vliegen met baby 8 weken

09-07-2014 13:50 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus is 4 weken terug bevallen van haar kindje. Ze heeft een bedrijf in het buitenland en moet daar eigenlijk over een paar weken heen. Omdat ze borstvoeding geeft en mijn zwager ook werkt moet ze de baby meenemen. Wie heeft er ervaring in vliegen met baby's van ongeveer 8 weken? Ze maakt zich zorgen om de oortjes van de baby omdat die misschien nog niet zo ontwikkeld zijn en hierdoor misschien wel gehoorschade kunnen oplopen. Klopt dat?



Oh ja, de vlucht duurt gemiddeld 3 uur
huh?
Alle reacties Link kopieren
quote:Razzmatazz schreef op 09 juli 2014 @ 15:01:



Een baby heeft trouwens wel een Eigen ID-kaart/paspoort nodig. regel dat wel op tijd...

Klopt. Stond ik daar met m'n baby op de arm. De fotograaf...eh ik zie uw arm.

Eh ja en? kind kan nog nét niet staan hoor (3 weken oud)
Jonge baby's kun je voor een paspoortfoto gewoon op een wit laken op de grond leggen. Onze dochter was ook net drie weken toen ze op de foto moest.



En opmerkingen als "arme baby" snap ik ook niet. Wij vliegen volgende week naar Nederland en onze dochter is dan 10 weken en ze slaapt lekker in het wiegje. Waarom dan arme baby?
Arme baby? Werkelijk, hoe krijg je het je toetsenbord uit. Zaken in perspectief zien is blijkbaar een gave die sommigen danig ontberen.
Arme medepassagiers. Ik heb meerdere vluchten meegemaakt dat er een baby vreselijk huilde, en niet eventjes, zeg maar. Dat kun je andere mensen niet aandoen: een urenlang krijsende baby!

Het werd er ook niet gezelliger op toen men begon te klagen.
quote:viavia2013 schreef op donderdag 10 juli 2014 07:10 Arme medepassagiers. Ik heb meerdere vluchten meegemaakt dat er een baby vreselijk huilde, en niet eventjes, zeg maar. Dat kun je andere mensen niet aandoen: een urenlang krijsende baby!

Het werd er ook niet gezelliger op toen men begon te klagen. Alsof dat helpt...
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 10 juli 2014 @ 07:10:

Arme medepassagiers. Ik heb meerdere vluchten meegemaakt dat er een baby vreselijk huilde, en niet eventjes, zeg maar. Dat kun je andere mensen niet aandoen: een urenlang krijsende baby!

Het werd er ook niet gezelliger op toen men begon te klagen.



Een baby van 8 weken slaapt veel en is makkelijk te troosten met een flesje/de borst. Een vlucht van drie uur is helemaal niet zo lang, vergeleken met bestemmingen verder weg. En vliegen met een peuter is veel moeilijker als ze driftig worden.



Het is inderdaad niet leuk als er een blerend kind in het vliegtuig zit, maar de medepassagiers kunnen wel een beetje geduld oefenen. Aan klagen heeft niemand iets, de ouders doen waarschijnlijk al ontzettend hun best het kind te kalmeren en worden daar alleen maar zenuwachtig van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zoon was precies 2 mnd toen ik met hem naar Lissabon vloog (toevallig ook voor mijn werk) en de middelste was volgens mij ook 2 mnd (of misschien nog jonger) toen we op vakantie gingen met het vliegtuig. Ik heb me er toen in verdiept, de mening van de vk, het cb en onze ha gevraagd en ze zeiden allemaal dat het na 6 weken prima kon.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou never ever nooit niet met zo'n kleintje gaan vliegen, vlieg nu 7 jaar als stewardess en heb ontelbaar huilende kleintjes meegemaakt en 2 gescheurde trommelvliezen omdat ouders dachten dat het allemaal geen kwaad kon.



Ik snap dit echt niet, maar mensen onderschatten vliegen met baby's ernstig.



Mijn zoon is nu 16 maanden en het is een bewuste keus geweest om het eerste jaar sowieso niet te gaan vliegen met hem, als direct gevolg van wat ik aan boord zie.



Dus (geh.) oorschade? Het kan zeer zeker wel.
Alle reacties Link kopieren
RianneRianne, dat moet omdat je in geval van nood voorover moet buigen als emergency houding, je kindje moet zo zitten omdat hij dan meebuigt naar voren en beschermd wordt door jouw lichaam.
Alle reacties Link kopieren
@missssuus echt waar?? Als ik het wist was ik natuurlijk nooit gaan vliegen met mijn kinderen. Als het echt regelmatig gebeurt vind ik het raar dat dat soort gegeven niet meegenomen worden in de vorming van het advies dat het cb en de artsen geven...
Wat handig dat je als stewardess ook gescheurde trommelvliezen kunt vaststellen. Ik dacht altijd dat je daar op zijn minst een medische opleiding voor gehad moest hebben. Om niet te zeggen apparatuur waarmee je het trommelvlies kunt beoordelen



Google Scholar geeft aan dat de kans op een barotrauma bij vliegende zuigelingen minimaal is en dat ongemakken relatief eenvoudig voorkomen kunnen worden door de zuigeling aan te leggen of anderszins te laten drinken.
Alle reacties Link kopieren
Katjabb, ja dit is zeker waar. Ik denk zelf



(uiteraard niet medisch onderlegd, puur ervaring)



Dat het komt omdat je in theorie inderdaad gewoon met een gezonde baby kan vliegen en dat dit geen enkel probleem hoeft te zijn. Alleen is het moeilijk te zien voor ouders als oortjes dicht zitten en het is nog zo teer allemaal, ik vind het doodeng.



En voor veel mensen een stukje onwetendheid. Ik heb ouders gehad die bij afstappen na een verschrikkelijke vlucht met kind wat compleet over de rode ging verkondigden: ja ze heeft oorontsteking. Maarja he? We hadden geen annuleringsverzekering dus tja we zijn maar gewoon gegaan.



Nou die zou ik het liefst eigenhandig van boord trappen, je kind de kans op levenslange gehoorschade omdat pa en ma zonodig op vakantie moesten. Tja.



Tuurlijk gaat het vaak goed maar ik zou gewoon zelf nooit dat risico nemen met mijn zoontje, ieder zijn goed recht natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Pantax, er is geen medische opleiding voor Nodig om te zien dat de pijn ineens weg is, nadat kind eerst knock out ging van de pijn en dat er vervolgens bloed uit het oor loopt, om nog maar niet te spreken over de medische dienst die kind van boord komt halen en ter plekke hetzelfde vaststelt.
quote:Pantax schreef op donderdag 10 juli 2014 08:04 Wat handig dat je als stewardess ook gescheurde trommelvliezen kunt vaststellen. Ik dacht altijd dat je daar op zijn minst een medische opleiding voor gehad moest hebben. Om niet te zeggen apparatuur waarmee je het trommelvlies kunt beoordelen



Google Scholar geeft aan dat de kans op een barotrauma bij vliegende zuigelingen minimaal is en dat ongemakken relatief eenvoudig voorkomen kunnen worden door de zuigeling aan te leggen of anderszins te laten drinken. "Wat handig dat je als stewardess ook gescheurde trommelvliezen kunt vaststellen. Ik dacht altijd dat je daar op zijn minst een medische opleiding voor gehad moest hebben. Om niet te zeggen apparatuur waarmee je het trommelvlies kunt beoordelen."

Ja vind ik ook heel knap! Waar hebben we die artsen eigenlijk nog voor nodig?!
Alle reacties Link kopieren
Hier gevlogen met 11 weken (naar Kreta) en laten drinken tijdens stijgen en landen. Inderdaad tijdens stijgen en landen moest baby met gezichtje naar voren, wat ik erg onnatuurlijk vond voor een baby van die leeftijd. Liggend tegen me aan met gezichtje naar mij gericht in de riem vond ik qua bescherming voor een kind van die leeftijd veel logischer, stel er zou iets gebeuren tijdens de vlucht. Vlucht verliep verder prima, ik zou het bij een tweede zo weer doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nucky schreef op 10 juli 2014 @ 08:08:

[...]

"Wat handig dat je als stewardess ook gescheurde trommelvliezen kunt vaststellen. Ik dacht altijd dat je daar op zijn minst een medische opleiding voor gehad moest hebben. Om niet te zeggen apparatuur waarmee je het trommelvlies kunt beoordelen."

Ja vind ik ook heel knap! Waar hebben we die artsen eigenlijk nog voor nodig?!



Dat waren dus gescheurde trommelvliezen als gevolg van een middenooronsteking. Duidelijk te zien doordat er pus uit het oor loopt. Gebeurt wel vaker, ook gewoon thuis in bed. Een oorontsteking doet verschrikkelijk veel pijn door de druk, als het trommelvlies scheurt is die druk weg en de pijn over. Zo'n scheur geneest meestal vanzelf.



Misschien is het raadzaam, TO, om op de dag voor vertrek de huisarts of het cb even de oortjes te laten controleren.
quote:wolkewitje schreef op donderdag 10 juli 2014 08:27 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nucky in "vliegen met baby 8 weken"" class="messagelink">nucky schreef op 10 juli 2014 @ 08:08</a>:</b>

[...]

"Wat handig dat je als stewardess ook gescheurde trommelvliezen kunt vaststellen. Ik dacht altijd dat je daar op zijn minst een medische opleiding voor gehad moest hebben. Om niet te zeggen apparatuur waarmee je het trommelvlies kunt beoordelen."

Ja vind ik ook heel knap! Waar hebben we die artsen eigenlijk nog voor nodig?!</div></blockquote>



Dat waren dus gescheurde trommelvliezen als gevolg van een middenooronsteking. Duidelijk te zien doordat er pus uit het oor loopt. Gebeurt wel vaker, ook gewoon thuis in bed. Een oorontsteking doet verschrikkelijk veel pijn door de druk, als het trommelvlies scheurt is die druk weg en de pijn over. Zo'n scheur geneest meestal vanzelf.



Misschien is het raadzaam, TO, om op de dag voor vertrek de huisarts of het cb even de oortjes te laten controleren. Precies en dat hysterische geklets over levenslange gehoorschade is ook schromelijk overdreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 09 juli 2014 @ 21:51:

[...]





Waarom moet dat?Tijdens start/landing en turbulentie moet dat (dus als het teken riemen vast aan is). Mocht het zo zijn dat er bijv. een harde landing is en je als ouder met baby op schoot bijv. naar voren klapt, dan kan dat schadelijk zijn voor het ruggetje van de baby als hij/zij met zijn gezicht naar de ouder zit.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al veel langer als purser, maar heb nog nooit meegemaakt dat een baby gescheurde trommelvliezen had. Met een baby reizen zou ik minder stressvol vinden dan met een 2 jarige. Maar dus wel laten drinken tijdens de landing. En vooral zelf rustig blijven. Als de baby huilt dan niet gaan panieken, maar een stukje mee gaan lopen aan boord. Of even aan mij geven, tante Noa krijgt ze wel stil .
Cum non tum age
Never nooit niet vliegen met een baby??



Tja sorry...maar wij zijn allemaal heel erg toe aan een vakantie in Nederland. Even weg uit de hitte enzo.. Mooie stewardess die mij gaat tegenhouden. Zeker niet als het om familiebezoek gaat.

Door jouw woordkeuze als "van boord trappen?" word ik zelf agressief.
Alle reacties Link kopieren
Hee Noa, wat grappig, hier ook purser. Bij welke werk jij?

Ik helaas wel, had t ook liever niet gezien, geloof me.
Alle reacties Link kopieren
Liubi, wat ik ook heel duidelijk zeg in m'n vorige post: ieder zijn keus.

Ik heb je topic gevolgd en daar zei ik precies hetzelfde; het is mijn keus geweest om niet met m'n zoontje te vliegen tot nu, wij gaan in het najaar voor het eerst en dat vind ik prima. Zeker omdat mijn zoon vatbaar is voor oorontstekingen ed vind ik dit vroeg genoeg.
quote:noa schreef op 10 juli 2014 @ 08:46:

[...]





Tijdens start/landing en turbulentie moet dat (dus als het teken riemen vast aan is). Mocht het zo zijn dat er bijv. een harde landing is en je als ouder met baby op schoot bijv. naar voren klapt, dan kan dat schadelijk zijn voor het ruggetje van de baby als hij/zij met zijn gezicht naar de ouder zit.Maar zo'n kleintje kan niet zitten.
Tsja in het najaar vliegen gaat ook makkelijk met twee schoolgaande kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:misssuus schreef op 10 juli 2014 @ 09:08:

Hee Noa, wat grappig, hier ook purser. Bij welke werk jij?

Ik helaas wel, had t ook liever niet gezien, geloof me.Ik wilde er maar mee zeggen dat het dus heel weinig voorkomt en je er niet bang voor hoeft te zijn. Ik ga natuurlijk niet zeggen waar ik werk, want dan ben ik wel erg makkelijk te vinden.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven