Verdeling huishouden en kinderen man/vrouw

06-02-2014 11:14 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd!!, hoe verdelen jullie de verzorging van de kind(eren) en huishouden?



Ik werk 3dagen. Mijn man werkt 40 uur. (5dagen) we hebben een baby van 4mnd oud



Ik kook. Mijn man ruimt op, en pakt de vaatwasser uit.

Ik doe het huishouden. Badkamer, opruimen en poetsen. Ook doe ik de was, en strijk (zo min mogelijk;-) )

Mijn man zet de Otto aan straat, en gooit de vuilniszak weg.



Wbt de verzorging van ons kind...ik leg mijn baby altijd in bed, Ook doe ik mijn kind altijd in bad, en sta altijd s nachts op als hij wakker wordt, mijn man maakt altijd de flesjes klaar. En Ik geef ze.



Omdat ik minder werk, vind ik het prima om wat meer in het huishouden te doen. Maar wat betreft de verzorging van onze zoon zou ik mijn man ook wat meer moeten laten doen.. Hoe hebben jullie het geregeld?
Alle reacties Link kopieren
Wat supertraditioneel. Ik heb nog geen kinderen maar zo zou ik het dus nooit willen!

Ik vraag me af waarom je vuil aan de weg zetten zo specifiek als taak noemt. Dat zie ik best vaak: hij doet het vuil. Alsof dat zo veel werk is, die 2 minuten iedere week?!



De vraag is natuurlijk: ben jij hier tevreden mee? Dan moet je het lekker zo doen. Maar mijn huishouden zou het zeker niet zijn.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Het blijft lastig, maar hier doen wij het bad ritueel samen.



Ga douche met je kleintje ze vraag of je man hem aanpakt om af re drogen. Volgende dag draai je het om.

Of bijv jij ruimt de etensboel of of begint met koken en je man doet de kleine in bad.



En wat betreft het huishouden hier doe ik ook meer. Maar we hebben wel een maal per 14 dagen een poetsvrouw. Onder het mom er in gebracht dan hoeven we het weekend niet zo veel te doen.
Alle reacties Link kopieren
En als je nou eens avondje weg wil met een vriendin, hoe doen jullie het dan met de verzorging en het in bed leggen van jullie kind?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Verschoont je man ook wel eens een poepluier of ben jij dan altijd de klos? Zo ja dan zou ik daar snel verandering in brengen en je man ook meer voor de baby laten zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het vuil wegzetten als taak omdat ik het niet wil doen.. Haha. Maar het is inderdaad een vrij traditioneel huishouden.. En ik ben er ook niet helemaal tevreden mee.. Maar wat ik dan wil veranderen....kan ik ook niet goed uitleggen, ik heb dit huishouden zelf zo gecreëerd.
Alle reacties Link kopieren
Vuilnis op staat zetten is inderdaad een minuut werk. Dat noem je toch niet naast koken en schoonmaken?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet om en om de baby in bad/bed doen? Die intieme momenten wil je man toch ook met zijn kind? Lijkt me voor kind ook heel belangrijk.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Wat is de Otto?

Is dat zoiets als een kliko?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er mee beginnen om de nachten anders in te richten: de ene nacht doe jij alles, andere nacht hij. Dan kan de ander zich gewoon lekker omdraaien en verder slapen, in plaats van dat je allebei wakker bent. Het op bed leggen zou ik afwisselen, ook zodat er geen drama is (misschien op wat latere leeftijd) als jij het een keer niet kan doen.

Verder herken ik de verdeling, ik werk ook minder dan mijn man en doe het huishouden. Hij doet wel veel met de kinderen (regelmatig verschonen, op bed leggen etc.).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er voor tekenen. Oké dan zet ik het vuilnis buiten en dan doe jij de rest. De leuke taken als de baby de fles geven wil ik dan natuurlijk wel blijven doen. Behalve als ik iets buiten de deur wil doen.
Ik zou per taak de tijd opschrijven en dan dit verdelen.



En met jullie kindje, allebei evenveel. Kindje is van jullie tweeën dus de zorg ook.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat mijn vriend niet doet is strijken en de was opvouwen. De rest doen we allemaal samen. Zonder taakverdeling. We doen het gewoon wanneer het nodig is en hoe het uitkomt. Omdat ik op dit moment minder werk doe ik nu ook meer in huis.



De dagen dat ik eerder thuis ben kook ik en anders kookt hij. Ook doet hij wel de "technische dingen" en ik help hem daarbij wanneer dat nodig is.



Ben zo'n geëmancipeerde vrouw totdat de auto het niet meer doet .
Alle reacties Link kopieren
Ik trek de verzorging van de baby heel erg naar me toe..dat moet ik inderdaad meer gaan verdelen. Ik kan trouwens wel een avondje weg als ik dat wil... Hij kan zich dan prima redden. Maar als ik er ben....dan doe ik dus alles... En het ergste is...ik wil het ook graag doen! Het naar bed brengen, in badje, aankleden enz enz vind ik nog steeds fantastisch om te doen. Maar ik weet ook dat als ik hier mee door ga... Straks echt geen eigen leven meer heb, en alleen nog maar poetsvrouw en moeder ben.
Alle reacties Link kopieren
Je vindt het zo leuk dat je het je man niet gunt om de baby in bed of bad te doen? Best egoïstisch.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Wij zijn met 4 personen, 2 volwassenen en 2 kinderen (van 5 jaar en van 3 jaar). Ben zwanger van de derde.



- vuilnis in de kliko gooien: omstebeurt

- kliko's aan de straat zetten: wordt gedaan

- doordeweeks stofzuigen en opruimen: ik en de kinderen zelf

- grote schoonmaakwerk: housekeeping

- kinderen verzorgen/in bed doen: allebei. Behalve dan als mijn man op dienstreis is.

- de was: ik

- strijken: ik

- boodschappen: allebei. Of ik laat de boodschappen thuisbezorgen

- koken: ik. Of mijn man neemt het mee van zijn werk. Of we eten bij mijn man op z'n werk. Hoef ik niet te koken.
Alle reacties Link kopieren
quote:female schreef op 06 februari 2014 @ 11:34:

En het ergste is...ik wil het ook graag doen! Het naar bed brengen, in badje, aankleden enz enz vind ik nog steeds fantastisch om te doen. Maar ik weet ook dat als ik hier mee door ga... Straks echt geen eigen leven meer heb, en alleen nog maar poetsvrouw en moeder ben.Dat is toch ook helemaal niet erg. Ik ben er ook van overtuigt dat moeders daar beter in zijn dan vaders. Maar hier werden deze taken toch verdeeld omdat het voor het kind toch fijn is om ook een goede band met vader te hebben en omdat je inderdaad niet alleen maar poetsvrouw en moeder wil zijn.
Als mijn man de kinderen in bed doet omdat ik weg ben, dan moet ik altijd navragen: tanden gepoetst? Medicijnen gegeven? etc.

En 9 van de 10 keer is ie iets vergeten
Alle reacties Link kopieren
wij doen 50/50 met alles. Moet ook wel, want ik werk onregelmatig (incl. slaapdiensten).



in verzorging van jullie kind zou ik toch echt je man meer laten doen. Straks is het drama omdat papa haar naar bed brengt..........
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alles in de huishouding en de administratie, man doet op zondag het een en ander in huis als het nodig is. En alle dieren verzorgt hij, veel werk.

Verder doet hij huiswerk met de kinderen.

Ik ga weer met de kinderen sporten.

Hij werkt van 7.00 tot 19.00 en ik werk thuis dus doe de huishouding tussen de bedrijven door.

Verder hebben we een huishoudster voor 5 uur per week, want ik werk ook ruim 40 uur.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 06 februari 2014 @ 11:39:

Als mijn man de kinderen in bed doet omdat ik weg ben, dan moet ik altijd navragen: tanden gepoetst? Medicijnen gegeven? etc.

En 9 van de 10 keer is ie iets vergeten Je man is toch niet achterlijk. Die kan heus wel onthouden dat zijn kinderen hun tanden moeten poetsen of dat ze medicijnen nodig hebben.
Qua verzorging van ons kind doen we het echt samen. Samen opstaan, een van ons kleed kind aan en de ander smeert brood. Twee dagen in de week brengt partner kind naar school, de rest doe ik. We eten 's avonds samen en brengen kind altijd met z'n tweeën naar bed. Omdat het gezellig is.



Huishouden doe ik hoofdzakelijk, omdat ik nou eenmaal minder werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 06 februari 2014 @ 11:39:

Als mijn man de kinderen in bed doet omdat ik weg ben, dan moet ik altijd navragen: tanden gepoetst? Medicijnen gegeven? etc.

En 9 van de 10 keer is ie iets vergeten Misschien omdat jij het 9 van de 10 keer doet? Brengt hij de kinderen alleen naar bed als jij weg bent?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee kinderen, die sinds kort allebei op school zitten. Man en ik werken beiden 38 uur, waarbij hij wel een middag met de kinderen thuis is en ik niet.



Schoonmaken doet de werkster, ik doe de was en de administratie/regeldingen, man doet de vaatwasser en samen doen we de kinderen (aankleden, naar bed brengen, broodtrommels maken, clubjes, e.d.), het koken en de boodschappen. Bevalt erg goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 06 februari 2014 @ 11:47:

[...]





Misschien omdat jij het 9 van de 10 keer doet? Brengt hij de kinderen alleen naar bed als jij weg bent?



Maar ook al brengt man maar 1x per jaar de kinderen naar bed.

Tandenpoetsen moet je zelf ook dus dat is alvast makkelijk om te onthouden. Medicijnen ik mag toch aannemen dat man de gezondheid van zijn kinderen ook belangrijk vindt.



Voor de rest ach dan worden ze maar een keer op een andere manier naar bed gebracht daar krijgen ze ook niets van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven