veilig 3 kinderen in de auto

31-10-2013 20:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontjes van 4 en 2 zitten veilig in een stoeltje op de achterbank.

Hoe kan ik veilig een vriendje vervoeren? Er past geen zitverhoger tussenin.

Is een stoeltje op de voorstoel en de airbag uit, veiliger dan gewoon op de achterbank in het midden met de gordel om?
Ik zou voor voorstoel kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ze mogen gewoon voorin toch, als je de airbag uitzet? Ik doe dat in ieder geval wel altijd. Dat lijkt me beter dan zonder stoeltje achterin.



Trouwens, als ik geen 2 stoeltjes bij me heb voor mijn eigen dochter en een vriendinnetje, zorg ik dat het vriendinnetje in het stoeltje zit. Vind ik wel zo netjes ten opzichte van haar ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat je een eigen kind wel mag vervoeren voorin de auto op een stoelverhoger en de airbag uit. Dit hanteren wij ook op school.
love is enough...
Alle reacties Link kopieren
quote:aaquamarine schreef op 31 oktober 2013 @ 20:10:

Trouwens, als ik geen 2 stoeltjes bij me heb voor mijn eigen dochter en een vriendinnetje, zorg ik dat het vriendinnetje in het stoeltje zit. Vind ik wel zo netjes ten opzichte van haar ouders.Dat vind ik ook netjes, maar wettelijk gezien is het niet juist, als ik het goed heb. Ik heb zo snel niet een link, maar daar komt zodadelijk vast iemand mee, is al eens vaker voorbijgekomen hier op het forum. Jouw eigen kind moet dan officieel in het zitje, en het vriendje niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij een gewoon stoeltje, gezicht naar voren, hoeft de airbag niet uit. Stoel wel zo ver mogelijke naar achteren verplaatsen.



http://www.rijksoverheid. ... -kinderen-in-de-auto.html
In het stoeltje op de voorstoel. Airbag kan gewoon ingeschakeld blijven, het stoeltje is niet achterwaarts.

En dan de stoelverhoger achterin.
dubbel geplaatst.
Hier zit dochter standaard voorin bij mij. Veel gezelliger en als ze gaat huilen is het ook handiger. Gewoon de stoel voorin en airbag aan.
Alle reacties Link kopieren
We hebben nog een extra stoel voor een 4 jarige. Dan zou ik mijn oudste daarin op de voorstoel zetten en het vriendje erop op de achterbank?

En de airbag dus aan!
Alle reacties Link kopieren
[quote]aaquamarine schreef op 31 oktober 2013 @ 20:10:

Ze mogen gewoon voorin toch, als je de airbag uitzet? Ik doe dat in ieder geval wel altijd. Dat lijkt me beter dan zonder stoeltje achterin.



Trouwens, als ik geen 2 stoeltjes bij me heb voor mijn eigen dochter en een vriendinnetje, zorg ik dat het vriendinnetje in het stoeltje zit. Vind ik wel zo netjes ten opzichte van haar ouders.[/quote]



Grappig, want dit mag dus niet. In de regelgeving omtrent veilig vervoer kinderen, staat letterlijk dat je je eigen kinderen in de daarvoor bestemde stoeltjes moet vervoeren!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:a_nick_is_crini schreef op 03 november 2013 @ 00:05:

Grappig, want dit mag dus niet. In de regelgeving omtrent veilig vervoer kinderen, staat letterlijk dat je je eigen kinderen in de daarvoor bestemde stoeltjes moet vervoeren!Daar verwees ik dus ook al naar, a_nick_is_crini, maar ik heb de link ernaar nog niet gevonden... Heb jij die wel ergens zo?
Alle reacties Link kopieren
http://www.rijksoverheid. ... -kinderen-in-de-auto.html



Hier staat specifiek dat de eigen kinderen niet los vervoerd mogen worden, alleen de kinderen die incidenteel mee rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven