Heeft u problemen met inloggen? Klik hier voor meer informatie.

Vloeistofregels Schiphol omzeilen: tips?

1. Eind mei gaan we een weekje naar Turkije met onze kinderen. Nu zijn de vloeistofregels voor de handbagage heel erg streng. Alle verpakkingen mogen max. 100 ml. zijn en in een doorzichtig zakje van max. 1 liter zitten. Nu is onze jongste net 1 jaar en wil ik eigenlijk een fles diksap en een flesje water met melkpoeder mee voor hem. Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken zodat er zoveel mogelijk mee kan?
Log nu in om te reageren
  1. Je kunt toch ook in het vliegtuig om warm of koud water vragen?
    Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
  2. Dat denk ik ook wel ja
  3. Zuigfles en eventueel leeg flesje (Spa blauw b.v.) vullen met een bodempje diksap en aan boord laten aanvullen met bronwater. Rest van diksap in je ruimbagage doen. Wel goed beschermen!!
  4. quote:
    annette33 schreef op 05 mei 2009 @ 15:42:
    Eind mei gaan we een weekje naar Turkije met onze kinderen. Nu zijn de vloeistofregels voor de handbagage heel erg streng. Alle verpakkingen mogen max. 100 ml. zijn en in een doorzichtig zakje van max. 1 liter zitten. Nu is onze jongste net 1 jaar en wil ik eigenlijk een fles diksap en een flesje water met melkpoeder mee voor hem. Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken zodat er zoveel mogelijk mee kan?
    Melkpoeder los en leeg flesje. Flesje na de douane vullen met water. Na douane geen controle meer.
  5. Waarom eigenlijk diksap mee? In het vliegtuig en op je bestemming zullen ze toch wel appelsap hebben? Of anders iets wat op diksap lijkt?
    Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
  6. Je hebt van die kant en klaar pakjes babymelk van 200 ml. Deze mogen mee in het vliegtuig weet ik uit ervaring. En het is ook handig als opwarmen niet lukt. Deze zijn op kamertemperatuur ook te drinken.

Diksap heb ik een beetje in een klein flesje (apotheek) gedaan. Na de douane kun je bij de schiphol winkels gewoon een fles spa blauw kopen die in een gesealde tas mee mag het vliegtuig in. Daar kun je hem gewoon open maken en gebruiken.

En ik heb destijds een fles diksap over gegoten in een goede onbreekbare thermosfles en in de bagage gedaan. Op die manier hadden we toch de vertrouwde diksap bij ons.
  7. Idd gewoon kleine porties diksap meenemen.
    Water ,warm of koud, kan je gewoon in het vliegtuig krijgen.

En anders is er voldoende drinken te koop aan sappen.
  8. Ik weet niet hoe het richting Turkije gaat, maar richting de Canarische Eilanden werd er zowat nergens op gelet (veel te grote flesjes en pakjes drinken bedoel ik dan). Had ik me voor niks het hoofd gebroken over hoe ik mijn baby onderweg tevreden moest houden.
  9. Java, voor babyvoeding geldt de 100ml-limiet niet.
  10. Hallo,
    Wij zitten nu op Kreta en onze dreumes had 2 hele flessen diksap (dus de aangelengde variant) en een fles melk mee.Die willen ze in het vliegtuig wel voor je opwarmen.'
    Alles wat in een zuigfles zit, mag gewoon mee. Je kan hooguit gevraagd worden het te proeven.
    De hele fles diksap (dus de niet aangelengde variant) ging mee in de koffer).
    Fijne vakantie!
  11. Hallo!

Ik kom net uit Aruba terug, en achter mij was ook een kleine baby. En de moeder kreeg water in het vliegtuig, de stewardessen hadden het flesje klaargemaakt.
    Ging prima.

volgens geldt alleen voor gekochte producten na de douane in vloeistofvorm dat je die mag meenemen, al het andere niet.
  12. Ik had een pakje sap in een pakjeshouder in mijn tas, heeft geen haan naar gekraaid. Een flesje diksap had ik ook, heeft ook niemand naar gekeken.
  13. VOlgens mij is babyvoeding voor onderweg uitgezonderd van die regel, of de regels moeten al weer verscherpt zijn..
  14. quote:
    Ainne schreef op 05 mei 2009 @ 16:44:
    Java, voor babyvoeding geldt de 100ml-limiet niet.

Maar ik had het over gewone 200 ml pakjes sap met een rietje, en over halve liter flesjes frisdrank die we voor onszelf hadden meegenomen.
    Ik kreeg het idee dat als je een baby bij je had, opeens alles toegestaan was.
  15. bronwater hebben ze altijd in het vliegtuig en ze kunnen alles warm maken. Alleen geen magnetron aan boord dus het duurt wat langer omdat het in heet water moet.
    fijne vakantie
  16. Ik ben net gisteren terug van een week weg. Ook gereisd vanaf Schiphol en heb totaal geen moeite gehad om drinken mee te nemen voor mijn zoontje van 15 maanden. Ik had voor de heenweg een fles met melk in mijn tas zitten (had ik op het vliegveld kant en klaar in gedaan en dat hebben ze in het vliegtuig voor het opstijgen voor me verwarmd) verder een pakje roosvicee in de luiertas en nog twee pakjes kant en klaar van nutrilon. Het werd wel even uit mijn tas gehaald toen ik door de douane moest, maar toen ik zei dat het voor mijn kind was, was het geen probleem.
  17. babyvoeding mag gewoon mee onderweg idd.
  18. Kom op voor Ugandese meisjes

1 op de 3 Ugandese meisjes kan tijdens haar menstruatie niet naar school door een gebrek aan maandverband. Plan Nederland zet zich in zodat een leerachterstand en schooluitval wordt voorkomen. Deze actie steunen? Doneer 5,- Sms 'MAANDVERBAND' naar 4333

Lees verder

19. Dus als een allerhande crimineel z'n kind meeneemt kan ie zo het vliegtuig opblazen?

Dag voorzorgsmaatregelen en dure beveiliging!
  20. ja weet je wat het is...er wordt altijd zo zwaar overdreven gereageerd op alles, alles is tegenwoordig " terrorisme".
    Weet niet of je sinds 11 september nog via of naar Amerika gevlogen hebt, maar daar zijn ze helemaal van de pot gerukt wat betreft security....en nl volgt zoals altijd braaf...

Maar das een heel andere discussie
  21. Maar XXX heeft wel gelijk.
  22. Hoi, ik heb net heen-en-weer gevlogen naar Spanje met baby.
    Had een grote babytas bij me met daarin twee aangebroken flessen water en allerhande pakjes drinken. Heb totaal geen commentaar gehad, was prima.
  23. Wij zijn vorig jaar met ons dochtertje naar Kreta gevlogen en zaten met hetzelfde probleem.

Op schiphol heb je doorzichtige zakjes waar een flesje water in mag vervoeren. Ook hadden wij haar fles gevuld met melk - jammer genoeg dan maar een keertje niet warm - en een drinkbeker met drinken.

Bij het instappen van het vliegtuig hebben we alleen het doorzichtige zakje laten gezien en gemeld dat dit voor de kleine meid was. Dit was geen probleem.
    Haar drinkbeker en fles hebben we gewoon in de verzorgingstas gestopt en er was geen haan die er naar kraaide.

Succes en veel plezier op vakantie
    X Neekee
  24. Ik reis 24948957 keer per jaar naar Turkije.
    Op schiphol kennen ze een binnenEuropabalie, en een vluchtenbuitenEuropakant.
    De max ml vocht meenemen is voornamelijk binnen Europa. Tenminste dat is wat ik begrepen heb.

Ik heb slechts 1 keer last gehad bij boarding. Daar werd mijn dichte flesje spa van halve liter niet getolereerd. Er had iets van 'voor baby's' op moeten staan. Dus neem dat als tip mee. Zorg dat er op het etiket een plaatje van een blonde blozende baby staat.

Voor de rest ben ik met literflessen Spa Reine, yogidrink pakjes, kantenklare Nutrilon babymelk, appelsap (voor mezelf, want ziek toen) en weet ik meer, over de grens gegaan.
    Een nagleknipper mocht ik niet meenemen. Maar 2 aanstekers en babydrinken wel.

De oudste en ik nemen wat te drinken vlak voor we boarden. Dus dat scheelt alweer wat.
    Maar van mijn zg babyspul blijven ze af.
    100ml is voor een baby nl best nonsens op een vlucht van meer dan 3 uur.
    Eer een stewardess klaar is om voor jouw baby een beetje water te zorgen, ben je snel een uur verder. Je kind zal maar honger hebben (want etenstijd, net gespuugd etc).

Op de terugreis is het zelfs makkelijker. TR zal het een rotzorg zijn hoeveel liter je voor je baby mee het vliegtuig in wil nemen. (Je moet het natuurlijk niet overdrijven) Het is nl een Europese regel.
    Er hangen wel bordjes met waarschuwingen en zoveel ml voor dit, zoveel voor dat, maar soit.
  25. Wat iemand al zei, water kan je meenemen in een gesealde fles die je na de douane koopt. Dat scheelt weer een liter.
    En volgens mij zijn vooral naar bepaalde landen de eisen streng, naar zweden kraaide er ook geen haan naar. Van Zweden weer naar Nederland wel, erg fijn als je na de douane geen drinken meer kan krijgen en je vliegtuig veel vertraging heeft......
  26. Dat vind ik in M¨nchen zo relaxed. Koffie en thee voor het grijpen. En meerdere rokerscabines.