Volgens mij heb ik een huilbaby

14-07-2016 08:43 272 berichten
Ik zit dit te typen met oordopjes, de tranen in mijn ogen en gekrijs om mij heen. Volgens mij heb ik een huilbaby....



Hij is iets meer dan 2 weken oud en sinds 5 dagen alleen maar aan het huilen. En met huilen bedoel ik ook echt veel huilen. Gisteravond om 7 uur begonnen en met een pauze van 2 uur huilt hij nu nog steeds. Dit even om aan te geven dat hij echt abnormaal veel huilt.



Gister naar de huisarts geweest en die kon niets ontdekken wat hij mankeerd. Gaf de tip om parachetamol te geven om pijn uit te sluiten dus gisteravond rond 10 uur heb ik hem een zetpil gegeven maar heeft geen verschil gemaakt. Hij blijft huilen zonder tussenpauzes. Johannesbroodpitmeel ga ik proberen te halen vandaag als hij lang genoeg stil is zodat ik mij kan aankleden.



Probeer van alles te doen maar niets werkt. Ondertussen begin ik gek te worden en heb er bijna zin in om boodschappen te gaan doen en hem gewoon maar achter te laten.



Iemand nog een idee?
Ik zou even hulptroepen inschakelen. Kun je je moeder of schoonmoeder bellen? Een goede vriendin?
En je man? Kan hij vrij nemen?
Alle reacties Link kopieren
Och wat sneu! Ga gauw een afspraak maken bij de Kinderfysio of osteopaaat! En neem je kindje bij je. Misschien in een draagdoek? Dan kun je zelf ook nog je handen vrij houden...
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Johannesbroodpitmeel met 2 weken?



Zijn andere dingen al uitgesloten zoals reflux?



Alle reacties Link kopieren
Met 2 weken al een zetpil?? Wat een advies van je huisarts. Zelfs op de kinderzetpillen staat vanaf 3 maanden.



Ik zou vandaag weer de huisarts bellen. Ook aangeven wat het met jou doet. Dit gaat je opbreken.

Heb je niemand die het even van je over kan nemen zodat jij even kan rusten ( of in rust de boodschappen kan doen). Even opladen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
hoeveel slaapt hij, kan hij niet gewoon moe zijn. Probeer eens inbakeren. Dat heeft bij ons heel veel verschil gemaakt.
quote:MadameQetesh schreef op 14 juli 2016 @ 08:47:

Met 2 weken al een zetpil?? Wat een advies van je huisarts. Zelfs op de kinderzetpillen staat vanaf 3 maanden.



Ik zou vandaag weer de huisarts bellen. Ook aangeven wat het met jou doet. Dit gaat je opbreken.

Heb je niemand die het even van je over kan nemen zodat jij even kan rusten ( of in rust de boodschappen kan doen). Even opladen.Zetpil mag al eerder hoor, alleen niet zonder overleg met een arts.
Wat heb je al geprobeerd?
Mijn huilbaby had (en heeft nog steeds met bijna 5) verborgen reflux. Die deed pas stoppen met huilen toen het na een jaar (!) werd ontdekt en hij aan de medicijnen ging, wereld van verschil. Hij gebruikt ze nog steeds. We stoppen af en toe om te testen en dan heeft hij weer pijn.



Laat dus medische oorzaken uitsluiten. Verborgen reflux uit zich onder andere in veel slikken, smakken, onrust bij plat liggen, afwijkend drinkgedrag,
Alle reacties Link kopieren
Och arme jullie. Is reflux zeker weten uitgesloten? Hoor regelmatig dat dat na weken huilen ineens tóch de oorzaak blijkt.



En ik geloof dat jij anti draagdoeken was? Als ik jou was zou ik NU een Marsupi Breeze bestellen, dan kun je vanaf morgen dragen. Echt.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg. Mijn kindje huilde ook zo verschrikkelijk veel. Inmiddels 6 maanden en ik heb zeker 4,5 maand met een bouw koptelefoon op de bank gezeten met hem op schoot. Verschrikkelijke tijd. Nog steeds heeft hij dagen dat hij alleen kan huilen, het maakt je helemaal gek. Ook hier hebben ze niet gevonden waarom hij zo huilt/huilde. Reflux is t niet want kon gewoon platliggen, lag altijd op buik, snachts ging t regelmatig prima. Osteopaat chiropractor fysiotherapeut en kinderarts hadden geen idee. Ik moest wachten tot vriend thuiskwam uit zijn werk, wegleggen kon niet gilde hij nog harder, ben 16 kilo afgevallen in de eerste maand omdat ik geen broodje kon eten. Heb je 2 handen bij nodig.. Sterkte. Vannacht heb ik mijn eerste nacht kunnen slapen zonder 3x eruit te hoeven, het wordt echt beter! Je mag mij een pb sturen als je iets wilt weten, of voor een babbel.
Ik zou de baby eerst laten onderzoeken bij een kinderfysiotherapeut. Kijken of er niets klem zit.

Zo nee, dan informatie inwinnen op het CB hoe je moet inbakeren.

Tevens een draagdoek aanschaffen zodat je hem bij je kan houden en ondertussen je ding kan doen.

Daarnaast persoonlijke hulp (man, familie, vrienden) inschakelen die jou kunnen verlossen.

Douchen en aankleden wel gewoon doen want hij huilt er blijkbaar niet minder om.



Sterkte!
Ps.

Inderdaad ook verborgen reflux uitsluiten. Mijn dochter werd er gelukkig geen huilbaby van maar tijdens het drinken huilde ze wel enorm en werd het een "gevecht" haar te laten drinken.
Ik zou zeker niet gaan inbakeren als dingen als reflux nog niet uitgesloten zijn. Refluxbaby's mag je niet inbakeren.
Terug naar de huisarts en/of het consultatiebureau. En ik vond draagdoeken ook stom, maar zonder dat ding had ik de eerste maanden niet overleefd. Was de enige manier om mijn kleine stil te krijgen en zelf nog enigszins bewegingsvrijheid te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Leg hem eens op zijn buik als hij gaat slapen. Maakte bij mijn middelste een wereld van verschil. Hij was zo moe van het niet slapen dat huilen de enige optie was.
Och jeetje, daar ga je toch aan onderdoor joh. Hoe heb je de zorg voor je andere kindje geregeld? Komt dat ook (alleen) op jou neer? Ik zou toch ook proberen te gaan dragen. Misschien heeft je baby gewoon ENORME mamahonger.

Is er iets van een consulente in de buurt, of een vriend(in) met een draagzak die je kan lenen?



En inderdaad gewoon terug naar de ha of CB.
Alle reacties Link kopieren
[quote]MadameQetesh schreef op 14 juli 2016 @ 08:47:

Met 2 weken al een zetpil?? Wat een advies van je huisarts. Zelfs op de kinderzetpillen staat vanaf 3 maanden.



Nee, natuurlijk zou een kind van 2 weken oud absoluut geen pijnstilling mogen...tsssssss



Goed de zetpil is in ieder geval geweest om uit te sluiten dat de kleine iets onder de leden heeft. Hij blijft huilen, dus toch maar weer ha inschakelen. Ook iemand uit je omgeving vragen om bij te springen zou denk ik voor jou geen kwaad kunnen. Heel veel sterkte!
quote:Bibi1973 schreef op 14 juli 2016 @ 08:58:

Ik zou zeker niet gaan inbakeren als dingen als reflux nog niet uitgesloten zijn. Refluxbaby's mag je niet inbakeren.



ik heb mijn refluxbaby ingebakerd. het ging niet anders. ze sliep wel continu bij ons of onder waar ik haar kon zien. Pas nadat ze aan haar reflux geopereerd was kon ze zonder inbakeren slapen.

Het is niet ideaal en ik was er niet blij mee maar na twee maanden niet slapen was ik echt radeloos.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg, sterkte en een knuffel!



Ik vind de reactie van de huisarts erg kort door de bocht.

Ze kan op haar rug liggen maar ze huilt toch continue?

Ik zou voorzichtig zijn met de jbpm, ze is nog erg klein.

Wat het kan zijn:

- kma

-verborgen reflux

-kiss



Ik las ergens dat er babyconsulenten zijn, is dst wat!? En ik zou naar een ostheopaat gaan.

Vraag anders een verwijzing naar een kinderarts? Maak filmpjes van haar gedrag zodat je dat kan laten zien.



Probeer de draagzak of draagdoek, ik ben er ook niet zo van maar het hielp hier bij mijn dochtertje erg goed.

Zoontje echter niet, die overstrekte zich en ging juist harder huilen.
quote:lisbeth schreef op 14 juli 2016 @ 09:02:

[...]





ik heb mijn refluxbaby ingebakerd. het ging niet anders. ze sliep wel continu bij ons of onder waar ik haar kon zien. Pas nadat ze aan haar reflux geopereerd was kon ze zonder inbakeren slapen.

Het is niet ideaal en ik was er niet blij mee maar na twee maanden niet slapen was ik echt radeloos.Bij jou was er dus al reflux geconstateerd die niet met medicatie verholpen kon worden. Over het algemeen wordt het afgeraden om baby's met reflux in te bakeren.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou de enige die dit allemaal hele rare adviezen vind? Het babytje is 2 weken!!! Dan ga je toch niet lopen kloten met zetpillen, inbakeren, op de buik leggen of een osteopaat? Al die dingen kunnen voor zo'n jong babytje echt gevaarlijk zijn.

Lovely, ga gewoon met je baby naar de kinderarts.
Am Yisrael Chai!
Zetpil mag al vanaf de geboorte als ze een paar minuten oud zijn alleen niet zonder overleg.



Ik ben idd anti draagdoek maar heb er 1 van een buurvrouw geleend en maakt geen verschil en sowieso heb ik dan nog niet de kans om iets te doen want moet mijn andere zoontje ook douchen etc.



Hem mee naar bed nemen heb ik elke nacht gedaan met als resultaat dat hij vannacht 2 uur stil is geweest.



Inbakeren doe ik ook al en maakt ook geen enkel verschil.



Reflux dacht ik zelf ook al aan, het cb en de huisarts denken niet dat hij daar last van heeft. Johannesbroodpitmeel mocht ik wel proberen.



Rechtop slapen heeft ook geen nut, heb zo'n babyschomnel waar hij eigenlijk niet in mag maarja nood breekt wetten en daarin zit hij redelijk rechtop en dan nog huilt hij alles bij elkaar.



Wat ik ook doe hij houdt niet op en zijn gehuil varieerd van normaal huilen tot compleet over de zeik krijsen.
Waar is je man, lovely?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven