Voedingskleding voor platte buik

25-02-2017 12:02 35 berichten
Ik ben op zoek naar voedingskleding die fijn maar ook mooi zit. Ik ben nu ruim twee weken bevallen en heb alweer een redelijk platte buik. Alle jurkjes die ik online vind zijn ook geschikt om met een zwangweschap te dragen en zitten allemaal losser bij de buik teewijl ik juist een strakker model zoek.

Jullie tips?
Gewoon willekeurig welke jurk. Beetje laag uitgesneden, kun je altijd voeden.
Zonde van je geld, doe dan een rok met een shirtje
Alle reacties Link kopieren
Bloesje met een voedingshemdje is ook handig voor voeden in het openbaar. Of iets anders met knoopjes of laag uitgesneden.



Voor thuis hoef je geen specifieke voedingskleding te hebben toch?
Ik zou in de reguliere kleding zoeken naar een wikkelshirt / wikkeljurk, dan kun je denk ik vrij makkelijk een borst eruit pakken, toch?
Alle reacties Link kopieren
Hempje onder je kleding. Hemd omlaag shirt omhoog
Ik draag gewoon de jurken die ik mooi vind. Veel King Louie, maar ook wel andere. Ik voed buitenshuis met een sjaaltje om, binnenshuis gewoon. Ik drapeer het sjaaltje boven het kind langs en soms om hem heen, dan zie je niets. Ik vind voedingsjurken lelijk en duur. En onnodig, ik voed toch door de hele handel naar beneden te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Bij de h&m hebben ze voedingskleding die gewoon goed zit als je een platte buik hebt. Die shirtjes zitten juist niet zo mooi als je zwanger bent....
Kijk eens naar de voedingskleding van Boob. Fantastisch spul. Ook goed verkrijgbaar op MP. Ik gaf zelf de voorkeur aan voedingskleding boven gewone kleding (tenger gebouwd, koukleum, veel op stap).
Misschien binnenkort toch maar eens naar de normale jurkjes kijken die wat lager zijn uitgesneden.

Het is inderdaad niet voor thuis bedoeld maar als ik een keer buiten de deur ga lunchen met de kleine lijkt het me fijn zo discreet mogelijk te kunnen voeden. Staat het dan niet raar als je je jurk half naar beneden trekt?
quote:Pantax schreef op 25 februari 2017 @ 12:04:

Gewoon willekeurig welke jurk. Beetje laag uitgesneden, kun je altijd voeden.



Niet helemaal waar... ik zie me nog zitten op de bruiloft van mijn broer.... half naakt op het dakterras voedend, want halsje was toch echt te strak (dacht dat het wel kon toen ik het kocht), dus dan maar via de onderkant. Gelukkig had ik wat dekentje en hydrofielen bij me om me wat af te dekken... haha...



Maar over het algemeen kun je gewone kleding aan. Na een jaar of twee voeden heb je wel een aantal kledingstukken met bijzonder vervormde halsjes. Maar dat liever dan in van die (over het algemeen) gedrochten van kledingstukken die voedingsshirts heten.
quote:BrienneOfTarth schreef op 25 februari 2017 @ 12:33:

Kijk eens naar de voedingskleding van Boob. Fantastisch spul. Ook goed verkrijgbaar op MP. Ik gaf zelf de voorkeur aan voedingskleding boven gewone kleding (tenger gebouwd, koukleum, veel op stap).Dank je! Ga ik eens naar zoeken. Op mp had ik wel gezocht op "voedingsjurk" viel me erg tegen hoeveel aanbod er was.
Ik zou wel een aantal leuke sjaaltjes aanschaffen. Altijd handig. Ook om melkvlekken te verdoezelen.
quote:south schreef op 25 februari 2017 @ 12:37:

Ik zou wel een aantal leuke sjaaltjes aanschaffen. Altijd handig. Ook om melkvlekken te verdoezelen.Dat is geen overbodige luxe, ik lijk nu ook wel op een wannebee giraffe met al die gele vlekken overal
Hier helaas weinig tot geen jurkjes momenteel, jurk naar beneden is bij mij vrijwel nooit een optie (grote cup). Ik heb dus maar een paar leuke rokjes gekocht.
quote:-Hanka- schreef op 25 februari 2017 @ 12:55:

Hier helaas weinig tot geen jurkjes momenteel, jurk naar beneden is bij mij vrijwel nooit een optie (grote cup). Ik heb dus maar een paar leuke rokjes gekocht.Welke cub heb jij? Ik heb nu E en vraag me af of dat gaat passen met een strakker jurkje. Maar met rokjes heb je toch hetzelfde probleem?
Trekken jullie dan allemaal gewoon je shirt omhoog als je ergens gaat lunchen? Dat ziet er toch heel raar uit of ben ik nu zo preuts?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent zo preuts Ik draag meestal jeans. Hempje in jeans, shirt/trui/top erop. Dan shirt aan een kant omhoog en hempje naar beneden als kind ervoorligt. Aanhappen en hoppa..zo nodig nog sjaaltje ervoor.

Maar ik voed dochter nu 2 jaar en 4mnd, dus heb al veel geoefend.
quote:tsjadatwiljewelweten schreef op 25 februari 2017 @ 13:36:

Jij bent zo preuts Ik draag meestal jeans. Hempje in jeans, shirt/trui/top erop. Dan shirt aan een kant omhoog en hempje naar beneden als kind ervoorligt. Aanhappen en hoppa..zo nodig nog sjaaltje ervoor.

Maar ik voed dochter nu 2 jaar en 4mnd, dus heb al veel geoefend.



Zo dus... maar ik doe meestal van bovenaf en dan met een sjaaltje.

Voed jij nog in het openbaar met je peuter?

Ik doe dat eigenlijk zelden tot nooit meer.
Laatst wel in het zwembad, toen ze heel moe was... toen heb ik een grote handdoek over haar (en mij) heen gelegd. Ik denk niet dat iemand het echt gezien heeft. Mijn dochter wordt over een paar maanden 3. En ik weet dat er best wel mensen zijn die er niets van begrijpen dat ze nog bv krijgt.
quote:Marloes85 schreef op 25 februari 2017 @ 13:23:

Trekken jullie dan allemaal gewoon je shirt omhoog als je ergens gaat lunchen? Dat ziet er toch heel raar uit of ben ik nu zo preuts?Je kunt toch gewoon een hemdje onder je shirt aantrekken?
Ik voed nog redelijk veel in het openbaar. Maar het helpt dat ik in een oostindisch-blinde omgeving woon. Ik heb nog nooit een opmerking gekregen.
Zoon is nu 2 jaar en 7 maanden, en wel vrij groot, denk ik. Maar, oostindisch-blind he
Ik heb nu een aantal voedingshempjes die hetzelfde principe hebben als een voedingsbh. Die ik heb zijn van Lidl, te koop via Lidl shop, maar je hebt ze ook van de h&m. Heb vandaag aan met losse top erover die dan omhoog gaat en top omlaag. Ik denk dat ik ze ook ga dragen met vest en sjaal
quote:Marloes85 schreef op 25 februari 2017 @ 13:16:

[...]





Welke cub heb jij? Ik heb nu E en vraag me af of dat gaat passen met een strakker jurkje. Maar met rokjes heb je toch hetzelfde probleem?



70i. hemdje omlaag shirt omhoog en dan kan ik redelijk discreet voeden, zeker met een iets wijder shirt. Ik voel me zelf niet comfortabel met een shirt omlaag/opzij trekken omdat de hele bovenkant van mijn borst dan bloot is.

Voedingshemdjes heb ik trouwens zelf gemaakt omdat die van de winkel mij nooit passen (gemaakt voor kleineer cup). Borstvoedingskleding die ik een enkele keer geprobeerd heb gaf hetzelfde probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven