzing naar je eerdere brief en dat je de dagvaarding met vertrouwen tegemoet ziet.



Ze kijken wel link uit.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg, wie gaat er nou als leidster van een kinderopvang liften met kinderen die niet de jouwe zijn? Wat een verantwoordelijkheidsgevoel. Totaal ongeschikt voor dat werk.
verba volant, scripta manent.
Thanks allemaal voor de goede tips!!!! Ik ga er mee aan de slag en laat jullie nog weten hoe ze reageren!
Alle reacties Link kopieren
Dat van die zwemvesten vind ik onverantwoord, dat liften weet ik niet.



Als ik een busje had, en ergens een verzopen groep zag, dan zou ik stoppen en ze een lift aanbieden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
De buren hebben een roeiboot voor in de sloot. De sloot is nog geen meter diep. Zwemvest hoeft niet, maar zonder B-diploma kom je gewoon niet in die boot.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven