Vloeistofregels Schiphol omzeilen: tips?

05-05-2009 15:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind mei gaan we een weekje naar Turkije met onze kinderen. Nu zijn de vloeistofregels voor de handbagage heel erg streng. Alle verpakkingen mogen max. 100 ml. zijn en in een doorzichtig zakje van max. 1 liter zitten. Nu is onze jongste net 1 jaar en wil ik eigenlijk een fles diksap en een flesje water met melkpoeder mee voor hem. Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken zodat er zoveel mogelijk mee kan?
Alle reacties Link kopieren
Even bellen of ze voor babyvoeding een uitzondering maken?
Alle reacties Link kopieren
Een flesje met een bodempje diksap en een flesje met melkpoeder meenenem. Na de douane op de wc vullen met water. Geheel legaal hoor.
Alle reacties Link kopieren
Water, en alles wat je met water kunt aanlengen, is geen probleem zolang je water uit een fonteintje OK vindt.

Gewoon een leeg waterflesje in je handbagage, dat levert geen probleem op bij de boarding controle. Daarna gewoon dat flesje vullen bij een fonteintje in een toilet.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Babyvoeding is inderdaad gewoon legaal.

Niks geen omzeilen dus.
Alle reacties Link kopieren
Babyvoeding

Vloeibare babyvoeding in hoeveelheden boven de 100 milliliter is toegestaan in de handbagage mits men met een baby reist (bijvoorbeeld soyaproducten).

Gekookt water (om te mengen met babymelk in poedervorm) in hoeveelheden boven de 100 milliliter is echter niet toegestaan in de handbagage. Check bij de airline of de mogelijkheid bestaat om aan boord het benodigde water voor de baby te laten koken.



Van de site van Schiphol.

Waarom wil je een hele fles diksap meenemen? Slurpt hij die helemaal op tijdens de reis?

Per persoon mag je 1 zakje van max 1 liter meenemen, dus als je niet zonder diksap kunt, zul je het moeten verpakken in flesjes van 100 ml.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Donkeyshot schreef op 05 mei 2009 @ 15:45:

Water, en alles wat je met water kunt aanlengen, is geen probleem zolang je water uit een fonteintje OK vindt.

Gewoon een leeg waterflesje in je handbagage, dat levert geen probleem op bij de boarding controle. Daarna gewoon dat flesje vullen bij een fonteintje in een toilet.



Of gewoon bij een coffeeshop op schiphol het flesje halfvol heet water laten doen, zelf de rest bijvullen uit een flesje water dat je daar koopt en 't is nog warm ook - zo hebben wij dat gedaan.

Poeder mag gewoon mee. Diksap weet ik niet, nooit geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch ook in het vliegtuig om warm of koud water vragen?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Dat denk ik ook wel ja
Alle reacties Link kopieren
Zuigfles en eventueel leeg flesje (Spa blauw b.v.) vullen met een bodempje diksap en aan boord laten aanvullen met bronwater. Rest van diksap in je ruimbagage doen. Wel goed beschermen!!
quote:annette33 schreef op 05 mei 2009 @ 15:42:

Eind mei gaan we een weekje naar Turkije met onze kinderen. Nu zijn de vloeistofregels voor de handbagage heel erg streng. Alle verpakkingen mogen max. 100 ml. zijn en in een doorzichtig zakje van max. 1 liter zitten. Nu is onze jongste net 1 jaar en wil ik eigenlijk een fles diksap en een flesje water met melkpoeder mee voor hem. Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken zodat er zoveel mogelijk mee kan?Melkpoeder los en leeg flesje. Flesje na de douane vullen met water. Na douane geen controle meer.
Alle reacties Link kopieren
Waarom eigenlijk diksap mee? In het vliegtuig en op je bestemming zullen ze toch wel appelsap hebben? Of anders iets wat op diksap lijkt?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt van die kant en klaar pakjes babymelk van 200 ml. Deze mogen mee in het vliegtuig weet ik uit ervaring. En het is ook handig als opwarmen niet lukt. Deze zijn op kamertemperatuur ook te drinken.



Diksap heb ik een beetje in een klein flesje (apotheek) gedaan. Na de douane kun je bij de schiphol winkels gewoon een fles spa blauw kopen die in een gesealde tas mee mag het vliegtuig in. Daar kun je hem gewoon open maken en gebruiken.



En ik heb destijds een fles diksap over gegoten in een goede onbreekbare thermosfles en in de bagage gedaan. Op die manier hadden we toch de vertrouwde diksap bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Idd gewoon kleine porties diksap meenemen.

Water ,warm of koud, kan je gewoon in het vliegtuig krijgen.



En anders is er voldoende drinken te koop aan sappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het richting Turkije gaat, maar richting de Canarische Eilanden werd er zowat nergens op gelet (veel te grote flesjes en pakjes drinken bedoel ik dan). Had ik me voor niks het hoofd gebroken over hoe ik mijn baby onderweg tevreden moest houden.
Java, voor babyvoeding geldt de 100ml-limiet niet.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zitten nu op Kreta en onze dreumes had 2 hele flessen diksap (dus de aangelengde variant) en een fles melk mee.Die willen ze in het vliegtuig wel voor je opwarmen.'

Alles wat in een zuigfles zit, mag gewoon mee. Je kan hooguit gevraagd worden het te proeven.

De hele fles diksap (dus de niet aangelengde variant) ging mee in de koffer).

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik kom net uit Aruba terug, en achter mij was ook een kleine baby. En de moeder kreeg water in het vliegtuig, de stewardessen hadden het flesje klaargemaakt.

Ging prima.



volgens geldt alleen voor gekochte producten na de douane in vloeistofvorm dat je die mag meenemen, al het andere niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een pakje sap in een pakjeshouder in mijn tas, heeft geen haan naar gekraaid. Een flesje diksap had ik ook, heeft ook niemand naar gekeken.

VOlgens mij is babyvoeding voor onderweg uitgezonderd van die regel, of de regels moeten al weer verscherpt zijn..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ainne schreef op 05 mei 2009 @ 16:44:

Java, voor babyvoeding geldt de 100ml-limiet niet.



Maar ik had het over gewone 200 ml pakjes sap met een rietje, en over halve liter flesjes frisdrank die we voor onszelf hadden meegenomen.

Ik kreeg het idee dat als je een baby bij je had, opeens alles toegestaan was.
Alle reacties Link kopieren
bronwater hebben ze altijd in het vliegtuig en ze kunnen alles warm maken. Alleen geen magnetron aan boord dus het duurt wat langer omdat het in heet water moet.

fijne vakantie
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net gisteren terug van een week weg. Ook gereisd vanaf Schiphol en heb totaal geen moeite gehad om drinken mee te nemen voor mijn zoontje van 15 maanden. Ik had voor de heenweg een fles met melk in mijn tas zitten (had ik op het vliegveld kant en klaar in gedaan en dat hebben ze in het vliegtuig voor het opstijgen voor me verwarmd) verder een pakje roosvicee in de luiertas en nog twee pakjes kant en klaar van nutrilon. Het werd wel even uit mijn tas gehaald toen ik door de douane moest, maar toen ik zei dat het voor mijn kind was, was het geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
babyvoeding mag gewoon mee onderweg idd.
Alle reacties Link kopieren
Dus als een allerhande crimineel z'n kind meeneemt kan ie zo het vliegtuig opblazen?



Dag voorzorgsmaatregelen en dure beveiliging!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven