veilige moederdag, laat de kids niet alleen kokkerellen...

11-05-2007 13:41 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met moederdag duiken veel kinderen de keuken in om hun moeder te verrassen met een lekker speciaal ontbijt.



Een kopje thee maken, even het espresso-apparaat aanzetten of een ei bakken voor hun moeder…. als dat verkeerd afloopt kan dit bij kleine kinderen ernstige gevolgen hebben.



Zaak dus om hier als ouder extra alert op te zijn.



Daarom hebben Het Oranje Kruis en de Nederlandse Brandwondenstichting een website in het leven geroepen die enerzijds waarschuwt voor de gevaren maar waar ook heerlijke recepten op genoemd worden die vader met zijn zoon of dochter kan maken.



Neem ook een kijkje op de website

http://www.veiligemoederdag.nl voor lekkere en veilige ontbijtrecepten. (als papa dan maar helpt)

 Ik plaats dit bericht hier om zoveel mogelijk moeders attent te maken op deze website.

En waar halen moeders nu veel informatie vandaan?

Fora..... dus ook van hier... ik hoop dat velen dit lezen en bekijken en zich weer even realiseren hoe gevaarlijk hete vloeistoffen zijn voor kinderen.

En gewoon lekker kunnen genieten van een hele gezellige en veilige moederdag.
Alle reacties Link kopieren
En jij denkt dat moeders dit zelf niet weten?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag versgeperste jus d'orange, een afbakpistoletje met filet americain en een gesnipperd uitje, een gekoookt eitje en een kopje thee. Moeten twee kinderen van twee en vier jaar toch makkelijk zelf kunnen doen?:P
Alle reacties Link kopieren
Fora..... dus ook van hier... ik hoop dat velen dit lezen en bekijken en zich weer even realiseren hoe gevaarlijk hete vloeistoffen zijn voor kinderen.

En gewoon lekker kunnen genieten van een hele gezellige en veilige moederdag.

 
Vind dit een hele denigrerende zin naar moeders toe. Ik geef ze echt wel meer credit dan een gebraden kip.
Alle reacties Link kopieren
Geloof niet dat Irene het slecht bedoelde, toch. Klein verhaaltje. Mijn zusje wilde toendertijd een ontbijt voor mijn moeder maken. Ze wist dat mijn moeder boven in onze vrijstaande keukenkast haar "extraatjes (lees lekkernijen voor mama, iet voor kindjes)" had staan. Mijn zusje klom met haar 6 jaar op de kast, volgende moment een enorme klap, was de kast omgedonderd. Nu wisten mijn vader en moeder wel dat de kast niet om op te klimmen was, maar mijn zusje in haar enthousiasme had niet aan enkel gevaar gedacht.



Zo zou het dus ook kunnen met een kop thee voor lieve mama terwijl papa en mama nog in bed liggen. Misschien als papa naar een website gehint wordt waar leuke ontbijtjes voor mama staan, ongelukken voorkomen kunnen worden. Denk dat Irene zich een beetje ongelukkig uitdrukte..
Alle reacties Link kopieren
Ze kan het niet zo bedoelen, maar ik weet niet hoe ze het bedoeld, en als platte tekst vat ik het zo op. Nadeel van fora weer he.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad. Ben benieuwd wat zoon van 17 weken in elkaar gaat flansen, maar zal wel een mosterdluier zijn en wat herkauwde melk...
Alle reacties Link kopieren
;)
Alle reacties Link kopieren
Met moederdag duiken veel kinderen de keuken in om hun moeder te verrassen met een lekker speciaal ontbijt. Letterlijk tekst van tweezoons vorig jaar: Mam, gefeliciteerd met je moederdag, hier is je kadootje en kom je nu uit bed, want we hebben honger! Zover mijn moederdag ontbijt dus. :(



Een kopje thee maken, even het espresso-apparaat aanzetten of een ei bakken voor hun moeder…. als dat verkeerd afloopt kan dit bij kleine kinderen ernstige gevolgen hebben.  En terwijl je kinderen dus door het huis spoken, koffie zetten, een pan pakken etc. word je als ouder niet wakker??? Lijkt me verontrustender eigenlijk. :o





Daarom hebben Het Oranje Kruis en de Nederlandse Brandwondenstichting een website in het leven geroepen die enerzijds waarschuwt voor de gevaren maar waar ook heerlijke recepten op genoemd worden die vader met zijn zoon of dochter kan maken. Ja, want pappa´s kunnen zelf natuurlijk helemaal niet koken. Daar hebben ze een website voor nodig.



 Ik plaats dit bericht hier om zoveel mogelijk moeders attent te maken op deze website. Ja dat is handig. MOEDERS attenderen op websites met recepten voor MOEDERDAG! Kan moeders tenminste zelf haar ontbijt maken of elke vorm van verrassing verpesten.

 ik hoop dat velen dit lezen en bekijken en zich weer even realiseren hoe gevaarlijk hete vloeistoffen zijn voor kinderen. Ik laat mijn kinderen altijd hete thee en koffie enzo brengen en de bbq opstoken, het haardvouur aanmaken etc. Mag dat niet dan????



 
Alle reacties Link kopieren


En jij denkt dat moeders dit zelf niet weten?





....als alle moeders dat allemaal zouden weten Mooncatcher, zou het brandwondengehalte op moeder-en vaderdag niet hoger liggen en er dus extra aandacht aan besteedt worden.



Met oud en nieuw blijven er toch ook postbus 51 spots komen?
Alle reacties Link kopieren






quote: Mooncatcher reageerde



En jij denkt dat moeders dit zelf niet weten?





....als alle moeders dat allemaal zouden weten Mooncatcher, zou het brandwondengehalte op moeder-en vaderdag niet hoger liggen en er dus extra aandacht aan besteedt worden.



Met oud en nieuw blijven er toch ook postbus 51 spots komen?





wat ik dus bedcoel is dat er m.i nooit genoeg aandacht aan besteedt kan worden, om te voorkomen dat die hummels brandwonden oplopen.
Alle reacties Link kopieren
Blindje, je zou ervan staan te kijken hoeveel ouders hun hummels aan laten rommelen 's morgens onder het mom van papa en mama slapen uit...
Alle reacties Link kopieren
Kweenie hoor, maar is dit niet gewoon een oproepje/reclame voor deze site?
Alle reacties Link kopieren




quote: sunlight reageerde





quote: Mooncatcher reageerde



En jij denkt dat moeders dit zelf niet weten? ....als alle moeders dat allemaal zouden weten Mooncatcher, zou het brandwondengehalte op moeder-en vaderdag niet hoger liggen en er dus extra aandacht aan besteedt worden.



Met oud en nieuw blijven er toch ook postbus 51 spots komen?

wat ik dus bedcoel is dat er m.i nooit genoeg aandacht aan besteedt kan worden, om te voorkomen dat die hummels brandwonden oplopen.







Moet dat dan op een belerende toon?



Ik ben (nog) geen moeder, maar zou hiervan wel ff flink de rattenverg**ling van krijgen.



Prima hoor spotjes etc, maar volgens mij zijn er altijd mensen die niet luisteren.



Mille, dat gevoel kreeg ik er dus ook bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t meer een waarschuwende toon.Volgens mij bedoelt TO er helemaal niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier laatst iets over gezien bij Editie.nl

Hoe het allemaal precies zat, weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat het percentage brandwondenslachtoffers niet hoger was op moederdag (of vaderdag). Juist op die dagen wordt er meer opgelet op wat de kindertjes uitvreten in de keuken.
Alle reacties Link kopieren






 Blindje, je zou ervan staan te kijken hoeveel ouders hun hummels aan laten rommelen 's morgens onder het mom van papa en mama slapen uit...



ja ik weet dat ze bestaan, maar ik kan me er echt heel weinig bij voorstellen. Misschien omdat die twee grote van mij nogal stuiteren dat ik daarom wel meteen naast mijn bed sta. Vind ik ook logisch als je kinderen hebt trouwens.
Alle reacties Link kopieren




quote: bloempje797 reageerde





 Blindje, je zou ervan staan te kijken hoeveel ouders hun hummels aan laten rommelen 's morgens onder het mom van papa en mama slapen uit...





ja ik weet dat ze bestaan, maar ik kan me er echt heel weinig bij voorstellen. Misschien omdat die twee grote van mij nogal stuiteren dat ik daarom wel meteen naast mijn bed sta. Vind ik ook logisch als je kinderen hebt trouwens.
Ja, ik ook, maar als ik collega's hoorden zaten die kinderen  's morgens al een uur of drie naar de tv te kijken...
Alle reacties Link kopieren




quote: bloempje797 reageerde





 Blindje, je zou ervan staan te kijken hoeveel ouders hun hummels aan laten rommelen 's morgens onder het mom van papa en mama slapen uit...





ja ik weet dat ze bestaan, maar ik kan me er echt heel weinig bij voorstellen. Misschien omdat die twee grote van mij nogal stuiteren dat ik daarom wel meteen naast mijn bed sta. Vind ik ook logisch als je kinderen hebt trouwens.
Ja, ik ook, maar als ik collega's hoorden zaten die kinderen  's morgens al een uur of drie naar de tv te kijken...
Alle reacties Link kopieren
Nou de kinderen zijn hier na het ontbijt maken nog steeds veilig hoor. Manlief heeft een brandplek op zijn buik van het hete rooster uit de oven. Hij wilde de broodjes in de bak schuddenen kwam met het hete rooster tegen zijn blote bast.

 

(ik lach niet, ik lach niet, ik lach niet...... helaas... WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA)
Alle reacties Link kopieren
mijn god wat een rotopmerkingen allemaal weer zeg :?



vind het gewoon knap dat je van zo'n onschuldige waarschuwende boodschap als deze beledigd raakt. check yourself!
Alle reacties Link kopieren
volgende keer ook maar een waarschuwing voor de vaders, blindje ;)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven