verjaardag dochtertje weer overleefd :(

31-08-2014 20:38 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik wil gewoon ff sparren en mn ei kwijt. Gisteren verjaardag gehad van mezelf en mijn jongste. Gelukkig zijn we kort op elkaar jarig zodat dit een goed excuus is om onze verjaardagen samen te vieren. Maar 2x er jaar (2 kinderen, man viert verjaardag nooit omdat we dan zorgen dat we op vakantie zijn) kunnen we er niet onderuit om een feestje te organiseren voor onze nog kleine kindjes. Dat komt neer op 20 volwassenen en 15 jonge kinderen in onze vrij krappe tussenwoning. Waarvan bijna allemaal familie dus niemand kunnen we weglaten. Vanwege de regen konden de kinderen niet naar buiten. Vanwege de kleine ruimte is zelfbediening ook niet mogelijk. Na afloop: wij gesloopt, huis ontploft. Als het - uren later - dan eindelijk weer schoon en opgeruimd is ben ik zó blij dat we het gehad hebben. Wie herkent dit?
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een binnenspeeltuin oid.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Waarom samen vieren trouwens? Is dat wel leuk voor kind?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het in jouw geval gewoon niet doen, het mag ook gewoon leuk zijn, een verjaadagsfeest, geen verplicht slopend gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 kind en een kleine familie, in die zin niet herkenbaar. Wat ik überhaupt niet herkenbaar vind, is een klaarblijkelijke verplichting om een verjaardag te vieren.



Ik zit niet kort op een verjaardag van mijn man of zoon en ook zorg ik niet dat ik met vakantie ben wanneer ik jarig ben. Ik vier mijn verjaardag gewoon niet.



Bij kinderen is het wat lastiger, die willen het vaak zelf wel graag vieren, mijn zoon ook. Tja, dan is het lastig en uitzingen die twee keer per jaar en misschien toch wat schuiven qua familie. Het je daadwerkelijk met allemaal zo'n goede band?
Verschrikkelijk, de horror! Die 15 kinderen zou ik nog wel trekken maar dan zonder 20 volwassen erbij (en andersom ook trouwens).

Hoe oud is dochter geworden? Vanaf basisschoolleeftijd zou ik zeggen: vier alleen het kinderfeestje en nodig alleen opa's en oma's uit in een weekend om ook nog een handje te komen geven.

Wie zijn al die volwassen? Familie? Vrienden met kinderen? Toch niet ook oudtantes?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur zeg. En wat sneu voor je kind dat ze geen verjaardag voor zichzelf heeft.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties. Het is echt naaste familie, dus ouders, broers, zussen en hun kinderen. Van beide kanten. Iedereen viert de verjaardag van de kinderen, en de kinderen vinden het geweldig dat neefjes en nichtjes komen. Hoe meer visite hoe meer cadeaus. Dus voor mijn gevoel moet ik dit gewoon 2x per jaar doorstaan. Er zitten trouwens wel een paar kinderen bij van schoonfamilie waar ik me aan erger (alle kinderen maken troep maar zij doen dat in overtreffende trap en ouders grijpen niet in). Als ik naar een binnenspeeltuin of zoiets ga kost me dat een fortuin vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Weggooi bordjes, schaaltjes en bestek. Papieren tafelkleden. Dat scheelt enorm in de afwas.

Zet grote schalen snoep neer voor de kids, kannen limo.

Tafels aan de kant, statafeltjes neerzetten en een paar plekjes om te zitten voor de grootouders. Heb je meteen ruimte voor een zelfbedieningsbar.

Tover een kinderkamer om tot walk in bioscoop met non stop tekenfilms. Span eenz eil over de tuin bij regen, kunnen ze toch naar buiten.

Zo moeilijk is het allemaal niet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Mijn dochter is een dag voor mij jarig en ze krijgt gewoon haar eigen feest op haar eigen dag. En de volgende dag die van mij. Familie komt toch niet over naar hier voor die paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Alle aandacht gaat trouwens naar de kleine hoor, en die is trouwens nog te jong om te beseffen wat verjaardag is. Als ze wat ouder zijn komt er vanzelfsprekend ook nog een kinderfeestje met vriendjes en vriendinnetjes, maar dan ga ik wel naar een speeltuin off zoiets. Maar voor familie kunnen we het gerust samen vieren. Dat was vroeger met mijn eigen verjaardag ook zo; mijn broer en ik waren binnen een paar dagen jarig en opa en oma en ooms en tantes kwamen voor ons allebei tegelijk en dat vond ik nooit erg.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn ze dan? Op een gegeven moment heb je toch een kinderfeestje en doe je een familiedag om de zoveel tijd zodat iedereen elkaar kan zien.

Je kunt ook een picknick in het park organiseren. Partytent mee, bbq, ook leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Yep,vandaag ook verjaardag gevierd van mijn dochter en ik ben heel blij dat het voorbij is. Gelukkig hebben wij vanmiddag nog wel even buiten kunnen zitten, maar ik zit zelf op zo'n dag bijna niet. Gelukkig heeft de vader van mijn dochter goed meegeholpen. (we zijn uit elkaar) Mijn dochter heeft een geweldige dag gehad, maar ik ben blij dat ik dat pas weer over een jaar hoefde doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het vreselijk als kind.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Hoezo is zelfbediening niet mogelijk? Paar statafels, speelhoek voor de kinderen (die niet smelten van 2 druppels regen), zithoekje voor opa en oma's.



Vraag een(schoon)zus ofzo om te helpen.



Nodig mensen in fases uit. Sochtens opa en.oma, smiddags andere gezinnen met kinderen en savonds vrienden van jou die zelf ook snappen waar de koelkast staat.



En bereidt dingen voor en maak je niet druk!

Wat 'moet' er allemaal volgens jou op zo'n dag?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 31 augustus 2014 @ 20:49:

Wat een gezeur zeg. En wat sneu voor je kind dat ze geen verjaardag voor zichzelf heeft.Ik heb als kind ook altijd mijn verjaardag samen met die van mijn moeder gevierd. Heb daar nooit last van gehad of het als vervelend ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vier je een verjaardag? Wij wonen ook klein maar ik nodig iedereen uit dus altijd volle bak. Eettafel aan de kant en daar al het eten en de drank op. Een kleinere tafel met snoep en pakjes voor de kinderen. En vooral niet in een kringetje zitten. Ik vind het altijd wel gezellig.
quote:hatsetats schreef op 31 augustus 2014 @ 20:54:

Weggooi bordjes, schaaltjes en bestek. Papieren tafelkleden. Dat scheelt enorm in de afwas.

Zet grote schalen snoep neer voor de kids, kannen limo.

Tafels aan de kant, statafeltjes neerzetten en een paar plekjes om te zitten voor de grootouders. Heb je meteen ruimte voor een zelfbedieningsbar.

Tover een kinderkamer om tot walk in bioscoop met non stop tekenfilms. Span eenz eil over de tuin bij regen, kunnen ze toch naar buiten.

Zo moeilijk is het allemaal niet.

Dit.

Niet te moeilijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Héél herkenbaar! Wij zitten gemiddeld op een verjaardag van de kinderen ook op zo'n 20-25 volwassenen en 10-15 kinderen. De oudste is in de zomer jarig. Soms kunnen we dat buiten houden, vaak niet :( en de middelste en jongste zijn beiden op en rond kerst jarig. Die verjaardagen houden we samen. En dan moet het wel binnen en staat er ook nog een kerstboom :(. Na afloop ben ik gesloopt maar toch fijn te zien als de kids het leuk hebben gehad. We moeten er maar door heen, 2 x in het jaar. Ben inmiddels wel zo wijs geworden dat ik maar een beetje speelgoed laat staan en de rest van onze speelgoedbakken op onze slaapkamer zet. Voorheen was het namelijk 1 grote ravage. De kleintjes spelen beneden. De grote mogen naar boven. Ik stel duidelijke regels. Niet op de badkamer en niet op ouderslaapkamer. Veel meer kun je er volgens mij niet aan doen... Iedereen apart uitnodigen zie ik niet zitten. Bovendien heb ik een samengesteld gezin wat inhoudt dat er 3 opa's en oma's zijn. De broer van mijn ex met kinderen, de zus van mijn nieuwe partner met kind. Bovendien nodig ik ze vanaf 16:00 uur uit en dan zijn ze meestal rond 2
Alle reacties Link kopieren
[quote]fabrik schreef op 31 augustus 2014 @ 21:14:

Héél herkenbaar! Wij zitten gemiddeld op een verjaardag van de kinderen ook op zo'n 20-25 volwassenen en 10-15 kinderen. De oudste is in de zomer jarig. Soms kunnen we dat buiten houden, vaak niet :( en de middelste en jongste zijn beiden op en rond kerst jarig. Die verjaardagen houden we samen. En dan moet het wel binnen en staat er ook nog een kerstboom :(. Na afloop ben ik gesloopt maar toch fijn te zien als de kids het leuk hebben gehad. We moeten er maar door heen, 2 x in het jaar. Ben inmiddels wel zo wijs geworden dat ik maar een beetje speelgoed laat staan en de rest van onze speelgoedbakken op onze slaapkamer zet. Voorheen was het namelijk 1 grote ravage. De kleintjes spelen beneden. De grote mogen naar boven. Ik stel duidelijke regels. Niet op de badkamer en niet op ouderslaapkamer. Veel meer kun je er volgens mij niet aan doen... Iedereen apart uitnodigen zie ik niet zitten. Bovendien heb ik een samengesteld gezin wat inhoudt dat er 3 opa's en oma's zijn. De broer van mijn ex met kinderen, de zus van mijn nieuwe partner met kind. Bovendien nodig ik ze vanaf 16:00 uur uit en dan zijn ze meestal rond 20:00 uur weer vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gevoel wel, vind verjaardagen bij anderen ook altijd veel leuker dan een verjaardag in mijn eigen huis .quote:koekwausje schreef op 31 augustus 2014 @ 20:52:

en de kinderen vinden het geweldig dat neefjes en nichtjes komen.Maar hier doe je het voor toch? En ach, die twee keer per jaar is maar even doorbijten dan..
Alle reacties Link kopieren
Wat ik dan niet snap; ik heb zelf geen kids maar een verjaardag hier was altijd achterlijk druk met kinderen. En ik heb gewoon eend rie kamer appartementje, echt nog nooit moeilijk over gedaan. Ik snap echt niet dat ouders daar dan wel zo over zeuren.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een verjaardagsweekend waarbij iedereen kan komen. Meestal verdeeld het zich vanzelf mooi over twee dagen



De verjaardag van de kinderen vieren we buiten de deur. We huren iets goedkoops en nemen alles zelf mee. De laatste keer en boerderij waardoor er buiten ook vanalles te doen was.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht, toen ik de topic titel zag in de lijst, heel even dat je een overleden dochtertje hebt en dat je elk jaar weer opziet tegen de dag dat ze jarig is.



Ik lees dat het juist het tegenovergestelde is. Soms zou je willen dat je wat van andermans problemen kon overnemen. Onze familie (dochter en ik) is heel klein. Mijn vader is overleden, geen broers of zussen van mijn kant. 2 nichtjes en een tante. That's it. Vaders kant woont in het verre buitenland. 15 Mensen op mijn dochters verjaardag is me wel eens gelukt. Vrienden en buren zijn dat dan, geen andere kleine kinderen. We wonen heel klein en hebben dan lang niet genoeg stoelen dus het merendeel moet op kussen op de grond. Taart en drinken staat klaar en pakt ieder zelf. De grootste zooi komt van het confetti kanon. Heeeeeeeerlijk vind ik dat. Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Dus als ik wat van jou familie kon overnemen. ....graag



Dit jaar eindelijk een echt kinderfeestje!!!!
Alle reacties Link kopieren
Als je het zo druk vind snap ik niet dat je iedereen tegelijk vraagt. Waarom niet op zaterdag de ene familie en op zondag de andere. Ok dan ben je twee middagen bezig maar wel twee rustigere dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven